Totsku 02.03.2007 21:00:36 | |
---|
Kiinnostaisi tietää mitä toimintoja tässä kyseisessä vehkeessä on eli mitä eri namiskoista tapahtuu? |
absqua 02.03.2007 21:23:21 | |
---|
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy- |
kouranka 02.03.2007 21:36:59 | |
---|
Tuol sivuil oleva JM4-matt on ehkä maailman siisteimmän näköne sbaso. Nyt herkutellaa! |
mr.bungle 02.03.2007 21:57:48 | |
---|
bassolla hanuriin |
c64 03.03.2007 04:44:02 | |
---|
Kiinnostaisi tietää mitä toimintoja tässä kyseisessä vehkeessä on eli mitä eri namiskoista tapahtuu? Californiaa voi siis soitella aktiivina tai passiivina. Volumenupikkaa hieman nostamalla kytkeytyy aktiivielektroniikka pois käytöstä. Passiivina ei tarvi sitten niistä pattereistakaan murehtia :) Passiivitilassa nupikat on samat kuin perus Fenkun jatsarissa. Aktiivina taasen ovat volume, pickup blend ja sitten treble ja ja basso eequut. Siitä kytkimestä voi tuossa JM -mallissa puolittaa sen humbucker -mikin. Itte oon kovasti tykännyt Californialla soitella. Etenkin nollanauhan takia tatsi on kevyt. KOTIO! |
J.Hollström 03.03.2007 08:49:51 | |
---|
Etenkin nollanauhan takia tatsi on kevyt. Itselläni ei ole kokemusta 0-nauhaisista bassoista. Miten tämä vaikuttaa tatsiin / basson säädettävyyteen? Oma käsitys on se että, 0-nauhalla poistetaan lähinnä ylävireongelmia ensimmäisillä nauhaväleillä ja vapaan kielen soundi on sama kuin painetussa. Samoin valmistajan ei tarvitse panostaa satulaan ja kielet on 0-nauhassa optimaalisella korkeudella (tämä lie eniten tatsiin vaikuttava juttu). |
absqua 03.03.2007 09:07:58 | |
---|
Itselläni ei ole kokemusta 0-nauhaisista bassoista. Miten tämä vaikuttaa tatsiin / basson säädettävyyteen? Oma käsitys on se että, 0-nauhalla poistetaan lähinnä ylävireongelmia ensimmäisillä nauhaväleillä ja vapaan kielen soundi on sama kuin painetussa. Samoin valmistajan ei tarvitse panostaa satulaan ja kielet on 0-nauhassa optimaalisella korkeudella (tämä lie eniten tatsiin vaikuttava juttu). Toi vapaan kielen soundi + helpompi satulan viilaus lienevät suurimmat syyt. Mun päähän ei mahdu miten nollanauha eroasi ylävireongelmien osalta oikein sijoitetusta satulasta. Yhtä suora on molemmissa se pinta josta kielten soiva pituus alkaa. Eikös sen sijaan tollanen buzz feiten-tyyppinen satula jossa on pienet erot viilattu kunkin kielen soivaan pituuteen ole juurikin tuon intonaatio-ongelman parannukseen? Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy- |
J.Hollström 03.03.2007 09:15:01 | |
---|
Mun päähän ei mahdu miten nollanauha eroasi ylävireongelmien osalta oikein sijoitetusta satulasta. Lähinnä tuolta kitarapuolelta olen kuullut tämän syyn, jossa ohuemmat kielet ovat herkempiä satulan urien korkeuden suhteen. Eli jos satulan uran pohja on korkeammalla kuin 1. nauha, niin painettaessa 1. nauhaväliltä vireongelmaa on esiintynyt. |
absqua 03.03.2007 09:24:23 | |
---|
Lähinnä tuolta kitarapuolelta olen kuullut tämän syyn, jossa ohuemmat kielet ovat herkempiä satulan urien korkeuden suhteen. Eli jos satulan uran pohja on korkeammalla kuin 1. nauha, niin painettaessa 1. nauhaväliltä vireongelmaa on esiintynyt. Tossa on jotain järkeä, mutta pätiskö myös bassovaijereihin? Toisaalta satulan uran on oltava 1.nauhaa korkeammalla ainakin hieman jotta vapaa kieli ei särise siihen ekaan nauhaan. Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy- |
Totsku 03.03.2007 11:43:53 | |
---|
Californiaa voi siis soitella aktiivina tai passiivina. Volumenupikkaa hieman nostamalla kytkeytyy aktiivielektroniikka pois käytöstä. Passiivina ei tarvi sitten niistä pattereistakaan murehtia :) Passiivitilassa nupikat on samat kuin perus Fenkun jatsarissa. Aktiivina taasen ovat volume, pickup blend ja sitten treble ja ja basso eequut. Siitä kytkimestä voi tuossa JM -mallissa puolittaa sen humbucker -mikin. Itte oon kovasti tykännyt Californialla soitella. Etenkin nollanauhan takia tatsi on kevyt. Miten siis nuo namikat passiivissa toimii? En tiedä minkälaisia namiskoja fenkkujatsarissa on? Mikä tuon blendin idea on? Toimiiko myös passiivissa? |
Toisaalta satulan uran on oltava 1.nauhaa korkeammalla ainakin hieman jotta vapaa kieli ei särise siihen ekaan nauhaan. Pitääkö? Eihän 1. nauhalta painettu äänikään särise 2. nauhaan. |
J.Hollström 03.03.2007 12:24:25 | |
---|
Pitääkö? Eihän 1. nauhalta painettu äänikään särise 2. nauhaan. Tommonen 0-nauhahan tulee samalle korkeudelle kuin muutkin nauhat. Eli satulan uran pohjat voivat optimaalisesti olla nauhojen kanssa samalla tasolla. |
absqua 03.03.2007 12:47:49 | |
---|
Pitääkö? Eihän 1. nauhalta painettu äänikään särise 2. nauhaan. Totta turiset, mä olen varmaan kelannut ton väärin ton jutun. Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy- |