jms 23.12.2003 22:46:41 | |
---|
Slingerlandin Buddy Rich -signature setissä taitaapi olla kaks 16" halkaisijaltaan olevaa lattiatomaria. En kyllä ymmärrä, mitä järkeä moisessa on. Myös jonkun rumputohtorin artikkelin oon lukenu, jossa kerrottiin, että jossain vaiheessa ihan standardina seteissä tuli kaks 12" pikkutomia... Pöntön syvyys vaikuttaa sekä soittotuntumaan, soinnin korkeuteen että atakkiin. Ainakin. 80-luvulla käytettiin noita kahta 12" pönttöä ihan vaikiona... tai niin olen kuullut. Niistä syvyyksistä sen verran että itse tykkään matalista tomeista syystä että saa paremmin asetettua ja atakkin takia... Ei se soinnin korkeuteen pitäs kyllä vaikuttaa jos on matalampi tai korkeampi bah |
Magetsu 23.12.2003 23:21:21 | |
---|
Ei se soinnin korkeuteen pitäs kyllä vaikuttaa jos on matalampi tai korkeampi Kyllä se taitaa vaikuttaa, jos otetaan vaikka vertailuksi octobanit: halk. kaikissa sama ja juuri syvyydellä haetaan eritasoisia soundeja. Matalemmassa pöntössähän ääniaalto kulkee nopeammin kalvosta kalvoon, kuin syvemmässä, tästä johtunee se, että sointi on lyhyempi, sekä herkkyys/atakki terävempi kuin syvemmässä pöntössä. "Kendo wa ken no riho no shuren ni yoru ningen keisei no michi de aru" |
juoni 24.12.2003 19:16:29 | |
---|
Kyllä se taitaa vaikuttaa, jos otetaan vaikka vertailuksi octobanit: Ainankin Simon Phillipsillä on octobaneja setissään, mutta käyttääkö se niitä Toton levyillä, ja miltä octot yleensäkään kuullostavat? Lahjattomat Treenaa |
jms 24.12.2003 19:22:27 | |
---|
Kyllä se taitaa vaikuttaa, jos otetaan vaikka vertailuksi octobanit: halk. kaikissa sama ja juuri syvyydellä haetaan eritasoisia soundeja. Matalemmassa pöntössähän ääniaalto kulkee nopeammin kalvosta kalvoon, kuin syvemmässä, tästä johtunee se, että sointi on lyhyempi, sekä herkkyys/atakki terävempi kuin syvemmässä pöntössä. njaa, olen sitten jälleen väärässä :D mutta anyway matalat tomi jyrää :P bah |
Ainankin Simon Phillipsillä on octobaneja setissään, mutta käyttääkö se niitä Toton levyillä, ja miltä octot yleensäkään kuullostavat? Sieltä löytyy ääntä: http://www.rumpalit.cjb.net/index.php?page=view_solo.php&id=38 Phillips ei nuissa Toton biiseissä taida käyttää, mutta sooloissa ainakin vetelee ja joissain projektihäkkyröissä jotain. There is no spoon... |
Speedy 25.12.2003 18:19:08 | |
---|
Phillips ei nuissa Toton biiseissä taida käyttää, mutta sooloissa ainakin vetelee ja joissain projektihäkkyröissä jotain. Soittaa se Totossakin.. Nyt pikaistuksissa ei tule mieleen missä, mut kyl se käyttää.. MindFields levyllä tais olla joku piisi.. Ja muistaakseni Dave gone skiissä on myös.. Mutta ainakin soololevyillään soittaa suht paljonkin..=I "All I think about is time and groove" J. Porcaro |