Aihe: Ran Guitars
1 2 3 4 561 62 63 64 6568 69 70 71 72
orjake
02.03.2007 17:48:31
Orjake, millos oot maksanu ekan erän?

29.6 tuon invoicen mukaan.
"Ruotsalaiskitara: maksaa vitusti ja on yksinkertainen." -pehmo
ps3t
03.03.2007 00:30:37 (muokattu 03.03.2007 00:30:51)

Tänään se sitten tuli. Soinnin puolesta tuntuu pelittävän mainiosti, mutta säädöt on vähän miten sattuu. Kitara on eri vireessä ja eri kielisetillä varustettu kuin mitä piti, ja pahin on otelaudasta törröttävät nauhat. Nauhoissa on sen verran reilusti ylimääräistä tavaraa, etten usko sen johtuvan pelkästään Suomen talven ilmastosta.

Sen verran olen lukenut täällä muiden kommentteja, ettei kyseiset huolimattomuusvirheet tulleet yllätyksenä, mutta onhan se perseestä kiikuttaa customikitara samantien pajalle säädettäväksi. Eli nauhojen hionta, kielisetin/vireen vaihto ja satulan viilaus on vielä edessä.
Teknisyys on perseestä.
Jake.e
03.03.2007 00:35:56
Sen verran olen lukenut täällä muiden kommentteja, ettei kyseiset huolimattomuusvirheet tulleet yllätyksenä, mutta onhan se perseestä kiikuttaa customikitara samantien pajalle säädettäväksi. Eli nauhojen hionta, kielisetin/vireen vaihto ja satulan viilaus on vielä edessä.

Kyllähän tuo ihan yleistä on että uus kitara viedään pajalle säädettäväksi. Uuden kitaran nauhojen hionnan tarpeesta en vain ole kuullu, enkä todellakaan siitä että joku vie kitaran pajalle sitä varten, että siihen vaihdetaan vire ja kielisetti.

orjake, mulla kestää ilmeisesti vielä pitempään 9.8.2006 lukkee mulla.
Jerk.
oiva tumpeloinen
03.03.2007 00:41:01
Kyllähän tuo ihan yleistä on että uus kitara viedään pajalle säädettäväksi. Uuden kitaran nauhojen hionnan tarpeesta en vain ole kuullu, enkä todellakaan siitä että joku vie kitaran pajalle sitä varten, että siihen vaihdetaan vire ja kielisetti.

Ööh.....no ei kyllä mun mielestä ole kovinkaan yleistä, että uusi kitara viedään suoraan pajalle säädettäväksi. Kyllä sen mun mielestä pitäisi olla suoraan pakasta vedettynä vimosen päälle soittokunnossa, jos puhutaan toistatonnia maksavasta customista (tai no ehkä virettä voi pikkaisen vilaista ensin). Mä saan kyllä halvemmatkin soittimet liikkeestä valmiiksi säädettynä, kun vainsitä pyydän ensin. Eikä varmasti pitkä matka Puolasta saa aikaiseksi kaikkia edellä mainittuja ongelmia. Mut tää on tietnekin mun oma mielipide, eikä siitä kannata hermostua ihan heti........
Jake.e
03.03.2007 00:47:48
Ei tälläsistä hermoja oteta. Eikun yleensä juuri nämä tutu joilla on kamat viimesen päälle (soitto taas...) laittavat suoraan yli kiloeuron kitarat pajalle ennenkuin alkavat kunnolla edes soittamaan.
Jerk.
ps3t
03.03.2007 00:47:57

orjake, mulla kestää ilmeisesti vielä pitempään 9.8.2006 lukkee mulla.

Jos tykkää soittaa kitaralla, jonka nauhojen päät repii sormet verille, niin mikäs siinä. Enkä viitsi ruveta kaivertamaan/viilaamaan uuden kepin satulaa kotikonsteilla.
Teknisyys on perseestä.
Ben_D
03.03.2007 08:49:21 (muokattu 03.03.2007 08:51:26)

Ei ne nauhat yhden Suomessa vietetyn päivän aikana voi alkaa törröttämään, vai voiko? Kai siinä kauemmin kestää.

Ovat tehneet vituilleen..ei niiden todellakaan pitäis törröttää...täytyykin laittaa sinne mailia, että pitävät huolen, että mun skitan nauhat eivät törrötä. Ja ei...ei ole mitenkään outoa, että tehtaasta / pajalta / mistä lie tullutta skittaa joutuu säätämään...he kun eivät siellä tiedä, millaisen tatsin kukin soittaja haluaa.
http://www.fiercemetal.org
Werde
03.03.2007 10:59:48
Kannattaa laittaa se takaisin fiksattavaksi, tai sopia jotain korvauksesta jos haluat sen täällä teettää. Nauhojen päät ja satulan pitäsi olla just eikä melkein.
I kneel only to God.. I don't see him here.
Jake.e
03.03.2007 12:25:32
Jos tykkää soittaa kitaralla, jonka nauhojen päät repii sormet verille, niin mikäs siinä. Enkä viitsi ruveta kaivertamaan/viilaamaan uuden kepin satulaa kotikonsteilla.

Enhän minä tästä puhunut. Tottakai tuollaiset viedaan pajalle eikä kotikonstein korjailla, mutta edelleenkään en ymmärrä tuota kielisetin vaihto jossain pajalla.
Jerk.
Thule
03.03.2007 12:31:57 (muokattu 03.03.2007 12:48:27)
Enhän minä tästä puhunut. Tottakai tuollaiset viedaan pajalle eikä kotikonstein korjailla, mutta edelleenkään en ymmärrä tuota kielisetin vaihto jossain pajalla.

Menee typeräksi nillittämiseksi, mutta sanoiko Vartija. vaihdattavansa erityisesti kielisetin pajalla? Ei. Jos kitaraan tehdään muitakin toimenpiteitä, kuten se nauhojen päiden fiksaus, miksei samalla säädättäisi koko kitaraa (koska se on tarpeen), johon yleensä kuuluu myös se kielien vaihto?

Mikä siinä nyt oli vikana...?
Les Fender
03.03.2007 12:47:12
Nauhoissa on sen verran reilusti ylimääräistä tavaraa, etten usko sen johtuvan pelkästään Suomen talven ilmastosta.

Tällä hetkellä kun lämpätila on nollan tienoilla, ei tosiaankaan kuivuminen johdu Suomen ilmastosta. Näyttääpi kosteusmittari 40 prosenttia, eli ovat varmasti törröttäneet ihan samalla tavalla lähetettäessä. Pikemminkin se puu on nyt turpoamaan päin. Kauhia kiirus tuntuu heitillä olevan, kun tuossa kunnossa lähettävät.
"Living is easy with eyes closed!"
Jake.e
03.03.2007 13:48:10
Menee typeräksi nillittämiseksi, mutta sanoiko Vartija. vaihdattavansa erityisesti kielisetin pajalla?

Ei, mutta luen rivien välistä.

Soinnin puolesta tuntuu pelittävän mainiosti, mutta säädöt on vähän miten sattuu. Kitara on eri vireessä ja eri kielisetillä varustettu kuin mitä piti, ja pahin on otelaudasta törröttävät nauhat.

Säädöt ovat sen takia "miten sattuu", koska voi olla hieman vaikea säätää kitaraa vasurille, joka soittaa Albert King tyylillä ja jokaisen soittajan haluama tatsi on uniikki. Joku tykkää että kielet on koerkealla ja jotkut haluaa että kielet ovat niin lähellä otelautaa etteivät ne akustisesti edes soi. Voi olla hieman vaikeaa säätää kitaraa soittajalle optimaaliseksi, jos hän ei itse kerro tarkemmin.

Luuletteko te että kitara pysyy vireessä jos se tulee Puolasta laukussa ja sitä heitellään UPS:ssän toimesta lies missä. No ei varmasti pysy, eikä se ole mitenkään pelkästään RANin ongelma. Jos tiltaat jacksonin kiinteällä tallalla jenkeistä uskon että sekin on hieman epävireessä kun se Suomeen saapuu.

Sopivaa kielisettiä ei nyt välttämättä RANilla varastossa ollut niin he luultavasti päättivät laittaa kitaraan lähinnä oikeita olevat. Olisitko halunnut odottaa kitaraasi muutaman viikon lisää että pojat saavat tukkutilauksen kieliä jostain? KYyllähän tämäkin on melko itsestäänselvää että kitaraan vaihdetaan kielet oston jälkeen.

Nuo nauhat ovat kyllä täysin taas RANin ongelma, mutta en usko että sitä kannattaa sinne lähetellä. Kiität vain kitarasta ja kiikutat kitaran pajalle. Ammattimies veloittaa alle satasen ko. hommasta ja sitten homma toimii.

No en minä jaksa valittaa, kohta tulee joku sanomaan "No kyllähän yli KILOeuron maksavassa kitarassa TÄYTYY olla kaikki lautasantennit ja buzz feiten virityssysteemi. Aivan törkeää kyllä amfisoundin pojat tekis...."
Jerk.
Super-Jari
03.03.2007 14:00:46
Ei, mutta luen rivien välistä.

Ei kannata. Et ole siinä kovin hyvä.
balzary
03.03.2007 14:05:28

Ei ne nauhat yhden Suomessa vietetyn päivän aikana voi alkaa törröttämään, vai voiko? Kai siinä kauemmin kestää.

Ymmärsin alkuperäisen teskstin väärin, eihän kitaranomistaja tuota olettanutkaan että täällä alkoivat törröttelemään.

Anyway, kun ajattelee, että nauhojen päiden hiominen ja pyöristäminen on noin 30min homma, niin aika ihmeellinen veto jättää se tekemättä.
Werde
03.03.2007 14:08:56 (muokattu 03.03.2007 14:22:22)
Anyway, kun ajattelee, että nauhojen päiden hiominen ja pyöristäminen on noin 30min homma, niin aika ihmeellinen veto jättää se tekemättä.

Korjatkaa jos olen väärässä, mutta käsittääkseni tuo on jonkin verran vaikeampaa tehdä sen jälkeen kun kitara on saanut pintakäsittelyn (bindauksissa lakka päällä). Jospa ne nauhat on olleet kohdillaan kun otelautaa on tehty, ja hyökänneet sieltä tekoprosessin kestäessä sitten pitkiksi.
I kneel only to God.. I don't see him here.
Les Fender
03.03.2007 14:18:10
Korjatkaa jos olen väärässä, mutta käsittääkseni tuo on jonkin verran vaikeampaa tehdä sen jälkeen kun kitara on saanut pintakäsittelyn (bindauksissa lakka päällä). Jospa ne nauhat on olleet kohdillaan kun otelautaa on teht,. ja hyökänneet sieltä tekoprosessin kestäessä sitten pitkiksi.

Ei ole sen vaikeampaa tehdä, ihan normaali tapa että se ihan viimonen silaus tehdään valmiiseen kepukkaan. Otelautaahan joutuu jokatapauksessa vielä siistimään kun lakan reunaa siistitään otelaudan puolelta.
"Living is easy with eyes closed!"
Metalrock
03.03.2007 14:52:22
Luuletteko te että kitara pysyy vireessä jos se tulee Puolasta laukussa ja sitä heitellään UPS:ssän toimesta lies missä. No ei varmasti pysy, eikä se ole mitenkään pelkästään RANin ongelma. Jos tiltaat jacksonin kiinteällä tallalla jenkeistä uskon että sekin on hieman epävireessä kun se Suomeen saapuu.

Tuolta tilasin kramerin 1984 noin 2.5 vuotta sitten ja kitara
oli kyllä viressä kuin tuli suomeen!Toimitus kesti pari viikkoa!

http://www.musicyo.com/product_specs.asp?pf_id=985
ballfish
03.03.2007 14:55:41
Tuolta tilasin kramerin 1984 noin 2.5 vuotta sitten ja kitara
oli kyllä viressä kuin tuli suomeen!Toimitus kesti pari viikkoa!

http://www.musicyo.com/product_specs.asp?pf_id=985

Paljonkos maksoi toimituskuluineen ym?
oiva tumpeloinen
03.03.2007 15:03:06

Ei kukaan varmaankaan vaadi, että se on täysin vireessä, kun se tänne saapuu. Mutta jos puhutaan, että se kitara on vaikka sävelaskeleen eri vireessä, kuin tilattu, niin se ei varmaankaan ole matkalla niin tasaisesti mennyt eri vireeseen.

Jokaisella soittajalla on tietenkin oma tatsinsa, eikä sitä voi suoraan säätää, mutta kyllä sen kitaran pitäisi olla tullessaan siinä kunnossa, että sillä kuitenkin ihan mielissään soittaa. Ne hienosäädöt tehdään sitten itse, että se kitara optimoituu itselleen.

Musta jotenkn tuntuu, että sä puolustelet RANeja ihan silmät ummessa. Ei varmastikaan olisi samanlaista oiretta, jos olisi jokin muu kitara hyllystä poimittuna tai jos et olisi itse tilannut RANia. Anteeksi tämä, mutta siltä tämä puolustelu vähän vaikuttaa. Voin tietenkin tapojeni mukaan olla hyvinkin väärässäkin......
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)