Aihe: Oasis
1 2 3 4 539 40 41 42 4395 96 97 98 99
Rattata
05.03.2007 07:40:06
Itsehän en diggaa tuota vuoden 2005 studiolevyä paljonkaan. Idle, Turn Up The Sun, Lyla, Let There be Love ja Mucky Fingers ovat ne kuuntelukelpoisimmat tuolta levyltä, muut kappaleet pitääkin sitten skipata. DBTT on minulle Oasiksen huonoin levy. Kamalaa rumpalointia ja jotenkin hajainaisen oloinen levy.

Mä olen todella eri mieltä. Levystä on omalla listallani tullut yksi parhaista Oasis-levyistä. Esim. The Importance Of Being Idle on parasta mitä Noel on tehnyt aikoihin. Kyllä mulle ehdottomasti se huonoin levy on Standing on the Shoulder of Giants, joka on aika kuraa.
Mesikehrääjä
05.03.2007 09:03:42
Kyllä mulle ehdottomasti se huonoin levy on Standing on the Shoulder of Giants, joka on aika kuraa.
Minunkin mielestäni Standing on the shoulder of giants on selkeästi se Oasiksen heikoin äänite, jos nyt ei Masterplania lasketa.
Dr. Muff
05.03.2007 09:48:06
Minunkin mielestäni Standing on the shoulder of giants on selkeästi se Oasiksen heikoin äänite

Standing giantsin loppupään biisit kutosesta eteenpäin ovat hyviä, sitä edeltävät eivät niinkään. Toisaalta viimeistä edellinen levy on niin mielenkiinnoton etten muista edes sen nimeä. Uusin taas oli piristävä poikkeus. Johtuukohan siitä että odotukset olivat vajonneet jo melko alas .
carnation
05.03.2007 10:58:29
Kyllä mulle ehdottomasti se huonoin levy on Standing on the Shoulder of Giants, joka on aika kuraa.

Tää on vähän samanlainen asia kuin Metallican Loadin/Reloadin kohdalla, että aina tietyin väliajoin pitää vängätä :) Mun mielestä "Giantsilla" on hyvät soundit ja biisimateriaali paria hutia lukuunottamatta erinomaista, jotenkin se vaan kolahtaa täysillä. Massiivisen hieno päätösraita Roll It Over, loistokkaat balladit Sunday Morning Call ja Where Did It All Go Wrong, sekä Gas Panic ja Go Let It Out = peukun arvoisia kappaleita. Ja tietty Fuckin' in the Bushes -intro. Minun kirjoissani selkeästi parempi ja tasaisempi kokonaisuus kuin Heathen Chemistry tai Don't Believe the Truth.

Standing on the Shoulder of Giants on neljän tähden levy.
aivokuolio
05.03.2007 11:55:29
Kylläpä on mennyt järkyttäväksi määkimiseksi tuo Liamin laulu! En tiedä mitä äijälle on tapahtunut, mutta nykyään kuulostaa joltain huonolta Jope Ruonansuu-imitaatiolta nuo venytykset. Oli pakko vaihtaa kanavaa kun ei pystynyt kuuntelemaan kuinka äijä ölisee Brit Awardseissa vanhat lempparibiisit penkin alle.
3 henkilöä tai 240 kg lihaa
NYdoll
05.03.2007 17:13:28

Liam onnistui kyllä noissa Brit awardseissa osoittamaan myös sen, mistä Oasis aina tullaan muistamaan - kusipäisestä asenteesta. Oli miehen palkinnonpokkauspuhe sellainen, että huhhuh. "Kait meidän on tähän tyydyttävä, ku ei oo muutakaan" -tyyliin. Hieno bändi, mutta paska asenne...
-It's always better to be out of tune than out of feeling-
Dr. Muff
05.03.2007 17:45:20
Liam onnistui kyllä noissa Brit awardseissa osoittamaan myös sen, mistä Oasis aina tullaan muistamaan - kusipäisestä asenteesta. Oli miehen palkinnonpokkauspuhe sellainen, että huhhuh. "Kait meidän on tähän tyydyttävä, ku ei oo muutakaan" -tyyliin. Hieno bändi, mutta paska asenne...

Höpöhöpö. Hauska veljespari.
Rattata
05.03.2007 17:58:08

Näin on. Sitäpaitsi rokissa on ihan riittävästi harmaita persoonia, Gallagherin kaltaiset aidot vittupäät on mukava piristys. :)

Ja olen varma että Oasis tullaan muistamaan ennen kaikkea loistavista biiseistä.
carlos
05.03.2007 21:14:55

Haha. Mun mielestä toi asenne on kusipäisyydessään juuri loistava. Ei tietenkään toimisi jokaisen bändin kohdalla, mut Oasikselle sopii ku nakutettu! Oon jo monta päivää repeilly tolle aikaisemmalla sivulla olleelle Liamin sutkautukselle Nellylle :D
Exoskeletal junction at the railroad delayed
Stain
15.03.2007 18:55:37
Oasis-tribuutti olisi kyllä aika kova m.netin miitissä, mutta kun en ollut lähdössä.
It's a bittersweet symphony, this life
masterhat
15.03.2007 23:20:59

ainakin mua kiehtoo törkeesti hienon musan lisäksi juuri tuo attitude. Liian moni bändi tekee hyvää musaa mutta persoonaltaan ovat liian harmaita. Jos myyt miljoonia levyjä, niin mun mielestä voit olla juuri sellainen kun haluat, oli kyse sitten kusipäisyydestä tai täysin sen vastakohdasta. Michael Jacksonkin myynnyt oikesti niin vitusti, niin antaa kaverin telmiä huvipuistossa skidien kanssa, kunhan siihen ei mitään taka-ajatuksia liity..
I am the Horsemaster
harrygeorge
16.03.2007 07:58:49
ainakin mua kiehtoo törkeesti hienon musan lisäksi juuri tuo attitude.

Näin. Suomessa jos joku pelaisi noin, tai antaisi vähänkään itsevarman kuvan itsestään, niin varmaankin paheksuttaisiin ja kunnolla. Täällä kun pitää keikan jälkeenkin pyydellä anteeksi yleisöltä, että ei kai me vaan häiritty teitä. "Kiitos ja anteeksi vielä kerran."
Kivi ja sämpylä
iso j
16.03.2007 13:03:20

Jep. Näittenkanssa olis hienoa ryypätä mökillä kokoviikonloppu ..

Mulle kans kolahti sillon aikanaan tosi kovaa oasis, sitten se jäi enkä ole uusimpia levyjä hommannu. Nyt löysin pari videota kaapista (Live by the sea ja There and then) Ja innostuin uudestaan. 10 vuoden syklissä näköjään mennään.
Ei se soittotaito vaan asenne ja biisit on tässä kohdallaan.
"Tässä maassa on niin huonot liksat että nälkä on aina vieraanamme,.."
Stain
16.03.2007 13:13:45

Mulle kans kolahti sillon aikanaan tosi kovaa oasis, sitten se jäi enkä ole uusimpia levyjä hommannu.

No jos nyt koit uudelleenheräämisen, niin hommaahan ihmeessä noita "uudempia" levyjä, hyviä biisejä niilläkin.
carnation
16.03.2007 17:56:58
Näin. Suomessa jos joku pelaisi noin, tai antaisi vähänkään itsevarman kuvan itsestään, niin varmaankin paheksuttaisiin ja kunnolla. Täällä kun pitää keikan jälkeenkin pyydellä anteeksi yleisöltä, että ei kai me vaan häiritty teitä. "Kiitos ja anteeksi vielä kerran."

Jep, täällä Suomessa onneksi Kotiteollisuuden Hynynen on lähtenyt tuolle Liamin ja Noelin viitoittamalle linjalle, joka ihan hyvä homma. On rokkitähden etuoikeus olla vähän röyhkeä ja tehdä mitä huvittaa! Maailmassa on liikaa näitä kaikenlaisia chrismartineita ja muita vastaavia, jotka juttelevat kivoja joka paikassa, parantavat maailmaa ja ovat tylsiä persoonia. Hyvää musaa se Coldplaykin tekee, ei sillä, mutta eipä mua juurikaan kiinnosta seurata niitä Chris Martinin haastatteluja. Sen sijaan aina kun Liam on jossain mongertamassa "fookin' aye, mate" -englantiaan, niin ihan pakko katsoa.
MV
16.03.2007 18:01:38
Joo onhan noita Liamin haastatteluja asiallista katella. Vielä kun saisi jotain selvää siitä mongerruksesta:)
carnation
16.03.2007 18:06:32 (muokattu 17.03.2007 11:11:46)
Joo onhan noita Liamin haastatteluja asiallista katella. Vielä kun saisi jotain selvää siitä mongerruksesta:)

Mulla on joku SubTv:ltä nauhalle otettu Oasis-"dokkari", oisko ollu tätä Behind the Music- sarjaa tai jotain. Siinä oli Liamin haastattelut aina tekstitetty (englanniksi), kun ei siitä ota selvää. Noelin haastatteluissa muistaakseni ei ollut tekstejä, heh. Mikä siinä on, että laulusta saa selvää mutta normaalipuheesta ei...
Stain
16.03.2007 19:47:28

Maailmassa on liikaa näitä kaikenlaisia chrismartineita ja muita vastaavia, jotka juttelevat kivoja joka paikassa, parantavat maailmaa ja ovat tylsiä persoonia. Hyvää musaa se Coldplaykin tekee, ei sillä, mutta eipä mua juurikaan kiinnosta seurata niitä Chris Martinin haastatteluja.

Heh, vitsi kun tuli vähän myötähäpeä tuota videota katsellessa:

http://www.youtube.com/watch?v=UtWMOEEnuR0

Martin on vissiin suuri Oasis-fani, eikä sitten edes muista Live Foreverin sanoja. Huh.
Goodfellas
18.03.2007 20:51:16
Loistava bändi, ei voi muuta sanoa. Juuri sellaista musiikkia, josta tulee mieleen kesä ja keittoreissut sun muut juomajaiset. Musaa joka täytyy olla mukana, jos muutaman päivän heittää juhlaa putkeen vaikka kesäinen mökkireissu viikonloppuna:) Joku Some Might Say, Champagne Supernova tai Stand By Me ovat juuri sellaista "fucking sweet" musiikkia, että hyvät muistot tulee mieleen. Wonderwall, Anger ja Live Forever ovat taas elämän pituisia rokkiballadeja ja Acquiesce, Cigs&Alcohol tai Supersonic toimivat asennerokkina mainiosti. Plus kaikki muut mahtavat kipaleet, kuten Slide Away tai I Hope, I Think, I Know. Rokkiasenne on kohdallaan ja live-esiintyminen on energistä ja toimivaa. Olisi tosiaan kiva nähdä Suomessakin, mielellään stadionilla, mutta taitaa bändin terävin suosio olla ohi Brittien saarten ulkopuolella, että saas nähdä. Tosin tässä kun kaikenlaiset retro/reunionporukat käyvät Suomessa stadionia myöten niin alkaa todella kaipaamaan tämän tason aitoa stadionrokkia. Ja jollei muuta, niin pakko se on heittää reissu vaikka Manchester City Stadionille..
Peace sells...but who`s buying?
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)