NormiTeemu 09.02.2007 23:43:40 | |
---|
Olen ostamassa ekaa kitaraa ja tarvisin neuvoja, onko näissä 600euron fendereissä paljon (ja mitä?) eroa ibanezin 300euron kitaroihin? kun olen kuullut että itse fender nimi tuo vain lisä hintaa kitaralle. Kaveri olisi myymässä fenderiä parilla sadalla eurolla jota soitellu vaan n.puol vuotta. Olisiko kannattava ostos? Nuo ibanezin kitarat kiinnostais kyllä kans esim. RG321MH ja GRG170DX. Pitäis saada vähän tietoa näistä koska en ole ostamassa kitaraa summassa että tulis heti ekana suht hyvä kitara :) |
Lennu 09.02.2007 23:46:37 | |
---|
Kokeile niitä. Ihan oikeasti. Ei kukaan voi sulle sanoa, mistä sä tykkäät. Vai kysytkö sä aina muilta mitä sun pitäis syödä? - onko sun lasi puoliks tyhjä vai puoliks täynnä?
- riippuu vähän mitä juo. |
NormiTeemu 10.02.2007 00:15:09 | |
---|
Vaikka kokeilisin kahta erilaatuista kitaraa en varmasti huomaisi eroa kumpi soi paremmin. Ehkä vasta sitten kun paremmin osaan soittaa? |
Lennu 10.02.2007 00:26:37 | |
---|
Vaikka kokeilisin kahta erilaatuista kitaraa en varmasti huomaisi eroa kumpi soi paremmin. Ehkä vasta sitten kun paremmin osaan soittaa? No kyllä niin varmasti, mutta ne on semmosia oppirahoja, jotka vaan pitää maksaa. Jos ei huomaa soittotatsissa eroa siinä kokeillessa, niin onko sillä väliä? Soittaa joka tapauksessa samalla tavalla. Älä mieti, vaan tee. Pikkasen (ihan pikkasen) sama kuin olis ostamassa telkkaria, ja odottaa että tulee halvempi malli. No, aina tulee, mutta koskaan ei ole oikea hetki ostaa. Kitaran ostaminen liittyy tavallaan myös siihen raha-asiaan, mutta myös siihen, mikä tuntuu hyvältä. Että "nyt mä sen telkkarin tarviin". Se on intuitiota, ja sillä pitää mennä. Muuten päätyy vertailemaan kaikkea maailman tappiin asti. Kato, jos se on sitten paska, niin myyt eteenpäin. Se on vaan kitara. - onko sun lasi puoliks tyhjä vai puoliks täynnä?
- riippuu vähän mitä juo. |
Bald Anus 10.02.2007 09:38:16 | |
---|
Olen ostamassa ekaa kitaraa ja tarvisin neuvoja, onko näissä 600euron fendereissä paljon (ja mitä?) eroa ibanezin 300euron kitaroihin? kun olen kuullut että itse fender nimi tuo vain lisä hintaa kitaralle. Kaveri olisi myymässä fenderiä parilla sadalla eurolla jota soitellu vaan n.puol vuotta. Olisiko kannattava ostos? Nuo ibanezin kitarat kiinnostais kyllä kans esim. RG321MH ja GRG170DX. Pitäis saada vähän tietoa näistä koska en ole ostamassa kitaraa summassa että tulis heti ekana suht hyvä kitara :) Kyllähän niistä varmasti jotain eroja löytyy. RG321 on kannattavampi ostos, kuin tuo GRG. Mutta Fenderiä parilla sadalla? Oletko nyt ihan varma, ettei se ole Squier? Omalla kokemuksellani voin sanoa, että Fenderit ovat loistavia kitaroita, niin voin kyllä monen muunkin kokemuksella. "Remember, Sully when I promised kill you last? I LIED!" ~John Matrix
THV-Klubi #12
Paskakitaristit #1 |
Novice 10.02.2007 09:45:02 | |
---|
Kyllähän niistä varmasti jotain eroja löytyy. RG321 on kannattavampi ostos, kuin tuo GRG. Mutta Fenderiä parilla sadalla? Oletko nyt ihan varma, ettei se ole Squier? Omalla kokemuksellani voin sanoa, että Fenderit ovat loistavia kitaroita, niin voin kyllä monen muunkin kokemuksella. Kyllähän noita fendereitä jotkut (yleensä rikkaiden perheiden kakarat) myy halvalla, tiedän ittekki yhen tapauksen, jossa kaveri osti 200e straton, kun ei myyjällä(rikkaan perheen kermaperselapsi) ollu oikee kiinnostusta soittamiseen. Ite olen kyllä kanssa Fenderin kannalla, sopii käteen ku käteen. |
lindo 10.02.2007 10:23:22 | |
---|
Olen ostamassa ekaa kitaraa ja tarvisin neuvoja, onko näissä 600euron fendereissä paljon (ja mitä?) eroa ibanezin 300euron kitaroihin? kun olen kuullut että itse fender nimi tuo vain lisä hintaa kitaralle.
Sanoisin että 600€ Fender on varmaan samaa luokkaa kuin 300€ Ibanez. Fenderissä maksaa kuitenkin merkki. Ehkä vähän kärjistettynä, mutta kuitenkin. Jos taas ostat 600€ Ibanezin niin se voi jo olla parempi kuin tuo 600€ Fender. En tiedä mutta loogisesti ajateltuna. Eikö ns. "oikeat" Fenderit kuitenkin maksa yli 1000€ ?Siis uutena. Rok rok |
NormiTeemu 10.02.2007 10:23:50 (muokattu 10.02.2007 10:25:21) | |
---|
Kyllähän noita fendereitä jotkut (yleensä rikkaiden perheiden kakarat) myy halvalla, tiedän ittekki yhen tapauksen, jossa kaveri osti 200e straton, kun ei myyjällä(rikkaan perheen kermaperselapsi) ollu oikee kiinnostusta soittamiseen.
Osuit nappiin. Kaverin perhe on rikas ja rahaa on varmasti millä mällätä, tämä tuli heti ekana itelläkin mieleen, miksi se niin halvalla sen myy :D Taitaa kuitenkin tuo fender viedä voiton nuilta halpis ibanezeilta. Pitää vielä käydä tesmaamassa sitä fendeeriä. |
Härski 10.02.2007 10:37:42 | |
---|
Puhutaan kuitenkin niin erilaisista kitaroista, että mä jättäisin noi hintavertailut väliin. Jos diggailet enemmän Ibanezista, osta se, pääset halvemmalla. Jos taas diggaat Fenderistä, muta et halua maksaa siitä niin paljoa, osta vastaavanlainen käytettynä. Simple? No, it's just truth. |
-Cale 19.02.2007 23:47:40 | |
---|
Jos se 200€ maksava "Fender" on todellakin Fender eikä esim Squier, niin osta pois ja myy voitolla eteenpäin. En ollut oikeen uskoa kun kaverini sanoi että hänen eräs kaverinsa on myymässä USA:n fenkkua parilla sataa :D "Joo joo, kyllä se on USA:ssa tehty, ja siinä on jokku 80-luvun mikitkin." Taitaa olla jannuilla hieman merkit, mallit ja valmistusmaat hakusessa... |
Chemo 23.02.2007 15:37:22 | |
---|
Eikö ns. "oikeat" Fenderit kuitenkin maksa yli 1000€ ?Siis uutena. No ei. Tai siis, oikein hyviä Fendereitä saa huomattavasti halvemmallakin. Esim. tuo mainitsemasi kuusi hunttia on hintaluokka millä saa japanilaisia Fenkkuja. Päätän raporttini ulkoavaruudesta tähän. |
Ibanez_90 24.02.2007 10:13:18 | |
---|
Itselläni on tuo GRG170DX, hyvä kitara (metalliin), mutta jos alkaa käyttämään kampea, niin se ei enää vähän ajan päässä pysy vireessä kunnolla (montaa päivää) vaikka blokkaa koko tallan. Paskat mikit. Eli jos on mahdollisuus ostaa legendaarinen RG321, niin osta ihmeessä. Olen Stratocaster_90 |
beissi man 24.02.2007 10:31:12 | |
---|
Itselläni on tuo GRG170DX, hyvä kitara (metalliin), mutta jos alkaa käyttämään kampea, niin se ei enää vähän ajan päässä pysy vireessä kunnolla (montaa päivää) vaikka blokkaa koko tallan. Paskat mikit. Eli jos on mahdollisuus ostaa legendaarinen RG321, niin osta ihmeessä. Paljon löytyy hyvästä kitarasta vikaa This is my bass.
There are many like it, but this one is MINE.
My bass is my best friend. It is my life.
I must master it as I must master my life.
My bass without me is useless. Without my bass, I am useless. |
Ibanez_90 24.02.2007 15:21:28 | |
---|
No, hyvä kitara hintaisekseen (sain 160e kaytettynä). Olen Stratocaster_90 |
biibob 24.02.2007 22:19:42 | |
---|
Vaikea sanoa jollekkin henkilölle joku tietty kitaramalli, joka olisi parempi kuin joku toinen. Siksi aionkin vain antaa joitain vinkkejä. Noista ibanezeista sanon sen, että ovat ihan hyvä-laatuisia kitaroita, kun haluaa aloittaa kitaransoiton, ja varmasti noilla malleilla pääsee pidemmällekkin. Kuitenkin tuo rg -malli viittaa kelluvaan tallaan (en ole täysin varma mallista, mutta mikäli se on standardi rg-speceillä). Kelluvan tallan jättäisin aloitusvaiheessa pois, koska se lisää helposti ongelmia kitaransoiton perusteiden oppimisessa esim. kitaran viritys on aivan toisenlainen, kuin ns. normitalloilla. kuitenkin, jos kyseessä on joku perinteisemmällä tallalla varustettu malli (ibanez grx40), niin sitten. Fendereistä sen verran, että malli vaikuttaa tietysti. Et tainnut sanoa, mitä mallia kaverisi on kauppaamassa, mutta olettaisin, että kyseessä on stratocaster/telecaster. Stratocaster ainakin on todella monipuolinen kitara. Todella hyvin pääsee alkuun soitossa, ja se on mukautuvainen useaan musiikkityyliin (tosin ei se kitaramalli estä sinua soittamasta mitään tyyliä). Jos tuo kaverisi kauppaama fender on aito, niin tuo 200e ei ainakaan kuulosta pahalta summalta. Melkein liiankin halpa :) Tuossa parinsadan euron hintaluokassa kannattaa myös katsella ja kokeilla fenderin alamerkin squierin kitaroita. Kitarat ovat hyviä aloitussoittimia, ja niinkuin myös ibanezeissa, näilläkin pääsee myös etenemään pidemmällekkin. Ei kannata myöskään aliarvioida testaamisen tarvetta, viakka olisi kuinka alussa. Kitara antaa sinulle aina tietynlaisen tuntuman kun otat sen syliin, laitat käden otelaudalle. Ei tarvitse olla kovinkaan edistynyt, että alkaa huomata jo eroja näissä piirteissä. ja kannattaa luottaa siihen, että se mikä tuntuu siltä että "tällähän olisi kiva alkaa harrastaa tuota soittoa", niin eikun kitara kaupasta kainaloon ja kotiin treenaamaan. "You think I'm strange because I'm different, I think you're strange because you're all the same." |
Wolfie 25.02.2007 19:12:07 | |
---|
Ite olen kyllä kanssa Fenderin kannalla, sopii käteen ku käteen. Tässä välissä pitää kyllä mainita, että olet hieman hakoteillä. Kokeilin useita Fendereitä, valmistusmaa vaihdellen Nousevasta auringosta Siestan kautta Land of hope and glory. Yhdestä löysin itselleni suurinpiirtein soveliaan kaulaprofiilin. Muut olivat enemmän tai vähemmän sormensärkijänoloisia, syystä tai toisesta. Kaulan profiili ja radius antavat huomattavat vaikutukset sille, miten soitin käy käteen. Yleistyksiä on aina ikävä tehdä, sillä aina löytyy poikkeus. Paremmin olisit voinut sanoa sanomalla: sopii MELKEIN käteen ku käteen... Toisille käy, toisille ei.
Mitään allekirjoituksia/sooloja/ajatuksia tarvita... |
Tässä välissä pitää kyllä mainita, että olet hieman hakoteillä. Kokeilin useita Fendereitä, valmistusmaa vaihdellen Nousevasta auringosta Siestan kautta Land of hope and glory. Yhdestä löysin itselleni suurinpiirtein soveliaan kaulaprofiilin. Muut olivat enemmän tai vähemmän sormensärkijänoloisia, syystä tai toisesta. Kaulan profiili ja radius antavat huomattavat vaikutukset sille, miten soitin käy käteen. Yleistyksiä on aina ikävä tehdä, sillä aina löytyy poikkeus. Paremmin olisit voinut sanoa sanomalla: sopii MELKEIN käteen ku käteen... Toisille käy, toisille ei. täyttä asiaa. |