Onko jengillä kokemuksia full riden käytöstä metalli- ja heavy musan soittamisessa. Esim Paiste Signature sarjasta? Voiko suositella? Vai onko se ehdottomasti oltava power-tai heavy ride? Kertokaa mielipiteitänne. Nämähän on ihan mielipideasioita. Kyllä se full riden pingi kuuluu sieltä ihan hyvin. Itse taas tykkään, että kapulanäänet erottuvat selkesti, enkä kaipaa liikoja huminoita soundiin. Paksummissa rideissä pingi ei puuroudu kovastikaan soittaessa. Näin ollen power- tai heavy ride on minun käyttötarkoituksiin sopivin. Kysymykseesi vastaten, riippuu soittotatsista, käyttötarkoituksesta ja soundimieltymyksistä. Jos haluat soittaa full ridellä raskaampaa musiikkia, ei siinä pitäisi olla mitään ongelmaa. Esimerkiksi juuri Signature Full Ridessä on kuitenkin pingiä ihan mukavasti. Se onkin monipuolisempi, mikäli sulla on käyttöä myös muissa musiikkityyleissä tai hiljaisessa soitossa. Jos tuosta vielä ohuemmaksi mennään, sitten mielestäni soundi ei ole enää sopivin metalliin tai heviin. |
Ostin juuri uuden (siis vanhaa uutta varastoa) Paisteen Formula Full riden. Siis Signature sarjan edeltäjä, näissä on sama Paiste Sound Alloy seos. Pelti soi todella kauniisti, mutta se pingi on kyllä rutkasti "hienostuneempi" ja vaimeampi kuin noissa Heavyissä. Lisäksi pellissä on enemmän "taajuuksia", tai ehkä "värejä" olisi oikeampi ilmaus. Summa summarum; hienostunut pelti, mutta mulle sais olla lisää pingiä ja kapulaäänen erottelevuutta. m©
Tiina Lymi on ihana. |