Aihe: Kannattaako vaihtaa hevistä tanssimusiikkiin?
1 2
etunimi_79@suomi24.fi
16.12.2003 20:41:30
Eli kannattaako lopettaa hevin soitto, ja aloittaa humpan veivaus?

Mä olen ihan tosissani.
M.i.k.key
16.12.2003 21:04:21
Minun mielestäni kannattaa. Mäkin olen ihan tosissani.
Melo omaa kanoottiasi
baron
16.12.2003 21:05:02

Mä olen ihan tosissani.

Kysy Vilhelmukselta. Hän teki päinvastaisen ratkaisun.
"Baron spelar hällre än bra"
poppamies
16.12.2003 21:36:28 (muokattu 16.12.2003 21:38:35)

No rahallisesti ajateltuna niin kannattaisi mutta toisaalta... eihän pitkällä rivillä pelkkiä 1/8 nuotteja sittenkään tee yhtään mitään. Mutta taas toisaalta sitten kun muutut ajan myötä hitaaksi mutta kankeaksi niin niistä 1/8 nuoteista tuleekin 1/4 nuotteja ja , voila, se on humppaa se.
"G-strings are for strippers"
Voxauttaja
16.12.2003 21:48:53
Omakohtaisten kokemusten perusteella:

Jos siltä tuntuu, niin miksei, mutta älä ainakaan trioon, jos haluat, ettei homma ala tuntua duunilta.
Jonkun nimiartistin taustabändissä homma voisi olla ihan ok.

Muussa tapauksessa "erikoisohjelmana" myyminen on suositeltavaa.

Tanssimusiikkiakin voi veivata monella tavalla. Leipiintyneesti urakkameiningillä tai sitten yrittää saada siihen jonkin "jutun".
baron
16.12.2003 22:34:44

Mä olen ihan tosissani.

Eiks pidä soittaa:

1. Sitä mistä tykkää
2. Sitä millä saa keikkoja
3. Sitä millä saa hintaa.

Jos edelläolevat lyö toisiaan korvalle, etkä pysty kaikkia samanaikaisesti toteuttamaan, mieti mikä on tärkeää.
KMT
17.12.2003 16:01:34

Soittaa molempia
Kenkkunen: Online-verenpaineseuranta olisi ihan kiva. Siinä pitäisi sitten myös näkyä, että kenen kirjoittamaa viestiä "uhri" on parhaillaan lukemassa. Eniten kuolemantapauksia aiheuttanut kirjoittaja sitten vuoden lopussa palkittaisiin
KTR
17.12.2003 20:56:20
Finntrollhan on molempia. Humppaa ja heviä.
nikolai
17.12.2003 21:41:43

Mä olen ihan tosissani.

Perimmäinen kysymys! Jotenkin tuntuis humpansoittajalle taivaspaikka varmemmalta :)
baron
17.12.2003 21:50:10

Perimmäinen kysymys! Jotenkin tuntuis humpansoittajalle taivaspaikka varmemmalta :)

Sen varaan mäkin olen aina laskenut.
hyppykuppa1
17.12.2003 22:31:35
Riippuu miltä kantilta asiaa zoomailee..

1 asia on motivaatio. Kumpaa haluaa tosissaan tehdä, eli kumpi on enemmän sydäntä lähellä.
2. asia on raha. Rokkipuolella ei välttämättä käy pitemmän päälle leiville kun taas ns. humppapuolella liksaa tulee tasaseen tahtiin.
3. oletko valmis huoraamaan? eli teetkö sitä mitä on pakko tehdä vaikket siitä niin pitäisikään?
4. jokin muu virike asiaan (olut) ?

vaikee sanoa oikeaa ratkaisua....

Itse kaaduin tanssimusiikkiin koska rokkipuoli ei kertakaikkiaan ns. vetänyt!!!
WanhaWetäjä
18.12.2003 01:15:15

Itse vaihdoin jo nuorena(n. 21 v.)hevin humppaan...Deep Purplesta Mutkattomiin eli Highway Star vaihtui Jätkänhumppaan...vieläkään en ole toipunut ja siitä on sentään jo 25 vuotta,TOISAALTA eihän sitä hevillä HEVILLÄ elä ;-)))
Heikki j.
25.12.2003 01:43:51
Ihmettelen vain mikä ihmeen yhtälöpari tuo tanssimusiikki = humppa oikein on?

En vähättele humpan osuutta tanssiyleisön suosion keskuudessa, mutta eihän sitä nyt herra paratkoon kokoaikaa veivata!
pekkajau
25.12.2003 14:09:04

En vähättele humpan osuutta tanssiyleisön suosion keskuudessa, mutta eihän sitä nyt herra paratkoon kokoaikaa veivata!

Juu! Eihän sitä humppaa soita muut kun eläkeläiset enää koko ajan!
Rock n
25.12.2003 15:11:42
Juu! Eihän sitä humppaa soita muut kun eläkeläiset enää koko ajan!

...ja ei mene kuin muutama vuosi, kun Rock 'n' Rollaajat tulevat eläkeikään. Näyttävät noi tanssilavojen Rock 'n' Rollaajat olevan nuoria tanssikoululaisia tai sitten meitä jo 50- ja 60-luvuilla parketteja kuluttaneita.
Speedy
25.12.2003 15:30:55

Jonkun nimiartistin taustabändissä homma voisi olla ihan ok.

Mites moiseen noin *naps* vaan pääsee..??=I
"All I think about is time and groove" J. Porcaro
baron
25.12.2003 21:02:00

Musta se humppamuusikkotermi oikein hyvin kuvaa sitä mitä mä teen, vaikka käytännössä vain pari humppaparia illassa soitetaankin.
Enkä mä sitä häpeä yhtään!
"Baron spelar hellre än bra"
WanhaWetäjä
25.12.2003 22:07:38

"Jonkun nimiartistin taustabändissä homma voisi olla ihan ok"

Ei oo, usko vanhaa miestä.

Niin no jos lööppeihin on uskomista niin ei ole hääviä tämä ykkösartistien elämä:välillä kärytään ratista,tai ajetaan stanallisia ylinopeuksia,saadaan mätkyjä,poliisi joutuu taltuttamaan riehuvan artistin,vedetään naisystävää turpaan,ollaan toistuvasti turpa täynnä keikalla,erotaan ja kadutaan sitten eroamista,muutetaan tyyliä joka ei sitten toimikkaan,pidetään kuukauden loma,bändi työttömänä sen aikaa....ei oikeen houkuta,sitäpaitsi muutama näistä tän hetken "suurista" nimistä on kyllä melko neuroottisia k-päitä,jos ihan suoraan sanotaan :-I
Eddy
26.12.2003 02:25:59
Se etu "tähtisolistien" bändeissä soittamisessa on,että bändin kohtelu keikkapaikoilla ei ole ihan niin perseestä kuin jollain trio forrestereilla.Majoitukset ja safkat hoituu (usein jopa oma huone jokaiselle),ei tarvii vetää 6-7 settiä/ilta minimiliksalla....
Vaikka monet artistit ovatkin mitä ovat,niin kyllä niitä sen kaks settiä kestää stagella,kun kytkee "ison katkaisijan" off-asentoon.Pääsääntöisesti "tähti" liikkuu omalla autolla ja näinollen bändi voi elää ihan omaa elämäänsä ja ottaa ne "tähtisetit" vain välttämättömänä pahana...

Prkl,oon aika kännissä...
Raha ei tee onnelliseksi,ellei sitä ole tarpeeksi.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)