Aihe: Osaatko käyttää tremoloa tyylikkäästi?
1
MikeS
26.12.2003 10:37:22
Minä en. Ihan hirveetä kuraa tulee aina kun yritä hienostella ja leveillä ja pistää jotain veikeää biiseihin mukaan. Mulla tremolo vain sotkee joko arpeggiot tai sitten se ei kuulu lainkaan bändisoitannan yli.

Sinä tremolo-kuningas, hjälp mig: Millaisissa osuuksissa käytät tremoloa (pitkät soinnut/arpeggiot/soolot..? Missä tremolo on mielestäsi jopa TARPEEN?

MIKKO
migeboy
26.12.2003 11:02:06
Joo, en mäkään osaa käyttää tremoloo olleskaan. Joskus olen kyllä kokeillut, kun oli joskus toi multiefektikausi päällä.
Härski
26.12.2003 11:18:35
Tässä vissiin tarkoitetaan vibrakampea? Pakko myöntää, että osaan. Rautalanka/Surf taustaisena kitaristirenttuna tuo oli pakkokin osata sillon, eikä sen osaamisesta ole haittaa nyttenkään. Ai että, nyt kun puhuitte, niin on kyllä pakko vetästä Wonderful Landit...
Härski
26.12.2003 11:24:29
Niin, ja itse kysymykseen: Vibra kannattaa käyttää just pitkissä nuoteissa tai soinnuissa. Ja jos soitat melodiaa, niin sellanen pieni nytkäytys sinne tänne tekee siitä hienomman. Ei aina oo pakko sitä kampea pohjaan painaa ja vetkuttaa kun hullu esinahkaa. Eri tyylejähän on paljon ja niistä löytyy varmasti infoa netistä. Myös 60- luvun musiikkia kuuntelemalla voi oppia uutta. Muta, jos tässä tarkoitettiin sellasta Floydi-mättösärö-kuinka teen dive-bombin?- niin silloin neuvoisin menemään Sami Anttilan sivuille (en nyt muista osoitetta), ja etsimään sen alan sivustoja.
Härski
26.12.2003 11:25:45
Jaaha... tässä siis meinattiin sitä efektiä? No, unohtakaa noi jauhannat.
MikeS
26.12.2003 11:41:10
Juuh, tarkoitin nimenomaan tremolo-efektiä/pedaalia. Hauska kuulla, että kohtalotovereita on...tosiaan itsekseen soitettuna saa kivasti mehustettua soittoa, mutta bänditouhuissa on ihan onnetonta sen käyttö.

MIKKO
mikko1
26.12.2003 12:28:44
miten tuollainen divebombi muuten tehdään?
"Jos silmät olisivat käsissä, niin käsittäisikö silloin näkemänsä?" - Noir EXCELLENT!!!!!
Olli S.
26.12.2003 12:32:36

miten tuollainen divebombi muuten tehdään?

Painat Floikkan kampea alaspäin. Mutta käytä sitä hyvällä maulla tai tulee hirveää jälkeä.
Ostetaan vähän käytettyä soittotaitoa.
Exhausted
26.12.2003 19:39:07

kannattaa olla floyd rose ettei mee epävireeseen koko kitara
-Q-
26.12.2003 23:28:45
No ensimmäinen vinkki olisi käyttää vehjettä vähän maltillisemmin. Ei siis heti sitä on-off väpätystä, kun se ei kuitenkaan osu taimiin. Lisäät efektiä kevyesti soundin päälle, niin että "oikeaa" ääntä kuuluu enemmän kuin efektoitua, eikä ääni katkea, vaan vaimenee vain hieman.

Heleyttää soundia kivasti vähän choruksen tapaan vaikkapa sointuja näppäillessä.
Varsinaista yleispätevää ohjetta on tietty mahdoton antaa, mutta tuo on yksi minun käyttämäni soundi.

..ainiin se pakollinen käyttö löytyy ainakin Egotripin Unihiekkaa kipaleesta. Taitaa kyllä olla alunperin tehty flangerilla, mutta tremolo toimii hyvin.
Puavali
27.12.2003 01:53:26
Voxista tremolo "täysille", nopeus ja syvyys siis aivan auki. Sitten soitetaan (A-osa) yhtä ääntä kerrallaan perusääni-kvintti-terssi-kvintti nopeassa tahdissa sointua vaihdellen, eikä tremoloa edes kuule, ja B-osa: sointuja kuudella kielellä ykkösiskulle, ja nyt tremolo väpättää kivasti. Tyylikästä vai ei, mene ja tiedä. Eipä ole kukaan ainakaan valittanut.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)