Aihe: pedaalilaukun sisältö --> pod xt live, onko ihan hullua?
1 2
jo_tu
02.03.2007 09:30:45 (muokattu 02.03.2007 09:32:05)
moi, eli tällähetkellä vahvistimena jcm800 2203 ja boardissa kiinni tu-2, dunlop wahi, jekyll&hyde ja itsetehty fuzz. ja laukkuna rockcasen alumiinisalkku.

ja ajatuksena olis että pistäisin tuon pedaalilaukun kiertoon ja samalla myös microcuben ja ostaisin sit tilalle ton xt liven. kuinka paljon tuo värittää saundia verrattuna noihin yksittäispedaaleihin? en ole erityisen tarkka saundin suhteen, mutta en kyllä tahdo että saundi on pelkkää suhinaakaan.

plussaa tässä vaihdossa olisi siis että saisi kotia äänittelyvehkeen/laadukkaammat saundit kuin microcubesta. ja sit sais keikoille backupin ja monipuolisemmat efetit. mutta kuinka paljon laatu kärsii?

onkos jotkut kokeilleet boostata jo ruvella olevaa putkivahvaria noilla stomppimallinnoksilla?
Exhaustedin kamalistauksesta katsoinkin että hän käyttää volumepedaalia tavallaan "gain-namiskana".

kuitenkin perusrokkiin tuo marsu käy sellaisenaan että ei siihen väliin aina tarvitse sitä liveäkään sit työntää. mutta siis treenis/livekäytössä xt liveä käyttäisin vain virittämiseen ja pieneen maustamiseen. tossa marsussahan ei efektilooppia ole niin vahvarin eteen se olisi tyrkättävä.

mutta siis kokemuksia xt liven käytöstä vahvarin edessä, ja erityisesti boostaamisessa.

myös mielipiteitä saa, ja pitääkin esittää.. :)
WeetM
02.03.2007 10:19:49

Itse olen miettinyt ihan samaa, paitsi että erillispedaalit korvaavaksi laitteeksi hommaisin Bossin GT-8:n sen erittäin monipuolisten säätömahdollisuuksien takia.

Lähinnä siksi olen nyt päätymässä tuohon ratkaisuun, että ainainen tanssiminen pedaalilaudan päällä on alkanut kyllästyttämään. Multiefektillä saisi vaihdettua esim choruksella maustetusta cleanista rankkaan komppisäröön yhdellä patchin vaihdoksella.

Jos jollain on myös tällaisesta vaihdoksesta kokemuksia, niin varmaankin threadia saa sen verran lainata, että tänne voi kokemuksia tuostakin laittaa.
jo_tu
02.03.2007 10:38:15 (muokattu 02.03.2007 10:38:38)
joo tottahan toki, noin niinkuin ihan yleisesti voisi kertoa noitten lattiapolkimien käytöstä vahvarin edessä. mihinkäs vahvariin olisit gt8 laittamassa?
WeetM
02.03.2007 10:47:44

joo tottahan toki, noin niinkuin ihan yleisesti voisi kertoa noitten lattiapolkimien käytöstä vahvarin edessä. mihinkäs vahvariin olisit gt8 laittamassa?

Itselläni on Hughes&Kettnerin Edition Tube. Soundeihin olen melko tyytyväinen, joten kytkisin tuon multiefektiin varmaan ns. 4 cable methodia käyttäen. Tästä ja muistakin eri kytkentätavoista voi lukea esim tuosta artikkelista: http://forum.thestompbox.net/showthread.php?t=4632
Exhausted
02.03.2007 10:54:17

kuinka paljon tuo värittää saundia verrattuna noihin yksittäispedaaleihin?

Tällaista vertailua en ole koskaan päässyt tekemään, ainoastaan joskus vertailin suoraan kitarasta vahvariin vs. Podin kautta ilman efektejä, ja tottakai siinä pieni ero on, mutta saattaa periaatteessa johtua ihan impedanssi-eroistakin. Ei kyllä mitään ratkaisevaa ainakaan minun korvaani.

onkos jotkut kokeilleet boostata jo ruvella olevaa putkivahvaria noilla stomppimallinnoksilla?

Kyllä, toimii. Oikeasta Tube Screamerista ei ole kokemuksia mutta Podin Screameri kyllä saa vahvarin putket tosiaan kirkumaan :)

Exhaustedin kamalistauksesta katsoinkin että hän käyttää volumepedaalia tavallaan "gain-namiskana".

Tätäkin tulee tehtyä, ja lisäksi käytän joskus tube preamp-mallinnosta antamaan kiinteän volumen ja tiettyjen taajuuksien leikkaamisen, jolla komppisäröstä saadaan yhdellä napilla kevytroso.

Hyvät wahithan tuosta löytyy myös, ja monenlaista muuta muljutinta, jos sellaiset sattuu kiinnostamaan. Efektikäyttöä varten joutuu tosiaan hieman ruuvaamaan. Kannattaa tehdä aluksi yksi täysin tyhjä muistipaikka, missä kaikki mallinnukset on pois päältä, ja efektipaikkojen takaa löytyy jotai hyödyllistä. Sitten tekee siitä muutaman kopion, joista voi tehdä sitten erilaisia variaatioita omien tarpeiden mukaan.
saastara
02.03.2007 12:39:10 (muokattu 02.03.2007 12:39:34)
Itsekin olen siirtymässä nyt pikku hiljaa tuommoiseen Pod Xt Live-pohjaiseen settiin. Pääideana olisi hankkia tuolle Podille kunnon päättäri, kaappi ja pari erillispedaalia mausteeksi vielä. Pari buusteria Podin eteen, Eq ja pari muuta vipstaakkelia taakse. Koko soundikirjon saa kontrolloitavaksi jalkoihinsa ja monipuolisuutta riittää.

Joku backup-järjestelmä pitää varmaankin tuolle kehittää.. Jos Podi vaikka itsensä irti sanoo.
Lisää middleä.
McNulty
02.03.2007 12:46:33
Joku backup-järjestelmä pitää varmaankin tuolle kehittää.. Jos Podi vaikka itsensä irti sanoo.

Siksipä itse pidän vahvasti nuppia mukana... eli toki voisin soitella GT-8:n kanssa suoraan pöytään, mutta vaffarista revin perussoundin jota sitten höystän näillä muilla. Jos jotain käy niin pysyy aina kuitenkin SE soundi tallessa ja hätätilassa soittaa sitten ilman kaikuja ja choruksia setin loppuun. Jossain välissä täytyy kyllä joku Randallin transunuppi hommata, ihan vain varmuuden estämisen poistamisen välttämiseksi.
Fuck HiFi, Bring In The HiGain - Brassknuckles To The Teeth!
saastara
02.03.2007 12:54:16 (muokattu 02.03.2007 12:56:21)
Siksipä itse pidän vahvasti nuppia mukana... eli toki voisin soitella GT-8:n kanssa suoraan pöytään, mutta vaffarista revin perussoundin jota sitten höystän näillä muilla. Jos jotain käy niin pysyy aina kuitenkin SE soundi tallessa ja hätätilassa soittaa sitten ilman kaikuja ja choruksia setin loppuun. Jossain välissä täytyy kyllä joku Randallin transunuppi hommata, ihan vain varmuuden estämisen poistamisen välttämiseksi.

Jep.. Tuo nuppihan sen melko helposti ratkaisee. Itse kun en ole törmännyt vielä äkkiseltään semmoiseen nuppiin jonka soundin omimmakseni tuntisin.. Toki Bassman ja JMP houkuttelevat mutta onneksi hinta pitää maan tasalla. Ja milläs stadioneilla minä sitä JMP:täni luukuttelisin..!? :)

Ehkä hankin vain lisäksi tuon Bossin uuden Bassman-pedaalin.. :) Siinähän on vielä kaappiulostulokin. :)

E: Ei kun hittolainen, olikos siinä..? Enpäs äkkiseltään löydä.
Lisää middleä.
McNulty
02.03.2007 13:02:53
Jep.. Tuo nuppihan sen melko helposti ratkaisee. Itse kun en ole törmännyt vielä äkkiseltään semmoiseen nuppiin jonka soundin omimmakseni tuntisin.. Toki Bassman ja JMP houkuttelevat mutta onneksi hinta pitää maan tasalla. Ja milläs stadioneilla minä sitä JMP:täni luukuttelisin..!? :)

Ehkä hankin vain lisäksi tuon Bossin uuden Bassman-pedaalin.. :) Siinähän on vielä kaappiulostulokin. :)

E: Ei kun hittolainen, olikos siinä..? Enpäs äkkiseltään löydä.

Jos olet päätevahvistinta hankkimassa PODin kaveriksi, niin hanki ihmeessä joku 1U kokoinen monipuolinen räkkietunen. Esim. N33mon kaupittelema Peavey Rockmaster :) Halpa, simppeli ja varmasti toimittaa sitä asemaa johon sen hankkisit. Eli backup ultimate hätätilaa varten. Tai sitten vaikka Rocktron VooDu Valve, niitäkin pyörii torilla ajoittain. Etunen on helppo ratkaisu päätteen kaveriksi räkkiin. Eipä tartte 20kg nuppia roudailla vain siksi että "jos sattuu jotain".
Wespa
02.03.2007 13:05:42
Mites Bonecrusher, onkos tuossa GT-8:ssa semmonen ihan normi-footswitch-systeemikin, vai olenko ymmärtänyt jotain väärin? Siis semmoinen, että piuha siitä vaffarin footswitch-rööriin, niin toimii aivan kuin tavallinen yksinappinen footswitch-pedaali. Amp control tais olla se rööri GT-8:ssa nimeltään, jonka olen ymmärtänyt noin toimivan.

Ja mites se vehkeen oma wahi? Kerroit tuossa käyttäväsi erillistä wahia, mutta kai sillä sisäänrakennetullakin sunnuntaiwahittelija pärjää? Omaan korvaan kun vaikkapa Line6:sen Flextone II:sta löytyvä oli ihan riittävän hyvä, ei toki mikään huippu mutta hommansa sekin hoiti.
"Malmsteen and I broke up over religious reasons... He thought he was God, and I didn't agree... Blackmore's God!" - Joe Lynn Turner
saastara
02.03.2007 13:08:56
Jos olet päätevahvistinta hankkimassa PODin kaveriksi, niin hanki ihmeessä joku 1U kokoinen monipuolinen räkkietunen. Esim. N33mon kaupittelema Peavey Rockmaster :) Halpa, simppeli ja varmasti toimittaa sitä asemaa johon sen hankkisit. Eli backup ultimate hätätilaa varten. Tai sitten vaikka Rocktron VooDu Valve, niitäkin pyörii torilla ajoittain. Etunen on helppo ratkaisu päätteen kaveriksi räkkiin. Eipä tartte 20kg nuppia roudailla vain siksi että "jos sattuu jotain".

Tuota olenkin jonkin verran pohtinut.. Marsun JMP-1:ä kin tuntuu melko halvalla aina silloin tällöin torilla näyttäytyvän.. Mutta onhan se nyt vain turhauttavaa hankkia etunen "kaiken varalta".. Kohta siinä käy kuitenkin niin, että on Podit ja pedaalit lattialla ja seurana vielä midiviritykset, kun onhan sille etuselle pitänyt joku G-major kaveriksi hankkia.. :D Ja sitten pitää vielä olla linjavaihtaja, että saa jostakin putkicombosta kunnon cliinit ja jne.. Ja sitten ei tule soittamisesta mitään kun on liikaa valintoja. :D Saati elämisestä kun GAS on rohmunnut kaikki rahat. :(
Lisää middleä.
McNulty
02.03.2007 13:24:48
Mites Bonecrusher, onkos tuossa GT-8:ssa semmonen ihan normi-footswitch-systeemikin, vai olenko ymmärtänyt jotain väärin? Siis semmoinen, että piuha siitä vaffarin footswitch-rööriin, niin toimii aivan kuin tavallinen yksinappinen footswitch-pedaali. Amp control tais olla se rööri GT-8:ssa nimeltään, jonka olen ymmärtänyt noin toimivan.

Juu, Amp Control löytyy. Itse en sitä ole käyttänyt kylläkään...

Ja mites se vehkeen oma wahi? Kerroit tuossa käyttäväsi erillistä wahia, mutta kai sillä sisäänrakennetullakin sunnuntaiwahittelija pärjää? Omaan korvaan kun vaikkapa Line6:sen Flextone II:sta löytyvä oli ihan riittävän hyvä, ei toki mikään huippu mutta hommansa sekin hoiti.

Siinä on useampi eri Wah-malli ja säädöt ovat monipuoliset. Varsin toimivia ovat ja niillä kelpais vedellä kyllä muutakin kuin sunnuntai-sessioita. Itse en ole tuota 4-kaapelointia harrastanut, ja kun haluan wahin linjassa sisään ennen nuppia, niin siksi käytän erillistä kiikkulautaa. Samalla saan tuon Bossin EXP-spedun toimimaan jokaisessa patchissa master volumena ja sillä voi hiljentää kaluston kun reeniksellä juodaan kaljaa...
Exhausted
02.03.2007 13:27:52

Mulla on niin että jos Podi louhahtaa Mesan edestä niin se ei ole maailmanloppu, ilman efektejäkin selvitään keikasta. Jos taas Mesa päästää käyttösavut pihalle niin vaihdetaan Podista eri muistipankki ja kytketään piuha suoraan pöytään ja soitellaan keikka sillä.
WeetM
02.03.2007 13:55:34 (muokattu 02.03.2007 13:55:46)

Siinä on useampi eri Wah-malli ja säädöt ovat monipuoliset. Varsin toimivia ovat ja niillä kelpais vedellä kyllä muutakin kuin sunnuntai-sessioita. Itse en ole tuota 4-kaapelointia harrastanut, ja kun haluan wahin linjassa sisään ennen nuppia, niin siksi käytän erillistä kiikkulautaa. Samalla saan tuon Bossin EXP-spedun toimimaan jokaisessa patchissa master volumena ja sillä voi hiljentää kaluston kun reeniksellä juodaan kaljaa...

Itse olen ajatellut erillisestä wahistakin luopua, jos GT-8:n homman, mutta se vain arveluttaa, että minkälainen tuon exp-pedaalin liikerata on verrattuna esim. perus-crybabyyn tai Voxin V847:ään?

Joskus olen kokeillut Korgin Toneworks AX1500:aa ja siinä oli ainakin tuo expressiopedaalin liikerata niin kamalan pieni, että en olisi sitä voinut kuvitella käyttäväni kuin ehkä volumepedaalina tyyliin ON/OFF :)

Pääsen alkuviikosta testailemaan GT-8:aa, mutta olisi mukava tietää että mitä siellä on tiedossa tuon EXP-pedaalin osalta.
McNulty
02.03.2007 16:47:23
Itse olen ajatellut erillisestä wahistakin luopua, jos GT-8:n homman, mutta se vain arveluttaa, että minkälainen tuon exp-pedaalin liikerata on verrattuna esim. perus-crybabyyn tai Voxin V847:ään?

Mikään kauhean suuri liikerata siinä ei ole, mutta se pedaali tuntuu yllättävän hyvältä tossun alla. Myös wahin ominaisuuksia säätämällä sen pedaalin herkkyyteen pääsee vaikuttamaan. Eli range voi olla lyhyempi jolloin pedaali toimii "tarkemmin" ja saa etsittyä sopivaa sweetspottia, tai sitten rangen voi venyttää äärimmilleen jolloin wahi leikkaa läpi chunkkaisimman hi-gain päräytyksen.

Joskus olen kokeillut Korgin Toneworks AX1500:aa ja siinä oli ainakin tuo expressiopedaalin liikerata niin kamalan pieni, että en olisi sitä voinut kuvitella käyttäväni kuin ehkä volumepedaalina tyyliin ON/OFF :)

Mielestäni Crybabyssa on aikas lyhyt liikerata... sellainen jolla itse kyllä tulen toimeen mutta saisi se olla pidempikin. Bossin spedussa liikerata on aika samaa luokkaa. Jos Itkupillillä tulet toimeen, niin varmasti tulet Bossillakin.

Pääsen alkuviikosta testailemaan GT-8:aa, mutta olisi mukava tietää että mitä siellä on tiedossa tuon EXP-pedaalin osalta.

Uutena ainakin pedaali on jäykähkö ja jämäkkä. Sitä en tiedä miten käy muutaman vuoden kiikuttelun jälkeen, mutta vielä ainakin oman kanssa pystyy tarkkoihinkin kikkailuihin. Tosin, minä en ole mikään wah-keisari, joku varmasti voisi olla reilusti toista mieltä tuosta Bossin kiikusta.
terry
02.03.2007 19:17:34 (muokattu 04.03.2007 18:14:46)
Kyllä kitaristilla pitää kunnon pedalboard ja analogivermeet siinä olla eikä mitään mallintavia leikkikaluja. No, ei tietenkään välttämättä...;-) Eihän kaikki tarvitse edes kitaraa. Pedaaliboard on henkilökohtainen kokoelma ja soittajansa näköinen. Itselläni oli BOSS:n multiefekti mutta soundit ovat onttoja ja multiefektien elinkaari on myös varsin lyhyt verrattuna BOSS:n erillispurkkeihin. Nykyistä boardia on tarkoitus laajentaa parilla/kolmella spedulla mutta jo nykyisestä löydän mieleiseni soundit. BOSS:n Fender Deluxe Reverb vaikuttaa mielenkiintoiselta.
Koneella on Cubase + Amplitube2, ja kun haluan leikkiä mallinnuksilla, ne ovat omiaan tuolla digipuolella.
Makuasioista ei auta kiistellä...Kaksi osastoa on mun valintani ja olen tyytyväinen nykyiseen ratkaisuuni. Mutta jos GT-6/GT-8 tuntuu hyvältä, ei kai silloin muuta edes tarvitse harkita - minun tarvitsi...
Exhausted
02.03.2007 19:32:41

Podissa on sen verran monipuoliset efektit, ettei ole mikään häpeä olla käyttämättä vahvistinmallinnuksia normisoitossa. Ja onhan siinä sitten samassa hyvä demo/backup-laitteisto.
McNulty
03.03.2007 22:55:46
Kyllä kitaristilla pitää kunnon pedalboard ja analogivermeet siinä olla eikä mitään mallintavia leikkikaluja.

Niin varmaan... kitaristit keskittyvät soittamiseen ja kamajeesustelijat pomppulinnoineen on sitten erikseen.

No, ei tietenkään välttämättä...;-)

Ei todellakaan... monelle kitaristille kun riittää tasan tarkkaan kitara-piuha-styrkkari.

Pedaaliboard on kuitenkin henkilökohtainen kokoelma ja soittajansa näköinen.

PODit ja muut multilankut ovat samalla tavalla henkilökohtaisia. Jokainen soittaja ruuvaa niistä ne omat soundinsa.

Itselläni oli aiemmin BOSS:n multiefekti mutta soundit olivat onttoja ja multiefektien elinkaari on myös varsin lyhyt.

Joopa joo... Eiköhän tuo elinkaaren pituus riipu ihan käyttäjästä ja siitä miten laitteitaan kohtelee. Onhan monella jampalla vielä iänkaikkisen vanhoja räkkimultifx-mokkuloita räkki täynnä ja hyvin toimii + soundit on enemmän kuin kohdallaan. Minullakin oli kerran yksi juttu ja se kuulosti ihan paskalta.

Nykyistä boardia on tarkoitus laajentaa parilla/kolmella spedulla mutta jo nykyisestä löydän mieleiseni soundit. Ja polkea voi huoletta, kestävyyttä riittää.

Jokainen tyylillään, mutta ei tuo sinun tapasi ole yhtään sen oikeampi kuin mikään muukaan tapa. Kestävyydestä taidettiinkin jo mainita sen verran että toiset haluaa ajaa katujyrällä laitteidensa yli, toiselle riittää se kevyt painallus kengänkärjellä.

Kohtalaisen typerää "pedalboard glorification"-lässytystä, imo.
Lennu
03.03.2007 23:15:07

Luunihastelijan kanssa samoilla mietteillä. Eiköhän se kuitenkin ole kaikille parempi, että mä tilasin tämän rytöläjän korvaajaksi Pod XT Liven? Hoho

http://himassa.net/kuvia/lauta2006.jpg

Ei se tosin enää nykyjään ole yhtä hurja, Yamahan on korvannut Akai Headrush II, mutta kuiteskin.
- onko sun lasi puoliks tyhjä vai puoliks täynnä? - riippuu vähän mitä juo.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)