Jomped 01.03.2007 17:14:19 | |
---|
eli mulla on staggin peltejä: 13 haikka, 16 crash, 18 crash ja 19 crash. noniin, kaikissa on halkeama, haitsussa se on alapellissä! miten on mahdollista?! muut on myran rock sarjaa, haikka on furia. hw jossa ne on kiinni on pearlin sitä jotai p-102 tjn sarjaa. puolessa vuodessa on hajonnut. soitan enimmäkseen rankkaa heviä. kertooko tämä tosiaankin että halvalla ei saa muuta kuin rikki menevät pellit, vai mistä voi olla kyse? entä mitä tilalle? mitä sarjaa pidätte kestävänä hevin soitossa? hinnalla ei juuri väliä, kallista tulee olemaan jokatapauksessa. kiitos vastaajille =) hmphrmph |
Rockster 01.03.2007 17:16:18 | |
---|
eli mulla on staggin peltejä: 13 haikka, 16 crash, 18 crash ja 19 crash. noniin, kaikissa on halkeama, haitsussa se on alapellissä! miten on mahdollista?! muut on myran rock sarjaa, haikka on furia. hw jossa ne on kiinni on pearlin sitä jotai p-102 tjn sarjaa. puolessa vuodessa on hajonnut. soitan enimmäkseen rankkaa heviä. kertooko tämä tosiaankin että halvalla ei saa muuta kuin rikki menevät pellit, vai mistä voi olla kyse? entä mitä tilalle? mitä sarjaa pidätte kestävänä hevin soitossa? hinnalla ei juuri väliä, kallista tulee olemaan jokatapauksessa. kiitos vastaajille =) Soitat liian kovaa ja pellit on paskoja... "Nyt lähdetään Karalahdelle soittamaan rumpuja ja bassoa" -Jussi 69 houkutteli matkaansa Tavastialla. |
Youni 01.03.2007 17:16:48 (muokattu 01.03.2007 17:18:07) | |
---|
eli mulla on staggin peltejä: 13 haikka, 16 crash, 18 crash ja 19 crash. noniin, kaikissa on halkeama, haitsussa se on alapellissä! miten on mahdollista?! muut on myran rock sarjaa, haikka on furia. hw jossa ne on kiinni on pearlin sitä jotai p-102 tjn sarjaa. puolessa vuodessa on hajonnut. soitan enimmäkseen rankkaa heviä. kertooko tämä tosiaankin että halvalla ei saa muuta kuin rikki menevät pellit, vai mistä voi olla kyse? entä mitä tilalle? mitä sarjaa pidätte kestävänä hevin soitossa? hinnalla ei juuri väliä, kallista tulee olemaan jokatapauksessa. kiitos vastaajille =) Tarkastele omaa tekniikkaasi ja lue "Älä riko symbaaleitasi"-FAQ. Staggit eivät ole ehkä kaikkein kestävimpiä, eli valmistusvirheet mahdollisempia kuin valtamerkeillä. Jos kaikki olet kuitenkin halki saanut, niin ongelma on mitä ilmeisimmin tekniikassa. Heviäkin voi soittaa niin, että symbaalit eivät halkea ja kalvot eivät ole kuopilla. E: Ja haitsun alapelti on haljennut niin, että se on tullut ulommas kuin yläpelti ja siihen reunaan on tullut iskua kapulan varrella. Tällöin kulma kapulan ja symbaalin pinnan välillä on todella suuri, koska symbaali on väärinpäin. "Käyttäkää sitä hakua, ja toisaalta älkää joka kohtaan itkekö turhaan sen haun käytöstä."
-Moderaattori |
kampela 01.03.2007 17:23:06 | |
---|
eli mulla on staggin peltejä: 13 haikka, 16 crash, 18 crash ja 19 crash. noniin, kaikissa on halkeama, haitsussa se on alapellissä! miten on mahdollista?! muut on myran rock sarjaa, haikka on furia. hw jossa ne on kiinni on pearlin sitä jotai p-102 tjn sarjaa. puolessa vuodessa on hajonnut. soitan enimmäkseen rankkaa heviä. kertooko tämä tosiaankin että halvalla ei saa muuta kuin rikki menevät pellit, vai mistä voi olla kyse? entä mitä tilalle? mitä sarjaa pidätte kestävänä hevin soitossa? hinnalla ei juuri väliä, kallista tulee olemaan jokatapauksessa. kiitos vastaajille =) Kyllä kalliitkin pellit hajoo, surullista :( Monesti juuri ne lujaalyödyt iskut mitkä hajottavat peltejä myös kuulostavat vehkeeltä. Kuulostaa tyhmältä mutta yritä saada settibalanssia kuntoon. Hiljempaa lyöminen tuntuu varmasti aluksi todella hölmöltä ja vaikealta mutta pidemmän päälle palkitsee. T:Tusinan ufippeja yms. rikkonut :( Sukelluskalastus. |
Rockster 01.03.2007 17:28:51 | |
---|
Kuulostaa tyhmältä mutta yritä saada settibalanssia kuntoon. Hiljempaa lyöminen tuntuu varmasti aluksi todella hölmöltä ja vaikealta mutta pidemmän päälle palkitsee. Näinhän se on. Paras apu itselläni on ollut kapulatekniikan hiominen paremmaksi. Ennen puristin tikkua rystyset valkoisena nyrkissä. Nykyään se heilahtelee kädessä jo hivenen vapaammin. Kyllähän sitä edelleen kovaa soitetaan, mutta tyyli ei ole ihan yhtä tuhoavaa kuin ennen. Pellitkin (20" ja 19" crashit) tuntuvat melko raskailta uudella tatsilla soitettuna. "Nyt lähdetään Karalahdelle soittamaan rumpuja ja bassoa" -Jussi 69 houkutteli matkaansa Tavastialla. |
Jomped 01.03.2007 17:31:27 | |
---|
itse en 8 vuotta tunneilla käyneenä väitä enään tekniikan olevan syy, ja kalvotkin kestää vajaat vuoden, paitsi virvelin kalvoa vaihtaa 2-3 kertaa vuodessa. eikä mikään kalvoista ole kuopilla. myönnän että soitan julmetun lujaa, koska sitä on bändini musiikki hengeltään. hmphrmph |
Jomped 01.03.2007 17:42:52 | |
---|
Näinhän se on. Paras apu itselläni on ollut kapulatekniikan hiominen paremmaksi. Ennen puristin tikkua rystyset valkoisena nyrkissä. Nykyään se heilahtelee kädessä jo hivenen vapaammin. Kyllähän sitä edelleen kovaa soitetaan, mutta tyyli ei ole ihan yhtä tuhoavaa kuin ennen. Pellitkin (20" ja 19" crashit) tuntuvat melko raskailta uudella tatsilla soitettuna. ei mullakaan ole kapulan otteessa mitään vikaa, siinä se on perusote peukalon ja etusormen välissä ja loput sormet tekee työn, en lyö tosiaan koko kädellä vaan sormista ja ranteesta lähtee suurin osa työstä. hmphrmph |
fifehole 01.03.2007 17:59:58 | |
---|
Tai sitten joku basisti on hakannu sun rumpuja kännipäissään kun et ole ollut paikalla? Head for an eye |
welho 01.03.2007 18:10:15 | |
---|
Et sä nyt mitenkään hillittömän järjettömästi näyttänyt niitä mättävän. Nuo "halpiscrashit" tuntuu olevan kertakäyttötavaraa, mutta kylläpä rokkihommissa hajoo pelti kuin pelti jos hieman isommin soittaa. 1-2v tuntuu olevan elinikä sen paksuisilla pelleillä joiden soundista itse pidän elikkäs thin/med.thin www.welhodrum.com |
markkuliini 01.03.2007 18:16:04 | |
---|
Muistakaahan että kovaa lyönti ja läpilyönti on sitten ihan eri asiat. |
ei mullakaan ole kapulan otteessa mitään vikaa, siinä se on perusote peukalon ja etusormen välissä ja loput sormet tekee työn, en lyö tosiaan koko kädellä vaan sormista ja ranteesta lähtee suurin osa työstä. Ehkä ne sun staggit on sitte kaikki maanantaikappaleita.. :) Itse olisin ounastellut myös kapulatekniikan vajavaisuutta tässä, mutta ilmeisesti siitäkään ei sitten ole kyse.. :| "Don't be afraid to hit the drums. Play with authority." -Mike Terrana |
Jomped 01.03.2007 18:32:03 | |
---|
Ehkä ne sun staggit on sitte kaikki maanantaikappaleita.. :) Itse olisin ounastellut myös kapulatekniikan vajavaisuutta tässä, mutta ilmeisesti siitäkään ei sitten ole kyse.. :| joo staggeista oon saanut tarpeekseni. mutta mitä sarjoja tällaiset raskaan hevin soittajat käyttää? että millaista peltikasaa ajan haalimaan nyt kun on staggeista vain ride ja haitsun yläpelti ehjinä :D hmphrmph |
-Henri- 01.03.2007 18:48:36 (muokattu 01.03.2007 18:52:11) | |
---|
mutta mitä sarjoja tällaiset raskaan hevin soittajat käyttää? että millaista peltikasaa ajan haalimaan nyt kun on staggeista vain ride ja haitsun yläpelti ehjinä :D Paisteen RUDE-sarjaa on kehuttu ja se on kyllä yks "heveimmistä" (ellei jopa hevein). Mutta kyllä kai nekin paskaksi lyömällä saa, jos yrittää. E: Mutta on se kyllä melkosen hintavaki... Time Will Heal...
Time Will Kill... |
DethBanger 01.03.2007 18:49:20 | |
---|
joo staggeista oon saanut tarpeekseni. mutta mitä sarjoja tällaiset raskaan hevin soittajat käyttää? että millaista peltikasaa ajan haalimaan nyt kun on staggeista vain ride ja haitsun yläpelti ehjinä :D Meinl Classics! Hintalaatusuhde hipoo täydellisyyttä. Muista vaan ne tärkeimmät joka lyönnin kohalla : 1. Älä lyö vastapalloon 2. kapulan pitää lyödä "löysästi" ei liian tiukasti 3. peräkkäin ei kannata lyödä mitään crashiä lujaa, mieluiten kahta eri peltiä. kuunnelkaas meidän thrash metalliamme osoitteessa www.mikseri.net/rayha , toivottavasti petytte! |
Jomped 01.03.2007 19:48:02 | |
---|
Meinl Classics! Hintalaatusuhde hipoo täydellisyyttä. Muista vaan ne tärkeimmät joka lyönnin kohalla : 1. Älä lyö vastapalloon 2. kapulan pitää lyödä "löysästi" ei liian tiukasti 3. peräkkäin ei kannata lyödä mitään crashiä lujaa, mieluiten kahta eri peltiä. mitä muut on mieltä meinl classicista? mistä saan eteläsuomessa? hmphrmph |
hollmi-5 01.03.2007 19:51:06 | |
---|
itse en 8 vuotta tunneilla käyneenä väitä enään tekniikan olevan syy, Tekniikkavika. Jos lyö oikein, ei mitään yleensä hajoa. Voi lyödä kovaa, mutta oikein. Symbaaleissa ylisoittaminen ja läpilyönti särkevät symbaalit. http://www.vistalites.com/collection/mikahollstrom.htm |
Triskal 01.03.2007 19:53:59 | |
---|
mitä muut on mieltä meinl classicista? mistä saan eteläsuomessa? Classiceista en tiedä, mutta Amuneita minulla on läjä ja ne ovat tosi hyviä. Kaikki Meinlin B8- ja B12-pellit ovat tietokonesorvattuja ja -vasaroituja, elikkä tasalaatuisia. Crashini ovat thinejä ja toimivat hienosti metallinkin soitossa. Your love came down / and it turned me around / Your love came down / and it saved me - kalamies#33 >-)))>
http://koti.mbnet.fi/sjkok/etappi - 2 biisiä imutettavana! Sinne hus. -> |
WyW 01.03.2007 20:26:39 | |
---|
Itse muinoin hakkasin rikki Zildjianin Z-Customista lähtien kaikki, mutta tuossa pari vuotta sitten ostin Meinlin Byzance -sarjan _ohuet_ crashit ja ne o mulla edelleen täysin ehjänä ja käytössä. Tuossa peltivaihdon yhteydessä tajusin, että noita peltejä voi soittaa, eikä niitä tarvi hakata niinkuin esim. Z-Customeita. Tää oli siis puhdas win-win. Settibalanssi parani ihan helvetisti, pellit kestää ja yleisön korvat ei vuoda ihan niin paljon verta. Wuhanin chinoja mulla menee edelleen kuin leipää ja siitä aasinsillalla syy niihin Staggien hajoiluihinkin. Staggit on hand-made(?), mutta niitä ei ole tehty kovinkaan huolellisesti, joten joko niisä on rakenteellisia vikoja tai sitten pelti ei ole tasapainossa ja kääntyy tästä syystä aina samaan asentoon ja loppupeleissä hajoaa. The music of the future will not entertain - It's only meant to repress and neutralise your brain -> Pofony | last.fm |
Jomped 01.03.2007 20:36:04 | |
---|
mutta niitä ei ole tehty kovinkaan huolellisesti, joten joko niisä on rakenteellisia vikoja tai sitten pelti ei ole tasapainossa ja kääntyy tästä syystä aina samaan asentoon ja loppupeleissä hajoaa. hei joo tän oon huomannu, kun mä pidän sitä peltiä vähän itseenipäin kallistettune, niin yhen biisin lopussa aina soitan samaa kohtaa. hmphrmph |
DrmBug 01.03.2007 23:22:08 | |
---|
Mahtaa vika olla ainakin osittain noissa Stageissa... Ainoa pelti jonka itse olen saanut hajalle, on tuo setissä vieläkin oleva Staggin 14" china. ODOMANKOMA BOO ADZEE
OBOO KYEREMA |