Aihe: Ran Guitars
1 2 3 4 562 63 64 65 6668 69 70 71 72
Metalrock
03.03.2007 15:04:52 (muokattu 03.03.2007 15:19:47)
Paljonkos maksoi toimituskuluineen ym?

En muista ihan tarkka!Kitaran hinta oli silloin 699.00$
Jotain 700-800 euro!
Jake.e
03.03.2007 15:23:38
Musta jotenkn tuntuu, että sä puolustelet RANeja ihan silmät ummessa. Ei varmastikaan olisi samanlaista oiretta, jos olisi jokin muu kitara hyllystä poimittuna tai jos et olisi itse tilannut RANia. Anteeksi tämä, mutta siltä tämä puolustelu vähän vaikuttaa. Voin tietenkin tapojeni mukaan olla hyvinkin väärässäkin......

Ostin RANin, koska se maksoi vähemmän (eli oli varaa). En siis odota että kitara tulee olemaan juuri täydellinen, sellaiset viat jotka ovat ikäänkuin kosmeettisia eivät minua kiinnosta ja kaiken nauhojen hionann yms. voin suorittaa Härösellä. Voi olla että joku on hyvinkin tarkka välineistään, minä en ole. Olen nirsoilematon ja pihi jätkä, mutta en pidä turhasta valituksesta yhtään. Esim. tuo vire on sellainen asia että siitä ei kannata pultteja vetää, kun asia on kiinteällä tallalla korjattu alle viiteen minuuttiin.

Ymmärrän hyvinkin jos joku haluaa ruikuttaa jokaisesta vinossa olevasta puunsyystä, mutta itse en näe tälle mitään syytä. Jos kitara on vaneria ja kaula katkeaa kun sen laukusta ensimmäisen kerran nostaa, on valituksen aihetta. Tämä on todella kärjistetty esimerkki, mutta en itse ehkä mistään näistä valittaisi.

Nyt tiedän että täältä tulee jotain tulta ja salamaa (ihan niinkuin manowarin lyriikoissa) mun päälle, mutta voin sanoa että turhaa se on. En enää jaksa kiistellä asiata. Selväksi on nimittäin käynyt että minun mielipide poikkeaa varsin radikaalisti teidän muiden mielipiteistä. Itselläni on kuitenkin nytkin kädessä ainoa kitara Fender Jaguar, joka ei ollut parhaassa kuosissa kun suomeen saapui, mutta Härönen pisti kuntoon. Luotan mieheen kuin kallioon. Olen myös tykännyt Dariuksen nopeista vastauksisa tyhmiin kysymyksiini, joita ei muilta kustomien valmistajilta tippunut. Amfisoundilla vastaus kesti lähes 2kk.

Hiljennyn tästä topikista nyt ja katselen meininkiä. Kerron sitten kun oma kitarani saapuu (luultavasti kesää tai alku syksyä) ja informoin sitten fiiliksiäni, jotka voivat hyvinkin olla erilaiset.

Ei kannata. Et ole siinä kovin hyvä.

Uskallat väittää näin yhdestä esimerkistä, ilman perusteita?
Jerk.
Thule
03.03.2007 15:30:47 (muokattu 03.03.2007 15:32:33)
Esim. tuo vire on sellainen asia että siitä ei kannata pultteja vetää, kun asia on kiinteällä tallalla korjattu alle viiteen minuuttiin.

Jep, mutta tietty vire vaatii tietyt säädöt. Jos asiakas haluaa custom-kitaransa tietyssä vireessä, niin kyllä se minun mielestä tarkoittaa sitä ettei se pelkkä vire riitä, vaan myös kitara pitää säätää siinä vireessä optimaalisesti soitettavaksi. Toki "säädöt" ovat preferenssikysymyksiä, mutta esimerkiksi hienovire ei. Myöskin kaularaudan säätö kuuluu näihin, mielestäni. Kielien korkeutta toki sitten hienosäädetään itse, ja kaularautaakin siinä tapauksessa, jos korkeusero on kovinkin radikaali ja "normaalista" poikkeava.

Edit: Eli olen vahvasti sitä mieltä, että noista asioista huolehtiminen ei ole pilkun nussimista, jos kyseessä on tilaustyönä tehtävä soitin.
Super-Jari
03.03.2007 15:44:00

Joo. Luin rivien välistä.
aptoriar
03.03.2007 16:47:36

Ba-Zing!

But seriously folks, itse halusin kitaraan tietyt kielet tietyssä vireessä, katsotaan mitä sieltä tulee. Muistutin vielä viikko kaksi sitten että pistäthän Dariusz sen skeban oikeeseen vireeseen.

Jos minullakin on tuo nauha juttu, niin sitten kyllä harmittaa. Odottaa nyt ensin vuosi että kitaran saa käsiin, ja sitten pitää vielä kaksi viikkoa että Oesch korjaa pahimmat mokat. Siinä on minun mielestä aihetta valitukseen ja ehkä jopa hyvitykseen.
This yarded steel sings a deadly song in my grasp!
Traditional
03.03.2007 16:49:07

Yrittäkää nyt olla isot pojat, offtopic...
ps3t
03.03.2007 19:22:11

Enhän minä tästä puhunut. Tottakai tuollaiset viedaan pajalle eikä kotikonstein korjailla, mutta edelleenkään en ymmärrä tuota kielisetin vaihto jossain pajalla.

Ehkä et ole koskaan huollattanut kitaraasi, mutta silti luulisi ymmärtävän, että kitarankorjaajasetä väihtaa kielet ja virittää kitaran samalla kun tekee muutkin säädöt.
Teknisyys on perseestä.
ps3t
03.03.2007 19:29:48 (muokattu 03.03.2007 19:32:29)

Ei, mutta luen rivien välistä.

Säädöt ovat sen takia "miten sattuu", koska voi olla hieman vaikea säätää kitaraa vasurille, joka soittaa Albert King tyylillä ja jokaisen soittajan haluama tatsi on uniikki. Joku tykkää että kielet on koerkealla ja jotkut haluaa että kielet ovat niin lähellä otelautaa etteivät ne akustisesti edes soi. Voi olla hieman vaikeaa säätää kitaraa soittajalle optimaaliseksi, jos hän ei itse kerro tarkemmin.

En ole kielten korkeudesta tai tatsista sanonut mitään. Paksummat kielet kun vain ei sovi heittämällä satulaan, joka on tehty perussetille.

Luuletteko te että kitara pysyy vireessä jos se tulee Puolasta laukussa ja sitä heitellään UPS:ssän toimesta lies missä. No ei varmasti pysy, eikä se ole mitenkään pelkästään RANin ongelma. Jos tiltaat jacksonin kiinteällä tallalla jenkeistä uskon että sekin on hieman epävireessä kun se Suomeen saapuu.

kitaran piti olla dropped C:ssä, ja se oli RANilta tullessa E:ssä.

Sopivaa kielisettiä ei nyt välttämättä RANilla varastossa ollut niin he luultavasti päättivät laittaa kitaraan lähinnä oikeita olevat.

Se nyt ei mua tilaajana kiinnosta oliko tai ei. Kun kitara tilataan käsintehtynä ja sovitaan mitä siihen tulee, niin silloin rakentajan kuuluu hakea vaikka kiinasta ne osat mitä on kitaraan luvannut.
Teknisyys on perseestä.
Twinkle
03.03.2007 19:41:10
Yleensä aina niuhotetaan kuinka ensiasennuskielet on hanurista ja kuinka ne pitää vaihtaa heti, nyt niuhoitetaan siitä kun ensiasennuskielet oli väärällä tavalla. Kaikkea sitä, koskakohan ihmiset on tyytyväisiä.
mailbag
03.03.2007 19:55:21
mun kitara oli menny epävireeseen postireissun jälkeen, laitan ranin maksamaan
H.Corruption
04.03.2007 03:40:47
Kyllä oon hyvin varma siitä et jos on kaupassa ostamassa kitaraa ja se ei ole tehty oletetun mukaisesti, jää varmaan ostamatta. Toi kertomus pilkottavista nauhoista upouudessa kitarassa kertoo jo siitä et Ranilla on kiire saada kitarat ulos ja siinä hötäkässä viimeistely jää tekemättä valmiiks.

Ehdottaisin kyselyä Ranilta, mitä ovat valmiitatekemään asian korjaamiseksi.

Odotetaan kun tämä "ei nipottava" jannu saa oman keppinsä ja sitten kun ei olekaan aivan mieleen, niin varmaan kuullaan.

Kielten suhteen en osaa muuta todeta et voi olla puhdas vahinko. Onhan se testauksen kannalta helpompi kuunnella miltä kitara kuulostaa E-vireessä, vaikka siinä vaiheessa olisi ne nauhojen pilkotuskin pitänyt huomata.

Mun toiseen Raniin alkupräiseksi tremoloksi aiotun OFR:n, lähettivät jälkikäteen ja kitaraan laitetun Schallerin floikan sitten lopulta ostin erikseen. Lupasivat lähettää tremolon loput osat, mut nähtäväksi jää pitääkö asiasta muistuttaa. Nämä tällaiset pienet jutut kun tuppaa Ranilta välillä unohtumaan.
Hammermul
04.03.2007 04:59:44

Yleensä aina niuhotetaan kuinka ensiasennuskielet on hanurista ja kuinka ne pitää vaihtaa heti, nyt niuhoitetaan siitä kun ensiasennuskielet oli väärällä tavalla. Kaikkea sitä, koskakohan ihmiset on tyytyväisiä.

Mitä ne Ranin sällit sitten menee lupaamaan sellaisia asioita, jos niillä ei ole ns. mitään väliä? Jos tilaaja pyytää tietyt kielet ja tietyn vireen ja säädöt sen mukaisiksi ja valmistaja lupaa tehdä näin, niin antaa se vähän huonon kuvan, jos kitara saapuu ihan eri säädöissä. Ei hyllyssä oleville tehdaskitaroille ja -kielille ole mitään lupauksia alla.

Joku satulan viilaaminen ei välttämättä ees suju kaikilta ja tyhmä sellaisesta on jälkikäteen maksaa.
Bombing for peace is like fucking for virginity.
tarzan
04.03.2007 09:49:07
Mulla tuli mieleen sellainen, että voisikohan tuo nauhojen törötys olla huolimattomuutta. Keppihän on vasurille tehty ja ehkä kielten laittaja / testaaja on sitä oikeakätisenä ihmetellyt ja pitänyt kädessä. Törröttääkö nuo nauhat myös kaulan oikealta puolelta?

No ei niiden nauhojen kyllä pitäisi kummaltakaan puolelta törröttää..
"Riittääkö 100w kotikäyttöön?" -Muuan m.nettiläinen
Tympee Huttunen
04.03.2007 10:05:42 (muokattu 04.03.2007 10:06:17)
No ei niiden nauhojen kyllä pitäisi kummaltakaan puolelta törröttää..

No ei pitäisi kyllä joo, mutta jos ne on hiottu epähuomiossa vain sieltä toiselta puolelta.
tarzan
04.03.2007 10:14:42
No ei pitäisi kyllä joo, mutta jos ne on hiottu epähuomiossa vain sieltä toiselta puolelta.

Tuokin olisi kyllä aivan käsittämätön virhe. Mietin joskus Ranin tilaamista, mutta voi olla että jos tulevaisuudessa customia kaipaan niin menen Amfisoundille..
"Riittääkö 100w kotikäyttöön?" -Muuan m.nettiläinen
Tympee Huttunen
04.03.2007 10:23:56
Tuokin olisi kyllä aivan käsittämätön virhe. Mietin joskus Ranin tilaamista, mutta voi olla että jos tulevaisuudessa customia kaipaan niin menen Amfisoundille..

Niinhän se olisi. Mietin vaan, että jos kitaraa on edes kerran testattu, pitäisi huomata nauhapäiden törröttäminen ja jos nauhat eivät törräkään toiselta puolelta, on oikeakätinen testaaja voinut luulla, että ne on jo viimeistelty tms. Ranille postia vaan nauhoista ja sopimaan hyvitystä. On se hölmöä tehdä kitara hyvin ja jättää sitten tuollaiset pienet, mutta erittäin tärkeät, jutut hoitamatta.
ps3t
04.03.2007 13:23:11

Niinhän se olisi. Mietin vaan, että jos kitaraa on edes kerran testattu, pitäisi huomata nauhapäiden törröttäminen ja jos nauhat eivät törräkään toiselta puolelta, on oikeakätinen testaaja voinut luulla, että ne on jo viimeistelty tms. Ranille postia vaan nauhoista ja sopimaan hyvitystä. On se hölmöä tehdä kitara hyvin ja jättää sitten tuollaiset pienet, mutta erittäin tärkeät, jutut hoitamatta.

En jaksa alkaa vääntää asiasta RANin kanssa. Olen aika varma että pyytävät joko lähettämään kitaran takaisi fiksattavaksi, tai kieltävät kokonaan tehneensä virheen. Mieluummin vien kitaran Oeschille laitettavaksi niin säästyy odottelulta ja muulta turhalta väännöltä. Eikä nuo törröttävät nauhat tai väärä vire mikään katastrofi ole, mutta ikävä juttu silti joutua pulittamaan huollosta sen takia, ettei valmistaja ole tehnyt hommaansa kunnolla loppuun.
Teknisyys on perseestä.
Ze Kink
04.03.2007 13:56:15
Itselläni tuli mieleen, että tuo kitara on niin uusi, ja varmaan tehty suht tuoreesta puusta, joka ei ole ehtinyt kuivua yhtä kauaa kuin muilla valmistajilla yleensä (koska Ranejahan nyt on tilattu aika pirusti). Sen takia se on reagoinut paljon tavallista voimakkaammin tuohon kosteuden ja lämpötilan vaihteluun.
Who gare`s...
Ben_D
05.03.2007 16:07:03

No ny tuli mailia, että se skitta on pian valmis...mitkä ne nauhojen päät on englanniks? Fret jotain?
http://www.myspace.com/fiercemetal
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)