Aihe: Minut lyötiin basson varteen! Apua.
1 2
Diego
02.03.2007 17:20:38
Jeh, näin kävi. Bändistä basisti kaikkosi, joten "taakka" on nyt siirretty minulle. Millasta bassoo suosittelisitte hintaluokassa 500-800e? Plussaa tyylikäs muotoilu, aktiivielektroniikka sekä pitkä skaala.

Ja sitten myös, että mitä muuta kannattaa ottaa huomioon, kun alkaa tuota "sormetusta" treenailemaan? Jotain hyviä treenejä?

Kiitos.
Ota Mobilatia jos närästää
leksi-B
02.03.2007 22:42:36
Jeh, näin kävi. Bändistä basisti kaikkosi, joten "taakka" on nyt siirretty minulle. Millasta bassoo suosittelisitte hintaluokassa 500-800e? Plussaa tyylikäs muotoilu, aktiivielektroniikka sekä pitkä skaala.

Ja sitten myös, että mitä muuta kannattaa ottaa huomioon, kun alkaa tuota "sormetusta" treenailemaan? Jotain hyviä treenejä?

Kiitos.

Olisko Ibanezin SR505, pitkä skaala, 5-kieltä ja on n.700€, henk.koht. suosittelen, mainio basso on! Ja warwickkin basson on toinen mainio basso, itellä ei oo, mutta soittanut olen!
Ja vedät vaa skaaloja ylös alas sopivaa nopeutta ni eiköhän ala sitte "sormetuski" sujumaha!
Jos et soita ni et opi!
Mikho89
02.03.2007 22:43:23

Anteeksi nyt mainostus, mutta:

http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=152588
Holy shit, mustaksi värjätty wookie!
Rantsula
02.03.2007 23:56:39
Iban sr505 on vain 34" skaalalla, olettaakseni 35" hakusessa?
Montako kieltä pitäisi olla?
Kai täs viäl soittamaan oppii. :D
Johnny Buzz
03.03.2007 00:03:20

Kiitos.

Pakko kysyä, että miksi aktiivielektroniikka?
Soulstab live 3.3.2007 @ Bar Mendocino. Kaksi settiä: cover-setti n. 22:30, omat veisut 23:30. Vapaa pääsy!
www.soulstab.com
rattledad
03.03.2007 00:16:55

Pakko kysyä, että miksi aktiivielektroniikka?

Tai miksi pitkä skaala, jos kerran kitarasta väkisin jouduit basson varteen.

Tai millainen on sinusta tyylikäs muotoilu. Perinnemalli vai suunnikas?
Leeni
03.03.2007 00:43:34 (muokattu 03.03.2007 00:43:52)
Tai miksi pitkä skaala, jos kerran kitarasta väkisin jouduit basson varteen.

Tai millainen on sinusta tyylikäs muotoilu. Perinnemalli vai suunnikas?

Kaveri näyttää olevan metallimiehiä, eli varmastikin alavireillä on osuuttaa mensuurin pituuteen.
nykäne
03.03.2007 02:47:02
Ibanezin BTBläisistähän löytyy se 35" jos on välttämättä tarvis plus aktiivielektroniikka. Aikanani moisella paukutinkin, mutta toisaalta kyllä sitä heyvyä röytää tuohon hintaan käytetyllä Warrellakin, jota melkein itse suosittelisin metsästämään, niitä kun sattuu käytettynä pyörimään polkuhintaan (ihan kuin ei täällä palstoilla ois sitä jo mainittu)
päts
Dropped C
03.03.2007 04:21:53 (muokattu 03.03.2007 04:23:01)
Elä osta bassoa missä on aktiivielektroniikka. On paljon huonomman kuuloinen pedaalien, säröjen, yms. purkkien kanssa. Ja on huonomman kuuloinen myös putkivaffarin kanssa.
"Legendaarinen Gibson / EPI kitaran arvo nousee vaan" - Kolmisointu.
absqua
03.03.2007 08:46:40 (muokattu 03.03.2007 08:47:53)
Elä osta bassoa missä on aktiivielektroniikka. On paljon huonomman kuuloinen pedaalien, säröjen, yms. purkkien kanssa. Ja on huonomman kuuloinen myös putkivaffarin kanssa.

Tai jos ostat aktiivin, niin valitse sellainen joka on 18V-jännitteellä toimiva. Normi 9V-etusesta saa headroomin loppumaan kesken, eikä lopputulos soundaa yhtä napakalta, millä taas varsinkin metallimusassa on minusta merkitystä. Basso kuitenkin on aika ahtaalla jylhien kitaroiden puristuksessa ja kaikki keinot basson erottuvuuden lisäämiseksi kannattaa käyttää. Näitä keinoja ovat mm pulttikaula ja passiivielektroniikka sekä tarpeeksi paksut kielet.
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
hollstro
03.03.2007 12:14:37

Poikkeus vahvistaa säännön: Musarin Stingray ja Sabre esimerkiksi ovat hyväsaundisia aktiivipelejä.
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
Teijo K.
03.03.2007 12:25:11

Poikkeus vahvistaa säännön: Musarin Stingray ja Sabre esimerkiksi ovat hyväsaundisia aktiivipelejä.

Mutta imho säröpurnukan kanssa toimii Stingraykin paremmin jos sen aktiivietusen ohittaa. Muitten efektien kuin särön kanssa en kuitenkaan allekirjoita tuota aiempaa väitettä passiivibasson ylivoimaisuudesta. Phaserit ynnä muut muljutteet toimii ihan yhtä hyvin aktiiviin kuin passiiviinkin.
Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #1

Parhaimmillaan historiantutkija on ilonpilaaja.
-Zetterberg
sunder
03.03.2007 13:51:03

Onko tämä näin yksioikoista? Omien kokemusten perusteella en osaa sanoa muuta kuin että omista ja lainassa olleista soittimista parhaiten säröllä toimvassa bassossa on aktiivielektroniikka. Verrattuna hyvin samalta soundaavaan passiivibassoon ero on pieni ja sekin aktiivin hyväksi. Mitään A/B testiä en ole päässyt tekemään muuten keskenään samanlaisella aktiivi/passiivibassolla.
Diego
03.03.2007 15:15:36
Tuosta aktiivihommasta sen verran, että itse se soundi vaan jotenkin miellyttää enemmän, kun noita bassoja olen testaillut, selittämätöntä...

Muotoilusta miellyttää juurikin nuo ibanezin bassot, ja hyväsoittoisia pelejäkin ovat vielä.
Ota Mobilatia jos närästää
PaavoMik
06.03.2007 11:12:16
Warwick Vampyre "Dark Lord" Taitaa olla aktiivi, 35 skaala ja ulkomuoto on aikas rock
PaavoMik
06.03.2007 11:12:53
Hintaa on kyllä sitten päälle 4000 että ei taida olla hyvä juttu?
basisssiiisisti
06.03.2007 12:57:17
No omien kokemuksien perusteella suosittelisin tuota Ibanezin SR 505 bassoa :)
-Ibanez Sound Gear-
Dr. Love
06.03.2007 13:32:01
Aiai. kohtalotoveri. Itse päädyin BC Rich Warlock NJ bassoon, ja olen ollut ihan tyytyväinen hankintaani. Lankusta löytyy aktiivinen EQ, eli tarvittaessa saat bassohöystettä tai trebleä soundiin.
We are 138!
hemmo
06.03.2007 13:37:06

Aiai. kohtalotoveri. Itse päädyin BC Rich Warlock NJ bassoon, ja olen ollut ihan tyytyväinen hankintaani. Lankusta löytyy aktiivinen EQ, eli tarvittaessa saat bassohöystettä tai trebleä soundiin.

Mutta eikös tuo terble-osasto kannattaisi jättää kitaristille?
Retkussa on meidän meikkis
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)