Leeni 27.02.2007 23:48:43 | |
---|
21-weenä alotin |
JouQ 28.02.2007 08:33:05 | |
---|
17-vuotiaana aloitin. Harmi kun vasta silloin :O mä vaan haluun puuroo huuleen |
Jimoleon 28.02.2007 10:52:44 | |
---|
Liian myöhään, 14 vuotiaana. Nyt harmittaa :S "The secret of success is knowing who to blame for your mistakes" |
ghettofox 01.03.2007 15:28:52 (muokattu 01.03.2007 15:29:51) | |
---|
Neljännellä meillä oli "oma bändi". silloin se basson soitto ja musiikki muutenki alko kiinnostamaan. Nyt musiikkiliikkeen sivuilla näkyy että basso toimitettu :) Ei oo vielä tullu.. Mut jos huomen olis. Ikää kohta 14 |
Itse olen aloittanut soittohommelit 12 vuotiaana joskin ensin tein sähköbasson ja vasta sitten soiteltiin ;-) Projekti alkoi 6 luokan jälkipuoliskolla -80 koulun puutyötunnilla ja oli kesken kun koulu vaihtui ja alkoi 7 luokka. Puukalikat kassissa menin sitten ekalle puutyötunnille ja uuden open alustuksen jälkeen otin kassin esiin ja kysyin 'voinko jatkaa projektiani' ja eihän se ope siihen kieltävää vastausta pystynyt antamaan. Peli tuli kaikkien epäilystä huolimatta kuntoon ja sitten rakentamaan vahvistinta ja kaappia. Niillä sitten mentiin tovi kunnes lukionkorvilla siirryttiin ihan tehdastekoisiin. Lukion loputtua porukka hävisi ja soitot jäi.v.84 ostamani Aria Pro II jäi siis kahdeksi vuoskymmeneksi unholaan kunnes loppusyksystä -06 alkoi kiinnostaa 4 kielen räplääminen. Kuka tie miksi mutta kliffalta tuntuu, mahtaako johtua uuden 'flow:n' tarpeesta sillä vaikka teräsmiestitteleitä tekis mieli lisää ( 3 x Ironmanrace finisher) niin joka suhteessa todennäköisyys muutokseen lisääntyy päivä päivältä. |
nykäne 03.03.2007 02:34:00 (muokattu 03.03.2007 02:36:33) | |
---|
Peruskoulun seiskalla taisi olla, kun kaverilta akustisen kitaran ostin. Ei mennyt kauaakaan, kun tuli jasso musatunnilla vastaan ja ekasta napautuksesta jäin niin koukkuun, että akustinen myytiin hitolle (eihä miul ollu kuutta sormeakaan) ja basso jäi elämäntavaksi. Elettiin vuotta -96 eli yhdestoista vuosi käynnissä ja vaikka välillä on tullut hairahdettua kitaroinnin puolellekin, basso on ja pysyy pääinstrumenttina, kunnes tipahdan ja vaihdan harppuun. E: nelikieliseen, jos mahdollista päts |
Satis 01.04.2007 10:31:50 | |
---|
Miulla on kohta 13-vuotias tytär. Ja 14 ja 17 -vuotiaat. Millähän ne sais bassoa soittamaan? Basistitytöille olis varmasti bändihommia tiedossa. Niinkuin on pojillekin kun kaikki haluaa piuailla kitaroilla. Ite innostuin bassonsoitosta pikkuveljen kautta. Se laitto mut soittamaan bassoa sen silloseen bändiin vaikka en ollu eläissäni bassoon koskenutkaan. Mutta heti kun sain basson syliin niin tiesin, että tässä on se mun soitin. Viulutunnit vaihtu bassotunteihin ja siitä lähtien hoidin musiikkiluokallani kaikki bassottelut musikaaleissa sun muissa pläjäyksissä. Samalla tiellä olen edelleen. Eli kovasti kiitoksia veljelle :) Sen kans me vieläkin tehdään yhteisiä bändijuttuja aina, kun on tilaisuus, vaikka ei asutakaan samalla paikkakunnalla. Tätä on mun rock & roll |
okabass 01.04.2007 12:08:51 (muokattu 01.04.2007 16:40:41) | |
---|
Olin JÄÄHYLLÄ koska laitoin linkin Wikin "virtsa"sivulle(?). Heh. |
Spawn 01.04.2007 12:14:10 | |
---|
14-vuotiaana tuli hommattua ensimmäinen basso. "Hyvän nopeuden saavuttaminen vaatii paitsi kärsivällisyyttä, myös progressiivisuutta!" -Rumpali Kainuusta |
Jalmis 01.04.2007 16:51:21 | |
---|
Minä aloitin 22-vuotiaana...eli n. kuukausi sitten. |
pekezu 01.04.2007 18:47:30 | |
---|
Ensimmäinen basso GAS iski varmaan nelosluokalla, ensimmäinen oma basso istui käteen vasta viime heinäkuussa. Sen lisäksi kymmenen vuotta sellisteilyä. Eli viisitoista olin, kun homma alkoi. PekkaaTekkaaLaakuPekkaaPaattiSenOnKermaaNekkaaJosOnVeneLakritsaaSadehanSenUpottaa |
Seba 01.04.2007 23:27:59 | |
---|
Taisin siinä 12-13 korvilla olla kun päätettiin että perustetaan bändi, ja niin sitä sitten perustettiin. Bassoa aloin soittamaan vaikka en koskaan ollut edes moista soitinta kokeillut, mutta kun kitaristi oli jo ja laulaakaan en halunnut :) Jokunen vuosi tuli sitten enemmän ja vähemmän soiteltua kunnes tyssäsi useammaksi vuodeksi, jolloin toisen porukan kanssa taas aloiteltiin. No sehän kaatui yllättäen treenisten vaikeaan saamiseen parin eri mestan jälkeen ja pantiin pillit pussiin. Siinä sitä sitten taas oltiin seuraavat 7 vuotta sormi perseessä ja into palasti kummasti kun kaveri rupesi taas ehdottelemaan bändijuttuja lähes 15 vuoden tauon jälkeen melkein alkuperäisessä porukassa, ja nyt on taas vuoden päivät vedelty. |
absqua 02.04.2007 10:29:28 | |
---|
Ala-asteen 3.luokalla. Minkäs ikäisiä silloin ollaan ...9? Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy- |
omarklah 02.04.2007 11:37:10 | |
---|
Kitaralla aloittelin 12-vuotiaana ja bassoon siirryin pari vuotta myöhemmin. Tää sit sanois tälleen... |
juici 02.04.2007 12:07:24 (muokattu 02.04.2007 12:08:19) | |
---|
13-vuotiaana aloitin soittamaan akustista kitaraa. 15-vuotiaana sain eka sähkökitaran. 16-vuotiaana sain ekan kosketuksen bassoon. 18-vuotiaana möin lähes kaikki kitarakamat ja vaihdoin bassoon. Ja 22 kohta. On se basismi vaan kivaa vaikka välillä on kivaa riehua sähkökitarankin kanssa. "Ne on aina ne hiljaisimmat niitä outoja tyyppejä jotka yhtäkkiä teloittavat puoli koulullista. Tai viuhahtavat naapurimökkiin sähkökatkon aikana." - kokarek | "Yritän viettää vuoden 2007 Miitin selvinpäin" -kerho #3
|
bize 02.04.2007 12:10:13 | |
---|
Ala-asteen lopuilla soitin ensimmäistä kertaa bassoa. Yläaste oli vähän sellaista hidasta nousukiitoa, lukion alusta sitten enemmän "vakavissaan" (kaikkea muuta silloiset bändit oli, mutta soittomäärät moninkertaistui kertaheitolla, kuin myös keikat). Nyt siis noin kymmenen vuotta bassonsoittoa takana. Trumpetilla aloitin ala-asteen kolmannella, sitä jatkui tuonne lukioaikoihin. Tuskin enää sillä irtoaa kauheasti mitään. "The difference between men and boys is the price of their toys" |
kassper 03.04.2007 19:12:52 | |
---|
12-kesäsenä alotin. Olin tosin soittanu bassoa ja runpua neljännellä luokalla jossain työpajassa koulussa, mutta siitä ei jääny muuta kuin rumpuinnostus.. Noh, se hiipu ja sitten jossain vaiheessa ala-asteen loppua kaverit kysäs soittamaan bassoa bändiin. Noh, ei muuta ku kamat alle ja menoks. Eka piisi, jonka opetelin soittaa kokonaan oli muuten Come As You Are (ylläripylläri). Bändillä sitten veivattiin epämäärästä angstista hc-meininkiä. Mukavat 10 vuotta bassottelua takana pian ja kai tonne takataskuun muutama niksi on tässä matkan varrella jääny. Basson soittaminen kuin kitaraa on helppoa.
Basson soittaminen bassona onkin sitten ihan eri juttu. -KaamOs
"If you kill a whale, you get Greenpeace and Jacques Cousteau on your back, but wipe out sardines and you get a canning subsidy!" -Ben- |
Tatuo 08.04.2007 14:09:31 | |
---|
no e oikee varma joskus 5 luokalla?? olinko jotai 10 niin tosiaan (itseäni laainaan) yläasteella sit aloin enemmän itekki soitteleen www.yad.fi | et sillee |