Aihe: kitaratelinekysymys
1 2
-K-
10.12.2003 18:59:24
Myyköhän noita useampipaikkaisia Rockstandeja Suomessa kukaan, ainakin Thomannilla näyttää niitä olevan tarjolla?

Myy, ainakin olen nähnyt lähikaupassa nähnyt sellaisen vähän kalliimman mallin mikä pitää itse koota ja se menee siis pienempään tilaan kuin thomanin kaksipalaiset. Itselläni yksi seinäteline jossa roikkuu RWR, ei ole pehmustetta eli on aina syytä asetella se varovasti ettei lähde maalit sarven kärjestä. Lattialla sitten 5-paikkanen rockstandi. Hyvä on.
Ei suotta elämys.
Dumb
10.12.2003 20:36:19

Myyköhän noita useampipaikkaisia Rockstandeja Suomessa kukaan, ainakin Thomannilla näyttää niitä olevan tarjolla?

Musamaailma myy. Sieltä ostin omanikin, mutta hintaa en tähän hätään muista.

En ole aivan varma, mutta olen ollut huomaavinani, että Thomannin Rockstandeissa se alaosa (johon siis kitaran runko tulee) on yhtenäinen (eli sellainen ovaalin tyyppinen), mutta noissa Musamaailmassa myytävissä se alaosa koostuu kahdesta vierekkäin olevasta pehmusteesta.
-K-
10.12.2003 20:44:06 (muokattu 10.12.2003 20:44:47)
Joo, se on sellaine ovaalin muotoinen josta voi kepit roudatessa tipahdella läpi yms. Toki tuo ei mielestäni niin loitava keikkapeli ole, juuri siis sen takia että sitä ei älyttömän pieneen tilaan saa. Muuta spahaa sanottava tuosta thomannin vehkeestä ei ole... siis sen pohjan saa taitettua pystyyn sitä takaseinää vasten. eli se menee L:stä I:iihin.

EDIT: tuli taas selitettyä niin typerästi ettei ole tosikaan, mutta antaa olla, väsy.
Ei suotta elämys.
Dumb
10.12.2003 20:56:40

Joo, se on sellaine ovaalin muotoinen josta voi kepit roudatessa tipahdella läpi yms.

Samaa tapahtuu välillä minullakin. Eihän noissa ole oikeastaan muuta eroa kuin että T-kaupan telineissä sivuillakin kulkee se pehmuste. Nykyään keikoilla on onneksi mukana roudari, jonka kanssa kannan telinettä kaksin, jos on pakko kitaroiden kera siirrellä.

Toki tuo ei mielestäni niin loitava keikkapeli ole, juuri siis sen takia että sitä ei älyttömän pieneen tilaan saa.

Minä kyllä tykkään tuosta oikeinkin paljon. Kyllähän tuollainen 7-paikkainen teline vähän tilaa vie, mutta aina sille jostain on paikka löytynyt tähän asti. Tietysti, voisihan homman hoitaa tavallisilla pikkutelineilläkin ja ottaisi lavalle mukaan pääkitarat ja pitäisi varakitarat jossain lavan sivussa (tiedoksi niille, jotka ihmettelevät monikkoja noissa kitara-sanoissa, että käytän sekä 6- että 7-kielistä keikoilla ja molemmille on sitten varakitara mukana). On vaan tuo Rockstand niin helkkarin hienon näköinen lavalla (kaikilla pro-jätkilläkin on tollanen), ettei siitä viitsisi senkään takia luopua (ja enemmän minä siitä tykkään kuin erillistelineistä)! 8-)

siis sen pohjan saa taitettua pystyyn sitä takaseinää vasten. eli se menee L:stä I:iihin.

Sama pätee tuohon minunkin telineeseen.
madu
10.12.2003 23:13:38 (muokattu 10.12.2003 23:15:03)
Toi lattiamalli taas voi pidemmän päälle vaikuttaakin kaulaan. Lattiamallinen ständi voi myös tehdä hallaa kitaran bodyyn, ainakin jos se ei ole lakattu malli. Basistille kävi basson kanssa juurikin näin.

Juurikin noin paskasti kävi minulle kun niiden lattiamallien kitaran bodyä vastaava tuki kulutti Lespaulin runkoon ikävän jäljen. Se maalipinta ikäänkuin sulasi siitä kohdasta jossa ständin kumituppi nojaa kitaraa vasten...

Ja vitsiniekoille myönnettäköön, että ei se ihan "tonnia" paina se les paul... :)
Yrittänyttä ei laiteta... samoihin hommiin uudestaan.
Miekkonen
10.12.2003 23:28:03
Yhellä tyypillä oli jotenkin vinksahtanut se ja oli tullu seinään sormen mentävä reikä.
Eemil
11.12.2003 00:48:39
Juurikin noin paskasti kävi minulle kun niiden lattiamallien kitaran bodyä vastaava tuki kulutti Lespaulin runkoon ikävän jäljen. Se maalipinta ikäänkuin sulasi siitä kohdasta jossa ständin kumituppi nojaa kitaraa vasten...

Ja vitsiniekoille myönnettäköön, että ei se ihan "tonnia" paina se les paul... :)

Bassoon taas tuli ihan lommo, kun oli pehmyttä puuta ilman lakkaa tahi maalia.
Torilla Ibanez S570wnsol 800 ja Yamaha fg-411c-12bl elektroakkari 200. Tukekaa köyhää muusikkoa.
rockitsb
25.12.2003 20:12:43 (muokattu 25.12.2003 20:13:39)
Pitääpäs herättää tää threadi henkii ja kysyy että kummasta seinätelineestä on parempia kokemuksia, sellaisesta, jossa kitara on ns. suorassa kulmassa seinää vasten (ainakin lähes) vai, sellaisesta, jossa kitara on seinän suuntaisesti. Tajusitteko? Ei se mitään, mutta vastatkaa silti joku, kiitos. Vai onko niillä mitään muuta eroa kuin näkö?

PS. en minä mitään hakuja tarvitse. Pah!
"Life sucks and then you die." -Ozzy Osbourne
hemmo
26.12.2003 12:15:48

Pitääpäs herättää tää threadi henkii ja kysyy että kummasta seinätelineestä on parempia kokemuksia, sellaisesta, jossa kitara on ns. suorassa kulmassa seinää vasten (ainakin lähes) vai, sellaisesta, jossa kitara on seinän suuntaisesti. Tajusitteko? Ei se mitään, mutta vastatkaa silti joku, kiitos. Vai onko niillä mitään muuta eroa kuin näkö?

Joo.
- seinää vasten oleva muodostaa pienemmän kuorman seinään (= kiinnitys ei ole niin "tarkkaa"), vastaavasti kitara vie enemmän seinätilaa
- varren päässä oleva kääntyvä teline muodostaa isomman kuorman seinään, joten kiinnitys tulee tehdä erityisen huolella ja vastaavasti skeboja saa enemmän (tiheämmin) ripustettua, jos tarvis
Säröä beibi!
sihvoh
29.12.2003 02:08:06

...ei se tonnii paina se bungas sen... ;-)
I have seen the light... let there be lights, let there be sound, drums... guitars...
Wasbesp
30.12.2003 00:17:56

Koulussa olisi teknisen työn tunnilla tarkoitus tehdä kitaralle lattiateline, jolla välttäisi nuo kitaran kaatuilemiset. Tarvii tässä koittaa etsiä netistä jotain hyvää mallia, kun itse mittojen tekeminen ym. suunnittelu vie kirotusti aikaa. Jos joku hyvän näköinen teline teille vastaan tulee, josta mallia voisi ottaa, niin laittakaa toki urlia.
Eemil
30.12.2003 06:55:53
Koulussa olisi teknisen työn tunnilla tarkoitus tehdä kitaralle lattiateline, jolla välttäisi nuo kitaran kaatuilemiset. Tarvii tässä koittaa etsiä netistä jotain hyvää mallia, kun itse mittojen tekeminen ym. suunnittelu vie kirotusti aikaa. Jos joku hyvän näköinen teline teille vastaan tulee, josta mallia voisi ottaa, niin laittakaa toki urlia.

Otan vielä uudestaan esiin sen seikan, että noi lattiatelineet kannattaa pehmustaa niistä kohdista jotka ovat kontaktissa soittimen kanssa. Jotain vaahtomuovia, tai leikkaat vaikka jostain vanhasta makuualustasta.
Torilla Ibanez S570wnsol 800 ja Yamaha fg-411c-12bl elektroakkari 200. Tukekaa köyhää muusikkoa.
kalkkuna
30.12.2003 14:23:50
Mistä noita saisi sitten halvimmalla?
Eemil
30.12.2003 15:49:37
Mistä noita saisi sitten halvimmalla?

Eipä noi seinätelineet maksa paljon mitään musaliikkeessä. Siitä on aikaa kun viimeks ostin, viidenkympin tienoilla oli hinta. Siis markkoina. Ei kai ne hinnat mihinkään ole muuttunut.

Niitä on muutamia erilaisia, eli kannattaa samalla käydä jossain liikkeessä jossa on paljon kitaroita. Luultavasti siellä on ne kitarat telineissä, ja luultavasti telineet ei oo kaikki samanlaisia. Mm. levytukussa on kitaroita roikkumassa telineissä, joita itse liike ei myy, mutta saa varmasti tilattua.
poppamies
30.12.2003 17:44:41

Se maalipinta ikäänkuin sulasi siitä kohdasta jossa ständin kumituppi nojaa kitaraa vasten...

No noin voi käydä sellaisessa telineessä missä on kumipehmusteet. Mulla fretlessbassoon tuli ikävä lakkavaurio kaulaan kun se oli studiolla lainass ja pidettiin "vieraassa" telineessä useampi kuukausi.
Meidän kitaristin 60-luvun valkoiseen stratoon taas tuli musta jälki bodyn takapuoleen jostain telineestä. Se paska tavalla tai toisella meni lakan alle eikä sitä enää saa pois.
"G-strings are for strippers"
karkki
30.12.2003 22:17:18

Musamaailma myy. Sieltä ostin omanikin, mutta hintaa en tähän hätään muista.

En ole aivan varma, mutta olen ollut huomaavinani, että Thomannin Rockstandeissa se alaosa (johon siis kitaran runko tulee) on yhtenäinen (eli sellainen ovaalin tyyppinen), mutta noissa Musamaailmassa myytävissä se alaosa koostuu kahdesta vierekkäin olevasta pehmusteesta.

Thomannilta ostin viisipaikkaisen Rockstandini viime kevättalvella. By Warwick siinä lukee ja pohjana on kaksi vierekkäin olevaa pehmustettua putkea. Tuota ovaalijuttua en oikein ymmärrä.

Vaikka olisin tilannut pelkän ständin ja maksanut postikulut siitä, hinta olisi jäänyt alle Musamaailman hinnan. Kun samalla tilasi itselleen ja kavereille kieliä ja cd-r -levyjä, niin kovin paljon halvemmaksi tuo tuli.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)