Jormaz 01.03.2007 12:40:38 | |
---|
No jos on varaa RR24:een niin ei oo montaa satasta matkaa jenkkiin. |
HeavyMachinery 01.03.2007 12:40:49 | |
---|
Tuskinpa kukaan on testannut... Ja oikeassa olet. Ainoa oikea on U.S.A-jackson... Mutta kyllä kunnon japsi kelpaa. Kunhan ei vain ole Koreasta. Nää on näitä köyhän periaatteita. Sitten ku on varaa jenkkiin, niin ei enää kelpaa japsikaan... Mutta sama se on muidenkin merkkien kans. Silti kaikki nuo RAN:t on kopsuja jostain... (vaikkakin ihan perkeleen hyviä) Niin ja Jackson ei ole ottanut vaikutteita stratosta.... Minnusta on TODELLA pahasti sanottu RAN:ien olevan kopioita. Ne on sellaisia kuin Asiakas on niiden halunnut olevan. Kaikki kitarat on kopioitu jostain jos tuolle linjalle lähdetään, on olemassa vain strato, tele ja lespaul kaikki on näiden johdannaisia. Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys" |
Nacher 01.03.2007 12:42:51 (muokattu 01.03.2007 12:43:13) | |
---|
Tässä taas todiste siitä, että näin pitkä threadi ei voi pysyä topicissa millään :D. Edit : Tai siis noissa fysiikka/resonanssi/wtf selityksissä.. |
Jouni Antero 01.03.2007 13:06:39 | |
---|
Tässä taas todiste siitä, että näin pitkä threadi ei voi pysyä topicissa millään :D. Edit : Tai siis noissa fysiikka/resonanssi/wtf selityksissä.. Ihan VÄHÄN puollustelen ko sivupolkua, että kun kyseessä on custom-kitara, niin voi sitä ehkä hieman vätöstellä kitaran rakeenteestakin, kun varmaan moni näidenkin lukija saattaa mielessään jo miettiä millaista tilaisi. Sitä paitsi kunnon pikku väittely ja pilkunnuss....siis hauskaahan se se on! |
spede from hell 01.03.2007 13:43:45 (muokattu 01.03.2007 13:47:55) | |
---|
No jos on varaa RR24:een niin ei oo montaa satasta matkaa jenkkiin. No joo... Mutta minkäs hintasia nyt sitten olis jenkki RR:t, kunnolliset...?!! newoldschool bognroll!!! |
spede from hell 01.03.2007 13:47:13 (muokattu 01.03.2007 13:49:29) | |
---|
Niin ja Jackson ei ole ottanut vaikutteita stratosta.... Minnusta on TODELLA pahasti sanottu RAN:ien olevan kopioita. Ne on sellaisia kuin Asiakas on niiden halunnut olevan. Kaikki kitarat on kopioitu jostain jos tuolle linjalle lähdetään, on olemassa vain strato, tele ja lespaul kaikki on näiden johdannaisia. Mutta nyt puhun RR:stä. Tottakai melkeen kaikki on strato-bodylla... Mutta jos etsisin Les Paulia, ostaisin gibsonin, enkä Tokaita, enkä varmasti Espiä tai varsinkaan Ltd:tä. RR-mallit eroaa sen verran kuitenkin esim. flying V:stä että sitä voidaan pitää ihan omana mallinaan... Voihan sen kopsuskeban teettää suomessakin ihan millä speckseillä haluaa, vai eikö?!! RAN:t on mun mielestä ihan pelkkiä kopsuja. Just siks ku asiakkaat on sen niin halunnut... Ja ovat varmasti hyviä. newoldschool bognroll!!! |
Dacatch 01.03.2007 13:55:51 (muokattu 01.03.2007 13:56:25) | |
---|
RR-mallit eroaa sen verran kuitenkin esim. flying V:stä että sitä voidaan pitää ihan omana mallinaan... Ja Flying V:tä ei voida pitää ihan omana mallinaan? "Wish in one hand, shit in the other, see which fills up first" - Old Wilkinson family saying |
Jormaz 01.03.2007 14:25:31 | |
---|
No joo... Mutta minkäs hintasia nyt sitten olis jenkki RR:t, kunnolliset...?!! Käytettyä RR1:tä näkyt torilla usein 1300-1400 hintaluokassa. |
Ben_D 01.03.2007 14:57:15 | |
---|
No joo... Mutta minkäs hintasia nyt sitten olis jenkki RR:t, kunnolliset...?!! Kunnolliset?En ole törmännyt vielä ei kunnolliseen jenkki rr:ään. http://www.fiercemetal.org |
HeavyMachinery 01.03.2007 15:05:15 | |
---|
Mutta nyt puhun RR:stä. Tottakai melkeen kaikki on strato-bodylla... Mutta jos etsisin Les Paulia, ostaisin gibsonin, enkä Tokaita, enkä varmasti Espiä tai varsinkaan Ltd:tä. RR-mallit eroaa sen verran kuitenkin esim. flying V:stä että sitä voidaan pitää ihan omana mallinaan... Voi jooses, Ei ne flying V ja Rhoadsit ole tietenkään yhtään samankaltaisia... No ei sitten , eihän noi formulatkaan muistata toisiaan radalla.... Voihan sen kopsuskeban teettää suomessakin ihan millä speckseillä haluaa, vai eikö?!! RAN:t on mun mielestä ihan pelkkiä kopsuja. Just siks ku asiakkaat on sen niin halunnut... Ja ovat varmasti hyviä. Kopio on kopio. Asiakkaan speksien mukaan tehty on Custom soitin. Ja on Vissi ero. Look-A-like voi olla lähinpänä mutta kopio on jo ihan mollaamista..... Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys" |
Jake.e 01.03.2007 15:14:59 | |
---|
Lopetataanko offtopic tähän, ettei lukkoon mene hyvä ketju? Jerk. |
HeavyMachinery 01.03.2007 15:28:41 | |
---|
Lopetataanko offtopic tähän, ettei lukkoon mene hyvä ketju? Omasta mielesta ollaan asiassa jos puhutaan siitä onko RAN:it kopioita vai customeita ? Vai olenko väärässä ? Munsta noissa RAN:eissa on aina jotain omaperäistäkin , sellaista mitä ei massatuontato kitaroissa ole. Itse näin ekat RAN:it joskus parivuotta sitten kun Vader oli keikalla tampereen klubilla ja soundcheckin jälkeen niitä ihmettelin että mitäs nämä ovat ..... Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys" |
saastara 01.03.2007 15:47:08 | |
---|
Itse näin ekat RAN:it joskus parivuotta sitten kun Vader oli keikalla tampereen klubilla ja soundcheckin jälkeen niitä ihmettelin että mitäs nämä ovat ..... Itselläkin oli ensimmäinen tutustuminen Raneihin oli muuta vuosi takaperin Vaderin keikalla Nosturissa.. Pällistelin siinä, että mitäs ihmeen keppejä tuolla kaverilla on ja sitten hän välispiikissä ryhtyikin niitä Raneja ylistämään. Promoa, promoa.. Lisää middleä. |
H.Corruption 01.03.2007 18:35:43 | |
---|
Itselläkin oli ensimmäinen tutustuminen Raneihin oli muuta vuosi takaperin Vaderin keikalla Nosturissa.. Pällistelin siinä, että mitäs ihmeen keppejä tuolla kaverilla on ja sitten hän välispiikissä ryhtyikin niitä Raneja ylistämään. Promoa, promoa.. Mulla tutustuminen oli Vaderin studio-DVD ja viikko siitä oli ensimmäinen Ran tilauksessa. Niin, tuo Vaderin Nosturin keikka ei ainakaan lyhentänyt sitä kitaran odottamista. Alkuperäinen RR:hän on risteytys Flying V:tä ja Lespaa ja ilmeisen onnistunut konsepti, koska mallista on väännetty ties kuinka monta eri versiota noiden alkuperäisten jälkeen. Ei Ranit ole kopioita, kopiohan on 1:1 alkuperäisestä. Enkä oikein usko että Ran edes lähtisi tekemään täyttä kopiota, vaikka joku sellaisen haluaisi tilata. Kyllä ne kitaroiden esikuvat on ne Strato, Les Paul, Tele, Explorer ja Flying V , joista on sitten lähdetty työstämään eri versioita. Poikkeus lienee Bo Diddley laatikkokitara, sitä ei ilmeisesti ole versioitu mitenkään. Miten ois laatikko Ran pinstripeilla ja Dean-lavalla? Jos nyt joku sitten menee ja tilaa sellasen se on sit mun idea. |
orjake 01.03.2007 18:58:28 | |
---|
Taas tuli iloista mailia puolan suunnasta, alunperin kitaran piti olla valmiina joulun seuduilla, sitten sanottiin että helmikuun lopulla ja nyt herra sanoi että puutöissä menee vielä palttiarallaa kolmisen viikkoa jonka jälkeen voivat ruveta maalauspuuhiin. Jännäkakka tässä tulee kun miettii että tuleeko se kitara ja koska. :) "Ruotsalaiskitara: maksaa vitusti ja on yksinkertainen." -pehmo |
Orjake, millos oot maksanu ekan erän? Jerk. |
Ben_D 01.03.2007 19:11:01 | |
---|
Ei Ranit ole kopioita, kopiohan on 1:1 alkuperäisestä. Enkä oikein usko että Ran edes lähtisi tekemään täyttä kopiota, vaikka joku sellaisen haluaisi tilata. Kyllä ne mulle teki / tekee täyden KV-2 replikan kiinteällä tallalla...pyysivät oikein tarkat mitat mun KV-2:n bodysta ja kaulasta. http://www.fiercemetal.org |
Twinkle 01.03.2007 20:49:54 | |
---|
Enkä oikein usko että Ran edes lähtisi tekemään täyttä kopiota, vaikka joku sellaisen haluaisi tilata.
Silloin sen suurimman "kopiot on paskaa!!1!!" ja "kopiot tulee kiinasta" -jurnutuksen aikaan tein tuosta aiheesta pienen testin. Tein tarjouspyynnön hieman vajaalta 80:lta customkitaroiden valmistajalta ja pyysin niitä tekemään täydellisen kopion määrätystä kitarasta logoineen kaikkineen. Tulokset oli aika yllättävät, jotka julkaistaan sitten kun saan ne jäsenneltyä ja kirjoitettua niistä jotakin artikkelin tynkää. Usko pois, kyllä jotkut valmistajat tekee kopioita jos asiakas sitä pyytää. |
H.Corruption 02.03.2007 00:09:34 | |
---|
Kyllä ne mulle teki / tekee täyden KV-2 replikan kiinteällä tallalla...pyysivät oikein tarkat mitat mun KV-2:n bodysta ja kaulasta. Joo sullehan tuleekin replika. Saa nähdä miten tekevät viisteet. Luin jostain että ESP:kin varoi käyttämästä RR1:n mittoja tehdessään AL- ja SV-mallit. Kyllä varmaan Fenderilläkin on intressi tarkkailla omistamiensa kitaramallien suhteen, ettei niitä kopioida tosta vaan. Mä puhuin 1:1 kopiosta, jossa on myös alkuperäisen näköinen logo, sarjanumero jne. Nämä on väärennöksiä, joita ainakin Jaskojen Custom-malleista on kuulemma liikkeellä muutamia satoja. Kalliimmat on tehty niin tarkkaan metalliosia myöten ettei niiden alkuperää selvitä muu kuin Jaskan Custom shop. |
Ze Kink 02.03.2007 00:30:17 | |
---|
Mä puhuin 1:1 kopiosta, jossa on myös alkuperäisen näköinen logo, sarjanumero jne. Nämä on väärennöksiä, joita ainakin Jaskojen Custom-malleista on kuulemma liikkeellä muutamia satoja. Kalliimmat on tehty niin tarkkaan metalliosia myöten ettei niiden alkuperää selvitä muu kuin Jaskan Custom shop. Torillahan on muuten ollut jo pari tuon tapaista: http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=152233 Who gare`s... |