Aihe: Soittamalla tenniskyynärpää?
1 2 3
Krice
02.03.2007 10:10:20

Kyllähän tuo mahdollista varmaan on, tosin useimmiten se kai iskee oikeakätisillä oikeaan käteen, koska otelautakäsi ei yleensä rasitu niin paljon. Ranteen pitkäaikainen jännittäminen voisi olla syynä, eli mieleen tulee kaulapainoinen kitara jota pitää tukea koko ajan ja/tai hankala soittoasento, jossa ranne jännittyy.
"I'm sorry, I dont listen to country music." -Joey DeMaio when asked what he thought about Metallica.
Numb
02.03.2007 10:51:21

Se on juska pattu, jos tenniskyynärpää iskee soittamisen vuoksi. Paraneminen vie aika kauan, ja vaatii lepoa. Eli jos meinaa parantua ja treenata, täytyy muuttaa soittotekniikkaa.
Gattubi ö skugi, bing bang bong -Remu Aaltonen
Lesko
02.03.2007 11:02:45
Miten ihmeessä voi soittaa sellasella mutkalla, että tulee kyynärpää kipeeks?
Tiedän muitakin tapauksia ja nämä ovat "hevikitaristeja" eli tyyli sen mukainen ja sitten puristetaan pirusti otelautaa tai tehdään jotain muuta ratkasevaa päin persettä. Kannattaa hoitaa joo kuntoon tollanen, on meinaan vittumainen vaiva ja kestää ilmeisesti kauan parantua!
"Mitä takoittaa groove?" "Sen voi parhaiten selittää kahdella sanalla, Led Zeppelin "
Krice
02.03.2007 12:09:45

Miten ihmeessä voi soittaa sellasella mutkalla, että tulee kyynärpää kipeeks?

Ei se välttämättä tule vain kitaran soittamisesta. Mikä tahansa tekeminen jossa lihakset jännittyvät lisää riskiä. Minullakin tennariin vaadittiin runsaasti 3D-mallintamista, kitaralla soittoa ja punttitreeniä.
"I'm sorry, I dont listen to country music." -Joey DeMaio when asked what he thought about Metallica.
Lesko
02.03.2007 12:26:03 (muokattu 02.03.2007 12:26:21)
Ei se välttämättä tule vain kitaran soittamisesta. Mikä tahansa tekeminen jossa lihakset jännittyvät lisää riskiä. Minullakin tennariin vaadittiin runsaasti 3D-mallintamista, kitaralla soittoa ja punttitreeniä.

Mä oon aina sanonut että kitara ja puntti ei sovi yhteen! Mutta niin, ei pelkällä normaalilla soitolla kyllä tenniskyynärpäätä voi saada, mutta tennistä pelatessa tosiaan voi! Eli asia on monen asian summa! =)

Edit: Kirotusvirets!
"Mitä takoittaa groove?" "Sen voi parhaiten selittää kahdella sanalla, Led Zeppelin "
Krice
02.03.2007 13:52:42

Mä oon aina sanonut että kitara ja puntti ei sovi yhteen!

Punttitreenistä on oikein tehtynä hyötyä, koska se ylläpitää parempaa lihaskuntoa. Kuitenkin jos lihakset menevät jumiin siitä ne ongelmat alkavat. Liiallinen punttaaminen ilman lihashuoltoa (venyttely, hieronta) voi vetää lihakset aikamoiseen juntturaan.
sepesorsa
07.03.2007 08:15:38
EIhän punttaamisesta mitään haittaa ole... ja sehän vaan vahvistaa esim. ranteita ja kunto on parempi... voi tietysti puntin jälkeisenä päivänä olla paikat vähän jumissa ja saattaa vaikuttaa vähän soittotuntumaan mutta ei siitä haittaa pitäis olla jos kuntoilee...
Räkkipeli
07.03.2007 11:54:22 (muokattu 07.03.2007 11:54:43)
Mä oon aina sanonut että kitara ja puntti ei sovi yhteen!

Se on sinun tietämättömyyttäsi. Punttireeni on niin laaja käsite että sen sanan kanssa on turha yleistää mitään. Tästäkin on käyty keskustelua. Käy lukemassa:

http://muusikoiden.net/keskustelu/p … &t=133265&o=0&#p6081305

Tiivistetysti nyt kuitenkin: oikein tehtynä liikunnasta/voimailusta/urheilusta, oli se sitten punttitreeniä tai mitä vaan, oikein tehtynä siitä ON hyötyä melkein mihin vaan!
Asiakas: "Kohta se aukeaa, mä tiedän nää Marshallit... kohta kohta..." Myyjä: "Ahem ! Voitko laittaa vähän pienemmälle ?!"
Y3J
07.03.2007 21:28:13
Kannattaa oikeasti venytellä kunnolla ennen soittamista. Itsellä ei tosin ole 'tennaria' tullut, mutta kun olin noin viikon ajan venyttelemättä niin sain ihanaisella lespaulillani vasemman yläkropan aivan jumiin. Rintalihas kramppaa, lisäksi olka- ja niskalihasta kolottaa. Onneksi kohta vaihtuu soitin ainakin puolet vähemmän painavaan Ässään..
Kamoilla ei soiteta. Tai siis soitetaan, mutta siis tiedättehän,
Lesko
11.03.2007 09:41:46
Se on sinun tietämättömyyttäsi. Punttireeni on niin laaja käsite että sen sanan kanssa on turha yleistää mitään.

Toi oli melko turhaan sanottu tietämättömyydestä, kun punttitreenillä helposti vain tarkoitetaan sitä kauheeta rehkimistä ja hauisten mittailua, kuntomielessä punttitreeni on ilman muuta ok, mutta onhan niitä nakkisormia nähty soittamassa, tai siis yrittämässä soittaa. En kenenkään treennejä tietenkään ala dissaamaan, mutta ilman sitä punttiakin pärjää hyvin, niin elämässä kuin musiikissa =)
sepesorsa
11.03.2007 10:43:06
Juu kyllähän paikat aina vähän kipeinä on jos on treenannut/tuntee että jotain on tehnyt mutta jos paikkoja alkaa särkeä niin silloin täytyy rajoittaa... Mutta itse kysymykseeni, näkyykö tenniskyynärpää ulospäin jotenkin vai millainen oire se oikein on?
Lesko
11.03.2007 10:56:24
http://www.fysiatria.net/Page3.html

Tuossa oli kaikki mitä tarvitsee tietää tenniskyynärpäästä.
Muuta en tiedä, kuin sen, että on hyvin v****mainen sairaus!
Räkkipeli
11.03.2007 23:18:27
Toi oli melko turhaan sanottu tietämättömyydestä, kun punttitreenillä helposti vain tarkoitetaan sitä kauheeta rehkimistä ja hauisten mittailua, kuntomielessä punttitreeni on ilman muuta ok, mutta onhan niitä nakkisormia nähty soittamassa, tai siis yrittämässä soittaa. En kenenkään treennejä tietenkään ala dissaamaan, mutta ilman sitä punttiakin pärjää hyvin, niin elämässä kuin musiikissa =)

No varmaan pärjääki, en mä sitä sano. Mutta sen sanon että punttireeni/urheilu yleensä on vaan hyödyksi, niin elämässä kuin vaikkapa musiikissakin!

Sun puheista voisi tulkita ettet ole koskaan käynyt salilla säännöllisesti treenaamassa mitään. Nimittäin jos olisit, tietäisit varsin hyvin, että siellä on n. puolet ihmisistä (salista riippuen) juuri niitä jotka tekee sitä vain kevyessä kuntoilu mielessä, ja näin ylläpitää kuntoa, EI pullistelemassa kavereiden kanssa rivissä peilin edessä että kellä on isoimmat tissit. Monilla ihmisillä on vaan käsitys salitreenaamisesta se, että täytyy olla jollain tavalla uskottavan näköinen, tai jo valmiiksi vahva jotta voisi mennä reenaamaan salille, ku siellä joku muka kattelisikin toisten reenausta/kehitystä. Paskat, se on ihan yhtä sosiaalinen ympäristö kuin vaikkapa keilahalli, kirjasto, lähikauppa.
Asiakas: "Kohta se aukeaa, mä tiedän nää Marshallit... kohta kohta..." Myyjä: "Ahem ! Voitko laittaa vähän pienemmälle ?!"
Lesko
12.03.2007 09:34:57

Sun puheista voisi tulkita ettet ole koskaan käynyt salilla säännöllisesti treenaamassa mitään.

Niin, olen aktiivisesti pelannut jääkiekkoa 9 vuotta nuoruudessani ja siihen liittyen myös punttisalia viikottain käyttänyt, tiedän vallan hyvin mitä se on.
Kyllä liikunta hyväksi on, mutta liikuntaa on myös ihan vain kävely, ei välttämättä juoksu. Mulla on kotona tuollainen reilu 2-vuotias tyttö, joka takaa sen että päivän aikana tulen liikkumaan hyvinkin paljon.
Urheiluun vielä sen verran palatakseni, että silloin 15-vuotiaana sitten rikoin molemmat polveni aivan normaalin treenaamisen yhteydessä ja siitä lähtein en ole tuollaista aktiivista rehkimistä suositellut kenellekään ihan vain liikunnan vuoksi, sen kuin käytte punttiksella jos haluatte, ei se minulle kuulu =)
Punttisali ja kuntosali on aivan eri asia, jos punttia lähtee nostamaan, niin kyllä siinä on suurimmalla osalla takaa-ajatuksena juuri tuo kikkelin pienentäminen ja "katso mun hauista, haluuks turpaan"-meininki! =)
Krice
12.03.2007 09:57:47

Urheiluun vielä sen verran palatakseni, että silloin 15-vuotiaana sitten rikoin molemmat polveni aivan normaalin treenaamisen yhteydessä

Ei takuulla ollut normaalia treeniä, jokin meni pahasti vikaan. Punttitreeni lisää lihaskuntoa, mikä on hyvä juttu silloin kun vaaditaan enemmän kestävyyttä, mutta treenaamisella voi myös rasittaa liikaa kehoaan ja silloin alkaa tulemaan ongelmia.
Lesko
12.03.2007 10:05:43
Ei takuulla ollut normaalia treeniä, jokin meni pahasti vikaan. Punttitreeni lisää lihaskuntoa, mikä on hyvä juttu silloin kun vaaditaan enemmän kestävyyttä, mutta treenaamisella voi myös rasittaa liikaa kehoaan ja silloin alkaa tulemaan ongelmia.

Niin tottakai, siis samaa asiaa tarkoitetaan, normaalin treenin yhteydessä, sisällyttäen siihen luistelun, joka rasittaa ylettömät määrät polvia ja punttiksella tehtävät jalkaprässitreenit, niin siinä on soppa valmis, mielelläni olisin ollut koskaan treenaamatta ja nyt omaisin ehjät polvet. Kaikkea sopivasti..
Räkkipeli
12.03.2007 12:06:41
Urheiluun vielä sen verran palatakseni, että silloin 15-vuotiaana sitten rikoin molemmat polveni aivan normaalin treenaamisen yhteydessä ja siitä lähtein en ole tuollaista aktiivista rehkimistä suositellut kenellekään ihan vain liikunnan vuoksi, sen kuin käytte punttiksella jos haluatte, ei se minulle kuulu =)

Joo tosiaan sulla on ollu joko väärä tekniikka siinä prässissä, lukittanut polvet tai muuten oot tehny jotain huolimattomasti, koska "normaalissa treenissä" ei polvetkaan hajoile tuosta vaan. Ainakin erittäin vaikea uskoa.

Punttisali ja kuntosali on aivan eri asia, jos punttia lähtee nostamaan, niin kyllä siinä on suurimmalla osalla takaa-ajatuksena juuri tuo kikkelin pienentäminen ja "katso mun hauista, haluuks turpaan"-meininki! =)

Punttisali ja kuntosali on sama asia. Toi on joku sun oma kategoriointi vaan. Ja mitä toi "kikkelin pienentäminen" tarkoittaa? perusteles vähän? Ei siinä minusta kukaan ala-arvoisemmaksi tule jos treenaa itsensä vahvaksi. Toki poikkeuksia löytyy noistakin, mutta "suurin osa" on vain hyvässä hengessä siellä, ja motivoituneita tavoitteistaan. Minusta treenaaminen on enemmän ihmisen ahkeruuden tuotos, kun jokin ulko-urheilullinen egojuttu. En kyllä ihmettele jos "suurin osa" on tosiaan sun edessä hieman ärsyttäviä jos tietävät mielipiteesi heistä.
Lesko
12.03.2007 13:08:20
Joo tosiaan sulla on ollu joko väärä tekniikka siinä prässissä, lukittanut polvet tai muuten oot tehny jotain huolimattomasti, koska "normaalissa treenissä" ei polvetkaan hajoile tuosta vaan. Ainakin erittäin vaikea uskoa.

Se voi hyvinkin olla mahdollista, mutta luulen että en ole ainoa siinä =)

Punttisali ja kuntosali on sama asia. Toi on joku sun oma kategoriointi vaan. Ja mitä toi "kikkelin pienentäminen" tarkoittaa? perusteles vähän? Ei siinä minusta kukaan ala-arvoisemmaksi tule jos treenaa itsensä vahvaksi. Toki poikkeuksia löytyy noistakin, mutta "suurin osa" on vain hyvässä hengessä siellä, ja motivoituneita tavoitteistaan. Minusta treenaaminen on enemmän ihmisen ahkeruuden tuotos, kun jokin ulko-urheilullinen egojuttu. En kyllä ihmettele jos "suurin osa" on tosiaan sun edessä hieman ärsyttäviä jos tietävät mielipiteesi heistä.

En ole sanonut että siinä tulee ala-arvoisemmaksi, mutta sellainen rehkiminen jossa vain tarkoituksena on kasvattaa järjettömästi lihaksia, niin ei taatusti ole hyväksi kitaransoitolle. Eikä minun mielipide ole heitä kohtaan mikään "ala-arvoinen", kunnioitan heitä siinä kuin muitakin ihmisiä, mutta on nähty näitä "kato mun hauista"-tyyppejä niin älyttömät määrät täällä baareissa, kuin siellä "kuntosalillakin", eli väkisinkin tulee yleistyksiä asioihin. Kyllä minun ystäväpiirissäkin on puntilla käyviä ihmisiä, jotka tekevät sitä hyvinkin monesta eri syystä. Niin, treenaaminen on ihmisen ahkeruuden tuotos, mutta ei minulle se tee ihmisestä mitenkään parempaa, jos ei kyllä huonompaakaan, siihen asti, kun ne hauikset pysyvät paidan sisällä ja arvostus myös "lihaksettomia" kohtaan tasa-arvoisena!
No, ihan sama... treenatkaa jos haluatte =) Älkää ylpistykö kuitenkaan. =)
Räkkipeli
12.03.2007 14:19:06
sellainen rehkiminen jossa vain tarkoituksena on kasvattaa järjettömästi lihaksia, niin ei taatusti ole hyväksi kitaransoitolle.

Tästä voin ollakkin samaa mieltä, että järjettömästi lihasta kasvattavat (joka siis tarkoittaa ihmisiä, jotka treenaa ihan päivittäin, ehkä kaksikin kertaa päivässä, ja joita on ehkä 2% normaalilla kuntosalilla käyvistä ihmisistä) bodarit ovat hitaampia sormistaan, kuin ihminen, joka treenaa säntillisemmin saaden näin kuitenkin massaa. NIILLÄ ON ERO! Enkä itse puhunut missään vaiheessa mistään himobodareista, eikä minusta kukaan muukaan. Kuitenkin pointti on siinä, että kevyt (miksei vähän raskaampikin) punttitreeni silloin sopivan säännöllisesti kehittää sormivoimia, ja näin parantaa niiden suorituskykyä myös kitaroiniissa, usko tai älä.

Eikä minun mielipide ole heitä kohtaan mikään "ala-arvoinen", kunnioitan heitä siinä kuin muitakin ihmisiä, mutta on nähty näitä "kato mun hauista"-tyyppejä niin älyttömät määrät täällä baareissa, kuin siellä "kuntosalillakin", eli väkisinkin tulee yleistyksiä asioihin.

No joo, onhan noita. Mutta ihan sama jos minä sanoisin että "joka neekeri suomen maalla pitäs karkottaa ku ne vaan reihuu, ryöstelee ja niistä on pelkkää haittaa!" ja uskon että juuri SINÄ tulisit tässä asiassa vastaan että, EI SAA YLEISTÄÄ! Kai sitä tulee sitten väkisinkin yleistettyä muissakin asioissa. Mut tää nyt meni vähän ohi aiheen.

Niin, treenaaminen on ihmisen ahkeruuden tuotos, mutta ei minulle se tee ihmisestä mitenkään parempaa, jos ei kyllä huonompaakaan

Tämäkin voisi olla mielipide asia.

siihen asti, kun ne hauikset pysyvät paidan sisällä

Heh, etkö sitten kestä katsella jos jollain sattuu olemaan vaikka hihaton paita ja isompi hauis kuin sinulla? =D No joo, ymmärsin mitä tarkoitit.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)