Aihe: Puu straton bodyyn..?
1
Lilli
23.12.2003 19:38:32
Sanokaan stratoasiantuntijat, mikä on paras puumateriaali straton bodiin, haapa, leppä vai saarni? ja mitkä ovat em. materiaalien ominaisuuserot? Entä mitä vaikuttaa lämpökäsittely?
- Same thing that made you live / can kill you in the end.
Puavali
23.12.2003 23:41:30
Se on leppä tai saarni. Lämpökäsittely (alle 150 astetta, 120? 100?) parantaa ominaisuuksia. Soitinpuulle ei saa antaa yhtä kovaa lämpökäsittelyä kuin jollekin laiturinrakennuspuulle.
Solex
24.12.2003 12:36:49
Jotenkin mulle on must et strato ja tele on tehty hyvälaatuisesta lepästä. Hyvin tehdystä leppärungosta lähtee rämäkkä, kirkas twängäävä saundi josta minä tykkään. Saarni saundaa jokseenkin samalta mutta vielä kirkkaammalta. Haapa on liian pehmeää runkomateriaaliksi joten sitä en suosittele, ominaissaundista ei ole tietoakaan. Leppä on kevyemmästä päästä soitinpuuna, saarni hieman raskaampaa.

Ellei sulla ole mielessä mitään erityistä mitä haet niin ehdotan että teet bodyn lepästä, se on ainakin turvallisen varma ratkaisu.
Väkivalta Lopettaa Vittuilun.
Juzzu
24.12.2003 12:43:28
Itse päädyin tekemään Telen saarnista lähinnä ulkonäkösyistä (nerokasta vai mitä). Lopputuloksesta voidaan todeta, että soundi on kyllä lähes äärimmäisen kirkas ja sustainia riittää, soinnin teleksi tunnistaa sopivasta twängistä ja ihan tyytyväinen olen. Painoa kyllä löytyy siten koritarpeiksi. Mutta kyllä itsekin seuraavan varmaan hyvälaatuisesta lepästä tekisin.
Tonttoroi! Ponkkolaala piu! Tiruliru löts!
poppamies
24.12.2003 14:06:15

Leppä. Kun teet varman päälle.
Jos haluat kikkailla niin sitten saarni.
"G-strings are for strippers"
Lilli
25.12.2003 11:24:32
Leppä. Kun teet varman päälle.
Jos haluat kikkailla niin sitten saarni.

Noo... taidan päätyä leppään... Mutta miten lämpökäsitellyn lepän kanssa, muuttuuko saundi ja mihin suuntaan?
- Same thing that made you live / can kill you in the end.
stratocaster
25.12.2003 15:25:17
suosaarni.
To do is to be, To be is to do... Do be do be do.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)