Aihe: Dream Theatteristä
1 2 3 4 535 36 37 38 39122 123 124 125 126
Rakoni
22.02.2007 23:06:06
No kyllä pelkkä Lines in the Sand riittää jo.

Melkoinen mielipide, myönnettäköön.
Makuasioista ei voi kiistellä mutta mä olen aina oikeassa.
ANtTIKRISTUS
23.02.2007 17:37:05
Dream Theaterista ei saa tykätä sen jälkeen, kun on täyttänyt 20 vuotta. Muuten on epäuskottava musiikkiharrastaja. Ja homo.
rakula
23.02.2007 19:38:16
Dream Theaterista ei saa tykätä sen jälkeen, kun on täyttänyt 20 vuotta. Muuten on epäuskottava musiikkiharrastaja. Ja homo.

hoho, kuulostaa kyllä varsin tutulta :D
"No kyllähän se zorrokin pukeutuu mustaan" -Elo
PekkaM
25.02.2007 00:01:19

Jep. Silloin pitää siirtyä fanittamaan Tiktakkia ja Enppua... :P
petrutsi
25.02.2007 00:03:03
Aika jännän kuulosia biisien nimiä. Yhtäkään oikeestaan osaa mieltää teatterin biisin nimeksi. Varsinkin kun tuo levyn nimi oli nii hirveys. Johan sitä 101:ssä progemetallin säännössäkin kiellettiin tuomoiset ;) Mutta joo, ehkä ne alkaa tekemään sinfonista bläkkistä. Petrucci, show us your ultimate tremolo picking skills!!
My balls and the end of humanity..how the hell are they related?!
Flow
25.02.2007 00:29:02
Kaikki menee hyvin kuhan Petrucci vetelee soolot tunteella, eikä sillä tavalla kuin Metropolis 2:sen jälkeisillä levyillä...Viimelevyillä on minulla korvat kärsineet siitä yli tilusta. IMO...
When you reach the end of your rope, tie a knot in it and hang on. -Thomas Jefferson
tommijk
25.02.2007 01:11:32 (muokattu 25.02.2007 01:18:16)
Kaikki menee hyvin kuhan Petrucci vetelee soolot tunteella, eikä sillä tavalla kuin Metropolis 2:sen jälkeisillä levyillä...Viimelevyillä on minulla korvat kärsineet siitä yli tilusta. IMO...

Enemmän tilua scenesiltä löytyy kuin octavariumilta tai six degreesiltä. Itse asiassa edes "normaalia" kitarasooloa ei octavariumilta löydy kuin The Root OF All Evilistä ja nimibiisistä(?). Muut jutut on enemmän instumentaatiota ja välisoittoja.

edit. train of thought onkin sitten asia erikseen :p
"Phfft! Facts. You can use them to prove anything." - Homer Simpson
Randomizer
28.02.2007 09:56:43
En kyllä tätä osaa mieltää DT:n biisiksi. Outo nimi.

Ehkäpä yhden toisen DT:n biisiksi sitten. :)
Minusta Octavariumilla ei ollut tilua juuri lainkaan, mikä olikin ihan hyvä juttu sillä minun lopullinen valahdus Dream Teatteriin tapahtui juuri Octavariumin avulla. Toki aikaisemminkin olin vuosia kuunnellut sillain "vähän" muttei kuitenkaan ajatellut koskaan että tämä nyt olisi niin kova bändi. Nykyään yksi kovimmista. Vuoden aikana kaikki levyt paitsi ensimmäinen on tullut hyllyyn kuskattua. Uutta odottelen suhteellisen kovasti, ehkä vuoden odotetuin minun osaltani. Aika myöhään minulla kyllä tuli tämä Dream Theater-kausi. Eikös kuitenkin tyyliin kaikilla musiikin kuuntelijoilla ole välillä DT-kausi menossa? :D
Lopettaa etenemisen, kun luulee että jää...
Regalis Apertura
28.02.2007 13:04:55
Spoilerivaroitus niille jotka eivät halua tietää uudesta levystä sen enempää!

Täällä olisi tarjolla arviointia Systematic Chaos-levyn biiseistä (alunperin kopipastettu melodicrock.comista):

http://www.mikeportnoy.com/forum/tm.aspx?m=1565127
atimoc
28.02.2007 13:32:55

Spoilerivaroitus niille jotka eivät halua tietää uudesta levystä sen enempää!

Täällä olisi tarjolla arviointia Systematic Chaos-levyn biiseistä (alunperin kopipastettu melodicrock.comista):

http://www.mikeportnoy.com/forum/tm.aspx?m=1565127

Yleinen vastaanotto on varmasti jälleen kerran ristiriitainen. Itse odotan innolla, pitkästä aikaa levy, joka tarvii hakea heti julkaisupäivänä kotiin.
Kun tekee töitä 40-50 tuntia päivässä, ei jaksa paljon muuta.
gorgonoidi
28.02.2007 15:45:24

Eipä hirveästi vakuuttanut tuo teksti. Päätän levystä mielummin itse jahka sen hankin.
bedlam
28.02.2007 18:53:13

Eipä hirveästi vakuuttanut tuo teksti.

No eipä kyllä. "Panteran ja Iron Maidenin yhdistelmää ja Metallicaa koskettimilla", eli sitäpä tavallista varmaan.
Se viimeksi nauraa joka hitaimmin ajattelee.
atimoc
28.02.2007 19:20:34

Useimmat vanhan koulukunnan DT-diggarit eivät ilmeisesti pidä bändin raskaammasta tuotannosta, ainakaan siinä määrin kuin vanhasta matskusta, joka on pääosin kevyempää. Mulla asia on oikeastaan toisinpäin. Kun ajattelen ideaalia DT-levyä, mieleen tulee lätty, jossa on paljolti The Glass Prisonin ja Honor thy Fatherin kaltaista tykitystä, ja sekaan heitetty mahdollisesti pari fiilistelypätkää tyyliin Surrounded ja Disappear.

Tykkään kevyemmästä progesta yhtä lailla, mutta olen aina assosioinut DT:n sinne skaalan raskaampaan päähän, josta bändi tosin poikkeaa eri puolille asteikkoa (ja hyvin tuloksin). Kun tekee mieli kevyempää matskua, laitan soittimeen DT:tä huomattavasti useammin esim. Spock's Beardia, Riversidea tai Shadow Gallerya.

Ehkä tämä johtuu siitä, että tutustuin bändiin aikanaan juuri raskaamman materiaalin kautta, enkä sen myötä osaa kaivata menneitä ja inhota uusien levyjen raskaampaa linjaa.
Kun tekee töitä 40-50 tuntia päivässä, ei jaksa paljon muuta.
bedlam
28.02.2007 20:50:04 (muokattu 28.02.2007 20:56:52)

Useimmat vanhan koulukunnan DT-diggarit eivät ilmeisesti pidä bändin raskaammasta tuotannosta, ainakaan siinä määrin kuin vanhasta matskusta, joka on pääosin kevyempää. Mulla asia on oikeastaan toisinpäin. Kun ajattelen ideaalia DT-levyä, mieleen tulee lätty, jossa on paljolti The Glass Prisonin ja Honor thy Fatherin kaltaista tykitystä, ja sekaan heitetty mahdollisesti pari fiilistelypätkää tyyliin Surrounded ja Disappear.

No sikäli diggailemme kyllä bändin eri puolista, että The Glass Prison on minulle 6DOIT-levyllä se turhin ralli. Mutta DT:n raskaampi puoli kyllä uppoaa, kun homma on kohdallaan. The Mirror on ihan tappobiisi, mutta Burning My Soul taas on kenties bändin heikoin kappale.

Otin tuon ToT-levyn nyt tässä korvalappukuunteluun ihan muistellakseni miltä tuo mainitsemasi Honor thy Father kuulostaa ja huomasin, että täähän kuulostaa miljoona kertaa mieluisemmalta kuin mikään Octavarium-levyllä.

Edit: Nyt kun tarkemmin miettii, niin ilman koskettimiahan näitä biisejä saattaisi jopa kuunnella ihan irvistelemättä. Itse asiassa melkein kaikki irvistykseni uusia levyjä kuunnellessa ovat olleet nimenomaan Rudessin aiheuttamia.
Se viimeksi nauraa joka hitaimmin ajattelee.
Jamppa2
01.03.2007 12:41:01
Kuuntelin tos ihan sattumalta vaan kuulokkeilla kaikki DT:n levyt läpi, kun pelasin samalla Counteria ja huomasin, että Mike teki pari mokaa, mutta enpäs kerrokkaaan biisejä. Saatte itte kaivaa faktan esille. Niin.
Ensin vessa sitten pissa.com
ballfish
01.03.2007 16:25:36
Kuuntelin tos ihan sattumalta vaan kuulokkeilla kaikki DT:n levyt läpi, kun pelasin samalla Counteria ja huomasin, että Mike teki pari mokaa, mutta enpäs kerrokkaaan biisejä. Saatte itte kaivaa faktan esille. Niin.

Olet kyllä kova jätkä. Respekt. Jiikamoon.
Regalis Apertura
01.03.2007 20:01:26
Vai teki ihan kokonaiset 2 virhettä;)? Voi voi sentään. Mitä eiks Mike olekaan uber-ihminen???
Rakoni
01.03.2007 22:06:44
Vai teki ihan kokonaiset 2 virhettä;)? Voi voi sentään. Mitä eiks Mike olekaan uber-ihminen???

Ettei livelevyt soineet seassa? Nooh, anteeksiantamatontahan tuo kuitenkin on.
Makuasioista ei voi kiistellä mutta mä olen aina oikeassa.
Borlag
01.03.2007 23:16:15

Just just...Ja seuraavana vuorossa paljastukset morsekoodeista rumpujen seassa?
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)