rajajoki 25.02.2007 20:46:29 | |
---|
Eli tarvitsisin ammattilaisten mielipiteitä näihin mikkivalintoihini ja ehdotuksia parempiin. Säröskebaan olen ajatellut: shure sm57 SENNHEISER MD421U-2 AUDIX i-5 Cleaniin skebaan & akustiseen : t.bone rb500 (muita hyviä nauhamikkejä?) Sennheiser e614 RODE NT 3 rode nt5 t.bone SC100 II Stereoset Lauluun : (mikä näistä hinta/laatu suhteelta paras?) t.bone sct800 (erääs helsingin musaliikkees haukuttiin paskaksi mut esim: m.netis olen lukenut tuosta hyvää) rode ntk rode k2 mikä mikki olisi hyvä pianon mikitykseen? piiskaa sydäntalvella! |
gösplstorm 02.03.2007 13:19:15 | |
---|
Kirjoittaja on asiastaan tietämätön hölmö. |
Säätäjä 03.03.2007 07:57:52 | |
---|
Lauluun : (mikä näistä hinta/laatu suhteelta paras?) t.bone sct800 (erääs helsingin musaliikkees haukuttiin paskaksi mut esim: m.netis olen lukenut tuosta hyvää) Joo ei mikään ihme, kun ei noita Thomannin mikkejä oikein käsittääkseni Suomen kaupoista voi ostaa... rode ntk rode k2 Mul on noi molemmat ja mun mielestä hinta ja laatu kohtaavat. Mekkala. |
Joo ei mikään ihme, kun ei noita Thomannin mikkejä oikein käsittääkseni Suomen kaupoista voi ostaa... Eikös Soundatassa jotain löydy. |
rajajoki 03.03.2007 12:39:53 | |
---|
sct800 olen kuullut et se olis herkkä hajoamaan? mut oli soundiltaan hyvä testissä. rode ntk rode k2 Mul on noi molemmat ja mun mielestä hinta ja laatu kohtaavat. mikä on keskinäinen ero k2 ja ntk välillä ? oon kuullu et jossain rodes on ns "metallimainen" soundi, sisältävätkö nuo kyseisen epämukavuuden. piiskaa sydäntalvella! |
sami_sumea 03.03.2007 13:27:01 | |
---|
mikä on keskinäinen ero k2 ja ntk välillä ? oon kuullu et jossain rodes on ns "metallimainen" soundi, sisältävätkö nuo kyseisen epämukavuuden. Mulla on NTK, siinä on ehkä vähän sellaista yläkireyttä erityisesti vokaalisoundeissa mistä en hirveästi itse tykkää, joten se on yleensä mulla käytössä tilamikkinä tms. K2 on uudempi versio jossa pitäis olla vähän pehmeämpi soundi.. ... "Yläpäiden kompressointi tuo mieleen Ruandan kansanmurhan ja botneosastollakin ollaan yleislakossa: laatusubbarini (Tannoy) ei löydä kappaleesta alle kymmenen hertsin taajuuksia, vaikka laskin kuunteluhuoneeni lämpötilan -18C-asteeseen." |
Locrian 03.03.2007 14:11:34 | |
---|
Moikka! Mä tein just yhden levysession vokaalit K2:lla joka ajettiin TLA 5051:n kautta narulle. Oman mielipiteen mukaan saundi oli snadisti kireä ja selkee sibilanssi ongelma häämötti mutta laulajan mukaan jollain peruspöydän etusella ongelma oli paljon pahempi (kyseessä oli laulajan mikki). Loppujen lopuksi päädyin vielä nostamaan jo etusesta pari deppaa 12 kiloa. Eli ihan ok saundi mikissä oli jos etusessa löytyy... Sijoittelulla pääs aika hyvin eroon muuten ässä-ongelmista. Vituttaa vaan et mulla oli vielä sessioiden alussa laululle varattu U47 ja U67 jotka jouduin luovuttamaan pois ennenku päästiin kunnolla hommiin.... Tyhmästä päästä kärsii koko tyhmä hippi. |
Mikael 03.03.2007 14:34:11 (muokattu 03.03.2007 14:47:33) | |
---|
Mulla on kans NTK. Sen yläpään korostus sopii hyvin tumma-/pehmytsävyiselle laulajalle jolla on ässät hallussa. Muutenkin kirkkaan soundin omaavalle ja/tai "ässäkkäälle" laulajalle se yläpään korostuma saattaa olla hirvitys... Keskialue ja botne on se mistä tossa mikissä diggaan. Kontrabasson, bassovahvistimen, bassarin sekä pianon kanssa ja rumpuoverina/ambienssina tykkään kans käyttää. Pitäis kyl hoitaa yks todella hyvä laulumikki. U47 tai U48 olis tietty kivoja mut hyväkuntoisia on tosi vaikea löytää ja ovat myös ihan törkeän hintaisia. U67 oli joskus käytössä mut ainakin silloin työn alla olevalle laulajalle NTK oli selvästi parempi. Siitä mistä aita on matalin... |
Locrian 03.03.2007 15:11:20 | |
---|
Pitäis kyl hoitaa yks todella hyvä laulumikki. U47 tai U48 olis tietty kivoja mut hyväkuntoisia on tosi vaikea löytää ja ovat myös ihan törkeän hintaisia. U67 oli joskus käytössä mut ainakin silloin työn alla olevalle laulajalle NTK oli selvästi parempi. Meikäläisellä on Aivon vanha U87 tähtäimessä jos vaan saan rahat kasaan ennenku menee... Jotenki toimii musta aika isolle skaalalle jengiä. Tyhmästä päästä kärsii koko tyhmä hippi. |
Esp 03.03.2007 16:19:34 | |
---|
Meikäläisellä on Aivon vanha U87 tähtäimessä jos vaan saan rahat kasaan ennenku menee... Jotenki toimii musta aika isolle skaalalle jengiä. Kestääkö noi vanhat U87:t paremmin äänenpainetta? Nää uudet 87:t menee todella helposti tukkoon jos on vähänkin voimakasäänisempi laulaja. TLM127 kesti paremmin äänenpainetta, mutta sillä taas tuli nuo ässäongelmat mukaan. Kolme vuotta noiden kanssa tapeltuani totesin, että en käytä enää näitä uudempia Neumanneja kuin pakon edessä :P Tietääkö kukaan saako noita uusia Telefunken USA:n mikkejä mistään euroopasta? Vaikuttavat ihan mielenkiintoisilta kapistuksilta, sellainen ja Peluso ovat nyt tässä hankintalistalla, kunhan saa ton talouden taas siihen kuntoon, että on varaa pistää muutama tonni pariin mikkiin. Täh?!? |
sami_sumea 03.03.2007 21:08:34 | |
---|
Meikäläisellä on Aivon vanha U87 tähtäimessä jos vaan saan rahat kasaan ennenku menee... Jotenki toimii musta aika isolle skaalalle jengiä. Itse asiassa U87 on tippunu mun mielestä parhaiten naisvokalisteille, en ehkä ekaks menis sen smoothiuden takia tuuppaamaan sitä millekään rokkikukolle vokaalimikiks. Perus 414 toimii yleensä all-aroundina paremmin, ainakin Tridentin 8T:n etusten läpi tolla saa ihan kivaa soundia. ... "Yläpäiden kompressointi tuo mieleen Ruandan kansanmurhan ja botneosastollakin ollaan yleislakossa: laatusubbarini (Tannoy) ei löydä kappaleesta alle kymmenen hertsin taajuuksia, vaikka laskin kuunteluhuoneeni lämpötilan -18C-asteeseen." |
j-o-n-e 03.03.2007 23:08:12 | |
---|
Tietääkö kukaan saako noita uusia Telefunken USA:n mikkejä mistään euroopasta? Mä oon kans yrittäny etsiskellä, josko Euroopasta löytyis noille diileri, mut eipä ole vielä tullut vastaan. Henk. koht. varsinkin AK47 kiinnostais kovasti. Tuntuisi olevan klippien perusteella mukavan tummasävyinen mikki. "I only record digital or analog. I don't monkey around with all that other stuff." |
Mikael 04.03.2007 12:16:05 (muokattu 04.03.2007 13:25:10) | |
---|
Perus 414 toimii yleensä all-aroundina paremmin, ainakin Tridentin 8T:n etusten läpi tolla saa ihan kivaa soundia. Mä oon kans tykännyt 414:sta viime aikoina monessa jutussa. C12 kiinnostais kovasti. Onkohan jollain kokemusta kuinka paljon tämä nykyinen C12VR muistuttaa tuota alkuperäistä esikuvaansa? Siitä mistä aita on matalin... |
Mikael 04.03.2007 13:51:52 | |
---|
Siitä mistä aita on matalin... |
Daunt 05.03.2007 12:58:56 | |
---|
Itse asiassa U87 on tippunu mun mielestä parhaiten naisvokalisteille, en ehkä ekaks menis sen smoothiuden takia tuuppaamaan sitä millekään rokkikukolle vokaalimikiks Millä tavalla se on smooth? En ole koskaan päässyt testaamaan lauluun. Taitaa olla Rytmihäiriön uudella levyllä laulumikkinä. Meidän levyllä kyseinen mikki on vain haitsussa ;) "If your fire is faded and you can't feel it no more. If you're tired and overrated let me show you to the door." -Dee Snider |
Locrian 05.03.2007 13:13:52 | |
---|
Mulle kyl tippuu just se "smooth" osasto. Esimerkiksi 414:ssä mun korvaan mättää just se "epäinhimillisen" kirkas saundi. Enemmän mun mielestä toimii overeissa ja teräskielisissä skeboissa jne... Täytys varmaan taas ottaa testiin vokseihinkin. Ja on 414:ää harkittu Superchristin livehommiin skebaan kun pitäs saada koko kaista talteen... Tyhmästä päästä kärsii koko tyhmä hippi. |