Lesko 03.03.2007 20:32:07 | |
---|
"Mitä takoittaa groove?"
"Sen voi parhaiten selittää kahdella sanalla, Led Zeppelin " |
Milkop 03.03.2007 22:49:30 (muokattu 03.03.2007 22:49:39) | |
---|
Mitenkäs tämmöinen tapahtuu käytännössä? Voisi jonkun rätin uhrata itsekin kokeiluun. "I believe that people who are going to commit crimes should not have guns" -- George W. Bush
R.I.P. Dimebag Darrell | THV-klubi #49 |
Nidhöggr 03.03.2007 23:53:54 | |
---|
Eikös noita tehdä niin, että niitä rutataan ja rypistellään, sidotaan mytyksi ja sitten värjätään? Itselläni on sellainen käsitys. Krää-ähh. |
Mirrinsane 04.03.2007 00:05:08 | |
---|
Eikös noita tehdä niin, että niitä rutataan ja rypistellään, sidotaan mytyksi ja sitten värjätään? Itselläni on sellainen käsitys. Suunnilleen juu, batiikkiakin on erilaista, shibori tuttavallisemmin solmubatiikki, vahabatiikki jne, jälki ihastuttavan uniikkia. Kannattaa katsoa www.shibori.org, jollei muuten, niin kuvien takia. Itse olen semisti suuntautumassa tekstiilialalle (kahden vaiheilla valokuvauksen kanssa) ja pyöritellyt kankaita väripaljuissa enemmän kuin terveellistä, koukkuun jäin ensimmäisen kerran jälkeen. Heti aamulla kaivan janis-verhoni kaapista ja kuvaan ja postaan linkin tänne, vahabatiikkia niissä ka. kalamies#52 >-)))> |
Lesko 04.03.2007 10:01:19 | |
---|
Jep jep, itse tein nuo ihan solmuilla, mutta siinäkin on tietenkin eri tyyliä, joskus jos haluaa "srkavampaa kuviota, niin silloin sitoo solmun itse paitaa, mutta nuo rinkulat joita mulla noissa on, niin tehdään ihan naruilla, eli jotain sellasta kotinarua tms. Se on niin mageeta väsätä niitä ja siiten kun ne on valmiita ja koko maailma on täynnä väriä naamaa myöten ja saa ne solmut pois niin se on niin magee tunne, kun näkee mitä sai aikaa. Lopputulos ei kuitenkaan ole ennalta arvattavissa, vaikka hiukan sitä kuitenkin voi suunnitella. Noi värit vasta halpoja on, itse osta TalousMarkasta ja tollanen pieni rasia maksaa 1,95€ ja siitä värjää jo kepeesti ainakin 5 vaatetta, mutta se tarttuu KAIKKEEN, kannataa heti huuhdella pois =) Tässä on noi eilen tehdyt vaatteet, että tuli kivat =) Edestä http://img138.imageshack.us/img138/7686/edesthousutae3.jpgTakaa http://img295.imageshack.us/img295/6328/takaahousutpf8.jpgPaita (tuo sininen on todellisuudessa paljon kirkkaampi) http://img295.imageshack.us/img295/98/paitamf5.jpg"Mitä takoittaa groove?"
JPQ 04.03.2007 10:59:15 | |
---|
Minä en vaikka hienoja onkin eli paita tyyliin ainakin varmaan kelpais mutta asiaan eli mikä tuo ekojen paitakuvien liila/violetti sävy on ? eli minkä firman mikä sävy ? sävy näet tosi nätti. |
Lesko 04.03.2007 11:11:47 | |
---|
Minä en vaikka hienoja onkin eli paita tyyliin ainakin varmaan kelpais mutta asiaan eli mikä tuo ekojen paitakuvien liila/violetti sävy on ? eli minkä firman mikä sävy ? sävy näet tosi nätti. Voin kertoa heti kun saan sellaisen värinapin näköpiiriini, kun en millään muista minkä merkkisiä ne värit on, enkä muista tuota sävyäkään tarkkaan! Itsekin pidän kovasti tuosta liilasta, jep jep.. =) "Mitä takoittaa groove?"
JPQ 04.03.2007 12:12:01 | |
---|
Voin kertoa heti kun saan sellaisen värinapin näköpiiriini, kun en millään muista minkä merkkisiä ne värit on, enkä muista tuota sävyäkään tarkkaan! Itsekin pidän kovasti tuosta liilasta, jep jep.. =) Jos on metallirasia jossa jauhetta ehdotan Dylon mutta jos varsinainen värinappi niin en osaa sanoa ja Dekallakin on kangasvärejä ehkäpä Dylonia parempia. |
Lesko 04.03.2007 13:50:31 | |
---|
Jos on metallirasia jossa jauhetta ehdotan Dylon mutta jos varsinainen värinappi niin en osaa sanoa ja Dekallakin on kangasvärejä ehkäpä Dylonia parempia. Jep, kyllä se tuo Dylon taitaa olla ja hintaa on tosiaan se alle 2€ ja on erittäin hyviä värejä, eli ei lähde pesussa pois ja värjää muutenkin melko laadukkaasti ja kirkaasti, sitten on niitä jotka on ihan pusseissa ja taitaa 2 pussia olla aina paketissa, niin kanssa ovat ihan hyviä! "Mitä takoittaa groove?"
kouranka 04.03.2007 18:42:54 | |
---|
Nyt herkutellaa! |
MrSorbus 04.03.2007 20:09:51 | |
---|
Siis mitäh, tehdäänkö noi niin että esim paita solmuun, heitetään pesukoneeseen sen värinapin kanssa ja kone hurisemmaan? MN2073621 |
Siis mitäh, tehdäänkö noi niin että esim paita solmuun, heitetään pesukoneeseen sen värinapin kanssa ja kone hurisemmaan? Mä laitan kiehuvaa vettä ihan ämpäriin, suolaa ja sitten se väri ja sinne vaatteet, sitten sekotellaan aina välillä ja annan olla jonkun 1,5-2 tuntia ja eikun vaan viruttamaan niin että ei enää lähe väriä, solmut pois ja kuivumaan. Ja joo, ihan vaikka paita solmuun, tai sitten vaan narulla tekee solmuja niin saa tollasia selviä rinkuloita tms. tuo huppari on ilmeisesti tehty niin, että on laitettu siihen solmuja ja silloin tulee tosiaan tuollainen, "epämääräinen kuvio" joka on aivan vitun magee ja tuo on onnistunut melko hyvin. Kloriten kanssa kannattaa olla vaan varovainen kun se vaalentaa kaiken ja sekoitettuna kuumaan veteen se päästää vitun myrkyllisiä höryjä, joten aina kylmää vettä sen kanssa, ite oon kloritella vaalentanut housuja, niin, että oon kaatanut sitä raakana vaan housujen päälle ja hangannut juuriharjalla. Lähinnä farkkuihin toi toimii mageesti! "Mitä takoittaa groove?"
JPQ 04.03.2007 20:30:10 (muokattu 04.03.2007 20:32:03) | |
---|
Jep, kyllä se tuo Dylon taitaa olla ja hintaa on tosiaan se alle 2€ ja on erittäin hyviä värejä, eli ei lähde pesussa pois ja värjää muutenkin melko laadukkaasti ja kirkaasti, sitten on niitä jotka on ihan pusseissa ja taitaa 2 pussia olla aina paketissa, niin kanssa ovat ihan hyviä! Jännää että aika monet näkemäni Dylon tulokset olleet haileita tuli kyllä yksi juttu mieleen eikä liity materiaaliin. PS. Dekat on pussissa paitsi kuviointi värit jos kangasvärien osalta puhumme ja jos tilanne ei noin 1vuodessa ole muuttunut... ei niitä muitakaan kangasvärejä kannata hengitellä pahemmin ja suola tosiaan kannattaa tai pitää muistaa kait väri kiinnittyy paremin ja vaikuttiko kirkauteenkni en muista. Itse en ole värjännyt mutta paljon värjänneen kanssa olen puhunut. |
masterhat 05.03.2007 18:05:29 | |
---|
mä sain joskus mutsilta synttärilahjaks tuollasen itse värjätyn liilan paidan. aika makee, mut ehkä turhan hippi..:) I am the Horsemaster |
Mimi 07.03.2007 13:56:23 | |
---|
Siis mitäh, tehdäänkö noi niin että esim paita solmuun, heitetään pesukoneeseen sen värinapin kanssa ja kone hurisemmaan? Onhan näihin monia eri tapoja. Joko vai solmia vaatteen/kankaan itsensä ympäri, rutata sen kasaksi ja kääriä narua ympäri, niin että siitä tulee iso mytty, solmia lankalla pyöreitä kuvioita tai sitten voi myös tehdä niin, että ottaa neulan ja lankaa ja ompelee harvoilla pistoilla kankaaseen ompeleet ja vetää sen kankaan sillä langalla kasaan. Mielikuvitus vaan rajana, niin monella tavalla noita pystyy kieputtamaan. Ainakin Dylonilla on myös pesukonevärejä, mutta enpä ole niillä kuullut batiikkihommeleita tehtävän. Yleensä nää batiikkivärjäykset tehdään tosiaan niin, että kuumennetaan vettä ja kaadetaan siihen kuumaan veteen se väri ja nakataan vaate perään. ...on pimeää ja olen pieni tuittuinen ja heikko...Vain sanoja |
Mirrinsane 09.03.2007 17:30:34 | |
---|
Ainakin Dylonilla on myös pesukonevärejä, mutta enpä ole niillä kuullut batiikkihommeleita tehtävän. Yleensä nää batiikkivärjäykset tehdään tosiaan niin, että kuumennetaan vettä ja kaadetaan siihen kuumaan veteen se väri ja nakataan vaate perään. Pesukoneessa ei batiikki onnistu, kun värivesi imeytyy niin tehokkaasti, että solmitut kohdat värjääntyvät melko penteleen helposti. Sama homma kuin se, ettei väriliuosta saisi olla niin paljoa, että kangas ui siellä. kalamies#52 >-)))> |
Mimi 09.03.2007 18:21:55 | |
---|
Pesukoneessa ei batiikki onnistu, kun värivesi imeytyy niin tehokkaasti, että solmitut kohdat värjääntyvät melko penteleen helposti. Sama homma kuin se, ettei väriliuosta saisi olla niin paljoa, että kangas ui siellä. Pitäähän sitä nestettä nyt sen verran olla, että saa sen kankaan kokonaan pinnan alle. Ja että sitä pääsee myös hieman sinne solmujen sisälle, mutta ei liikaa. Näin meillä ainakin on huljuteltu, ja hyvin on värjääntynyt. Pesukonevärin toimimattomuutta en yhtään epäile. ...on pimeää ja olen pieni tuittuinen ja heikko...Vain sanoja |
Lesko 11.03.2007 09:36:17 | |
---|
Pesukoneessa ei batiikki onnistu, kun värivesi imeytyy niin tehokkaasti, että solmitut kohdat värjääntyvät melko penteleen helposti. Sama homma kuin se, ettei väriliuosta saisi olla niin paljoa, että kangas ui siellä. Pesukoneesta en kanssa ite tiedä, mutta varmaankin se noin on pitkälti, kun taas ämpärivärjäyksessä nimenomaan sen kankaan pitää uida siellä, ei se kyllä millään imeydy niistä solmukohdista läpi, ei ei, never... itse vielä laitan jonkun paino siihen päälle, että kaikki kankaat on veden alla! "Mitä takoittaa groove?"
Mirrinsane 13.03.2007 14:39:34 | |
---|
Pitäähän sitä nestettä nyt sen verran olla, että saa sen kankaan kokonaan pinnan alle. Ja että sitä pääsee myös hieman sinne solmujen sisälle, mutta ei liikaa. Näin meillä ainakin on huljuteltu, ja hyvin on värjääntynyt. Pesukonevärin toimimattomuutta en yhtään epäile. Itse oppinut niin, että väri imeytetään kankaaseen, ei jätetä siihen kellumaan. kalamies#52 >-)))> |
Lesko 13.03.2007 15:36:45 | |
---|
Itse oppinut niin, että väri imeytetään kankaaseen, ei jätetä siihen kellumaan. Niin, kai sen niinkin voi tehdä, monta tapaa, ja kaikki tulokset ovat erilaisia, sepäs siinä kiehtookin niin pirusti! Itse kyllä upotan sen kankaan veteen! "Mitä takoittaa groove?"