Aihe: Korg X3 1 | |
---|---|
![]() 26.02.2007 21:16:39 | |
Haluasin tietää että pärjäisikö aloittelia Korg X3 workstationilla ? hevi saundi pitäis löytyä. | |
![]() 26.02.2007 22:53:51 | |
Haluasin tietää että pärjäisikö aloittelia Korg X3 workstationilla ? hevi saundi pitäis löytyä. Pitäisi pärjätä ja myös ne hevi saundit löytynee. Mutta aina kannattaa kokeilla, että tykkääkö ite. | |
![]() 27.02.2007 14:08:53 | |
Pitäisi pärjätä ja myös ne hevi saundit löytynee. Mutta aina kannattaa kokeilla, että tykkääkö ite. juup kyl varmaan sit ton ostan q saisin tommosen 20eurolla | |
![]() 27.02.2007 14:57:28 | |
juup kyl varmaan sit ton ostan q saisin tommosen 20eurolla jos tuolla hinnalla ostat, niin säästät siinä semmoisen nolla euroa - parisataakin on ihan edullinen hinta, mutta ei kolmeakaan kannata maksaa... Soitetaan jamia! | |
![]() 27.02.2007 20:01:30 | |
Haluasin tietää että pärjäisikö aloittelia Korg X3 workstationilla ? hevi saundi pitäis löytyä. Korg x3 on hyvä yleisyntikka. Olen pärjännyt sillä viimeiset 15vuotta kapakoissa ja yksityistilaisuuksissa(arvovaltaisissakin). Sen soundit ei häpeä muita yleissyntikoita. Nimittäin se vanha juttu, että hienot nyanssit uusissa syntikoissa tuppaavat häviämään keikalla yleismeteliin tyystin. Arsenaaliini kuulu tietty muitakin vermeitä, mutta aina on ollut x3 mukana. Kannattaa tehdä omat soundit. Olen tehnyt kaikki itse ja monta soundia tuplaamalla jonkun soundin siten, että toinen(siis sama) soi myös oktaavin ylempää. Toinen keino on yhdistää kaksi tai useampi soundi ja kokeilla säätää niiden keskinäinen balanssi ja transponointi hyväksi. Tietysti jos liian monta soundia yhdistää voi koneen muisti lopahtaa eli ei soita esim. nelisointua vaan joutuu tyytymään kolmisointuun. Piano on viitseliään ihmisen soitin! | |
![]() 28.02.2007 06:39:32 (muokattu 28.02.2007 06:40:02) | |
Korg x3 on hyvä yleisyntikka. Olen pärjännyt sillä viimeiset 15vuotta kapakoissa ja yksityistilaisuuksissa(arvovaltaisissakin). Sen soundit ei häpeä muita yleissyntikoita. Nimittäin se vanha juttu, että hienot nyanssit uusissa syntikoissa tuppaavat häviämään keikalla yleismeteliin tyystin. Arsenaaliini kuulu tietty muitakin vermeitä, mutta aina on ollut x3 mukana. Kannattaa tehdä omat soundit. Olen tehnyt kaikki itse ja monta soundia tuplaamalla jonkun soundin siten, että toinen(siis sama) soi myös oktaavin ylempää. Toinen keino on yhdistää kaksi tai useampi soundi ja kokeilla säätää niiden keskinäinen balanssi ja transponointi hyväksi. Tietysti jos liian monta soundia yhdistää voi koneen muisti lopahtaa eli ei soita esim. nelisointua vaan joutuu tyytymään kolmisointuun. Ei muistu lopu vaan polyfonia. Tässä jonkinlainen selitys kun omaa en jaksa vääntää: http://fi.wikipedia.org/wiki/Polyfonia ps. lisäksi vanhoissa synissä jotkut jutut paremmin kuin uusissa siis soundillisesti. Ja tuo 20e on järkyttävän/pelottavan halpa. | |
![]() 28.02.2007 16:03:47 | |
Andrei puhuu asiaa. Yleensäkin monet vanhat digitaalisynat on käyttökelpoisia jos vaan jaksaa värkätä omia soundeja. (mm. Joe Zawinulkin käyttää Korgin M1:stä edelleen vaikka se on vielä vanhempi syna. Väitti, että soittotapa ja tatsi on tärkeämpi). Uusissa synissa saattaa usein olla parempi efektipuoli kuin vanhoissa, makuasia tietenkin. Itse ostaisin 20 eurolla X3:sen heti. Siinä on kuitenki pitkä koskettimisto ja sekvensseri diskettiasemineen. Soundit taitaa olla samat kuin X5:ssa. | |
![]() 28.02.2007 16:40:44 | |
X3 taisi kuitenkin olla 61-koskettimella. X2 oli täyspitkä. Peltikorva puupäässä. | |
![]() 28.02.2007 17:39:22 (muokattu 28.02.2007 17:57:51) | |
alottelija pärjää hyvin x3:lla -- - jos laite on ehjä niin pari sataa voi huoletta maksaa - - ei juuri enempää kannattaisi kokonaan rikkinäistä en ostaisi so. että ääntä ei kuuluisi, näyttö hajalla, koskettimisto ja näppäimet toimisivat miten sattuu tms. ... noita ei kannata korjata kun ehjiäkin vielä on - - ja yleensä nuo kyllä kestää kun on ammattikäyttöön tehty edit: http://hem.passagen.se/tkolb/art/synth/x3_e.htm tuosta tulikin mieleen, että tosiaan noissa korgeissa rassaa rääkyfiltterien puute - vaan eipä hätää - tuommoisen koskettimiston ja perussoundit kun hankkii niin sitten esim. huuto.netistä ja m.net torilta löytyy edullisia virtuaalianalogimoduleita (midi-johdolla kiinni) joilla voi lisätä luonteikkaampia soundeja - etenkin lead/soolosoundit voi olla tuossa korgissa vähän köpelöt - vaan jostainhan se on aloitettava jep... kannattaa muistaa, että pari kymmentä vuotta sitten nuo olivat ihan parhamipienkin ammattimiesten välineitä Soitetaan jamia! | |
![]() 28.02.2007 17:39:50 | |
Hyvä yleisvehje on, mitä nyt pari kuukautta tuon omistin. Heviin sopii mainiosti, kuten suurin osa Korgeista aina. Kannatan, pärjäät alkuun ja paljon pidemmällekin:) | |
![]() 28.02.2007 23:30:09 | |
Kävin teestaamassa laitetta enkä huomannut mitään vikaa ni ostin poies ja sain vielä kopan kaupanpäälle. | |
![]() 01.03.2007 00:31:16 (muokattu 01.03.2007 00:32:39) | |
jep... kannattaa muistaa, että pari kymmentä vuotta sitten nuo olivat ihan parhamipienkin ammattimiesten välineitä No ei nuo x-sarjan korgit nyt ihan niin vanhoja vehkeitä sentään ole. Totta, että tuo AI-synteesi on pysynyt melkolailla samana sitten m1:sen päivien, mutta onhan noillakin vermeillä jo muutama vuosi ikäeroa. Peltikorva puupäässä. | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)