poppamies 15.01.2007 23:33:35 | |
---|
MOI Tossa viestissä, jossa linkki: http://www.triodeelectronics.com/p782sexp.html sekoitetaan iloisesti kaksi asiaa. Toi linkin päätemuuntaja _ei_liity mitenkään verkkojännitteeseen. Lisäksi se on epäsopiva (liian pieni) ko. Traynorin päätemuuntajaksi. En oikein aina jaksa ymmärtää ton alkuasukas puoskari, Huspati hutaan sepustuksia... Hetkinen! Kumman englannikielen taito tässä nyt tökkii. Tuossa linkissä on nimenomaan verkkomuuntaja (power transformer). Päätemuuntaja on aina vain ja edelleen minusta "output transformer. Vai onko, häh? G strings are for strippers! |
okabass 16.01.2007 00:05:36 (muokattu 16.01.2007 00:21:34) | |
---|
Hetkinen! Kumman englannikielen taito tässä nyt tökkii. Tuossa linkissä on nimenomaan verkkomuuntaja (power transformer). Päätemuuntaja on aina vain ja edelleen minusta "output transformer. Vai onko, häh? MOI Sori, olet oikeassa tuossa asiassa. Olisi pitänyt katsoa linkki uudestaan, eikä luottaa muistiin. Ja unohtui 5-56 supsautus. Kuitenkin ko. rauta on tarkoitettu edelleen 2-putken -noin 70 W-koneeseen (mm. hehkuvirta liian pieni). Sellainen muuntaja käy, joka antaa virtaa tarpeeksi neljälle putkelle. Siis sellainen -esimerkiksi- joka Traynorin "Service manuaalissa" sivulla 7 mainitaan: "For 230VAC use CH1333E transformer". Uskoisin kuitenkin , että niksmannin myymässä Traynorissa on 230VAC verkkomuuntaja. Se selviää e-maililla kysymällä. Olin JÄÄHYLLÄ koska laitoin linkin Wikin "virtsa"sivulle(?). Heh. |
Speniemig 16.01.2007 14:07:26 | |
---|
Lähetin mailia itse bassokamoista vastaavalle tuonne musik-serviceen. Toimitusaika on 1-2 viikkoa nupissa ja matching ybx1510 kaapissa 3-4 viikkoa. Tosin hän neuvoi että ei kannata ostaa tuota kaappia, koska se ei kuulemma ole laadukas. Puheli että kaiuttimet eivät ole tarpeeksi laadukkaat. Tilauksen pistän heti kunhan saan ehdotuksen häneltä hyvästä tähän nuppiin sopivasta kaapista. Itse ajattelin tuota ampegin svt 410 he:tä. Kellään kokemuksia ja taas off-topikiksi :D btw erinomaista asiakaspalvelua saa tuolta ! |
Seba 17.01.2007 22:57:13 | |
---|
Joo Stefan Hess jaksaa ystävällisesti ainakin vastailla kysymyksiin :) Onko joku jo kysynyt tuota muuntajajuttua, vai pitääkö kysyä itse seuraavassa viestissä? Vähän myös ihmetyttää kun kaikkialla mainostetaan tuota takuuta että vaikka itse rikottuna laite korvataan, mutta valmistajan sivuilla lukee että takuu rajoittuu usan ja kanadan alueelle? |
Speniemig 18.01.2007 15:03:34 | |
---|
En muuntajasta tiedä mut Stefan sano että toimii niin 230v 50hz ku on kuulemma myyny tollasen suomeen. Niin ja saksassakin voltit ja hertzit samat. |
faffbey 18.01.2007 15:19:15 | |
---|
Kertokaahan miten neljällä pääteputkella saadaan ulos 200W? Veikkaisin että tuohon wattimäärään biasointi on säädetty niin kuumaksi että odotettavissa tiuhaa putken vaihtoa...? |
Speniemig 18.01.2007 15:44:52 | |
---|
Tossa nupissa on joku Autobias-systeemi joten biasta ei säädetä olleskaan ittekseen !!! Todella kuumaa tavaraa voi olla juu. Putket on onneks semihalpoja vaihtaa jos näin sattuisi olemaan. Tosin en yhdessäkään arvostelussa/foorumissa ja näitä olen lukenut läpi todella paljon ole tälläisestä "viasta" huomannut mainittavan. |
paskisti 18.01.2007 15:50:20 | |
---|
Kertokaahan miten neljällä pääteputkella saadaan ulos 200W? Veikkaisin että tuohon wattimäärään biasointi on säädetty niin kuumaksi että odotettavissa tiuhaa putken vaihtoa...? En varsinaisesti osaa vastata kysymykseen mut onhan Orangen AD200B kanssa neljällä 6550 putkella ja 200W. Eiks noi putket oo vähän niinku 100W per pari (vai onko mutua?). Ainakin ampeg SVT:ssä on kolme paria ja 300W. Soittamalla siitä selviää |
okabass 18.01.2007 16:46:51 (muokattu 18.01.2007 16:58:42) | |
---|
Kertokaahan miten neljällä pääteputkella saadaan ulos 200W? Veikkaisin että tuohon wattimäärään biasointi on säädetty niin kuumaksi että odotettavissa tiuhaa putken vaihtoa...? MOI Ihan spekseissä mennään. Sanovat, että joistain 6550-pareista irtoaa puolentoistasadan watin tietämillä. Samoin EL34/6CA7 800V anodijännitteiellä B-luokassa irtoaa 100 W/pari (Mullardin manuaali). http://www.aikenamps.com/ (tech info-datasheet-Mullard EL34) Ja tosiaan mikä tahansa 6550-bassokone, niin niistä otetaan n. 100W/pari. Olin JÄÄHYLLÄ koska laitoin linkin Wikin "virtsa"sivulle(?). Heh. |
okabass 19.01.2007 09:01:41 | |
---|
Olin JÄÄHYLLÄ koska laitoin linkin Wikin "virtsa"sivulle(?). Heh. |
Seba 28.01.2007 21:31:59 | |
---|
Ajattelin lähitulevaisuudessa panna nupin tilaukseen, ja jos joku mahdollisesti haluaa mukaan kimppatilaukseen nupista, tai ihan mistä tahansa muusta kamasta musik-serviceltä niin pankaahan viestiä. |
Dropped C 04.03.2007 15:21:29 | |
---|
Pistin Teutoneilta ( www.musik-service.de) puskemaan tänne päin moisen toosan. Hintaa tuli posteineen 815 + 29 = 844 rahaa. Innolla odottelen saapumista. Kerron vaikka täällä sitten miltä kuulosti. "Legendaarinen Gibson / EPI kitaran arvo nousee vaan" - Kolmisointu. |
Kerro ihmeessä miltä kuulostaa niin teen päätöksen sitten. Niin hyvän hinnan sille saisin että en varmaan voi ohittaa vaikka ei maailman paras olisikaan :) Saakelin verottajalle kun joutui vähän tilittämään niin ei ole nyt varaa hankkia uutta.. |
möyssy 05.03.2007 17:57:36 (muokattu 05.03.2007 18:49:41) | |
---|
Kokemukset kyseisestä laitteesta kiinnostavat kyllä. Millä kaapilla aijot pelittää kyseistä vehjettä? Melko lupaavalta laitteelta kaikkien lukemieni arvostelujen kannalta vaikuttaa. |
Dropped C 05.03.2007 18:00:37 (muokattu 05.03.2007 18:03:16) | |
---|
Mulla on Warren 4x10" Pro ja 1x15" Pro. Passo millä vedellään näkyykin omastakuvasta. Eiköhän nuoista jonkinlaiset möyhköt lähde 200 putkiwatilla. Tosin soundeista en tiedä juuri hölkäsen pöläystä. Eli veikkaan että tuo on omaan korvaan aivan mahtava jokatapauksessa. Palailen sitten astialle kun nuppia on testattu. "Legendaarinen Gibson / EPI kitaran arvo nousee vaan" - Kolmisointu. |
Seba 16.03.2007 23:58:45 | |
---|
Jokojokojoko? :) Oliko niillä muuten niitä vielä hyllyssä, kun ainakin oli kun kyselin niitä? Mitä lupasivat toimitusajaksi? Maksutapa? Ei muuta kun midit täysille ja soittamaan.. Kai se pitää itsekkin tilata hitto soikoon ja käräyttää lopullisesti tuo behkun kaappi että saa senkin tilalle kunnollisen ostettua. 600W RMS mai ääs :) |
Dropped C 17.03.2007 00:33:11 | |
---|
Ei oo tullu vielä ja sehän tässä vituttaa. Jos lasku tulee ennen kun vehje, niin vois vaikka duunista soittaa ja kysyä, kun tuolla ei samanlaista seurantaa ole kuin Tompalla. Kuten jo tuolla toisessa otsikossa sanoin niin passot vedellään nykyisin Ampeg VT-60 kitaranupin läpi. Ihan jees soundit, mutta tehot ei ihan riitä hevimedallin harrastamiseen täysimittaisesti. Tosin eipä keikkojakaan pukkaa, joten ei ole niin kiire. "Legendaarinen Gibson / EPI kitaran arvo nousee vaan" - Kolmisointu. |
Seba 18.03.2007 12:35:55 (muokattu 18.03.2007 12:40:13) | |
---|
Joo putkivehje tosiia soi aika lailla stydimmin mut voisin heittää et kai se 400w ois mulla minimi minkä ottasin...ja tietty kaikki siitä ylöstäin. Mutta ainaki toi 400W pitäs riittää iha pitkällekki. Veikkaan et tehonkesto riittää kevyesti ku luulen et tolla 200W putkikoneella et nupit kaakossa tuu hirveen usein revittää. Noit 4x10 kaappeja on iha pilvin pimein ja aika paljo (400W) 4 ja 8 Ohmisii. Mun mielipide tämä. Aikamoisia stadionkeikkoja varmaan vedät jos ei 200W putkitehoa riitä? Joku 400W putkikone, niin treenikämpässä ei kuulu muuta kun bassoa.. Jos en ihan väärin ole ymmärtänyt, niin putki vaatii pikkasen volaa ennenkuin antaa soundia, ja 400W koneella tarvii jo aika saatanan lujaa silloin soittaa että saa loppupändikin vaihtaa vehkeet parempiin ja ostaa paremmat tulpat :) Tietenkään mitään en mistään tiedä, joten viisaammat korjailkoot... E: En tietenkään muiden tehotarpeista tiedä, mutta ainakin omaan harrastelu / pikkukeikkameininkiin 200W putkitehoa on enemmän kuin tarpeeksi. Eli tällä lähinnä haen varmistusta sille, etten vahingossa ostaisi liian suurta putkea, jotta pystyy normaalivolallakin soittamaan? |
poppamies 18.03.2007 13:08:43 | |
---|
Aikamoisia stadionkeikkoja varmaan vedät jos ei 200W putkitehoa riitä?... En tietenkään muiden tehotarpeista tiedä, mutta ainakin omaan harrastelu / pikkukeikkameininkiin 200W putkitehoa on enemmän kuin tarpeeksi. Eli tällä lähinnä haen varmistusta sille, etten vahingossa ostaisi liian suurta putkea, jotta pystyy normaalivolallakin soittamaan? Mulla on vain 120w putkikone ja sanotaanko näin että kyllä sillä saa huomattavasti enemmän ilmaa liikenteeseen mitä aikaisemmalla 300w trankkunupilla. http://muusikoiden.net/dyn/users/16283.jpg G strings are for strippers! |
Wilkeson 18.03.2007 14:59:35 | |
---|
Aikamoisia stadionkeikkoja varmaan vedät jos ei 200W putkitehoa riitä? Oonko sanonu et ei riitä???????? Nii ja mul on 300W putkitehoa. Mielummin liikaa ku liian vähän. Ja vielä se että luulen et sulla on vähemmän "stadionikeikkoja" ku mulla! Joku 400W putkikone, niin treenikämpässä ei kuulu muuta kun bassoa.. Jep.näin on jos on nii vitun urpo et vääntää ne volat sinne överimaisemille. kyllä se soi pienemmilläki volumeilla iha hyvin. Jos en ihan väärin ole ymmärtänyt, niin putki vaatii pikkasen volaa ennenkuin antaa soundia, ja 400W koneella tarvii jo aika saatanan lujaa silloin soittaa että saa loppupändikin vaihtaa vehkeet parempiin ja ostaa paremmat tulpat :) Bullshit. Kuten jo sanoin ni kyllä mun putkivehje iha nätisti soi hiljemmallaki volalla.Mut joo mikäpä styrkka ei vaatis pikkasen volaa et antaa saundia.Tottahan on se että mitä lujempaa pääsee luukuttaa ni parempi murina sieltä lähtee mutta se ei tarkota sitä etteikö se hiljempaaki antas hyvää saundia. Tietenkään mitään en mistään tiedä, joten viisaammat korjailkoot... No kappas...Älä sitte väittele ja inise jos et tiedä. E: En tietenkään muiden tehotarpeista tiedä, mutta ainakin omaan harrastelu / pikkukeikkameininkiin 200W putkitehoa on enemmän kuin tarpeeksi. Eli tällä lähinnä haen varmistusta sille, etten vahingossa ostaisi liian suurta putkea, jotta pystyy normaalivolallakin soittamaan? Niimpä...sul on omat tehotarpeet ja harrastelut ja muilla on omat. ei toi 200W oo mitenkää liikaa. Samahan se on minkä koneen haluut ja paljo tehoo mut 200W on ainaki tarpeex pikkukeikkaelämään ja jos sattus tulee pikkasen isompaaki keikkaa. Ja ei sitä tartte täysil luukuttaa saadakseen hyvän saundin. Käy testaa ni tiiät! Daddy went to the store for cigarrettes....And never came back |