Aihe: Sähkökitaran kielten vaihtaminen
1 2
Roku
31.07.2005 15:38:11
Stay in tune.....
Progist
01.08.2005 00:30:04

Että miten puhdistaa otelaudan, niin pellvaöljy on parasta, ja hoitaa kaiken puun kuntoon... sitä hinkkaat vaikka nimeltämainitsemattomista hampurilaisravintoloista saatavilla serveteillä. Ei nääs nukkaa ollenkaan. Mutta älä sotke mitään öljyä lakkapinnalle kaulassa tai lankussa... rupeaa syöpymään...

Itse vaihdan kielet 1 kerrallaan. Eli aloitan A-kielestä, vaihdan sen ja viritän. Sitten .... ja viimeiseksi päädyn ala E-kieleen, se vireeseen ja vehje toimii kuin uusi... Noh se nyt on semmosta kitaran (Squier Strato, mut onhan sentään juhlamalli, 425e) rakastelua, kun kulutan houltoon nottia 2 tuntia, paitsi kun on kiire. Ja joskus jaksaa vielä huoltaa jousetkin. Mutta loppujen lopuksi kitara vaatii melkein 10 virityskertaa per kieli... sitten kans pitää
Etsin yhä Tampereen alueelta muusikoita
Eemil
01.08.2005 15:17:57
Mikrokuituliina on hyvä kitaran puhdistukseen musta. Ei tartte käyttää mitään myrkkyjä.
Käykää kuulemassa Musiikkia! Musiikkinäyte on se pieni kiva nuotti kun katsot oikealle ylös. K100 #2
and justice for all
01.08.2005 17:21:35
jos vaihtaa 11-52 setistä 10-46 pitääkö mitään säätää kaulassa?
Kopioi tämä teksti itsellesi allekirjoitukseksi. Tarkoitus on koota eksponentaalisesti lisääntyvä, mitäänmerkitsemätön allekirjoitus kaikille m.nettiläisille
Morris on acid
01.08.2005 17:47:05

Luulisin, että sekin riippuu kitarasta. Kielien vahvuuden vaihdon jälkeen en oo muistaakseni itse joutunut kaulaa säätämään. Tunnustele, soittele ja kokeile.
Wahi
01.08.2005 17:49:35

Parhaiten selviää, kun tarkastaa itse.
"Just take a deep breath and blast" -Jimmy Page
Muuki
01.08.2005 20:46:29
Yksi kaveri vaihtaa kielet niin että ''väripää'' tulee viritinpäähän, hän käärii koko siiman sykkyräksi sinne virittimeen. Floikaton talla, en muista onko kielilukkoja. Taisi ennen vaihtaa myös floikalliseen kitaraan näin. Mitäs olette tämmöisestä mieltä?

Floikalliseen tallaan kielen vaihto tapahtunee niin että se väripää tulee tallaan, joka myös katkaistaan pois. Vai onko mielipidekysymys? Ja sen jälkeen vain vaikka pari kolme kierrosta sinne virittimeen ja kiristetään ja pujotetaan rei'ästä läpi ja katkotaan jämät.

Meneeköhän näin?
''Hei, ja tervetuloa kanssamme valmistamaan herkullista ruokaa hauduttamalla. Mikko, mitäs tämä hauduttaminen nyt oikein on?'' -Aromipesä
Morris on acid
01.08.2005 21:27:12
Onhan siitä kielten väärin päin laittamisesta ainakin se hyöty, että jos tallan puolelta menee poikki, niin ei tarvi ostaa uutta kieltä. Siirtää vaan hieman taaksepäin, ku toisessa päässä on pelivaraa.
Wiltsu1
05.03.2007 13:15:55
hei mul ois semmonen kysymys et miten tollasee hevikeppii vaihetaa kielet kun ostin uuden kitaran enkä oo koskaa vaihtanu tommosee hevikitaraa... toi malli on jackson performer.. et aika vitun amatöörimäiselt ku kuulostaaki ni helppii tarvitaa :D
ruusteri
07.03.2007 15:46:29
Mitenkä nuo kielet kierrettään siihen nupin ympärille?
Ainakun olen vaihtanut kielet olen vain laittanut kielen --> viritän ja katkon loput pois.
Ei pysty, on niin hapokasta. - Olli Hokkanen
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)