Aihe: ESP LTD Viper-407
1 2
nahka
01.03.2007 14:53:49 (muokattu 01.03.2007 14:55:35)

Ostin tässä tuollaisen seitsemänkielisen Viperin ja hieno on ja hyvä soittaa. Rupesin soittamaan seisaaltaan hihnan kanssa. Ongelmani on, että kitara ei ole kovin hyvässä tasapainossa, kaula "painaa" mahdottoman paljon. Tämä johtuu tieten hinhan kaulanpuoleisen tapin sijainnista. Kitarahan on siis SG -mallinen ja jos en aivan erehdy, niin hinhan kaulanpuoleinen tappi on eri paikassa Gibsonin malleissa ja se on siksi paremmin tasapainossa.

Jos joku omistaa kyseisen kitaran, tai vaikka jonkin muun Viperin missä on tuo tasapaino-ongelma, pyytäisin kertomaan onko hän ratkaissut ongelman jotenkin?
Jostain katsoin/luin että tyyppi oli vaihtanut tapin paikkaa. Oliskohan tuo helppo ja harmiton operaatio?

Kuva:
http://a490.ac-images.myspacecdn.co … 675695e5984d5cbc2a9caa06b774b81.jpg
Ze Kink
01.03.2007 15:11:58
Aika monessa 7-kielisessä olen törmännyt tuohon ongelmaan, vaikka hihnatapit olisivat "normaaleilla" paikoillaan. Johtuu siitä leveämmästä ja painavammasta kaulasta.
Who gare`s...
Tomi_R
01.03.2007 16:00:51

Hyvä, leveä hihna korjaa usein tuon ongelman.
Kosti
01.03.2007 16:22:03
Tuossa viperissä on hihnatappi kyllä oikeasti fiksummassa kohdassa kuin Gibsonin sg:ssä. Jos haluat vaihtaa tapin paikkaa, niin yksi vaihtoehto olisi siirtää tappi tuon "sarven" kärkeen.
JarnoH
01.03.2007 19:49:47

Ostin itse myös juuri tuon samaisen kepukan ja ajattelin siirrättää hihnanpidikkeen etusakaran kärkeen kunhan kerkeän. Muutama tyyppi on sitä suositellutkin.

Tuossa kyselin asiasta hetki sitten:
http://muusikoiden.net/keskustelu/p … ts.php?c=15&t=143235&co=180

Tuo alussa mainitsemani hihnan takapidikkeen siirtäminen oli vain idea, joka tuli mieleeni. Ei ehkä suositeltava temppu =)
Röytäen eteenpäin.
nahka
02.03.2007 11:45:55

Luin tuon aiheen ja ihan vakuuttavalta kuulosti. Kai se sitten kannattaa siirtää sinne sarven päähän. Ihmettelen kyllä mitä tuo suunnittelija on ajatellut...
xulu
02.03.2007 12:51:13

Luin tuon aiheen ja ihan vakuuttavalta kuulosti. Kai se sitten kannattaa siirtää sinne sarven päähän. Ihmettelen kyllä mitä tuo suunnittelija on ajatellut...

Vanhemmissa vipereissa se oli sarven päässä. Siirretty kestävyys syistä kai toiseen paikkaan. Sarvenpäässä paljon parempi kyllä.
Organisms unable to get more Water show signs of withdrawal, or "dehydration," and eventually die. Organisms that ingest more Water inevitably die anyway.
32788
02.03.2007 14:09:43
Viper on rakenteeltaan kaulapainoinen, paljon enemmän kuin esikuvansa SG...

No milläs tämän perustelet? Viperin body on ainakin paljon paksumpi suhteessa kaulaan kuin SG:ssä. Ei tosin ole SG:stä juuri kokemuksia, mutta kiinnostaa nämä syyt tähän. Mulla kun ei ole ikinä häirinnyt tuo "kaulapainoisuus". Voihan siitä kaulasta pitää kiinni. Eikä se muutenkaan lattiaan kolahda.
mailbag
02.03.2007 14:12:55
itse luovuin viperista juuri tuon kaulapainoisuuden takia
Dunga
02.03.2007 14:28:38
Kaulapainoinen tuo viper on juu, oli pieni totutteleminen straton jälkeen. Kyllähän silti siihen tottuu, mutta silti kaipuu on tasapainoisempaan malliin varsinkin kun kokeilee kevyemmillä soitettavilla niin ero on huima. Jämäkkä kuin mikä tuo viper silti on.
Exhausted
02.03.2007 14:38:19

No milläs tämän perustelet?

ihan vain omilla kokemuksilla molemmista kitaramalleista, ei sen kummemmalla ydinfysiikalla. Toisaalta oma SG:ni on 70-luvulta ja jonkin verran kevyemmän oloinen kuin nykyiset.
stam1na
02.03.2007 15:13:19
Minua tuo kaulapainoisuus ei ole haitannut tippaakaan.
JarnoH
02.03.2007 15:30:42

Kyllähän tuota 407:kin pystyy soittamaan seisoen, varsinkin pienen totuttelun jälkeen. Tuo nyt on kuitenkin niin pikkujuttu. Toisaalta se hihnan paikan vaihtokin on niin pikkujuttu, että miksikäs ei?

Kertokaas joku vielä noita paikkoja, joissa tuon voi tehdä vaikka Helsingin keskustan läheltä, kun on nyt jotenkin niin vaikea löytää niitä pajoja. Voiko sen reiän käydä porauttamassa ihan perus musiikkiliikkeessäkin, kuten F-musiikki, Musamaailma tai Levytukku?
Röytäen eteenpäin.
nahka
05.03.2007 16:01:44

Voisi laittaa kuvankin tai vaikka piirtää joku joka on vaihtanut tuota tapin paikkaa..
Asun täällä korvessa jossa ei ole musiikkiliikettä ja ajattelin viikonloppuna käydä vierailulla musiikkiliikkeessä. Ylivieskassa esim (?). Jos joku sieltä tietää liikettä jossa vois laittaa kans niin ihan jees olis. Tietysti jos siellä on enemmän kuin yks liike :D
zet
10.03.2007 15:19:46 (muokattu 10.03.2007 15:22:28)

Mulla on toi viper-400. Oon siirtäny kaulanpuoleista hihnatappia lähemmäs sarvea, mutta en kuitenkaan päähän. Tuloksena oli kevyempi etukeno. Mulla on paksu nahkainen kaulahihna, joten en huomaa juurikaan vetoa enää kaulaan päin. Voin pistää siirrosta kuvan kuhan kerkeän. Huono puoli kiireessä tehdyssä siirrossa oli että uutta reikää poratessani sain maalin hieman lohkeamaan. Eli jos tekisin uudestaan poraisin ensin maalipinnan läpi ruuvin levyisellä terällä jolloin LUULISIn, että maali ei lohkea kun ruuvin pistää. VARMA en voi olla. Porasin hieman ohuemmalla terällä kuin ruuvi uuden reiän hihnatapille. Entinen käsityönopettajani antoi vielä jotain juttua, jota pistin siihen alkuperäiseen reikään täytteeksi.
nahka
10.03.2007 17:40:15

Minä kans laitoin akustiseen kitaraan hihnan tapin kun siinä ei semmosta ollut ja porasin eka pienen reiän ja sen jälkeen vähä isonsin ja ihan hienosti sujui. No jos viittit laittaa kuvan niin olisin kiitollinen.
Aina voi voittaa.
JarnoH
13.03.2007 20:04:02 (muokattu 13.03.2007 20:13:50)

Tänään kävin eräässä kitarapajassa ja olisin halunnut siirtää sen etummaisen hihnatapin etummaisen sakaran kärkeen. Tyyppi ei kuitenkaan halunnut tehdä sitä, sillä kaula tulisi poran eteen ja liimakaulaa ei paljon irrotella tieltä pois. Tosiaan tuo seikka vaikeutti nyt tämän operaation tekemistä ja taidan jättää homman sikseen, koska voin tuon kaulapainoisuuden kanssa kuitenkin elää.

Mutta ihmettelen silti, kuinka niin moni on tuollaiseen ilmeisesti liimakaulaiseen ja samanmalliseen kitaraan ko. hienosäädön tehnyt... ?

Edit. Kyseessä siis ESP LTD 407 Viper.

Edit2. Niin ja tarkoitus ei ollut kenenkään arvostelukykyä tässä kyseenalaistaa. Kyllähän tuo on aika selkeä juttu, että se kaula tulee eteen, jos reiän haluaa keskelle sakaraa.
Röytäen eteenpäin.
bfoc
14.03.2007 22:27:04
Mulla on Viper baritoni. Kaulapainoisuus ei haittaa pätkääkään kun on leveä nahkahihna kiinni rakkineessa. Ennen isompa modailuja suosittelen hankkimaan.
Jazz is not dead, it just smells funny. Frank Zappa Niijjuu. Synat ja multiefektit on perkeleen keksintöjä.
kuriken
14.03.2007 23:17:57 (muokattu 14.03.2007 23:21:54)
Mitenkä olisi jos sen hihnatapin sijoittaisi sakaran taakse kärjen sijasta?

E: Eiku sääh... Sehän onkin siellä jo oletuksena? Unohtakaa...
Moi, minä olen kuriken ja minä juon nyt pillillä colaa!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)