Aihe: (Kiinteän)Tallan vaihto?
1
GRiff
25.12.2003 14:46:16
No niin, kun tässä nyt oon innostunut hieman modaamaan BC Richia ja tarkoituksena olisi vaihtaa mikit Seymour Duncaneihin ja talla aluksi. Oon tässä miettinyt mitenkäs toi tallan vaihto käy ja mikä olisi hyvä vaihto "paremmaksi" tallaksi (kiinteä)..?
-Warlock The Real Popguitar-
Miikathebest
25.12.2003 14:58:17

No niin, kun tässä nyt oon innostunut hieman modaamaan BC Richia ja tarkoituksena olisi vaihtaa mikit Seymour Duncaneihin ja talla aluksi. Oon tässä miettinyt mitenkäs toi tallan vaihto käy ja mikä olisi hyvä vaihto "paremmaksi" tallaksi (kiinteä)..?

Jos nyt vielä kertoisit Bc Richisi tarkan mallin. Mikä talla siinä on nyt?
Parempi sika säkissä, kuin possu kassissa!
Miika Rocks It
Olli S.
25.12.2003 15:07:22

Mieti nyt vielä vähän tuota tallan vaihtoa. Mikä siinä varsinaisesti on vikana? Saa olla jo todella surkea kiinteä talla, että siitä olisi varsinaista haittaa, kun kieliuria pystyy viilaamaan, sun muuta, jos vire ei pidä.
Ostetaan vähän käytettyä soittotaitoa.
GRiff
25.12.2003 15:08:49
Mieti nyt vielä vähän tuota tallan vaihtoa. Mikä siinä varsinaisesti on vikana? Saa olla jo todella surkea kiinteä talla, että siitä olisi varsinaista haittaa, kun kieliuria pystyy viilaamaan, sun muuta, jos vire ei pidä.

Tuokin on käynyt kyllä mielessä, mutta tarkoituksena on ehostaa koko olemusta, kun en kuitenkaan ole myymässä tuota (jää kakkoskitaraksi)...
Miikathebest
25.12.2003 15:10:13 (muokattu 25.12.2003 15:16:43)

Niinpä tietysti.. :D Bronze Series (Walpis) Warlock

Siinähän on vakiona kiinteä talla... Oletko huomannut siinä mitään vikaa tai huonoja ominaisuuksia?

http://www.warmoth.com/common/frames/Bridges2.htm
siitä voit katsoa eri vaihtoehtoja.

Se vintage strat, gotoh 510 tai Schaller 456, jos tahdot hienovirittimet.
Miika Rocks It
GRiff
25.12.2003 15:16:48
Siinähän on vakiona kiinteä talla... Oletko huomannut siinä mitään vikaa tai huonoja ominaisuuksia?

Lähinnä häiritsee kun ei ole mitenkään erityisen hyvin viimeistelty (yllätys), mutta ite olen asiaa korjannut (viilannut terävät kulmat mitkä voisi katkoa(kuluttaa kielet). Ja säätöominaisuudet ei ole parhaimmasta päästä (kaksi tallan säätöruuvia saanut paskaksi jne) Tarkoituksena oli customoida ja parantaa kitaran ominaisuuksia...
Miikathebest
25.12.2003 15:19:08 (muokattu 25.12.2003 15:23:23)

No jos uusi talla ei sovi vanhoihin reikiin, niin ei muuta kuin tapit reikiin ja jollain höylä/hionta jutuilla sileäksi. Sitten vaan isket uuden tallan kiinni.

Mulla on omatekemässä stratossa joku levytukun "halpistalla". En muista mitä maksoi, mutta ei ollut paljoa. Se on ihan hyvin viimeistelty, ja säätövaraakin on aika paljon.
Miika Rocks It
fox
25.12.2003 18:15:27

Ja säätöominaisuudet ei ole parhaimmasta päästä (kaksi tallan säätöruuvia saanut paskaksi jne) Tarkoituksena oli customoida ja parantaa kitaran ominaisuuksia...

Jos sä säätelet kielet kovassa jännityksessä sillai "väkisin" ylöspäin, niin saa olla melko järeet ruuvit jotka kestää - mieluummin löysennä kieliä ennen säätelyitä niin säästyy ruuvit ja kierteet..joutuuhan sen viimekädessä virittämään muutenkin sen kitaran. Vaihtelin tuossa juuri syksypuolella jonkun RG:n tallan ankkuriruuvit kun oli melkoisen paksuilla kielillä ja kohtuu kovalla jännityksellä sorvattu kuusiokoloavaimella ne. Muistaakseni 46 euroa pultit?? Tai jotain sinnepäin kuitenkin. Kyllähän se talla on tarkoitettu säädettäväksi mutta tosiaan kannattaa löysätä kieliä ennen säätöjä. :)
PoLFus
25.12.2003 18:24:14

uusi kitara on mun ehdotus, mutta.
~ 7ender $tratocaster ~
GRiff
25.12.2003 19:35:14 (muokattu 25.12.2003 19:37:23)
uusi kitara on mun ehdotus, mutta.

Mutta mitä? Uusi kitara on kyllä tulossa piakkoin, mutta aion säilyttää/pitää Warlockin.

Fox, tarkoitin niitä "kelkkojen" (joiden "päältä" menee kielet) säätöruuveja.
kulmahiomakone
25.12.2003 22:26:34
Pistä ne kaikki rahat, jotka aiot käyttää ton Richin modaamiseen, siihen uuteen kitaraan. Jos sulla on kaksi kitaraa, huonompi ja parempi, niin tod. näk. soittelet pääasiassa sillä paremmalla. Sillä ei siis ole paskaakaan väliä kuinka huono se huonompi kitara on, ainoastaan paremman kitaran hyvyydellä on merkitystä. Ja IMHO on helvetinmoista haaskausta laittaa SD:t johonkin halpakitaraan. Jos kieli ei soi, niin on aivan yhdentekevää millaisilla palikoilla sitä värähtelyä yritetään sähköksi muuttaa.

Mutta sun rahojasi ne ovat. Tee niin kuin parhaaksi näet.
GRiff
25.12.2003 22:45:21
Pistä ne kaikki rahat, jotka aiot käyttää ton Richin modaamiseen, siihen uuteen kitaraan. Jos sulla on kaksi kitaraa, huonompi ja parempi, niin tod. näk. soittelet pääasiassa sillä paremmalla. Sillä ei siis ole paskaakaan väliä kuinka huono se huonompi kitara on, ainoastaan paremman kitaran hyvyydellä on merkitystä. Ja IMHO on helvetinmoista haaskausta laittaa SD:t johonkin halpakitaraan. Jos kieli ei soi, niin on aivan yhdentekevää millaisilla palikoilla sitä värähtelyä yritetään sähköksi muuttaa.

Mutta sun rahojasi ne ovat. Tee niin kuin parhaaksi näet.

Nooh, täytyy nyt katsoa tota talla juttua, mutta noi mikit on ehdottomat, mikäli olet kuullut miten vitun tukkoiset ja paskat noi mikit on.
Solex
25.12.2003 22:50:41
Duncanit eivät ole mikkeinä halvimmasta päästä. Noin halpaan kitaraan kannattaisi harkita puolet halvempia Kent Armstrong mikkejä eivätkä ne paljoa Dimarziolle tai Duncanille jää saundissa. Millbrookissa taitaa olla Suomen parhain valikoima joten sinneppä siis valitsemaan jos kiinnostuit.
Väkivalta Lopettaa Vittuilun.
GRiff
25.12.2003 22:57:39
Duncanit eivät ole mikkeinä halvimmasta päästä. Noin halpaan kitaraan kannattaisi harkita puolet halvempia Kent Armstrong mikkejä eivätkä ne paljoa Dimarziolle tai Duncanille jää saundissa. Millbrookissa taitaa olla Suomen parhain valikoima joten sinneppä siis valitsemaan jos kiinnostuit.

Lähinnä esimerkkinä pistin tuon Duncanin mikä VOISI olla korvike. =) Mutta katsellaan mitä aika tuo mukanaan.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)