Katsotaanpa kiinnostaako tämä huone: Keskustelun aiheena enemmän tai vähemmän marginaaliset, mutta sitäkin kiehtovammat etniset, itsetehdyt, erikoiset tai omituiset soittopelit ja niiden äänet & musiikki. Tervetuloa. Mukaan pääset lähettämällä pikaviestin allekirjoittaneelle. Muszika, aggression! Muszika, elegant! |
Mikko_L 05.03.2007 23:39:11 | |
---|
|
Darsu 05.03.2007 23:58:45 | |
---|
Keskimmäiset kolme ovat harppukitara, spinetti ja serpentti. [Instruments are like James Bond. Crazy Karlheinz is after you, the automobile goes "krchh!" Instruments are like that, they get you out of situations which you should not be in.] -Morton Feldman |
Mikko_L 06.03.2007 00:17:14 | |
---|
Keskimmäiset kolme ovat harppukitara, spinetti ja serpentti. Tattis tästäkin tiedosta. Se museo oli kyllä täynnä ihme vekottimia =) Itse asiassa ainoa missä näkyy se lappu on tuo keskimmäinen kosketinpeli, alkuperäisen kokoisesta kuvasta saa selvää että se on "Virginale Poligonale", rakentanut Annibale de'Rossi 1500-luvulla. -Mikko (omistaa kitaran, jonka on rakentanut Ibanez 2000-luvulla) |
Karlsson 06.03.2007 08:44:31 | |
---|
Tattis tästäkin tiedosta. Se museo oli kyllä täynnä ihme vekottimia =) Itse asiassa ainoa missä näkyy se lappu on tuo keskimmäinen kosketinpeli, alkuperäisen kokoisesta kuvasta saa selvää että se on "Virginale Poligonale", rakentanut Annibale de'Rossi 1500-luvulla. -Mikko (omistaa kitaran, jonka on rakentanut Ibanez 2000-luvulla) Virginale viittaa itseasiassa klavikordiin. Klavikordeissa on tosi hiljainen ääni, mutta rakenteestaan johtuen noinkin vanhalle kosketinsoittimelle erikoinen ominaisuus, nimittäin mahdollisuus bendata nuottia. "Toi on vähän sama kuin neulominen, pitää osata tehdä juttuja käsillä ilman, että katsoo." -Katkerabassoleski bassonsoitosta |
*Ace* 06.03.2007 19:56:31 | |
---|
|
Funktioner 06.03.2007 21:25:30 | |
---|
|
Iso-Jaakko 12.03.2007 22:08:10 | |
---|
Ronskisti ranttaliks vaan! |
tekerolant 13.03.2007 08:18:02 | |
---|
Sattuipas. Mulla on tuollainen. Onkohan se Suomen ainoa? Gardon on kyllä hauska lyömäsoitin. Minä en varmaan laulajana jouda huoneeseen juttelemaan, mutta toivottavasti puhutte paljon ÜTÕGÜTÕGARDONista, tuosta transilvanialaisesta sellon näköisestä lyömäsoittimesta. http://hungaria.org/hal/hal.php?halid=3&menuid=33Muszika, aggression! Muszika, elegant! |
G-mies 13.03.2007 10:21:32 | |
---|
Minä en varmaan laulajana jouda huoneeseen juttelemaan, mutta toivottavasti puhutte paljon ÜTÕGÜTÕGARDONista, tuosta transilvanialaisesta sellon näköisestä lyömäsoittimesta. Jo on soitinta nimellä siunattu :D Ulkonäkökin on vähintään katu-uskottava! For great justice. |
J.Ahonen 13.03.2007 15:51:18 | |
---|
www.oddmusic.com Sivustolla itsrakennettuja omituisuuksia, sampleja on myös ladattavissa. |
Joonas 13.03.2007 17:19:02 | |
---|
Enpä jaksa aiheesta alkaa pidemmästi keskustelemaan, mutta pistänpä kuitenkin jakoon muutaman veikeämmän näköisen kapistuksen. Nämä on napattu Milanossa Castello Sforzecon soitinmuseossa. -Mikko Ka 2006 Budapestissa oli tismalleen samat vempeleet esilla. Nain se kay, kun kokoelmat kiertavat! Joonas. Sataa sataa ropisee, pili pili pom! |