Aihe: Floikka kitara veks Uutta tilalle. 1 | |
---|---|
![]() 25.12.2003 20:30:45 | |
Jeps . Muistan jonkun fiksun m.nettiläisen sanoneen ettei kannata pitää ainoaa kitaraa floikka keppiä. Tottahan tuo on. Soitto kuosissa olevia kitaroita on tällä hetkellä vain 1 mutta koska kaikki kitarat mitkä omistan ovat lukkotallaisia niin alkaa menemään hermot. Joten KIINTEÄ TALLAISTA kitaraa olen ruvennut harkitsemaan. Yhdestä kitarasta luopuisin kokonaan siis. Sen myynti rahojen+ lahajakorttien ja omien säästöjen perusteella budjetti uudelle kitaralle olisi ehkäpä n500-700e. Joten ehdotuksia otetaan vastaan. Vaatimuksena olisi oikeastaa vain kiinteä talla ja ei pulttikaulaa. Ei viitsisi ostaa taas huonoa kitaraa mikä menee vaihtoon saman tien joten ostetaan nyt kerralla hyvä. Tuli testattua yksi päivä tuota Ibanez SZ320BK kitaraa. SE oli minun milestäni erinomainen keppi mutta muita ehdotuksia. Käyttäjä kokemuksia tuosta Ibasta ? " Ei ole tärkeää miten soitat , vaan MILLÄ soitat " -Rocco007 | |
![]() 25.12.2003 22:17:09 | |
Suosittelisin vilkaisua LTD-sarjaan. Itelläni tuo EX-351 on toiminut mainiosti. Sointi on hyvä ja tuntumaltaan (minun käteen) parempaa keppiä saa hakea. Mikit ovat minulle ihan riittävän hyvän, joku voi haluta vaihtaakin. Vielä kun ulkonäkö on passeli, niin en voi kuin suositella. Hinta uutena on reilu 600 Euroa. Semmoisen huomautuksen voisin kyllä tehdä, että kitara on lievästi kaulapainoinen, johon kyllä tottuu, mutta jos et pidä kitaraa kainalon korkeudella, niin sankaritilut muodostuu hakaliksi seisaaltaan. Vielä enemmän häiritsevä ominaisuus ovat hihnatapit. Ne on ihan mitättömän kokoiset ja hihnan luiskahtamisvaara on suuri, joten jos ostat, niin pistä suosiolla reilu kymppi hihnalukkoihin. Ostetaan vähän käytettyä soittotaitoa. | |
![]() 25.12.2003 22:28:46 | |
Tarkastukseen menee LTD kepit...................saakelin olin ihan unohtaa nuo kitarat. Hyviä ovat hinta/laatusuhteeltaan. " Ei ole tärkeää miten soitat , vaan MILLÄ soitat " -Rocco007 | |
![]() 25.12.2003 22:31:01 (muokattu 25.12.2003 22:34:13) | |
Tarkastukseen menee LTD kepit...................saakelin olin ihan unohtaa nuo kitarat. Hyviä ovat hinta/laatusuhteeltaan. Joo ovat tutustumisen arviosia :) EDIT. Ookko muuten käyny tseggaas Unisoundin kiinteet kepit? Itseäni ei kiinnosta koko kitara tarjonta siellä, mutta.. voi siellä jotain hyviäkin olla? ;) Let me live another day
Without sorrow, without shame
Let me feel the wind on my face
Let me feel the sun
And live my days with fun
Let me sing this hymn to life | |
![]() 25.12.2003 22:43:04 | |
Itse en ole floikan kanssa niin paljoa säätänyt mutta voin vain kuvitella että on ottanut aivoon kun kuuntelee kaverin manauksia(halpis-jaska ainoana keppinä) Mikäs pulttiliitoksessa hirvittää? Häiritseekö se ylemmiltä nauhoilta soitettuna vai kaipaatko piiitkää sustainia? Anyway, hyvin tehty pulttiliitos ei paljoa jää muille kiinnitystavoille joten kehoittaisin että et sulkisi täysin pois vaihtoehtoa pulttikaulaisesta kitarasta. Mutta asiaan: Jos Les Paul uppoaa niin budjettiin mahtuu käytettynä muutama hyvä vaihtoehto kuten Gibsonin Studio, japanilainen Tokai, ja muutama Epiphonen malli. Hyvä nyrkkisääntö Lessua hankkiessa on että rungon pitää olla mahongista tehty. ESP:stä ei ole hirvestä kokemuksia muuten kuin muutaman LTD-mallin osalta mutta ne vakuuttivat laadukkalla jäljellään joten kannattaa käydä kokeilemassa. Muista hevikepeistä vielä Jacksonin RR-5 saattaa saada käytettynä(voi olla vaikea löytää) ja siinä olisi neck thru. Tosin ainakin minua häiritsi paljon hankala bodyn muoto. Tuosta SZ320 ei ole omia kokemuksia mutta keppi muistuttaa ulkoisesti erehdyttävän paljon Iban S-Classiccia joka löytyy koululta, kaikin puolin todella hyvä kitara. Väkivalta Lopettaa Vittuilun. | |
![]() 25.12.2003 22:59:21 | |
Joo ovat tutustumisen arviosia :) EDIT. Ookko muuten käyny tseggaas Unisoundin kiinteet kepit? Itseäni ei kiinnosta koko kitara tarjonta siellä, mutta.. voi siellä jotain hyviäkin olla? ;) Oon tsekannut juu, Muutama hyvä vaihtoehto oli mutta käyn kattomassa vielä Markun Musan ja Top Soundin. Valintoja valintoja............ " Ei ole tärkeää miten soitat , vaan MILLÄ soitat " -Rocco007 | |
![]() 25.12.2003 23:08:20 | |
Itse en ole floikan kanssa niin paljoa säätänyt mutta voin vain kuvitella että on ottanut aivoon kun kuuntelee kaverin manauksia(halpis-jaska ainoana keppinä) Mikäs pulttiliitoksessa hirvittää? Häiritseekö se ylemmiltä nauhoilta soitettuna vai kaipaatko piiitkää sustainia? Anyway, hyvin tehty pulttiliitos ei paljoa jää muille kiinnitystavoille joten kehoittaisin että et sulkisi täysin pois vaihtoehtoa pulttikaulaisesta kitarasta. Mutta asiaan: Jos Les Paul uppoaa niin budjettiin mahtuu käytettynä muutama hyvä vaihtoehto kuten Gibsonin Studio, japanilainen Tokai, ja muutama Epiphonen malli. Hyvä nyrkkisääntö Lessua hankkiessa on että rungon pitää olla mahongista tehty. ESP:stä ei ole hirvestä kokemuksia muuten kuin muutaman LTD-mallin osalta mutta ne vakuuttivat laadukkalla jäljellään joten kannattaa käydä kokeilemassa. Muista hevikepeistä vielä Jacksonin RR-5 saattaa saada käytettynä(voi olla vaikea löytää) ja siinä olisi neck thru. Tosin ainakin minua häiritsi paljon hankala bodyn muoto. Tuosta SZ320 ei ole omia kokemuksia mutta keppi muistuttaa ulkoisesti erehdyttävän paljon Iban S-Classiccia joka löytyy koululta, kaikin puolin todella hyvä kitara. Les Paul on järjettömän hieno keppi. Ei siinä mitään. Tosin ihan mikä tahansa ei käy. Löytyy huonoja ja huonoja. Testaamatta en ole ole kyllä suunnitellut ostaa. Käytän oikeastaan vain Ibanezin ja Schallerin talloja ja kyllä ne vireen pitävät. Mutta se syö myös tuota soundia ikävästi. Pulttikaula kammoa minulla ei ole mutta olisi mukava saada hieno soininen ja vähän erilainen kitara noiden hevi keppien sekaan,Floikassa ei mitään vikaa tosiaan mutta kun kaikki kitarat ovat lukko vehkeitä. Ja ne säätö showt. Kyllä Mahonki on asia puu. Siinä olet oikeassa. Tuo yksi kitaran minulla onkin mahonkia ja kyllä sen kuuloo. Jaskan RR-5 olisi kyllä niiiiiiiiiiin hiano että mutta tuskin sellaista saa helpostikaan käytettynä. Tosin tuollainen perinne Lespakin on hienooooo ! Mutta kun kitaroita on 100 ja vain yhden saan, Voi voi.... " Ei ole tärkeää miten soitat , vaan MILLÄ soitat " -Rocco007 | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)