Aihe: Tietoa kitaramikrofoneista
1 2 3 4 519 20 21 22 23109 110 111 112 113
Timesby
19.02.2007 21:16:41

Damn. Stratoni tone ei vaikuta tallamikkiin, mutta kylläkin talla ja keskimikin yhdistelmään. Mikkisetti on duncanin ssl-1. Onko normaalia?
"Mr Rusk, You're not wearing your tie."
Wahi
19.02.2007 21:36:30
Damn. Stratoni tone ei vaikuta tallamikkiin, mutta kylläkin talla ja keskimikin yhdistelmään. Mikkisetti on duncanin ssl-1. Onko normaalia?

Joo. Noin stratossa kuuluukin olla. Master Volume ja kaula- ja keskimikeille Tonet. Kai sen jollain kytkennällä saa tallamikkiinkin luulisin.
"no ku osaa tiluttaa ni osaa muutki asiat" TheLemon
Gypsy
19.02.2007 22:13:30 (muokattu 19.02.2007 22:14:16)
Kai sen jollain kytkennällä saa tallamikkiinkin luulisin.

Siellä mikinvalintakytkimen toisessa osassa on neljä juotoskorvaketta. Kahteen tulee tonepotikoilta piuhat ja yks on ulostulo. Sitten on yks vapaa korvake. Siihen juotetaan piuha (hyppylanka) jommalta kummalta niistä juotoskorvakkeista, mihin tulee toneilta piuhat. Kumman tonen nyt sitten haluaakaan tallamikkiin vaikuttavan.
Aamen
Timesby
20.02.2007 10:25:07

Siellä mikinvalintakytkimen toisessa osassa on neljä juotoskorvaketta. Kahteen tulee tonepotikoilta piuhat ja yks on ulostulo. Sitten on yks vapaa korvake. Siihen juotetaan piuha (hyppylanka) jommalta kummalta niistä juotoskorvakkeista, mihin tulee toneilta piuhat. Kumman tonen nyt sitten haluaakaan tallamikkiin vaikuttavan.

Kiitos. Eipä ole iso vaiva juottaa.
"Mr Rusk, You're not wearing your tie."
masterhat
22.02.2007 16:13:58
kiitokset oikein paljon teille kaikille neuvoista, jonka avulla selvisin yllättävän helposti ensimmäisestä mikin vaihdosta. Operaatio meni yllättävänkin jouhevasti. Nyt vain kitara rämisemään..
mailbag
01.03.2007 18:29:09
postasin jo vahingossa toiseen triidiin mutta:
mitäs tallamikkiä suosittelette ibanezin rg7321:seen missä on basswood (?) body? alaräimeeseen tulossa..
saastara
02.03.2007 12:44:41
postasin jo vahingossa toiseen triidiin mutta:
mitäs tallamikkiä suosittelette ibanezin rg7321:seen missä on basswood (?) body? alaräimeeseen tulossa..

Vastasin jo toiseenkin triidiin.. :) Evolla ei voi mennä pieleen.
Lisää middleä.
hevikukko
02.03.2007 21:24:04
Terve! Osaisko joku sanoa mulle että jos haluan vaihtaa Dimarzion mikit (Tone Zone ja Air Norton) OLP Petrucci signatureen, laitanko piuha kerrallaan samoihin paikkoihin juotokset missä orkkis mikit on?
Kitarassa on siis 3 asentoinen switch ja Tone säätö. En ole vielä räävinyt uutta kitaraa auki, mutta olisikohan orkkis mikeissä samat värit piuhoissa kun Dimarzioissa ja voisiko niillä väreillä luntata juotoksissa?
Kiitos sinulle joka osaa antaa osviittaa!
Dippadui :D
juhahurja
03.03.2007 01:29:34
No Ainahan ne mikit hurisee, ainakin mun kamoilla. Jos mää polkasen mun studiopreampin päälle, niin kai siitä kohinaa tulee. Aina voi vaihtaa akustiseen skebaan. Ei vaitiskaan . Tasot pitää olla kohillaan.Level. Mun Sydem.= Strato Mesaboogieloopkanava ,art comp, alesis öuadraverb, retku 68 päättäri, 2,g12s kaappi vuodelta 75. Kyllä lähtee , eikä kohinat pahemmin häiritse.
päänahka
04.03.2007 15:24:55
Terve! Osaisko joku sanoa mulle että jos haluan vaihtaa Dimarzion mikit (Tone Zone ja Air Norton) OLP Petrucci signatureen, laitanko piuha kerrallaan samoihin paikkoihin juotokset missä orkkis mikit on?
Kitarassa on siis 3 asentoinen switch ja Tone säätö. En ole vielä räävinyt uutta kitaraa auki, mutta olisikohan orkkis mikeissä samat värit piuhoissa kun Dimarzioissa ja voisiko niillä väreillä luntata juotoksissa?

Eri valmistajilla on eri värit piuhoissa, ei ole mitään standardeja. Valmistajien sivuilta löytynee ohjeet.
Up and down, that's how energy stays alive.
oiva tumpeloinen
04.03.2007 15:30:21

Sulla on varmastikin vanhoissa mikeissä kytky siten, että yksi piuha menee johonkin mikkiswitchissä, kaksi piuhaa yhdessä toiseen paikkaan ja kaksi piuhaa menee yhdessä potikan kanteen?

Laitat punaisen piuhan siihen, missä on se yksinäinen piuha switchissä, mustan ja valkoisen siihen, missä on ne kaksi piuhaa switchissä, ja vihreän&kuoritun juotat potikan kanteen.
calf
04.03.2007 20:13:37

Elikkäs.. Meksikolaisen Stratocasterin vakiomikkejä olen harkinnut vaihtoon. Lisää tanakkaa laulavuutta haen. Vahvari Koch Studiotone kombo. Mimmosta suosittelette?
There are no wrong notes
hevikukko
04.03.2007 23:14:59
Sulla on varmastikin vanhoissa mikeissä kytky siten, että yksi piuha menee johonkin mikkiswitchissä, kaksi piuhaa yhdessä toiseen paikkaan ja kaksi piuhaa menee yhdessä potikan kanteen?

Laitat punaisen piuhan siihen, missä on se yksinäinen piuha switchissä, mustan ja valkoisen siihen, missä on ne kaksi piuhaa switchissä, ja vihreän&kuoritun juotat potikan kanteen.

Kiitos paljon vinkeistä jokaiselle!!...odotan innolla mikkien vaihtoa mahd. pian. =)
Dippadui :D
Krice
05.03.2007 09:44:38 (muokattu 05.03.2007 09:46:51)

Onko noilla eri mikkien output-arvoilla miten suuri merkitys? Esim. jos laittaisin YJM:n (93) kaulaan ja vaikka super distortionin (325) tallahumppariksi, niin onko tuo SD kolme kertaa äänekkäämpi? Ainakin loogisesti ajatellen.. sitten luin jostain, että kaulassa mikki on äänekkäämpi kuin tallassa. Eli minkälaisia eroja output-arvojen välillä voi olla, että mikkejä voi käyttää samassa kitarassa kivuttomasti. Lisäksi jotenkin sekavasti dimarzion sivuilla ehdotetaan monesti keskimikiksi sellaista, jossa on outputtia paljon vähemmän kuin talla- ja kaulamikissä.
"I'm sorry, I dont listen to country music." -Joey DeMaio when asked what he thought about Metallica.
oiva tumpeloinen
05.03.2007 10:16:27
Onko noilla eri mikkien output-arvoilla miten suuri merkitys? Esim. jos laittaisin YJM:n (93) kaulaan ja vaikka super distortionin (325) tallahumppariksi, niin onko tuo SD kolme kertaa äänekkäämpi? Ainakin loogisesti ajatellen.. sitten luin jostain, että kaulassa mikki on äänekkäämpi kuin tallassa. Eli minkälaisia eroja output-arvojen välillä voi olla, että mikkejä voi käyttää samassa kitarassa kivuttomasti. Lisäksi jotenkin sekavasti dimarzion sivuilla ehdotetaan monesti keskimikiksi sellaista, jossa on outputtia paljon vähemmän kuin talla- ja kaulamikissä.

Kivakiva........menipä sitten eka kirjoitus bittiavaruuteen. Vähän kevyempi versio siitä:

Kaulamikin paikalle kovin usein laitetaan noin puolet kevyempi mikki kuin tallaan (noin 50-60% tallamikin tehoista). Keskelle luonnollisesti jotain siitä väliltä (noin 70-80% tallamikin tehoista). Näin siis, jos halutaan mahdollisimman tasainen paketti ulostulojen suhteen. Mikkien korkeuksillakin tosin voi balanssia säätää aika paljon.

Tuon keskimikin ulotulon suhteen sun pitää itse miettiä, mitä sä sillä teet. Mä itse tykkään huomattavasti kevyemmästä mikistä keskellä. Siten mä saan kovemmatkin säröt siivottua kohtuullisen puhtaaksi vaihtaessa mikin tallamikistä keskimikkiin ja vähentämällä potikasta hönkää. Sama homma kaulamikin kanssa. Jos kaipaat siellä rauhallisempaa menoa, niin ei mikään estä laittamasta sinne hillitymmällä ulostulolla varustettua mikkiä.
Krice
05.03.2007 11:55:06 (muokattu 05.03.2007 11:55:59)

Tuon keskimikin ulotulon suhteen sun pitää itse miettiä, mitä sä sillä teet.

En minä tee sillä oikeastaan yhtään mitään, eli siihen voi jättää varmaan alkup. mikin. Suunnittelin, että hankkisin YJM:n kaulaan, koska.. no.. Yng..köh..wie käyttää sitä. Vähän vaan askarruttaa se, että YJM:n ulostulo on 93, joka on puolet pienempi kuin dimarzion standard strat tai vintage output-mikkien ulostulo:) Pitäisikö siis laittaa YJM kaulaan ja n. 200 output humppari tallaan vai pitäisikö ottaa isommalla ulostulolla hevimpi kaulamikki ja "moderni" tallamikki tyyliin Super Distortion tai jopa Evo.
HSS-keppi siis kyseessä.
"I'm sorry, I dont listen to country music." -Joey DeMaio when asked what he thought about Metallica.
tommiot
05.03.2007 15:33:25
En minä tee sillä oikeastaan yhtään mitään, eli siihen voi jättää varmaan alkup. mikin. Suunnittelin, että hankkisin YJM:n kaulaan, koska.. no.. Yng..köh..wie käyttää sitä. Vähän vaan askarruttaa se, että YJM:n ulostulo on 93, joka on puolet pienempi kuin dimarzion standard strat tai vintage output-mikkien ulostulo:) Pitäisikö siis laittaa YJM kaulaan ja n. 200 output humppari tallaan vai pitäisikö ottaa isommalla ulostulolla hevimpi kaulamikki ja "moderni" tallamikki tyyliin Super Distortion tai jopa Evo.
HSS-keppi siis kyseessä.

Ihan off-topicina, eikö Super Distortion oo jostain 70-luvulta? =) "moderni"
fox
05.03.2007 15:40:02 (muokattu 05.03.2007 15:40:45)

Ihan off-topicina, eikö Super Distortion oo jostain 70-luvulta? =) "moderni"

On on, ensimmäinen Larry Di Marzion mikeistä.. DP 100 taitaa olla numero sillä..Dual Sound näkyy olevan DP 101 ja, ylläri ylläri, X2N on DP 102.. Eli vanhoja mikkimalleja kaikki kolme.. Tuolta 1970-luvun alkupuolilta.

Editti: tarkisteltu..
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
tommiot
05.03.2007 15:52:40
On on, ensimmäinen Larry Di Marzion mikeistä.. DP 100 taitaa olla numero sillä..Dual Sound näkyy olevan DP 101 ja, ylläri ylläri, X2N on DP 102.. Eli vanhoja mikkimalleja kaikki kolme.. Tuolta 1970-luvun alkupuolilta.

Editti: tarkisteltu..

Niin, mitäs eroa Dual Soundilla ja Super Distortionilla nykyään enää edes on...?
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)