![]() 05.03.2007 21:21:12 | |
---|---|
Minkä takia muuten alunperin Gillian ja Glover erotettiin Purplesta? Se on Gillan, siis GILLAN, ellei sitten kyse ollut Gillian Andersonista. Herrat saivat kenkää, koska Blackmorea alkoi kivistää. "Malmsteen and I broke up over religious reasons... He thought he was God, and I didn't agree... Blackmore's God!"
- Joe Lynn Turner | |
![]() 05.03.2007 21:23:10 (muokattu 05.03.2007 21:25:18) | |
Herrat saivat kenkää, koska Blackmorea alkoi kivistää. Gillan ei saanut kenkää vaan erosi itse. Glover erotettiin. Coverdale sai pestin, koska etsittiin bluespohjaista laulajaa. Blackmoren haaveena oli saada Gillanin tilalle Paul Rodgers, mutta mies kieltäytyi kunniasta. | |
![]() 05.03.2007 21:25:34 | |
Eikö Gloverkin lähteny vähän oma-alotteisesti, kun tajus että monoa olis kuitenkin tulossa..? | |
![]() 05.03.2007 21:28:32 | |
Gillan ei saanut kenkää vaan erosi itse. Glover erotettiin. No näinhän se tarkalleen ottaen taisi olla, lopputulos kuitenkin sama. Ja vaikka kaikki aina haukkuu Hughesia, niin huikeastihan herra Burnissa kiekuu. Ehdottomasti paras ei-Mark II:sen biisi. "Malmsteen and I broke up over religious reasons... He thought he was God, and I didn't agree... Blackmore's God!"
- Joe Lynn Turner | |
![]() 05.03.2007 21:29:50 (muokattu 05.03.2007 21:31:07) | |
Eikö Gloverkin lähteny vähän oma-alotteisesti, kun tajus että monoa olis kuitenkin tulossa..? Itseasiassa näin se jokseenkin menikin. Glover aisti pahat vibat ja sai painostettua manageri Tony Edwardsin paljastamaan,että Blackmore oli antanut ultimaattumin: joko hän tai Glover. Ei mitään persoonallista kuulemma, Ritchie halusi vaan uutta verta bändiin. EDIT: mokailua | |
![]() 05.03.2007 21:33:35 (muokattu 05.03.2007 21:40:38) | |
No näinhän se tarkalleen ottaen taisi olla, lopputulos kuitenkin sama. Ja vaikka kaikki aina haukkuu Hughesia, niin huikeastihan herra Burnissa kiekuu. Ehdottomasti paras ei-Mark II:sen biisi. Itse tarkoitin lähinnä sitä livenä tapahtuvaa pelleilyä. Burnin levyversiossa hänen laulu on mainiota, taidan pitää siitä paljon enemmän kuin Coverdalesta. Nähtyäni California Jam DVD:n en voi kuunnella enää Burnia, enkä hankkia mitään Mark3 matskua. Coverdale olis voinu olla vähän vähemmän elvis ja ottaa perunamuusit pois suusta. Olisivat hankkineet James Devarin. Toisaalta, eipä sitä Blackmoren live-elehdintää voi ottaa kun huumorilla. Miksi Gillanilla ja Blackmorella meni sukset ristiin? | |
![]() 05.03.2007 21:44:53 | |
Miksi Gillanilla ja Blackmorella meni sukset ristiin? Veikkaisinpa kahden ison egon kolahtamista yhteen, ei mitenkään yllättävää ainakaan minun mielestäni. Omasta mielestäni on ihan hyvä että mk2 hajosi sillon 70-luvulla, koska Burn on mestariteos verrattuna mk2 viimeiseen levyyn Who Do We Think We Are. Vaihtelu tosiaankin virkistää. Still longing for fire. | |
![]() 06.03.2007 09:14:59 | |
Veikkaisinpa kahden ison egon kolahtamista yhteen, ei mitenkään yllättävää ainakaan minun mielestäni. Jep. Jotkut ihmiset eivät vain kerta kaikkiaan tule toimeen toistensa kanssa. That's life. Käsittääkseni Blackmore ei koskaan ihan sikana diggaillut Gillanin laulustakaan, joka lisäsi inhoa entisestään... Live Music Is Better! | |
![]() 06.03.2007 10:47:16 | |
Gillan unohteli sanoja, lauloi "väärin" ei ylipäätään ottanut hommaansa niin vakavasti kuin RB olisi halunnut. RB on muistaakseni jossain haastattelussa sanonutkin että tuo "laulaja" pilaa hänen tekemänsä biisit. Itsekin olen huomannut, varsinkin reunionin jälkeisillä liveillä, Gillanin laulavan vain "suunnilleen sinnepäin" joka ei varmaankaan RB:tä miellyttänyt. | |
![]() 06.03.2007 11:17:03 | |
Itsekin olen huomannut, varsinkin reunionin jälkeisillä liveillä, Gillanin laulavan vain "suunnilleen sinnepäin" joka ei varmaankaan RB:tä miellyttänyt. En voi sanoa samaa. Come Hell or High Waterilla ei ainakaan ole mitään suurempaa valittamista laulussa. Onhan siinä joitakin eroavaisuuksia studiolauluun muttei missään tapauksessa "suunnilleen sinnepäin". Toisaalta jos olet ihan keikoilla käynyt siihen aikaan, niin turha mun on mitään puhua :D >>Ihminen sanoi: Tehkäämme jumala, tehkäämme hänet kuvaksemme, kaltaiseksemme, niin että voimme hyvin tekosyin hallita kaikkea mitä maan päällä liikkuu>> | |
![]() 06.03.2007 12:20:40 | |
Paikan päällä en keikkoja ole nähnyt kuin yhden joka olikin sangen mainio, Blackmore soitti aivan loistavasti viimeisen keikkansa Purplessa (HKI-93). Bootleggeja sitten kuullut/nähnytkin enemmän. En toki tarkoittanut että Gillan laulaisi jatkuvasti päin mäntyä. Ei kuitenkaan keskittynyt kovinkaan vakavasti lauluunsa (tai äänensä hoitamiseen) ja sitä RB inhosi. Aika useasti kuitenkin lauloi biisit selkeästi erilailla kuin levyllä, mikä mielestäni onkin live-esiintymisten suola. Voi hyvin kuvitella jos RB:llä oli jotenkin huono päivä takana niin pienimmätkin virheet ym. erilaisuudet saattoivat nostaa melkoisen myrskyn tai mökötyksen. | |
![]() 06.03.2007 12:53:16 | |
Paikan päällä en keikkoja ole nähnyt kuin yhden joka olikin sangen mainio, Blackmore soitti aivan loistavasti viimeisen keikkansa Purplessa (HKI-93). Bootleggeja sitten kuullut/nähnytkin enemmän. En toki tarkoittanut että Gillan laulaisi jatkuvasti päin mäntyä. Ei kuitenkaan keskittynyt kovinkaan vakavasti lauluunsa (tai äänensä hoitamiseen) ja sitä RB inhosi. Aika useasti kuitenkin lauloi biisit selkeästi erilailla kuin levyllä, mikä mielestäni onkin live-esiintymisten suola. Voi hyvin kuvitella jos RB:llä oli jotenkin huono päivä takana niin pienimmätkin virheet ym. erilaisuudet saattoivat nostaa melkoisen myrskyn tai mökötyksen. Taitaa Blackmorellakin olla tapana soittaa livenä vähän sinnepäin ja jos sitä ei muille salli niin kaipa se hiertää välejä :) Ei sillä että se minua häiritsisi. | |
![]() 06.03.2007 13:01:23 (muokattu 06.03.2007 13:01:54) | |
70-luvulla kun Gillan erosi syynä oli ainakin Machine Head dokkarin mukaan liian rankka keikkatahti, näin mies itse siinä kertoilee. Minun käsityksen mukaan Gillan ja Blackmore alkoivat tuittuilla 'kunnolla' toisilleen vasta reunion-aikana, toki varmaan myös sitä ennen, muttei samassa mittakaavassa. Still longing for fire. | |
![]() 06.03.2007 13:07:27 | |
Vaikka biisilista kahdella keikalla oli identtinen niin silti keikat eivät todellakaan olleet identtisiä, riippuen siitä miten paljon ja millaisia sooloja maestroa kiinnosti soitella. Koska hän kokee että biisit ovat yleisesti ottaen aika pitkälle hänen tekeleitään niin hän vissiin olettaa toisten tekevän sen mikä on sovittu ja jättää itselle vapauden soittaa niin kuin huvittaa. Tai no mistäs minä mitään tietäisin mutta tämmöinen vaikutelma on minulle (tuosta maailman parhaasta kitaristista) tullut... | |
![]() 06.03.2007 14:23:41 (muokattu 06.03.2007 14:23:54) | |
Oman käsityksen mukaan Blackmore ei voinut sietää sitä kun Gillan pilasi äänensä tupakoimalla ja viinalla, eikä muutenkaan pitänyt huolta itsestään. Myös se että Gillan ei suostunut astumaan sivuun valokeilasta ei ollut Ritchielle mieleen. Loppupeleissä tosiaan kahden ison egon kamppailu, jossa ei vaihtoehtoja paljon ollutkaan. Tuosta Blackmoren soitosta taas... Sai se Lordikin aika pitkälti oman mielensä mukaan jammailla. Paicen sooloille taas oli omat paikat valmiina, kuten myös Gloverilla. Oikeastaan Gillan oli ainoa jolla ei moista vapautta ollut satunnaisten Jesus Christ Superstar pätkien ohella siis. Ja tuo Come Hell Or High Water on aika pitkälti dubattu jälkikäteen, kuten voi huomata Live In Europe boksin keikasta. | |
![]() 06.03.2007 14:28:15 | |
Ja tuo Come Hell Or High Water on aika pitkälti dubattu jälkikäteen, Onko näin? Siis että jälkeenpäin studiossa soiteltu uusiksi, sitäkö dubbaaminen tässä meinaa? | |
![]() 06.03.2007 14:33:04 | |
Laulut vedetty CD:lle uusiksi juu. Se sama keikka on kokonaisuudessaan siinä Live In Europe 4CD boksissa jossa 2 keikkaa 1993 kiertueelta. Se DVD taas on eri keikalta kuin tämä CDllä oleva, en muista tarkalleen mistä mutta eiköhän sekin DPAS sivuilta löydy. | |
![]() 06.03.2007 14:40:38 | |
Oman käsityksen mukaan Blackmore ei voinut sietää sitä kun Gillan pilasi äänensä tupakoimalla ja viinalla, eikä muutenkaan pitänyt huolta itsestään. Myös se että Gillan ei suostunut astumaan sivuun valokeilasta ei ollut Ritchielle mieleen. Loppupeleissä tosiaan kahden ison egon kamppailu, jossa ei vaihtoehtoja paljon ollutkaan. Tuosta Blackmoren soitosta taas... Sai se Lordikin aika pitkälti oman mielensä mukaan jammailla. Paicen sooloille taas oli omat paikat valmiina, kuten myös Gloverilla. Oikeastaan Gillan oli ainoa jolla ei moista vapautta ollut satunnaisten Jesus Christ Superstar pätkien ohella siis. Ja tuo Come Hell Or High Water on aika pitkälti dubattu jälkikäteen, kuten voi huomata Live In Europe boksin keikasta. Toki muillakin oli soolonsa mutta niille oli aika lailla omat paikkansa. RB:llä taas oli vapaus joka biisissä. Varmaankin olette panneet merkille miten hän välillä ohjaa muita käsimerkeillä jotta tietävät missä mennään ja mitä tehdään (kapellimestari, heh). Muut hoitivat tonttinsa erittäin professionaalisti mitä ei aina voi laulajasta sanoa. Ei enää Child in time oikein lähtenyt, toki ikä tekee tepposensa mutta myös tuo yllä mainittu äänestä huolehtimattomuus... Live in Europen Stuttgartin keikka on muuten "kohtalaisen" mainio livetallenne. Musiikin riemujuhlaa, sanon minä! | |
![]() 06.03.2007 14:46:56 | |
Live in Europen Stuttgartin keikka on muuten "kohtalaisen" mainio livetallenne. Musiikin riemujuhlaa, sanon minä! Täysin samaa mieltä, eikä se Birminghaminkaan keikka huono ole, kalpenee vain tuon Saksan keikan rinnalla. | |
![]() 06.03.2007 14:50:13 | |
Laulut vedetty CD:lle uusiksi juu. Se sama keikka on kokonaisuudessaan siinä Live In Europe 4CD boksissa jossa 2 keikkaa 1993 kiertueelta. Se DVD taas on eri keikalta kuin tämä CDllä oleva, en muista tarkalleen mistä mutta eiköhän sekin DPAS sivuilta löydy. Just just, kiitos tiedosta. | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)