Paas 23.12.2003 23:19:21 | |
---|
Uudessa Thomannin kuvastossa oli Vic Firthin valmistamat suljetut kuulokkeet, jotka olisivat omiaan juuri tässä metronomiharjoittelussa. Hintaa oli 79e. Vaikuttivat ihan päteviltä, mutta onko sellaisia kuulokkeita olemassa, jotka ajavat saman asian pienemmällä hinnalla? Mulla ainakin väsyi korvanlehdet kun noita piti pidemmän aikaa päässä. Äänenlaatu oli aika kehnoa enkä muutenkaan pahemmin pitänyt niistä. Takatukat kunniaan!
Nyt tama power tower räkki myynnissä m.netin torilla! |
Magetsu 23.12.2003 23:24:46 | |
---|
Mulla ainakin väsyi korvanlehdet kun noita piti pidemmän aikaa päässä. Äänenlaatu oli aika kehnoa enkä muutenkaan pahemmin pitänyt niistä. Sama täällä, tunnin jälkeen alkoi painamaan häiritsevästi korvia. Ja mullahan on vielä pienet korvatkin... :) merkillistä... "Kendo wa ken no riho no shuren ni yoru ningen keisei no michi de aru" |
Eikös sen pitäisi toimia siten, että vaikka naputat jotain tempoa, niin metronomi näyttää kyseisen tempon bpm:inä. Niinhän sitä luulisi vaan eipä toimi tai sitten teen jotain todella väärin. Lahjattomat Treenaa |
Groovi 27.12.2003 20:36:21 | |
---|
no älä käytä tulppia. paa korvin kuulokkeet jotka on suljetut tai puolisuljetut, ja kyllä se siitä. käytän treeneissä nappikuulokkeita ja hyvin toimii. kuuluu läpi mitä muut soittaa, mutta klikistä ei voi erehtyä. ja sopivasti ne napit vaimentaa muuta melua. Koskaan et osaa kaikkea. Jos opit uutta, unohdat vanhat. Ja kukaan ei ole paras, aina joku osaa jotain mitä sä et. |
Jami 27.12.2003 22:00:28 | |
---|
Suljetut ja äänieristetyt kuulokkeet joissa on plugiliitäntä joka toimii mille tahansa äänilähteelle. Pariinsataan euroon noita saa. Kuulokevahvistin josta lähtee piuhat kuulokkeisiin. Kuudet viiva kahdettoista kuulokkeet on hyvä määrä. Saa koko bändi klikin korviinsa. Jos sitä sitten uskoisivat. perkeleet. Saakos noitakin pariin sataseen. Esim. Akai DBS24 josta voi ajaa klikin millä nopeudella ja mistä tahdista lähtien tahansa. Voimakkuus säädettävissä sopivaksi. Akain studiolähdöstä kuulokevahvistimelle. Akai on vähä kalliimpi. Rummut mikitetään ja miksataan Akailla. Kuus viiva kakstoista mikkiä on sopiva. Jos on hyvälaatuisia rumpumikkejä. Tulos ajetaan klikin kanssa rumpalin korviin. On hyvä kuulla kuulokkeiden kautta oma soitto ja klikki. Parantaa huomattavasti timeä. Hyviä mikkejä saa kans pariin sataseen kpl. Kallis? Ainahan harrastukset maksaa. Miehen harrastus maksaa kaiken mitä vaimolta jää tai oikeammin että mitä saa pimitettyä tai nopeasti käytettyä. Näin tuo klikki mulla toimii ja hyvin toimiikin. Siksi uskallin suositellakkin. Aharistaa. Tämä saatanan lakeus.
Ei sen vertaa puuta jotta sais ittensä hirtettyä. |
Wiitala 27.12.2003 22:56:52 | |
---|
Itsellä Taman RhytmWatch ja olen siihen todella tyytyväinen reenitarkoituksessa, mutta uusimmassa T-kaupan HotDeals-lipareessa oli tarjous jostain korvanappimetronomista. Oliskohan ollu korgin? Siis semmoinen korvatulpan kokoinen (about), ja myös asetetaan korvatulppamaisesti. Hintaa oli vain parikymmentä eskoa, mutta en osaa kertoa onko se hyvä. Ehkä ostan semmoisen jos voitan raveissa. : ) Hulderihu, dra de på skogjen du! |
lkx 28.12.2003 17:02:27 | |
---|
Niinhän sitä luulisi vaan eipä toimi tai sitten teen jotain todella väärin. Ensin painelet sitä ylimmäistä napulaa (ei virta) niin kauan että tulee tap-tempo -scriini tauluun. Sitten painat alhaalta sitä nappia minkä yllä lukee tap in. Sitä voi naputella haluamassaan tempossa pidemmänkin aikaa, kahdesta peräkkäisestä painalluksesta se kone sen kuitenkin ottaa. Jos et jummarra, niin tartu ohjekirjaan. There is no spoon... |
Paas 29.12.2003 13:56:40 | |
---|
Itsellä Taman RhytmWatch ja olen siihen todella tyytyväinen reenitarkoituksessa Olikos siinä kaksi erillaista klikki-nakutus ääntä? Kuulostaako ne siedettävältä että niitä jaksaa kuunnella pidempäänkin ilman että hermot menee? Joissakin metronomeissa on aika vittumaiset äänet. Takatukat kunniaan! |
Wiitala 29.12.2003 17:20:38 | |
---|
Olikos siinä kaksi erillaista klikki-nakutus ääntä? Kuulostaako ne siedettävältä että niitä jaksaa kuunnella pidempäänkin ilman että hermot menee? Joissakin metronomeissa on aika vittumaiset äänet. Joo. Toinen on korkea ja toinen matala. Eihän mitään klikkiä jaksa kauaa kuunnella, mutta kyllä nuo on ihan siedettävät. Se korkeampi klikki tuppaa ottaa korviin jos joutuu kovalle laittamaan... Hulderihu, dra de på skogjen du! |
kkeppana 29.12.2003 21:25:20 | |
---|
Noi klikkien äänet on kyllä rasittavia suurin osa. Itse teen sillai että laitan perus-Earit korviin ja päälle kuulosuojain/kuulokkeet, joista tulee klikki. Tolla tavalla se on iha siedettävä se ääni. I'd rather be a king of nothing than a servant in a sick society. |
Aegis 30.12.2003 14:47:01 | |
---|
Jamilla on näköjään aika unelmakamat, ihan studion tasoinen mielihyvä soittaessa. Tahtoo... Mutta joo, tuo Korgin härveli vaikuttaa mukavalta, saisi vielä kitarankin sillä vireeseen. Too fast to be dead! |
Jami 30.12.2003 21:40:58 | |
---|
Jamilla on näköjään aika unelmakamat, No mulla on se studio. Mutta sittenkään en viitti treenata. Toki bändikoululaiseni noista nyt nauttii. Että ei se vehkeistä oo kiinni. Kurkkupurkeilla treenatessa oli vissiin eniten intoa. Ja silloinkin kun sai oikea pöntöt vaikkei edes tienny mitään klikkejä tai korvasuojia olevankaan. Että ei ne vehkeet tee soittajaksi. Toki haaveita pitää olla ja pyrkyä parempaan. Mutta halu soittaa on kaiken a ja o. Kuulon suojaus on tietysti tärkeä juttu että lähtekää siitä. Aharistaa. Tämä saatanan lakeus.
Ei sen vertaa puuta jotta sais ittensä hirtettyä. |
akik 03.01.2004 16:08:22 | |
---|
mulla on nyt bossin se pienin dr-beat ja vic firthin kuulokkeet. ne käy kyllä kolmen tunnin jälkeen hieman korviin. |
Paas 03.01.2004 20:43:22 | |
---|
mulla on nyt bossin se pienin dr-beat ja vic firthin kuulokkeet. ne käy kyllä kolmen tunnin jälkeen hieman korviin. Ai että pärjäät niillä niinkin kauan. Mulla meni 30-60min niin jo oli korvat kippiät prkl. Takatukat kunniaan! |
kkeppana 04.01.2004 11:20:30 | |
---|
mulla on nyt bossin se pienin dr-beat ja vic firthin kuulokkeet. ne käy kyllä kolmen tunnin jälkeen hieman korviin. Earit vielä sinne väliin, niin ei käy. I'd rather be a king of nothing than a servant in a sick society. |
Paas 04.01.2004 13:03:04 | |
---|
Earit vielä sinne väliin, niin ei käy. Siis kaveri tarkoitti vissiin että korvanlehdet väsyy kun kulokkeet painaa siihen päälle. Niin ainakin minulla. Ei se volyymitaso vaan kuulokkeiden epämukavuus. Takatukat kunniaan! |
akik 04.01.2004 15:55:19 | |
---|
Siis kaveri tarkoitti vissiin että korvanlehdet väsyy kun kulokkeet painaa siihen päälle. Niin ainakin minulla. Ei se volyymitaso vaan kuulokkeiden epämukavuus. just niin. eikä niissä se äänenlaatukaan ihan parhaasta päästä ole, taitaa sennheiserit olla hankintalistalla seuraavaksi .. |
Acryl 06.01.2004 22:52:08 | |
---|
Onkos teillä tietoa mistä nuita suljettuja luureja saa Helsingin seudulla (keskustassa). Firmoilla on kivasti nettisivuja, mutta todella heikosti mitään esillä (ottaisivat mallia thomannista prkl) Esim. noita AKG:n K 55 luureja, ne vois toimia hyvin rumpujen kanssa soitettaessa. Tarkoitus olis ajaa klikkiä ja musaa nauhalta, nauhoitus tarkoituksessa. onkohan oikea liike hifi-myymälä vai musakauppa? niin klikkikin on hakusessa. Onko PC:lle olemassa järkeviä ratkaisuja vai kannattaako hommaa erillinen laite joka olis tietty kätevämpi käyttää? kaiketi tommonen taman RW100 saa ajettua pöydän kautta luureihin? |
Aegis 18.01.2004 13:23:41 | |
---|
No niin, Cherub on ostettu ja treeneissäkin jo kokeiltu. Käytin niin, että laitoin earit korviin ja näitten päälle sitten kuulokkeet, joista klikkiä tuli. Yksinään soittaessa vielä suunnilleen toimi, mutta sitten kun koko bändi alkoi soittaa, niin klikki hävisi kaiken alle ja jäi hyödyttömäksi. Ilmeisesti ne suljetut kuulokkeet on sitten hommattava. Äänen laadulle ei varmaan tarvitse asettaa hirveitä vaatimuksia, jos niistä luureista kuuluu vain se piip piip -ääni, mutta jos ne tekevät ulkopuolelta tulevalle äänelle saman tempun kuin sellaiset isot Peltor -tyyppiset suojaimet, niin se onkin jo paljon harmillisempaa. Hemmeti kun ne Kossin The Plugitkin maksaa mersuja... Too fast to be dead! |
Magetsu 18.01.2004 13:36:53 | |
---|
Onko PC:lle olemassa järkeviä ratkaisuja vai kannattaako hommata erillinen laite joka olis tietty kätevämpi käyttää? Mulla on koneella Metronome v.1.6 -ja Groove Trainer -ohjelmat ja niillä kyllä pärjää kotona. "Kendo wa ken no riho no shuren ni yoru ningen keisei no michi de aru" |