Aihe: Idols 2006-2007
1 2 3 4 576 77 78 79 80122 123 124 125 126
Juzzu
02.03.2007 08:47:27 (muokattu 02.03.2007 08:48:09)
Kuten sanottu, nyt on kuitenkin sellaisia esiintyjiä, että tulee katsottua mielenkiinnolla loppuun saakka, toisin kuin viime kerralla. Hyvää viihdettä.

Yep. Katsottiin oikein kisastudiomeiningillä isommalla porukalla, viime vuonna ei edes juuri tullut katsottua skapoja. Joku naisolento taisi todeta panun esityksen suhteen, että aika Ilkka Jääskeläinen -tyylinen veto. Tultiin aika kollektiivisesti siihen tulokseen että tän vuoden idolssi on kyllä ihan eri sarjassa viime vuotiseen verrattuna, viihdyttävyys ja osaaminen aivan toisessa potenssissa.

Onkohan Kolehmaisen Maki lomalla, kun emme nyt saaneet uutta mitäänsanomatonta ja heti unohtuvaa slovaria porukan laulettavaksi?

...Kai tuo poppoppomppipipipipopopop-musiikkia kuitenkin moduloi viimeiseen kertsiin.. ? ;P
Mika Antero
02.03.2007 08:48:43
Mitähän hemmetin kivaa se Kristiina on Askolle supatellut, että saa vanhan ukon noin sekaisin?

Oliko Kristiina se Like a virgin? Se oli aika heikko esitys kyllä. En kyllä erityisemmin pidä alkuperäisestäkään. Jotenkin vain aina tulee Reservoir dogs mieleen.
aikavaikea
02.03.2007 08:51:07
Oliko Kristiina se Like a virgin?

Melkein. Like a prayer. :-D Freudilainen lipsahdus?
I got run over by truth one day. Didn't see the red light.
Mika Antero
02.03.2007 08:54:04 (muokattu 02.03.2007 09:05:16)
Melkein. Like a prayer. :-D Freudilainen lipsahdus?

Häh, eiks se biisi ollut tosiaankaan Like a virgin? Jompi kumpi meistä on nyt tosi sekaisin... Minä kai sitten.

E: No ei sitten, mitähän unta lienen nähnyt... Ei muuten ihme että tyttö lauloi mielestäni nuotin vierestä, koska luulin kuuntelevani kokonaan toista kappaletta.
larinparaske
02.03.2007 09:09:56

Kristian oli kyllä eilen selkeesti ainoa esitys joka olisi mennyt läpi ns oikealla keikalla. Hieno veto ja persoonallinen biisivalinta. Ainoa mikä vähän häiritsi, oli pienet (ja välillä ei niinkään pienet) Loiri-maneerit. Noh, esikuvan tulkinta on sen verta vahva, että siitä varmaan väkisinkin jää juttuja takaraivoon.

Tällä nyt pudonneella on äänessä sellaista norttia poltelleen suurtalouskokin klangia, siis hyvässä mielessä. Järkyttävä stailaus ja huono biisivalinta. Ja onhan se niin, niinkuin elämässä usein, että kaikki vaikuttaa kaikkeen, ja tuossa kisassa ulkonäkö ja olemus merkitsee aika lailla. Kiittelee varmaan maikkarin stylistiosastoa :)

Ari-hehkutusta en vaan suoraan sanottuna vieläkään käsitä, ehkä ihmiset ei vaan ole kuulleet hyviä hevilaulajia, niitä kieltämättä on Suomessa aika vähän. Kaverilla kuitenkin on about 13-vuotiaan ääni ja habitus, ja siinä päällä jokunen ärsyttävä hevi-maneeri. Ja nyt kun pääsi leipälajinsa kimppuun, niin varsin heppoista jälkeä tuli. Tietty tuossa porukassa kuulosti keskitasoa paremmalta, täytyy kaiken haukunnan jälkeen myöntää. Eihän se huonosti vedä, helpon ja pehmeän kuuloisesti tulee ääni.

Askon kommentteja kuunnellessa tuli useampaankin otteeseen vaivautunut olo.
I want to be the king and queen of cheese
Sertzo S
02.03.2007 09:13:24

Totta haastat!
Sinap
02.03.2007 09:17:52
Ari-hehkutusta en vaan suoraan sanottuna vieläkään käsitä, ehkä ihmiset ei vaan ole kuulleet hyviä hevilaulajia, niitä kieltämättä on Suomessa aika vähän. Kaverilla kuitenkin on about 13-vuotiaan ääni ja habitus, ja siinä päällä jokunen ärsyttävä hevi-maneeri. Ja nyt kun pääsi leipälajinsa kimppuun, niin varsin heppoista jälkeä tuli. Tietty tuossa porukassa kuulosti keskitasoa paremmalta, täytyy kaiken haukunnan jälkeen myöntää. Eihän se huonosti vedä, helpon ja pehmeän kuuloisesti tulee ääni.

Monelta unohtuu se tosiseikka, ettei tommosien biisien laulaminen ole helppoa. Ja suomessa vastaavan genren hyviä laulajia ei tosiaan montaa ole..ja ne parhaimmiksi väitetytkin on yliarvostettuja. Onneks kaikkien ei tarvi ymmärtääkään..suurin osa kyllä..nimittäin Ari johtaa varjoäänestystä tällä hetkellä. Ne hevikaraoke pätkät on ihan järkyttävää laulua tämän hetken kuntoon nähden. Parantaa koko ajan.
"Siinähän se tuubi on."
larinparaske
02.03.2007 09:35:57

Monelta unohtuu se tosiseikka, ettei tommosien biisien laulaminen ole helppoa.

Se, että suurin osa ei johonkin kykene, ei tee välttämättä asioista vaikeita :-). Arilla on korkea, ohut ja 'notkea' ääni, ja uskoisin (asiasta kuvitellen jotain tietäväni) että esim juuri tuo perfect strangers on tuollaisella äänellä aika vaivaton vetää.

Arille on sitten varmaan aika vaikeaa vetää uskottavasti perus-suomirokkia barotoni-korkeudelta, vaikka tavan tallaajan mielestä se on ihan helppoa. Ja se on tietysti ihan ok.

Olisinko itse 14-vuotiaana vetänyt paremmin tuon biisin ? No, en olisi, myönnetään. Ehkä olen sitten jäävi arvostelemaan :)
I want to be the king and queen of cheese
Anonymous-jazz
02.03.2007 09:49:39

Onkohan Kolehmaisen Maki lomalla, kun emme nyt saaneet uutta mitäänsanomatonta ja heti unohtuvaa slovaria porukan laulettavaksi?

Kyllä se taas tekemällä-tekee jonkun legendaarisen väkisin tehdyn pop-balladin jonka kahden viimeisen finalistien täytyy laulaa. Sanat vääntää tuttuun tyyliin Tracy Lipp.
Kustavilainen tilaa olutta rahtina ja kysyy myyjältä: "Milloin olut on kustavissa?"
Juzzu
02.03.2007 09:51:50 (muokattu 02.03.2007 09:52:27)

Oon kuvitellut että suomalaisten levy-yhtiöiden johdossa olisi rationaalisia suuria ymmärtäjiä ja näkijöitä. Askon telkussa antaman kuvan mukaan jää itselle ainakin enemmän sellainen göö-olo.

Kyllä se taas tekemällä-tekee jonkun legendaarisen väkisin tehdyn pop-balladin jonka kahden viimeisen finalistien täytyy laulaa. Sanat vääntää tuttuun tyyliin Tracy Lipp.

Tuuttiin se tehdään!
arancia
02.03.2007 10:07:54 (muokattu 02.03.2007 10:09:06)
Voisin uskoa, että seuraavat putoajat ovat kristiina ja panu. Näiden pudotusten jälkeen kilpailu meneekin jännäksi. Kärkikolmikkona voisi olla Kristian, Ari ja Anna. Nähtäväksi jää. Harmi, että Johanna pudotettiin. Uskon, että Johannalla olisi vielä ollut paljon enemmän annettavaa kuin Panulla.

Kuuntelen YouTubesta tuota Kristianin eilistä vetoa, ja kyllä menee kylmiä väreitä selkää pitkin. En ole Idolsin historian aikana kuullut mitään yhtä kaunista.
Hot RedX
02.03.2007 10:20:16
Ari oli kova, niinkuin aina mutta ei saatana, onko se nyt lukenu lehtiä? Ikäänkuin Ari tietäisi nyt olevansa "Hevi-Ari" ja käyttäytyi sen mukaisesti. Ne maneerit oli vähän kiusalllista katsottavaa.

Ari laulaa hyvin, mutta esiintymispuolta kannattaisi kehittää. Itse ainakin odotin että ois liikkunut lavalla enemmän.

Odotan innolla, jos Kristian vetäis jotakin LynyrdSkynyrd tyyppistä matskuu.
Tigerstedt
02.03.2007 10:57:52

Huomasikohan kukaan muu Panun ulkokuoren yhtäläisyyttä erääseen Graham Bonnettiin? Lauluääni ei kuitenkaan päässyt samoihin sfääreihin ;)
Still longing for fire.
Tellervo
02.03.2007 11:07:00
No tulihan siellä Lapin kesän lopussa vähän revittelyäkin, siihen asti ajattelin että eihän tämä nyt NIIN ihmeellinen ole, lukuun ottamatta mukavasti Marstio-sävytteistä ääntä. Tämä taisikin olla ensimmäinen esitys jonka Kristianilta näin, ja kyllähän siellä loppupuolella kieltämättä kylmät väreet kiiri. Muita eilisiä esityksiä en ole nähnyt, paitsi lyhyet pätkät tulosjulkistuksessa.
"Minäkin pelkäsin, kunnes keksin laittaa punaisen viitan."
Lennu
02.03.2007 11:15:55

No tulihan siellä Lapin kesän lopussa vähän revittelyäkin, siihen asti ajattelin että eihän tämä nyt NIIN ihmeellinen ole, lukuun ottamatta mukavasti Marstio-sävytteistä ääntä. Tämä taisikin olla ensimmäinen esitys jonka Kristianilta näin, ja kyllähän siellä loppupuolella kieltämättä kylmät väreet kiiri. Muita eilisiä esityksiä en ole nähnyt, paitsi lyhyet pätkät tulosjulkistuksessa.

Mä näin vaan youtubessa, mutta mutta. Bändi kiilas kyllä välillä mutkissa laulusuorituksen ohi. Tuntui että oli varmistelua vireen tms. suhteen, ettei alkanut aikasemmin revittelemään. Vähän antoi tulla, joo, nyt lähtee, mutta ei... takaisin perusääneen.

Mä luulen että se pystyy parempaankin. Siis hän, Kristian, tottakai. Hyvä veto sinänsä, mutta ihan viimenen persiillä puristus uupui.
- onko sun lasi puoliks tyhjä vai puoliks täynnä? - riippuu vähän mitä juo.
Kärpäsruoska
02.03.2007 12:00:45
Öö, en ihan ymmärrä mitä tässä haettiin..

Varmaankin sitä, että voidakseen arvostella on osattava itse paremmin kolmivuotiaana kymmenellä pallolla jonglööraten ja samanaikaisesti lipputangon nenässä tasapainoillen. Eikä sovi unohtaa ilotulitusta, joka pannaan toimeen vapaaksi jäävällä jalalla.
Kääntänyt takkini? Tällä hetkellä minulla ei ole takkia laisinkaan, sillä olen alasti ja hieroin koko uljaan vartaloni laardilla ja kompostijätteellä jotta raatokoirat luulisivat minua hirveksi. THV-klubi #28 Romantikkoitkijät #34 S.M.A.K.
lxi
02.03.2007 12:00:55 (muokattu 02.03.2007 12:06:27)
Kaksi esitystä nähneenä:

Arin Perfect Strangers ei ollut missään nimessä huono, muttei sellainen leuat maahan lyövä veto kuin olisi voinut odottaa. Pientä falskausta ja epätarkkuutta vähän väliä vireessä -- paikkaili kyllä hyvin ja biisi ei siitä hirveästi kärsinyt. Silti jäi hieman puolivillainen fiilis, vaikka Ari välillä eläytyikin kunnioitettavan hyvin.
Arin saamat kehut ovat aiemminkin olleet hieman ylimitoitettuja, eikä tuolla vielä Gillanin paikalle ole asiaa. Hieman outoa arviointia yleensä niin kriittiseltä Jonelta.

Kristian puolestaan oli niin järkyttävän kova ettei mitään rajaa. Biisi oli niin perustavan laatuinen suomalaismelankolinen topikärki-iskelmä, että heikkolaatuisella esityksellä se olisi ollut pohjanoteeraus. Käsittämättömän rohkea veto sinänsä. Tavallaan toivon että Kristian ei voita Idolsia, sillä tuolla äänellä, fiiliksellä ja tulkinnalla toivon hänelle vielä jotain paljon, paljon parempaa. Täysin ylivoimainen suoritus.
The fact that no one understands you doesn't make you an artist. | kuunneltua | Projekti: Levyhyllyn järjestelmällinen läpikäynti
ville viaton
02.03.2007 12:08:40
Kansan valinta meni mun mielestä ihan oikein ja mun mielestä hieno bändi!

No vetäähän ne ihan hyvin, mutta pitääkö niiden olla niin rumia?
Rock'n'roll is never die.
Mika Antero
02.03.2007 12:11:56
YouTube pelastaa. Kyllä tää Kirstian oli ihan ykkönen. Oikeastaan pidin tuosta enemmän kuin Loirin versiosta. Tai no, yhtä paljon ainakin.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)