Aihe: Ampeg-Klubi
1 2 3 4 515 16 17 18 1996 97 98 99 100
Kieppi
15.02.2007 23:22:10
Ampegin uusi maahantuoja näkyy olevan Soundata. Saivat samalla Craten (ylläri, kun on samaa puljua) sekä Alvarezin.
Kalamies #10 >-)))>.
"Musiikki on harrastuksista paras, mutta onneksi vain harrastus." -Artzie-
Bläck Joutsen
19.02.2007 11:29:33
Vihdoinkin voin liittyä haluttuun klubiin.

SVT-CL
SVT-810E
flowerpower
20.02.2007 02:02:49
PnukBassist
20.02.2007 10:30:34

Moikka!

Nämä olis nyt myynissä;

http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=150727
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=150726

Ostasin jos olisin rikas.
Well, I woke up Sunday morning With no way to hold my head that didn't hurt. And the beer I had for breakfast wasn't bad, So I had one more for dessert.
J.Hollström
20.02.2007 10:54:27
Lisää klubikiinnitystä. Putkietunen SVPCL:
http://juki.1g.fi/kuvat/Musakuvia/Bassokamat/SVPCL.jpg/full
Vasemmassa lahkeessa-klubi #1 - - - - Jukin juutuubi
janne h
04.03.2007 17:48:48 (muokattu 05.03.2007 14:59:35)

No nyt pääsen mäkin liittymään klubiin: Ampeg B2R nupilla.
Kaappi on vielä ostamatta että mitäs suosittelette? SVT-410HLF:n kanssa tuota kokeilinkin jo ja soundi kyllä miellytti ja sen takia nuppi olikin ostettava. Mutta mikäs tuohon on optimaalisin kaappi? Onko joku vielä parempi?

Edit: Kaappitietouttahan löytyy näköjään palstalta vaikka kuinka. Jahka vaan sais kaikki luettua.
Washburn XB-400 & Epiphone Gipson
sirdickyj
04.03.2007 19:30:19
Lisää klubikiinnitystä. Putkietunen SVPCL:
http://juki.1g.fi/kuvat/Musakuvia/Bassokamat/SVPCL.jpg/full

millä sä plösö tota vahvistat?
Pataan! ...+alv.
sirdickyj
04.03.2007 20:30:54
En vielä millään. Mie etin semmosta gigawatin kauheeta myllyä millä särkee kaikki kaiuttimet. Tossahan oisi torilla jo semmonen 1 unitin digipääte joka antaa sillattuna 4kW 4 ohmiin (eli rantikseen).

http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=152972

toi toimii kyllä.

niin hassua kun se onkin, niin ylitehoinen pääte särkee kaiuttimia harvemmin kuin alitehoinen. tai niinku että alitehoisella saat komerot helpommin rikki, kun tuskin tulee mieleen ajaa koko 4,4kw yhteen komeroon.
Pataan! ...+alv.
Jesus Muerte
04.03.2007 22:14:13 (muokattu 04.03.2007 22:15:22)
En vielä millään. Mie etin semmosta gigawatin kauheeta myllyä millä särkee kaikki kaiuttimet. Tossahan oisi torilla jo semmonen 1 unitin digipääte joka antaa sillattuna 4kW 4 ohmiin (eli rantikseen).

http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=152972

Tuo on 95% todennäköisyydellä sama yksilö, mikä kävi mulla mutkan Ampegin etusen kaverina. Ei toiminut bassokäytössä _yhtään_. Vaikki molemmat volat veti tappiin, oli tuloksena taso, jolla ei ollut toivoakaan kuulua edes rumpujen yli. Joko tuo ei jostakin syystä vain toimi matalilla taajuuksilla pätkän vertaa, tai sitten siinä on jokin vika. Molempi pahempi.

Edit: Tai sitten etuseni ei antanut siihen tarpeeksi signaalia. Tähän teoriaan en vain usko, koska muilla päätteillä ko. etunen on hyvinkin riittävä.
balzary
04.03.2007 22:17:11

Edit: Tai sitten etuseni ei antanut siihen tarpeeksi signaalia. Tähän teoriaan en vain usko, koska muilla päätteillä ko. etunen on hyvinkin riittävä.

Kyllä se etunen anto ihan tarpeeksi kovan signaalin mulla, käytössä oli tuolloin alle 1kw.
Jesus Muerte
05.03.2007 13:49:08
Kyllä se etunen anto ihan tarpeeksi kovan signaalin mulla, käytössä oli tuolloin alle 1kw.

No näinpä. Ei mullakaan ole ollut muiden päätteiden kanssa mitään ongelmia tuolla etusella. Eihän mullakaan ole tällä hetkellä tehoja kuin "vain" 2*300W, eikä ole paljoa yli puolenvälin tarvinnut voluumeja käyttää.
janne h
05.03.2007 14:00:15

millais clubilaiset kuulin tässä näin sellasta puhetta että ampegit ruvetaan kasaamaan kiinassa..! mitäs mieltä porukka on..? aika anaalista ainakin meitsin mielestä!!!

onkos tuosta kiinan valloituksesta tarkempaa tietoa? Kun soittelin soundataan niin sanoivat että svt 410 hlf tehtäisiin vieläkin jenkeissä? Ja kuulemma putkivehkeet yms olisi vieläkin made in usa?
laroma
05.03.2007 14:45:55

onkos tuosta kiinan valloituksesta tarkempaa tietoa? Kun soittelin soundataan niin sanoivat että svt 410 hlf tehtäisiin vieläkin jenkeissä? Ja kuulemma putkivehkeet yms olisi vieläkin made in usa?

Ampeg vie B-sarjan laitteiden tuotannon Vietnamiin

Tuolla on lisää höyryä http://talkbass.com/forum/showthrea … =279369&highlight=ampeg+vietnam
"Kaikki muu on paskaa paitsi kusi"
sirdickyj
05.03.2007 15:57:46

410 HLF onki humppakaappi.
Pataan! ...+alv.
janne h
05.03.2007 23:57:04 (muokattu 05.03.2007 23:58:21)

Niinno mua kyllä miellytti sen soundi ku ei oo parempaakaan ikinä kokeillu ja tuo on käytännössä ainut vaihtoehto tällä hetkellä jos ei sit joku muu 4 ohmin 4x10 oo parempi. Tarvii myös roudailla sitä reenikämpällekkin ni ei pysty oikee kuljettelee isompaa.

Mutta kertokaas jos ootte nähny jossain sellassia uusia myynnissä, yllättäen ei taho mistään löytyä. T-kauppaan ja soundataan ja moneen muuhunki paikkaan on tulossa vasta n. toukokuussa

Niin ja onko tietoa onko jossain myynnissä tilpehööriä, kuten ampekki tarroja, kangasmerkkejä, paitoja yms...
faffbey
06.03.2007 08:09:19

410 HLF on just paras särösoundiin. Ja just siihen putkisäröllä yliajettuun. En kyllä löydä humppaa siitä mistään kohdin. Tietenkin jos hiplaa sormin ja basso leukaan kiinni hilattuna niin humppakaapejahan ne sitten on kaikki...
sirdickyj
06.03.2007 17:07:59
410 HLF on just paras särösoundiin. Ja just siihen putkisäröllä yliajettuun. En kyllä löydä humppaa siitä mistään kohdin. Tietenkin jos hiplaa sormin ja basso leukaan kiinni hilattuna niin humppakaapejahan ne sitten on kaikki...

Jaa. Mulla meni ruvelle, ku vähän kovempaa soitettiin. Ja selkeyttä ei löydy, vaan pelkkää muhjua. Mutta hiljaisempaan meininkiin ja sellaseen tötsyttelyyn toki hyvä komero.
Pataan! ...+alv.
faffbey
07.03.2007 07:46:47

Jaa. Mulla meni ruvelle, ku vähän kovempaa soitettiin. Ja selkeyttä ei löydy, vaan pelkkää muhjua. Mutta hiljaisempaan meininkiin ja sellaseen tötsyttelyyn toki hyvä komero.

Se oli kai sitten rikki...itse haen soundiini ruttua, en pidä cleanista soundista. Kyllä mun kaappi toistaa selkeästi sen putkisärön minkä V4BH sinne puskee, runsaasti alapäätä mutta selkeetä.
sirdickyj
07.03.2007 17:01:43
Se oli kai sitten rikki...itse haen soundiini ruttua, en pidä cleanista soundista. Kyllä mun kaappi toistaa selkeästi sen putkisärön minkä V4BH sinne puskee, runsaasti alapäätä mutta selkeetä.

Ei ollut rikki. Alapää oli pelkkää muhjua, ja itseasiassa samaa manaili tuossa kolega, joka oli vetänyt keikan vastaavalla 6x10 komerolla.

Se mun kaappi oli täysin ehjä, mutta se ei vaan yksinkertaisesti refleksirakenteensa vuoksi toimi jos sitä rankasee. Pieri tolkuttomasti, vieressä kokeiltiin muita vaihtoehtoja, toimi hienosti. Kaikki elementit Ampegissa oli ehjiä ja kaikki ruuvit ja liitokset kohdillaan. Kerran vielä; se ei vaan toiminu, tuotti pelkkää epäselvää muhjua sen valheellisen muka-alakertaa korostavan kotelorakenteensa vuoksi.
Pataan! ...+alv.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)