Aihe: Marsu,efekti ja putket
1
IsoG
25.12.2003 13:20:18
Voisko joku antaa vähän vinkkejä kun on käyny vähän "käheäksi" tuo marshallin äänipuoli ja epäilisin etuasteputkia viaksi (paukkuu jne. jopa välillä häipyy volumet!). Oon muistaakseni lukenu jostain että ovat ite vaihdettavissa ilman mitään säätöjä? myös hankintavinkit kiinnoistas

Sitten ottaisin vastaan mielipiteitä oheisesta pedaalista?

http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw3_artikel-142803.html

vai laitanko marsun kiertoon ja ostan uuden sisäänrakennetuilla FX:eillä varustetun?
Niskamies
25.12.2003 13:26:21
Älä osta 505:Sta. ei tuu muutakuin itkuja siitä vehkeestä. Paitsi sitten kun se hajoaa, tuut iloseksi.
Hanki Presari ja ole tosimies!
Skebaristi
25.12.2003 14:03:20

Halppis zoomeja ei kannata ostaa, koska.... no kyllä kai sen kaikki tietää......... Paska mikä paska, panostetaan vain efektien määrään eikä laatuun
"Älä koskaan soita niin nopeasti kuin pystyt, opettele soittamaan niin nopeasti ettei tarvitse soittaa niin nopeasti kuin pystyy"
jaska9
25.12.2003 20:39:53
Oon muistaakseni lukenu jostain että ovat ite vaihdettavissa ilman mitään säätöjä?

Hei.
Etuasteputket voi vaihtaa putkivahvistimeen aina itse. Säätöjä ei etuputkille tarvitse (ei voikaan) suorittaa. Jos vahvistimesta kuuluu paukkeita, rätinöitä ym. myös silloin kun volat vahvistimessa ovat nollilla vika viittaa pääteputkiin tai käyttösähköpuoleen.

Pääteputkia vaihtaessa on aina hyvä säädättää bias eli lepovirta-asetus alan ammattilaisella. Kohtuullinen taksa pelkästä biaksen säädöstä on 30-45€, kuitenkin se kannattaa sisällyttää muuhunkin vahvistimen yleistarkistukseen/-huoltoon. Silloin se varma syy rätinöihin, tehonpudotuksiin yms. selviää. Signaalitie kulkee potikoiden kautta, ne kannattaa pyytää huoltamaan biaksensäädön yhteydessä- potikkaviat ovat yleisimpiä syitä eitoivottuihin sivuääniin ja mykistymisiin.
Jaska
Volle
25.12.2003 20:49:55
Voisko joku antaa vähän vinkkejä kun on käyny vähän "käheäksi" tuo marshallin äänipuoli ja epäilisin etuasteputkia viaksi (paukkuu jne. jopa välillä häipyy volumet!). Oon muistaakseni lukenu jostain että ovat ite vaihdettavissa ilman mitään säätöjä? myös hankintavinkit kiinnoistas

Eihän tossa Marsun vs 65:ssä, joka sulla kuvauksen mukaan on, ole kuin yksi etuasteputki. Sen voi ihan huoletta vaihtaa itse. Vanha vaan pois ja uusi tilalle.
Haluan kitarakaapin.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)