Aihe: Paras Soitinkauppa?
1 2 3
Seba
28.02.2007 21:39:04

Kyllähän moni liike sanoo hintaa kysyessä heti että pannaan samaan hintaan kun thomannilla ettei tarvii saksasta tilata. Harmi vaan ettei niitä hintoja sitten voida valmiiksi pistää sille tasolle, tai kun kumminkin ne sinne saadaan viilattua, niin miksi ei sitten uskalleta mitään pitää varastossa?

Itse sattuneesta syystä vähänkin kalliimman tavaran tilaan kyllä saksasta, kun ei mistään musakaupasta saa samaan rahaan kuitenkaan vaikka kuinka tinkaisi..

Perus sälät ostan Espoon musiikista, koska siellä on aina ystävällinen palvelu. Vastataan jos kysytään, mutta ei tulla väkisin kauppaa hieromaan jos sinne menee vaan pällistelemään.
Olli.M
28.02.2007 22:07:35
Itse sattuneesta syystä vähänkin kalliimman tavaran tilaan kyllä saksasta, kun ei mistään musakaupasta saa samaan rahaan kuitenkaan vaikka kuinka tinkaisi..

Niinno, itse ostin vahvistinläjäni ja Presarin ihan suomesta ja alle thomann hintojen jäi. Lisäksi itse lasken arvoa takuuasioitten helppohoitoisuuteen jos tarve vaatii. Mielummin maksan vaikka muutaman kympin enemmän ja saan palvelua ja takuut hoituu helpommin tarvittaessa. Ja esim. bassoa en testaamatta osta, varsinkaan jos meinaan siihen laittaa hieman isomman summan rahaa kiinni.
Niin käy joskus
Seba
28.02.2007 23:15:34 (muokattu 28.02.2007 23:16:50)

Joo kyllä mäkin muutaman kympin olisin valmis maksamaan enemmän jos sen saisi kaupasta hakea suoraan mukaansa. Tuollaisissa päälle tonnin menevissä jutuissa säästöä tuleekin jo useita satasia, joka muuttaa suomalaisyrittäjän suosimisen silloin ihan itseeni :)

Nythän se takuuhommakin tulee testattua miten toimii kun kaappi hajosi, ja hyvin tuntuisi ainakin näin alkuun asiaa hoitavan saksan päässä täti.
Vai voiko takuuasiat hoitaa vielä helpommin kuin ups tulee hakemaan kaapin sulta kotoa, ja tuo korjattuna tai uuden kaapin kotiin, treenikselle tai mihin tahansa?

Sama se jos kitaroita, bassoja tai ihan mitä vaan tilaa. Jos se ei tunnu hyvältä, voi sen aina palauttaa 30 päivän sisään, joka onnistuu uskoakseni jopa helpommin kuin suomalaisesta liikkeestä ostettuna.

Kuvitteleppas tilanne että tilaat pieneen suomalaiseen soitinkauppaan parin kolmen tonnin kepin, jonka he suostuvat tilaamaan vain jos kauppa on varma. Soittelet sillä kolmisen viikkoa ja viet täysin virheettömän vehkeen takaisin kauppaan ja vaadit kaupan purkua, koska ei se ollutkaan niin hyvä.
Arvaa onnistuuko? Tilaustuotteilla ei ole palautusoikeutta, sanotaan ja siten sitä tapellaan kuluttaja-asiamiehen välityksellä...
Wilkeson
28.02.2007 23:34:39
Perus sälät ostan Espoon musiikista, koska siellä on aina ystävällinen palvelu.

Nyt oon vähä eri mieltä.(en palvelusta) mut monesti asioinu sielä ja tuntunu et aika epätietoista porukkaa...ei varmasti kaikki mutta jotkut anyway...Jääny pikkasen tyhjä olo ku on kyselly laitteista ja yleistietoo muistaki kamoista.

Kyllähän ne sielä palvelee joo ei siin mitää mut en oo kertaakkaa saanu tai saanu tilattuu mitä oisin tarttenu mut joo kielisatsi saattaa löytyy ehkä. Pakkohan se palvella on jos kauppaa meinaa tehä mut ku myy eioota ja eisaada ni ei paljo kauppaa synny.

En nyt dissaa tätä mestaa mutta ei oo oikee lämmittäny.

Kuten sanoit -> perus sälät. Siin se asiointi mun kohalla onki loppunu ku jotain muuta ku perus sälää havittelin.
Daddy went to the store for cigarrettes....And never came back
pekezu
02.03.2007 14:44:52

Itsellä ei kokemusta soitinkaupoista hirveästi ole, Kuopion Viiking Musiikista ja Tohomannilta on tullut kamaa ostettua.

Viikingin palvelu oli ainakin mielestäni hyvää, kielisettiin lyötiin kysymättäkin sellaiset alet ettei kehdannut enää ruveta tinkaamaan. Muutenkin palvelu vaikutti asiantuntevalta ja kohteliaalta, mitään ei tultu tyrkyttämään mutta kysyttäessä kyllä neuvottiin ja opastettiin. Myös huoltopalveluita on tarjolla, eikä käsittääkseni mihinkään ryöstöhintaan.

Thomanniltakaan ei ole kuin positiivista palautetta. Jos tilauksessa on kestänyt ei ole tarvinnut kuin mailata asiasta ja ovat laittaneet saatavilla olevat tavarat tulemaan. Muut tavarat ovat tulleet sitten myös lähiaikoina. Myös takuupalautettu Warwickin vahvistin tuli nopeasti kunnossa takaisin. Lisäksi puhelimen välityksellä toimiessa asiakaspalvelu on hyvää ja asiantuntevaa.
PekkaaTekkaaLaakuPekkaaPaattiSenOnKermaaNekkaaJosOnVeneLakritsaaSadehanSenUpottaa
PaavoMik
02.03.2007 17:06:30
Laittakaapa poijat myös niitä paikkoja että tiedetään missä käydään... Tollaiset "Soundstore"nimiset paikat on varmaan hyviä kun vain tietäis missä ne on... ;)
Riio-Kola
02.03.2007 19:05:20
Laittakaapa poijat myös niitä paikkoja että tiedetään missä käydään... Tollaiset "Soundstore"nimiset paikat on varmaan hyviä kun vain tietäis missä ne on... ;)

Kuukkeli auttaa, tai www.soundstore.fi. Bannerikin tuolta ylläältä löytyy.

Asiasta toiseen, löytyneekö jostain heltsingin musakaupasta Electro Harmonixin pedaaleita hyllytavarana? Voisin tuon bassballsin hakea pois, mutta Soundstorekin pitää tuota tilaustuotteena.
Narf
ganes-rocker
02.03.2007 19:11:05
rovaniemen musiikkimestareilla on ainaki hyvä palvelu mutta melko kallista:)
"Rock-hulluna on hyvä olla!" - Cisse Häkkinen
Pallisti
03.03.2007 17:03:41 (muokattu 03.03.2007 17:08:28)
Niinno, itse ostin vahvistinläjäni ja Presarin ihan suomesta ja alle thomann hintojen jäi. Lisäksi itse lasken arvoa takuuasioitten helppohoitoisuuteen jos tarve vaatii. Mielummin maksan vaikka muutaman kympin enemmän ja saan palvelua ja takuut hoituu helpommin tarvittaessa. Ja esim. bassoa en testaamatta osta, varsinkaan jos meinaan siihen laittaa hieman isomman summan rahaa kiinni.

Näin minäkin olen bassojen kanssa ajatellut, kunnes tajusin, että jos haluan ostaa Suomesta basson, kauppias joutuu sen kuitenkin tilaamaan, koska eihän kauppiaalla tietenkään ole juuri sitä tiettyä bassoa hyllyssä.

Tähän vielä lisäystä: Tilattiin tossa kitaristille just T-kaupasta Mesan Rectifier kaappi, syy Levytukku 1500€ ja T-kauppa 1250€. Onhan tossa nyt ihan vitullinen ero.
"Vaadimme Pallistin pallit kehiin!!" -kid ego www.collarbone.org www.myspace.com/collarboneband
Seba
03.03.2007 21:08:10

Siihen lisäksi jos sattuu olemaan itsellä tai jollain tutulla y-tunnus niin saa vielä alvit suoraan pois, jolloin maksaa enää n. 1000.

En tuosta takuun vaikeudesta thomannilla nyt tiedä. Tänään ilmoittivat että ups lähettää noutolapun ja ilmoitan niille mistä ja milloin kaappi on noudettavissa, niin tulevat hakemaan sen, ja palauttavat sen sitten korjattuna minne haluan. Eikä maksa mitään.

Ei paha, kun ajattelee että kaappikaan ei ole kuin n. 150e arvoinen :)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)