pehko 31.03.2005 13:09:21 | |
---|
mietin tuossa, jahka hioisin bassostani maalit poies, ja vetäisin siihen petsin. Joten, nyt kysynkin, että onko kukaan muu tehnyt kyseistä hommaa? voisi vähän suositella hyvää petsiä ja sitten että millasella lakalla on lakannu lopuks. Anders Fridéniä lainaten, "Jos et tykkää, älä kuuntele" |
bize 31.03.2005 23:51:38 | |
---|
mietin tuossa, jahka hioisin bassostani maalit poies, ja vetäisin siihen petsin. Joten, nyt kysynkin, että onko kukaan muu tehnyt kyseistä hommaa? voisi vähän suositella hyvää petsiä ja sitten että millasella lakalla on lakannu lopuks. Petsannut oon ja lakannutkin, vaan lakan liuotin pois kun tuli niin törkee. On henkimaailman hommaa yrittää saada siistiä jälkeä. Kokeile mieluummin vetää joku vaha päälle, huomattavasti iisimpää. Tosin joku asioista paremmin tietävä voi varmaan kertoa että miten petsi ja vaha sopii yhteen.. käsittääkseni se on kuitenkin mahdollista. Jazz music can't get make of living in Finland as it might can be in America example. -teemujazz |
slapvete 03.05.2005 14:53:14 | |
---|
Petsi ja vaha toimii kuin syanidi sukujuhlissa. Maalin poistamiseen suosittelen hellää kosania. Varma ratkaisu soundin hyventämiseen, ainakin skittapuolella. Tarvis tuo MTD:kin kyllä polttaa, kun on niin ruman kiiltopunainen. |
Teijo K. 03.05.2005 15:03:43 | |
---|
Petsannut oon ja lakannutkin, vaan lakan liuotin pois kun tuli niin törkee. On henkimaailman hommaa yrittää saada siistiä jälkeä. Kokeile mieluummin vetää joku vaha päälle, huomattavasti iisimpää. Tosin joku asioista paremmin tietävä voi varmaan kertoa että miten petsi ja vaha sopii yhteen.. käsittääkseni se on kuitenkin mahdollista. Niin no. Suurin osa noista see truu värjätyistä on petsattu ja lakattu. Kyllä se niin perus pintakäsittelyä on, että oikeasti en voi ymmärtää miten sen voi möhlätä. |
VÄKIPÄÄ 03.05.2005 18:03:54 | |
---|
Petsi + vaha Toimii!!! Tai sitten teet niin kuin oikeatkin soitinrakentajat (joo, joo, tekniikoita yhtä monta kuin tekijöitä, plaa...) että: -Polyuretaani lakkaa (PU) -Yksi kirkas kerros pohjalle. -Petsi lakan sekaan (varmista sopivuus) ja kerros sillä. -Vielä 1-5 kerrosta kirkasta päälle. -Kiilloitus esim. kangaslaikalla ja kiilloitusvahalla. Kirkas kerros pohjalle koska jos vedät petsilakan vituiks tai muuten tulee kammottavan näköistä niin se on helppo poistaa, petsattua puuta kun joutuu rouhimaan aikasta syvältä syiden imaistua värin. |
pehko 28.02.2007 11:09:56 | |
---|
kaivanpa nytten tämän vanhan keskusteluni esiin, kun en jaksa uutta alottaa. Eli siis... Maalin poistamiseen suosittelen hellää kosania mitäs tuo tuommonen on? ja miten homma tapahtuu? HEAVY...FUCKING...METAL! |
bize 28.02.2007 12:22:34 (muokattu 28.02.2007 12:22:57) | |
---|
kaivanpa nytten tämän vanhan keskusteluni esiin, kun en jaksa uutta alottaa. Eli siis...
mitäs tuo tuommonen on? ja miten homma tapahtuu? Myrkkyä, joka pistää lakan "kiehumaan" ja irtoamaan puruna, muttei vahingoita puuta. Poistetaan töhkä harjaamalla & muutoin putsaamalla. "Mua vituttaa kaikenmaailman tumputtajat, joitten soundissa ei oo diskanttia ollenkaan." -unable |
Niin no. Suurin osa noista see truu värjätyistä on petsattu ja lakattu. Kyllä se niin perus pintakäsittelyä on, että oikeasti en voi ymmärtää miten sen voi möhlätä. Vanha, mut vasta jälkeenpäin oon valaistunut ettei tuo loppukiillotuksen & hionnan osuus ole mikään vähäinen. Tuolloin yritin suoraan asioista tietämättömänä yhtä paksua ja täydellistä kerrosta. "Mua vituttaa kaikenmaailman tumputtajat, joitten soundissa ei oo diskanttia ollenkaan." -unable |
pehko 28.02.2007 12:31:59 | |
---|
Myrkkyä, joka pistää lakan "kiehumaan" ja irtoamaan puruna, muttei vahingoita puuta. Poistetaan töhkä harjaamalla & muutoin putsaamalla. mistäs kyseistä tehomyrkkyä saa? mielenkiintoni heräsi. HEAVY...FUCKING...METAL! |
rijopu 28.02.2007 12:46:45 | |
---|
mitäs tuo tuommonen on? ja miten homma tapahtuu? Kosanilla tarkoitetaan tässä vissiin kaasupoltinta, jolla saa maalin kuumennettua ja kaavittua pois. Kuumailmapuhallin tosin taitaa käydä paremmin tällaiseen hommaan. Kosanin "hellyys" on vähän kyseenalainen juttu. Toki tuollaiset maalin liuottimet saattavat toimia myös. Tosin mulla on niistä vain vaisuja kokemuksia. Kaikki maali ei irtoa esim. Nitro Morse merkkisellä töhnällä, vaikka sitä suositellaankin usein. |