Tupuna 02.03.2007 12:14:40 | |
---|
Huh huh. Karvat nousi pystyyn ja silmät kostui http://www.youtube.com/watch?v=AVx8HFdj4BQ Mulla kans kyyneleet alkoi valumaan kun kuuntelin tuon esityksen toisen kerran. Tämän vuoden Idols on kyllä jotain niin hienoa, harvemmin sitä tulee tällä tavalla pillitettyä. Mutta tää tässä musiikissa on parasta, tunteiden herääminen. Vain oikeat laulajat pystyvät moiseen tulkintaan. Ajattelin alkuun, ettei ole Vesa-Matti Loirin tulkinnan voittanutta, mutta kyllä tuo Kristian vetäisi sitten hyvin. Hitto, vieläkin kyyneleet poskilla. Oli niin äärettömän hieno veto. ROCK OUT WITH YOUR COCK OUT! Musiikkiaiheinen blogini: http://tupuna.blogs.fi |
Sertzo S 02.03.2007 12:24:30 | |
---|
Kristiania ylistetään kovasti ja ei siinä mitään, mutta on liki kymmenen vuotta vanhempi ja kokeneepikin kuin valtaosa muista finalisteista, jotka ovat häneen nähden nuorempina, mutta silti lahjakkaina laulajina vielä aivan alkutaipaleella. |
Sistis 02.03.2007 12:25:36 | |
---|
YouTube pelastaa. Kyllä tää Kirstian oli ihan ykkönen. Oikeastaan pidin tuosta enemmän kuin Loirin versiosta. Tai no, yhtä paljon ainakin. Minä kuuntelin aamulla Loirin tulkinnan Leino 1 -levyltä. Joudun melkeinpä sanomaan, että Kristian veti paremmin, sillä Loirin tulkinta tuolloin oli jopa hieman vaisu. Tosin jos Loiri vetäisisi kappaleen nykyään, uskoisin, että hän onnistuisi jättämään Kristianin varjoonsa. Anyway, Ari veti tuttuun tapaansa hyvin. Anna lauloi myös erittäin pätevästi. Tytöllä on ikäisekseen erittäin karismaattinen ääni, mutta valitettavasti lavakarisma ei vielä oikein riitä. 5-7 vuoden kuluttua Anna on erittäin kova tekijä. Tämän illan perusteella Kristian ja Ari ovat aika tasoissa voittajasuosikeiksi. Tai ainakin niin omassa rankingissani. Anna tulee kolmosena. Mia on musta hevonen. Ja hänelle sympatiapisteitä siitä, että on ollut keikallamme ja sanoi vielä tykänneensä soitosta. :) |
Musta Arkipyhä 02.03.2007 12:29:05 | |
---|
Eipä osunu biisivalinta kohalle. Ihan hyvä laulaja toi Panu on, mut tää ei oo sen biisi. Vähän niinkuin arvelin:Kun pitäis laulaa lujempaa ja kovempaa niin vire menee päin peetä.Sitten kun em.joutuu välttelemään biisissä joka em.asioita kaipaa niin kuulostaa läpilaulannalta ja "jollotukselta". "Jos Jumala olisi halunnut meidän kuuntelevan stereomusiikkia hän olisi antanut meille kaksi korvaa" (Pastori,Tankki Täyteen) |
Kärpäsruoska 02.03.2007 12:32:17 | |
---|
Kristiania ylistetään kovasti ja ei siinä mitään, mutta on liki kymmenen vuotta vanhempi ja kokeneepikin kuin valtaosa muista finalisteista, jotka ovat häneen nähden nuorempina, mutta silti lahjakkaina laulajina vielä aivan alkutaipaleella. Sopii mennä golfaamaan, jos tasoitusta haluaa. Minusta on ihan suotavaa, että kehuja saa oikeasti paras, eikä sitä "vammastaan huolimatta" -aspektia nosteta mukaan. Kääntänyt takkini? Tällä hetkellä minulla ei ole takkia laisinkaan, sillä olen alasti ja hieroin koko uljaan vartaloni laardilla ja kompostijätteellä jotta raatokoirat luulisivat minua hirveksi.
THV-klubi #28
Romantikkoitkijät #34
S.M.A.K. |
Juntunen 02.03.2007 12:33:19 | |
---|
Mutta tää tässä musiikissa on parasta, tunteiden herääminen. Vain oikeat laulajat pystyvät moiseen tulkintaan. Ajattelin alkuun, ettei ole Vesa-Matti Loirin tulkinnan voittanutta, mutta kyllä tuo Kristian vetäisi sitten hyvin. Joo aivan mieletönhän tämä oli. Just tuo tulkitseminen ja fiiliksen herättäminen tässä on ehdottomasti se pointti. Vähän sama juttu, kun Arin koelauluissa vetämä lyhyt Kirka-pätkä. Se onnistui lataamaan siihen jotenki niin jumalattoman fiiliksen vaikka ei nyt ihan 100% puhtaasti ehkä sitä vetänytkään. Jotenkin ilmeitä myöten tuki sitä kokonaisuutta. Tässä Kristianin vedossa oli sitä samaa. Jotenkin käsittämätön tuo tunnelataus. Arin esityksestä ei nyt tällä kertaa sitä fiilistä niin hyvin välittyny, vaikka ihan hyvin vetikin. Muiden esitykset on jotain ihan lasten sarjaa näitten kahen pitkätukan vetoihin verrattuna. Vetävät vaan biisit läpi ja vielä vähän epävarman oloisesti. |
Äänet käskivät minua kirjoittamaan, että jos Suomessa on mitään oikeudenmukaisuutta, Kride on seuraava idolimme. Siltä tuntuu ainakin tällä hetkellä. Jätän mielipiteeni Loirista julkaisematta, mutta tuo Kriden veto oli kyllä aivan uskomaton. Alku tuntui menevän vähän poskelleen, varsinkin miehen mumistessa muutaman sanan "vähän jotenkin sinnepäin", mutta loppua kohden esitys, kliseisesti ilmaisten, kasvoi. Tässä vaiheessa voisi muutenkin todeta turvallisin mielin, että kärkikolmikko on jokseenkin selvä. Kaikkea voi ja pitääkin tapahtua, joten en allekirjoita lausahdustani verellä toistaiseksi, mutta perustan jatkolässytyksen sen varaan. Kriden toivoisin voittavan. Aakkosten alkupäät ovat hekin toki loistavia laulajia, mutta molempien kohdalla pelkään leimautumisen jo tapahtuneen ja tämän siten haittaavan mahdollisen voiton jälkeistä aikaa. Jos näistä kolmesta eniten hehkutetusta siis puhutaan, niin Kride on kyllä monipuolisin kaikin tavoin. Saan paskaa niskaani, mutta Anna voisi kasvaa (muuta kuin pituutta) vielä ennen astumista sen suurempiin saappaisiin, ja Arille soisi toisen tai kolmannen sijan, jolloin virallisen Idolin taakka ei ole niin rajoittava tekijä omille jutuille - Idols-kisaan meneminen yksittäisenä artistina ja sen voittaminen tarkoituksenaan muuttaa yleistä poprock-meininkiä onnistunee yhtä hyvin kuin Halmeelta vaalilupauksiensa toteuttaminen eduskunnassa. Siksi toisekseen meikän silmiin näyttäisi loppujen lopuksi olevan yhdentekevää, kuka leikin voittaa, kun vähintään kärkiviisikko pärjää jatkossa joka tapauksessa. Eilisen kisan suhteen ihmetytti Kallosen sekoilu Madonna-biisin esittäjän suhteen. Aivan kuin tuomaristo ei saisi antaa kenellekään täyttä riviä punaista. Toisaalta, minua kammotutti esityksessä lähinnä englannin lausuminen, joten ehkä en vain osaa. Toinen juttu oli Arin Perfect Strangersin alku. Laulu tuntui hukkuvan musiikiin, ja vasta puolenvälin jälkeen sanoista alkoi saada selvää. Huomasiko kukaan muu mitään tällaista? "Creationists make it sound like a 'theory' is something you dreamt up after being drunk all night" - Isaac Asimov |
Rattata 02.03.2007 13:02:09 | |
---|
Panu olisi saanut lähteä. Arvatkaa vaan tuleeko taas Panun ah, niin herkkä puoli jatkossa esiin. No mikäs siinä tietysti, paremmin se sitä vetää kun että yrittää olla rok. Katsoin toiseen kertaan tuon Kristianin vedon, kiitos YouTuben. Ja oli se vaan mahtava. |
Folcce 02.03.2007 13:58:50 | |
---|
Kristian, Ari ja Anna ovat selvästi muita edellä. Abreu veti todella hyvin tuon biisin. Juuri näin. Nämä 3 ratkaisevat voiton. Muilla ei saumaa. Bisse on hyvää ja kossu |
Hargon 02.03.2007 14:10:39 | |
---|
Idolsin todellinen voittaja on kuitenkin aina tuotantoyhtiö. Veikkaanpa, että "äänestystulos" menee (tai laitetaan menemään) lopulta näin: 1) Anna...Jakaa mielipiteet. On liian söpö, nuori ja täydellinen ollakseen kansan syvien rivien suosikki. Tarvitsee siis Idols-voittajan statuksen myydäkseen levyjä. Ainoa, jolla on porukasta minkäänlaista saumaa ulkomaille. 2) Kristian...Perusuomalaisten (enkä nyt tarkoita Timo Soinin puoluetta) suosikki ja kisan paras laulaja. Tulee menestymään joka tapauksessa, joten ei tarvi Idols-voittoa. Voitosta olisi lähinnä haittaa äijäuskottavuudelle. 3) Ari...Tuotantoyhtiö toivoo, että laulaisi iskelmää ja rupeaisi Badding 2.0:ksi. En usko, että Arin hevilevy löisi läpi. Muut finalistit ovat sen verran värittömiä, että heistä joku saattaa uhata jopa legendaarisen Pete Seppälän asemaa ikimuistoisena sinivalkoisena äänenä. Tietämättömyys on autuain olotila silloin, kun kiveksesi ovat alasimella ja pajavasara jo matkalla alaspäin. |
Landola59 02.03.2007 14:37:22 | |
---|
Ei mulla muuta, eka viesti taas jäähyn jälkeen. Jospa tällä pääsis taas hiukan huilaamaan. Asiateksteillä tuskin pääsee jäähylle... Olen aikalailla samaa mieltä kanssasi, Arilta olisi voinut odottaa enemmän. Kristianin ääni muistuttaa etäisesti kirka-vainaan ääntä. siksi kai siitä pidänkin. Onko typeryys teille joku tekosyy olla ajattelematta? |
Mika Antero 02.03.2007 14:41:08 | |
---|
Kristianin ääni muistuttaa etäisesti kirka-vainaan ääntä. siksi kai siitä pidänkin. Todella etäisesti. Onneksi, minun mielestäni. |
-Cale 02.03.2007 15:03:13 | |
---|
Monelta unohtuu se tosiseikka, ettei tommosien biisien laulaminen ole helppoa. Ja suomessa vastaavan genren hyviä laulajia ei tosiaan montaa ole..ja ne parhaimmiksi väitetytkin on yliarvostettuja. Onneks kaikkien ei tarvi ymmärtääkään..suurin osa kyllä..nimittäin Ari johtaa varjoäänestystä tällä hetkellä. Ne hevikaraoke pätkät on ihan järkyttävää laulua tämän hetken kuntoon nähden. Parantaa koko ajan. Ai millaisten? Ja ketkäs nyt ovat niin yliarvostettuja? |
Musta Arkipyhä 02.03.2007 15:17:03 | |
---|
Ai millaisten? No korkealta ja kovaa.Tuppaa joko ääni loppumaan tai vire menee vituilleen.On nähty..Tai siis kuultu :-) Melko monia tollasia balladeja on helpompi vetää:ääniala voi olla kapeampi ja voi laulaa hiljempaa. "Jos Jumala olisi halunnut meidän kuuntelevan stereomusiikkia hän olisi antanut meille kaksi korvaa" (Pastori,Tankki Täyteen) |
-Cale 02.03.2007 15:28:35 | |
---|
No korkealta ja kovaa.Tuppaa joko ääni loppumaan tai vire menee vituilleen.On nähty..Tai siis kuultu :-) Niin Arilla siis...? Kyllähän Suomesta löytyy laulajia jotka pystyy vetään korkealta ja kovaa ja vieläpä jopa uskottavasti! Toisin kuin Ari... |
Antero-- 02.03.2007 15:42:12 (muokattu 02.03.2007 15:44:30) | |
---|
Kristian puolestaan oli niin järkyttävän kova ettei mitään rajaa. Biisi oli niin perustavan laatuinen suomalaismelankolinen topikärki-iskelmä, että heikkolaatuisella esityksellä se olisi ollut pohjanoteeraus. Käsittämättömän rohkea veto sinänsä. Tavallaan toivon että Kristian ei voita Idolsia, sillä tuolla äänellä, fiiliksellä ja tulkinnalla toivon hänelle vielä jotain paljon, paljon parempaa. Täysin ylivoimainen suoritus. Täh? Topikärki-iskelmä? Voi juma... sehän on Leinoa. Minua taas harmitti juuri tuo Kristianin kappale-valinta. Tuo Leinon runo on niin kertakaikkisen jylhä, kaunis, melankolinen ja tuskainen, että Kristianin sinäänsä todella hyvä veto vaikutti minusta vaisulta läpilaululta. Mutta vaikuttaa että olen mielipiteineni varsin yksin. Hyvä että muihin iski. Antero "Einmal ist Keinmal" |
bedlam 02.03.2007 15:46:30 (muokattu 02.03.2007 15:50:38) | |
---|
No korkealta ja kovaa.Tuppaa joko ääni loppumaan tai vire menee vituilleen.On nähty..Tai siis kuultu :-) Melko monia tollasia balladeja on helpompi vetää:ääniala voi olla kapeampi ja voi laulaa hiljempaa. Minusta melkeinpä päinvastoin. Kun vetää täysillä ja korkealta, on helpompi pysyä nuotissa ja saada meininkiä aikaiseksi kuin laulamalla hillitymmällä äänellä ja suuremmassa sävelskaalassa. Todellinen haaste on luoda dynamiikkaa lauluun ja vetää nuotilleen ne hiljaisemmatkin sävelet. Tuo Leinon runo on niin kertakaikkisen jylhä, kaunis, melankolinen ja tuskainen, että Kristianin sinäänsä todella hyvä veto vaikutti minusta vaisulta läpilaululta. Itse innostuin Kristianin vedosta vasta loppupuolella biisiä. Alku oli jotenkin vaisu ja äänikin meni hieman nenään. Ja Kristianin viimeaikaiset "näytin teille kuinka äärimmäisen monipuolinen ja lahjakas laulaja olenkaan"-repliikit ovat särähtäneet hieman korvaan. Tai ei oikeastaan ne itse kommentit, vaan se että ne ovat ristiriidassa tyypin olemuksen kanssa; jätkän esiintymisestä kun on kuitenkin jatkuvasti nähtävissä, että jännittää pahasti. Se ujon humoristinen tyyli puki minusta paremmin miestä. Ja sitä ihmettelen, että miksi Johanna ei saanut sitä toivomaansa raskasta versiota Moonlight Shadow-biisistään, sellainen HIM-versio kun olisi ollut todella helppo sovittaa; vähän tempoa alas ja raskaat kitaravallit. Olisi sopinut tytölle huomattavasti paremmin. Se viimeksi nauraa joka hitaimmin ajattelee. |
moikki 02.03.2007 15:51:21 | |
---|
Tuliko kellekkään muulle mieleen paula koivuniemi johannan laulamisesta? Jees jees |
Sinap 02.03.2007 16:27:51 | |
---|
Tuliko kellekkään muulle mieleen paula koivuniemi johannan laulamisesta? Mulle...jo semeissä..goottipaula..ei kts... "Siinähän se tuubi on." |
Sertzo S 02.03.2007 17:17:29 | |
---|
Täh? Topikärki-iskelmä? Voi juma... sehän on Leinoa. Minua taas harmitti juuri tuo Kristianin kappale-valinta. Tuo Leinon runo on niin kertakaikkisen jylhä, kaunis, melankolinen ja tuskainen, että Kristianin sinäänsä todella hyvä veto vaikutti minusta vaisulta läpilaululta. Mutta vaikuttaa että olen mielipiteineni varsin yksin. Hyvä että muihin iski. Antero Kyllä säveltäjä ko biisissä on Perttu Hietanen Porvoosta. Loiri ja Hietanen saivat aikoinaan kultalevyn Leino-kokoelmastaan, jossa siis Veksu lauloi ja Hietanen oli säveltänyt uusiksi aiemmin nämä ns. taidesäveltäjien säveltämät Leinorunot kansan makua paremmin myötäillen. On aivan hirveää paatosta tuo sama teos jonkun toisen taidesäveltäjän säveltämänä, jota vesrsiota Loiri on myös tulkinnut muistini mukaan.. |