Aihe: Oikeanlainen pleku riffien soittamiseen?
1 2 3 4
wrshredder
01.03.2007 21:53:53
Ei mitenkään erityisemmin sulle, mainitsin vain kun aloittaja kyseli plekua akustisella soittamiseen ja heti tokassa vastauksessa kiskaistiin Tsääs trii esiin. :D

Jaajuu. En edes lukenut alotusviestiä ,aloin vaan kirjottaan :P
Noh ,jos nopeata riffiä haluaisin soitella teräskielisellä niin valintani olisi juurikin tuo Jaztsi III. Se on semmonen pieni ja nokkela!
THV-Klubi#52 S.M.A.K - perustajajäsen "Tämä jatkuva yksinäisyys käy päivä päivältä yhä rankemmaksi oikealle ranteelleni.."
Novice
01.03.2007 22:20:35
Oon muuten ihmeteelly et mitä tapahtu noille jazz 3:sille, jokin aika taakseppäin. Vielä noin reilu vuosi sitten ostin läjän jazz 3:sia ja niissä kaikissa oli se pinta "karhennettu" jotta ne ei liu'u soitossa, kävin vähän aikaa sitten musaliikkeessä ja kattelin jazz 3:sia niin ne oli kaikki sileitä. Jäi ostamatta.
Harvestman
01.03.2007 22:22:45
Oon muuten ihmeteelly et mitä tapahtu noille jazz 3:sille, jokin aika taakseppäin. Vielä noin reilu vuosi sitten ostin läjän jazz 3:sia ja niissä kaikissa oli se pinta "karhennettu" jotta ne ei liu'u soitossa, kävin vähän aikaa sitten musaliikkeessä ja kattelin jazz 3:sia niin ne oli kaikki sileitä. Jäi ostamatta.

Mustat taitaa olla noita "karhennettuja". Punaiset taas sileäpintaisia.
Dave Mustaine ei tykkää pissiksistä.
Ze Kink
01.03.2007 22:36:56
Mene musiikkiliikkeeseen ja osta sokkona kaikkia. Ei se paras selviä kuin kokeilemalla.
Who gare`s...
Novice
02.03.2007 09:02:39
Mustat taitaa olla noita "karhennettuja". Punaiset taas sileäpintaisia.

ei ku nimenomaan tarkoitin näitä mustia.
zorro
02.03.2007 18:01:36
Wegenin Gypsyjazzpick
http://www.wegenpicks.com/

hieman hintava plektraksi
zuppermuhle
02.03.2007 18:43:04
Oikeanlainen plekra löytyy kun kokeilet niitä kaikkia. Itsellä on näitä isoimpia Dunlopin Jazztoneja.
M.A.C.H.O #18 "Who is your daddy and what does he do?"
-Cale
02.03.2007 18:53:32
En tiedä olenko väärässä mutta mun mielestä sillä plekulla ei ole niin suurta merkitystä, itse nappaan hyllystä sen mikä sattuu olemaan sopivasti tarjolla, joskus se on Dunlop U.S.A .96mm, joskus joku Dronningholmin hillopurkin kannesta itsetehty pleku, kyllä niilläkin soittelee. Ei kannata miettiä liikaa tällaisia, jättää sille soitolle enemmän aikaa.
oiva tumpeloinen
02.03.2007 18:58:07
ollaankohan me joe bonamassan kans ainuita ei-tilumiehiä, jotka suosii tuota jazz III:sta? eihän sillä sitäpaitsi voi edes soittaa heviä kun siinä lukee jazz :)

Eihän sillä voi soittaa mitään, kun on niin pieni, että hukkuu kouraan. Mut se XL-malli on bueno.
Kiinankeisari
02.03.2007 19:41:47
Eihän sillä voi soittaa mitään, kun on niin pieni, että hukkuu kouraan. Mut se XL-malli on bueno.

toisilla on kato tällaset naismaisen pienet kädet... mulla kesti puoli tuntia tottua tuohon pieneen kokoon, sen jälkeen on kaikki isommat plekut tuntunu paremminkin leipälapioilta.
"soita silleen makeesti" -Albert Järvinen
Ze Kink
02.03.2007 21:10:25
ollaankohan me joe bonamassan kans ainuita ei-tilumiehiä, jotka suosii tuota jazz III:sta? eihän sillä sitäpaitsi voi edes soittaa heviä kun siinä lukee jazz :)

No Eric Johnson ei taida olla ihan täysin tilumies, ja Jazz III:lla hänkin vetelee.

Itse olen jämähtänyt noihin mustiin XL -versioihin. Se on lähes täydellinen plektra, ainoa parempi jota voin kuvitella olisi Ibanezin Sandgrip 1,5mm paksuisena.
Who gare`s...
ushimir
02.03.2007 21:13:34

Tämän topicin otsikkohan on yksi helppo kysumys.

Se on makuasia mitä käyttää muotoilkaa vaikka oma uniikki pleku jostain huonosta
muovipalasta.

Itelle kelpaa fender thin ja muut ohuet plektrat.
Kiinankeisari
02.03.2007 21:36:55
No Eric Johnson ei taida olla ihan täysin tilumies, ja Jazz III:lla hänkin vetelee.

no olishan tuo pitänyt arvata, sillä siinä onkin niin hemmetin hyvä saundi! kummankohan värinen vie johnsonin mukaan lähemmäs tonetaivasta?
Ze Kink
02.03.2007 21:39:19
no olishan tuo pitänyt arvata, sillä siinä onkin niin hemmetin hyvä saundi! kummankohan värinen vie johnsonin mukaan lähemmäs tonetaivasta?

Punainen sillä muistaakseni oli.
Who gare`s...
Jormaz
02.03.2007 22:33:28

Ja porukka oikeesti luulee että se soittaa jollain stock-plekuilla? Hoho. Eric Johnsonin plektrat on veistetty valikoiduista kuukivistä ja maalattu punaisiksi.
Kiinankeisari
02.03.2007 22:57:50

jesss!!! ostin justiinsa pussin punaisia. saundini tulee olemaan kuolematon!
zet
02.03.2007 23:42:36

jazz 3 on paras ikinä. hevissä etenkin;)
Wespa
02.03.2007 23:51:28
Ibanez Heavy 1.000 on paras ikinä. hevissä etenkin;)
"Malmsteen and I broke up over religious reasons... He thought he was God, and I didn't agree... Blackmore's God!" - Joe Lynn Turner
oiva tumpeloinen
02.03.2007 23:56:28
jazz 3 on paras ikinä. hevissä etenkin;)

Heviin varsinkin mua ihmetyttää JazzIII:n valinta. Mä ainakin yritän raskautta (ei siis kersojen tekoa) hankkiessa kyntää plärällä mahdollisimman syvällä. Se voi tietenkin olla mun päästä kiinni, mutta mielestäni tarpeeksi dynamiikkaa omaava vahvistin reagoi kielten "raastokovuuteen".

Mut kuten sanottu, näillä lapioilla teettää muutenkin vaikeuksia soittaminen, joten en paremmasta tiedä. Mut vähän ihmetyttää tuo. Tiluissa se on tietenkin helpompi, kun sitä plärää ei joudu hetkeäkään varoa, että se painuisi liian syvään (niinkö mä tietäisin, kun en osaa).
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)