Aihe: mikä vikana kun pellit hajoaa?
1 2
Jemppailija
02.03.2007 12:16:28

Ite menisin väittämään että kapuloissa vika :D Mielipiteet on niinku persreiät, jokaisella on sellanen... Eli ite oon huomannu sen että 2B-kapulat rikkoo pellit nopeesti, 5B:kin pikkuhiljaa, mutta sitte 5A-kapuloilla en oo kyllä saanu vielä kymbaalia rikki. Aiemmin ostin tosiaan jotain halvimpia 2B kapuloita mitä kaupasta löyty ja ne kesti sitte yleensä 1-2 treenit, mutta vikfirtin 5A tikut on kestäny sikakauan eikä pellitkää oo kärsiny.

Toinen vika voi olla korvatulpat! Tulpat peittää liikaa gympallien soinnin -> tulee hakattua niitä kovempaa -> rikkoutuminen. Apteekista löytyy sellaset tummansiniset kumitulpat, jotka oon todennu hyviksi. Ei maksa montaa euroa, kestää iät ja ajat, ja on helppo puhdistaa. Huomasin myös sen, että Sabianin Aax-sarjan 17" pelli ei kuulunu yhtään perus E-A-R:eilla, mutta noilla kumitulpilla alko kuulumaan diskantit kunnolla.

Pellit jotka kestää....hmmm...
Kaverilla on rikkinäinen ruden haitsu, mutta sitä ehkä suosittelisin silti. Alchemyn 15" sweet crash kesti itellä monen monta vuotta kunnes keskelle peltiä tuli halkeama! Korjasin rälläkällä, missä yhteydessä huomasin valupellin ja halvan (valu)pellin eron: halvempaa pelliä kun ottaa pihdeillä reunasta kiinni ja vääntää niin se halkeaa ja siitä irtoaa epäsäännöllisiä paloja. Kun taas tuossa Alchemyssa metallin rakenne oli todella sitkeää. Eli pelli ei murtunut vaan venyi venymistään. Ilmeisesti todella hyvin karaistu?
Lehtikumpu
02.03.2007 12:49:44

Ilmeisesti todella hyvin karaistu?
Eikös karkaisu tee metallista justiinsa kovaa mutta helposti murtuvaa? Nojoo.. halko perseeseen jos tajusin väärin :)

Tekniikassa vika jos pellit ei kestä. Paskatkin pellit kestää jos ei lyö läpi tai vastapalloon. Neljä vuotta sitten kun ite aloitin aktiivisen rumpujen paukuttamisen, oli pellit paskana nopeasti ja naama norsunvitulla. Pakko oli opetella hissuttelemaan ja nyt ei ole pelti haljennu reunasta kolmeen vuoteen. Ja kyllä, paskoja peltejä on ollu. Muuten soitan helvetin kovaa mutta peltejä varjelen. Settibalanssi parani ihan pirusti kun ei tsymbaalit huuda enää.

Ja kapuloitten vaihtaminen auttaa myös tohon soittovoimaan, mutta tekniikka on se mistä pitää lähtee liikkeelle jos ei pellit kestä.
"Kamalasti pelottaa" -salakuljettaja tullissa
kilipari
02.03.2007 15:49:10
Ihme juttu kuitenkin jos 4 staggia on saanut hajalle hyvällä tekniikalla..Oma Furia 17" crash kestänyt moitteettomasti ja toimii kuin häkä, vaikka suht kovaa lyökin. Onhan siitä paljon juttua ollut että niitä maanantailättyjä sattuu joillekki kohdalle, omassa ainakin käyny hyvä tuuri sit ilmeisesti.
Jomped
02.03.2007 19:38:29

joo. no tässä vaan hankala asema kun uudet pellit keikoille tarttee, eikä millään osaa eikä uskalla uutta kasaa ostaa, jos sekin hajoaa yhtä nopee :D:D ei oo varaa puolenvuoden välein reilua 500 euroa sijottaa, ja sitte jos noita kalliimpia niin sehän on äkkiä tuhat. huijjui

siksi yritän vinkkejä saada tieltä ketä raskaasti soitatte. ^^ u know
hmphrmph
Youni
02.03.2007 20:03:15 (muokattu 02.03.2007 20:03:33)
Omakuvaasi katselin ja huomasin, että ovat symbaalit aika kireällä ständeissään, huovatkin lytyssä. Tällöin symbaali ei ehdi iskun alta pois ja symbaali kärsii iskuista, näin varsinkin crashien kohdalla.
"Käyttäkää sitä hakua, ja toisaalta älkää joka kohtaan itkekö turhaan sen haun käytöstä." -Moderaattori
HeavyMachinery
04.03.2007 12:33:54

Omakuvaasi katselin ja huomasin, että ovat symbaalit aika kireällä ständeissään, huovatkin lytyssä. Tällöin symbaali ei ehdi iskun alta pois ja symbaali kärsii iskuista, näin varsinkin crashien kohdalla.

Enpä edes muista milloin olisin viimmeksi hajottanut symbaalin... Mulla on kaikki crashit masteerworkkejä ja kaksi niistä Thin paksuutta, Lyön lujaa ja pellit on suorassa.Kapulat on VF 5b exteremet tai VF davw WEcklin ruskeat, eli melkein pisimmät kapulat mitä markkinoilla on. Mutta en lyöläpi pellin niin ne ei hajoa. Eli tekniikka kysymys. Tuo Younin sanoma peltien kireys on todella pahasta. Se syö sulta pellit nopeaan.....
Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys"
Duro
15.03.2007 13:19:36
itelläkin on ollut tätä symbaalien hajoamisongelmaa. kaikenlaista oon tehny tämän ongelman ratkaisemiseksi. symbaalien kulmaa on laitettu reippaasti soittajaan päin ja niitä pidetään löysällä. vaihdoin kapulamalliaki ohuempaan. sitten kaveri kertoi hyvän konstin jolla hänellä itsellään on symbaalit kestäneet täysin vaikka soittaa todella lujaa. eli lyö symbaalia ns. kellosta poispäin. ei tarvitse lyödä millään ihme sivalluksella vaan ihan vaikka suoraan, kunhan kapulan kärki osoittaa kellosta poispäin.
o.O
Matjardo
15.03.2007 13:43:08 (muokattu 15.03.2007 13:43:26)
Jep, kuten sanottua, lyö pellin selkään äläkä siihen reunaan. Pellit sopivan löysälle, että pääsevät vapaasti heilumaan. Ja itse olen suosinut tuota sivallustyyliä peltiä lyödessäni. Näyttääkin rennolta, ja pellit tykkää. Nyt on jo toista vuotta samat rässit, eikä mitään pientäkään oiretta rikkoontumisesta. Ja toinen crasheista toimii vieläpä jokapäiväisenä komppauspeltinä.
Ei, en soita mitenkään hiplaamalla. Crashit ovat powerful/heavy paksuisia, joten voimaa pitää olla että syttyvät, ja kun vielä heviä soitan muutenkin. Mutta kun sivaltelee siihen pellin selkään, niin eihän ne siitä mihkään hajoa.
Two beers or not two beers?
Phiiter
15.03.2007 18:02:37 (muokattu 15.03.2007 18:14:15)
Mahtaa vika olla ainakin osittain noissa Stageissa... Ainoa pelti jonka itse olen saanut hajalle, on tuo setissä vieläkin oleva Staggin 14" china.

Taitaa olla vähän noissa Kiinalaisissa pelleissä kaikissa sama.
Vaikka kivoilta usein saundaavatkin. Harvoin löytyy kestävää yksilöä.
Wuhanin china on ainut pelti itselläni mitä olen saanut viiteen vuoteen hajalle. Tykkään kyllä lyödä kovaa. Siinä on se joku juttu. Keikoillakin näyttää paremmalle kun ei hissuttele :)
Paksummat pellit ja oikeaoppinen (freestroke peltiinkin lyödessä ilmeisesti) lyönti ni eine hajoo jos ei valm. virhe.
Ja itse komppaankin ihan kunnolla Amun 18" thin crashii. Tosin Amunin thin vastaa ehkä jotain Zildianin Avediksen mediumia paksuudeltaan.
Mut harva meistkää on tehty vakavissaa.
Jomped
17.03.2007 20:33:41

Taitaa olla vähän noissa Kiinalaisissa pelleissä kaikissa sama.
Vaikka kivoilta usein saundaavatkin. Harvoin löytyy kestävää yksilöä.
Wuhanin china on ainut pelti itselläni mitä olen saanut viiteen vuoteen hajalle. Tykkään kyllä lyödä kovaa. Siinä on se joku juttu. Keikoillakin näyttää paremmalle kun ei hissuttele :)
Paksummat pellit ja oikeaoppinen (freestroke peltiinkin lyödessä ilmeisesti) lyönti ni eine hajoo jos ei valm. virhe.
Ja itse komppaankin ihan kunnolla Amun 18" thin crashii. Tosin Amunin thin vastaa ehkä jotain Zildianin Avediksen mediumia paksuudeltaan.

täs kun on näistä paksuuksista tullu asiaa, niin mun rumpumaikka sano että hän veikka sitä, että pelti on todellin paksu, kuten nämä myran rock rässit on! samoin hän sanoi että käyttämäni kapulat voisivat vaikuttaa, käytän 2B kapuloita. tällöin saattaa tuntua lyödessä että pelti on siinä se joka jää kakkoseksi.
siitä pellin paksuudesta, niin kyllä ainakin menee mun ymmärrykselle läpi, että jos mulla ois vaikka zildjian a med rässejä, niin se kun olisivat ohuempia, myös joustavampia. dlx musiikisso ollessani testailin thin paksuisia krässejä, ja ne niinkuin "joustaa" lyödessä.
seuraava astel on ainakin kapuloitten vaihto 5a/b, sekä käytettynö ostaa jotain med/thin paksuista laatutavaraa=) tarjoiluja?
tuolla on noita sabianin aa sarjalaisia torilla muutamia, mutta soittelin parille ja oli menny jo kaupoiksi.
hmphrmph
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)