Aihe: Poljettava efektimasiina hakusessa..
1 2
Ziggy Bubba
25.12.2003 19:44:33

Eli tarvetta ois treeneihin ja kotikäyttöön tommosella mallintava/efektivehkeellä. Tärkeintä ois että sillä irtois pätevevät särösoundit (esim. semmonen pehmeän jyräävä recto :)), kaikki efektit on tietysti plussaa. Harkinnassa on ollu Line6 AM4 (ei efektejä tosin), V-amp 2, Korg AX-1500g, POD 2 (eikös niihin ne Floorboardit ole ihan älyttömän kalliita?). Kaikki noi ois kai "tarjouksessa". Line6:sta sais 260€, V-amp n. 170€ (?) ja Korg tais olla 235€.. POD (?)Halpaa vaiko kallista? Olin jo kaupassa kattelemassa, mutta ei voinu "vamppia" testata kun se oli loppu.. Line6:een taas ei löytynyt sopivaa muuntajaa ("ota tai jätä, tai mee johki toiseen kauppaan koittamaan" sanoi myyjä). Näin näppituntumalla V-amp ois aika pätevä. En aio kyllä sikaa ostaa säkissä.. Kiitos jo etukäteen :)
Da Make
25.12.2003 21:52:49
POD olisi muuten oivallisin, mutta tuo ohjain maksaa rutosti. Itselläni on tuo Korg AX1500G ja hyvin se pelaa.
Jos on kysyttävää yksityis kohdista, niin pistä tulloo. (En jaksa taas kerrsn niitä luettelemaan)

-Niskalaukaus särönkin saa. (nimimerkillä "Tiernapoikien innoittamana"...)

ps. voisitko käyttää kappale jakoa, tai jotain jäsentelyä. Meinaan oli vaan aikamoista "junttipuuroa" toi sinun tekstisi.
Cräx, Change, Ötöm!?
Ziggy Bubba
25.12.2003 23:17:42

Joo, sorry.. Tuli aika nopeesti toi teksti pihalle :)

Oon tässä illan mittaan kattellu tietoa noista vehkeistä. Noista podeista jo olikin vähän käsitystä.
Kuuntelin noita sampleja mitä behringer ja korg tarjos, ja kyllä mun korvaan toi V-amp kuulosti hitusen paremmalta. Halvempikin on vielä... Jonkun verran oon kotikoneella nauhotellu, ja siihen hommaan toi vamppi on kai ihan ok.

Pieni epäilys tota v-amppia kohtaan on siinä mielessä että miten se toimii vahvistimen kautta. Aika monissa kommenteissa sen sanotaan toimivan parhaiten kuulokkeilla(?). Siinä kai pitää kikkailla niitten kaiutinmallien kanssa.

Mimmosetkohan tossa korgissa on noi "isot" säröt? Mulle ei noi marsujen surinat ei ole oikein iskeny, siis niissä valvestateissa mitä oon kokeillu.. (Kuten mun oma AVT50) Putkihan on tietty aina putki. Liika sähkönen soundi monissa, vaan ei varmasti kaikissa :) Tommosta rectifier-soundia oon tykänny käyttää tossa mun zoomin ps-02:ssa.
Antti1
25.12.2003 23:22:15 (muokattu 25.12.2003 23:22:46)
Mun ehdotus on Yamaha DG-stomp. Saatat saada sen vielä Thomannilta 244€ hintaan. Siinä kyllä ei säröä ihan taivaallisen paljon ole, mutta ääni ei kuulosta läheskään yhtä digitaaliselta, kuin monissa muissa ja sen dynamiikka ei ole läheskään yhtä rajoittunut kuin esim. PODin.

Näitä oli siis viikko sitten jäljellä 3 kappaletta, joista yhden pelastin itselleni. Soita sinne jos kiinnostaa, sillä niitä ei näy netin kuvastossa.
"Varo mitä haluat, sillä sä saat sen." -A. McCoy
Ziggy Bubba
25.12.2003 23:25:54

Kyllä sitä melkein isoa säröä tarttee.. Tota korgia myydään dlx-musicissa 235€ hintaan, ois hauska tietää oisko tota V-amppia jossain edullisesti.
Ziggy Bubba
25.12.2003 23:34:10

Pikkasen korkeempaa hintaa oon ite nähny.. Niinku 179€. Tiedättekö monta kauppaa josta sais puoleentoistasataan :) ?
superfly
25.12.2003 23:36:52
Pikkasen korkeempaa hintaa oon ite nähny.. Niinku 179€. Tiedättekö monta kauppaa josta sais puoleentoistasataan :) ?

Eihän se nyt voi paristakymmenestä eerosta kiinni olla. Enivei, tuolla on 154 euroa.

http://www.stpaulssound.fi/soittimet.html
Harppu on alaston piano
Ziggy Bubba
25.12.2003 23:41:10

No eihän se siitä ole kiinni. Oon itekkin bongannu ton st. paulin. Eikös se ole jossain nummelassa tai jossain? Postikuluista taitaa tulla jo reilu kymppi, eli saman tien hakee lähi kaupasta. Ei tarvii odottaa!

Heh.
Exhausted
26.12.2003 00:06:24

PODiin ei kannata ostaa kalliita ohjainlautoja kun sitä voi ohjata millä tahansa midiboardilla, halvin vaihtoehto taitaa olla Behringerin valmistama joka maksaa n. 150 e
Billsner
26.12.2003 11:08:22
Kyllä minä tuosta v-ampista aika munakkaat säröt saan. Ihan hyvä vempain minun mielestäni. Itse ostin sen Oulusta Musiikki-Kullakselta (riisto-kullas) hintaan 166€. Meinasin aluksi tilata sen Thomannilta ettei tarvisi rahojaan antaa Kullakselle...
Kyykyssä olevaa kääpiötä ei näe.
PoLFus
26.12.2003 11:27:39

Mun ehdotus on Yamaha DG-stomp. Saatat saada sen vielä Thomannilta 244€ hintaan. Siinä kyllä ei säröä ihan taivaallisen paljon ole, mutta ääni ei kuulosta läheskään yhtä digitaaliselta, kuin monissa muissa ja sen dynamiikka ei ole läheskään yhtä rajoittunut kuin esim. PODin.

Näitä oli siis viikko sitten jäljellä 3 kappaletta, joista yhden pelastin itselleni. Soita sinne jos kiinnostaa, sillä niitä ei näy netin kuvastossa.

Onkohan niille tulossa lissää? Perkele kun laitteet katoavat nokan edestä.
~ 7ender $tratocaster ~
Lord of the strings
26.12.2003 12:36:26
"Digitechin pedaalit on ihan VITUN hyviä!"
-Jukka Kuha, DLX-music.
"Kaikki kuolee aikanaan... Paitsi tietysti Rock'n'roll" -Kalkkuna
Antti1
26.12.2003 13:12:15 (muokattu 26.12.2003 13:13:31)
Onkohan niille tulossa lissää? Perkele kun laitteet katoavat nokan edestä.

Ei ole tulossa lisää, koska sen valmistus on lopetettu.

Kannattaa tosissaan kuitenkin hetimiten soittaa sinne niille suomenkielisille tyypeille, jos olisi edes yksi jäljellä.
Antti1
26.12.2003 14:42:18
Hei PoLFus!

Thomannin nettisivuille on näköjään päivitetty taas DG-stompeja. En tiedä kuinka paljon on jäljellä, mutta kannattaa koittaa, jos kiinnostaa.
PIM
26.12.2003 15:25:30 (muokattu 26.12.2003 15:54:06)
Yammulta on tullut uusi Magic stomp mihin on yhdistely stomppisarjan eri mallien ominaisuuksia ja USB liitäntäkin näyttäisi löytyvän. Euroopan hinnasta mulla ei valitettavasti ole tietoa, mutta jenkeissä sitä saa alle 200 taalaan.

Lisäys:

Jaahas, T-kaupasta löytyy jo hintaan 211e. Ja eiku tilaamaan...

Vilkaskaapas mitä herkkuja laitteessa on tarjolla. WOW! Taitaa olla syytä jättää vampit ja DG stompit kauppaan.

http://www.magicstomp.com/eng/introduction/index.html
If the tool we have is a hammer, make the problem look like a nail.
PoLFus
26.12.2003 17:21:19 (muokattu 26.12.2003 17:21:31)

juu, tuokin kiinnostaisi, muttakun ohjattavuus ei liene livenä helppoa? kuin esim. dg stomp
~ 7ender $tratocaster ~
Antti1
26.12.2003 17:46:06 (muokattu 26.12.2003 18:05:23)
juu, tuokin kiinnostaisi, muttakun ohjattavuus ei liene livenä helppoa? kuin esim. dg stomp

Paitsi, jos ostaa MIDI-lankun ja sillä pelehtii. Mutta se vaatii taas hiukan lisää rahaa.

EDIT: Saako tuohon edes mitään midihässäkkää kiinni?
PoLFus
26.12.2003 20:31:55

Paitsi, jos ostaa MIDI-lankun ja sillä pelehtii. Mutta se vaatii taas hiukan lisää rahaa.

EDIT: Saako tuohon edes mitään midihässäkkää kiinni?

Eipä taida. Sitä juuri meinasinkin.
~ 7ender $tratocaster ~
superfly
26.12.2003 20:33:41

Mikä siinä on vaikeaa?
Harppu on alaston piano
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)