brn2sk8 25.02.2007 18:47:23 | |
---|
Itse soitin Sibikseen pyrkiessäni sellaisen lyhyen barokkitunnelmoinnin kitaralla ja lisäksi pari pätkää omista biiseistä laulaen, kitaralla ja pianolla säestäen (en siis soittanut niitä yhtäaikaa!). Voi tauti kun meinasin revetä kun kelasin minkä näköstä se oiskin kun jätkä soittaa kitaraa. laulaa ihan täysillä ja soittaa jaloilla pianoo :DD Opettajat vaan kattoo vierestä että "njahas..." Ei kiitos, ei enää viinaa minulle... |
Winzki 25.02.2007 20:25:58 | |
---|
Itsekin olis tarkotus pyrkiä Jyväskylän konsalle sähkökitaran perusopetukseen. Viime vuonna kokeilin päästä huvikseen opistotasolle, jos sinne ois päässy jatkamaan suoraan peruskoulusta, mutta eihä ne sinne tämmöstä amatööriä ottanu ku siellä on nii korkee taso. Täytyy ny kokeilla uudestaan jos pääsis käymään sitä iltakouluna. |
J.Ahonen 26.02.2007 16:44:48 | |
---|
Siis...hetkinen, olen menossa pääsykokeisiin., tarkoitus olisi hoitaa "muusikon perustutkinto", ei kai siihen edellytetä MITÄÄN aikaisempia musiikin opintoja? Kyllä minulla on perusteet hallussa (osaan 80% tohtori toonikan asioista+jotain random läppää). Vai voiko olla niin että sinne musiikki kouluun olisi pakko mennä turhaan istumaan? |
wrshredder 26.02.2007 20:30:10 | |
---|
Siis...hetkinen, olen menossa pääsykokeisiin., tarkoitus olisi hoitaa "muusikon perustutkinto", ei kai siihen edellytetä MITÄÄN aikaisempia musiikin opintoja? Musiikin perustutkinto paremminkin. Ei mulla ainakaan ollut ,tuskimpa sitä pop/jazz puolellekaan tarttetaan. Kyllä minulla on perusteet hallussa (osaan 80% tohtori toonikan asioista+jotain random läppää). Hyvä ,tämä on aina eduksi. Vai voiko olla niin että sinne musiikki kouluun olisi pakko mennä turhaan istumaan? ? THV-Klubi#52
S.M.A.K - perustajajäsen
"Tämä jatkuva yksinäisyys käy päivä päivältä yhä rankemmaksi oikealle ranteelleni.." |
okkis 26.02.2007 23:49:08 | |
---|
anteeksi, kuka tai mikä on tohtori toonika? |
Tasapaino 26.02.2007 23:56:52 | |
---|
Se ottaa ken ottaa ja joskus voipi ottaa kunnon shamanistisen kännin ja olla lähempänä esi-isiä, mutta silloin soittamiset voi sitten jättää muille. |
saastara 27.02.2007 00:11:14 | |
---|
Lisää middleä ja vähemmän volumea.
Minä soitan A-vireestä koska minulla ei kasva parta vielä ja kikkelini on kovin pieni. Sitten kun tuo partaongelma ratkeaa, voin virittää kitarani takaisin E:hen ja ryhtyä soittamaan oikeaa musiikkia. |
ushimir 27.02.2007 15:58:43 | |
---|
Mä aattelin musiikkikouluun pyrkii (kanssa) .aattelin improvisoida bluesii koska siinä on 9ja6 sointuja ja ne menee hyvin ja osaan soittaa bluesi sooloja siis improvisoimalla oma musa tyyli on juuri hevi blues ja klassinen mutta eimissään nimessä pop. Siis onko hyvä idea 13w jätkän mennä improvisoimaan fast medium nopee sooloja välissä komppii ja tuttu blues lopetus mutta omasta milestäni vain improvisoimalla voi ilmaista itseään bodomilla ilmaisee alexi laihoa=). Blues lopetus olisi siis semmonen A6, Ab6, A6. Onko yeah idea. sydäntä lähimpänä on HEAVY METAL. |
Mä aattelin musiikkikouluun pyrkii (kanssa) .aattelin improvisoida bluesii koska siinä on 9ja6 sointuja ja ne menee hyvin ja osaan soittaa bluesi sooloja siis improvisoimalla oma musa tyyli on juuri hevi blues ja klassinen mutta eimissään nimessä pop. Siis onko hyvä idea 13w jätkän mennä improvisoimaan fast medium nopee sooloja välissä komppii ja tuttu blues lopetus mutta omasta milestäni vain improvisoimalla voi ilmaista itseään bodomilla ilmaisee alexi laihoa=). Blues lopetus olisi siis semmonen A6, Ab6, A6. Onko yeah idea. sydäntä lähimpänä on HEAVY METAL. Pistä ihmeessä soittonäytettä niin katsotaan kannattaako.. THV-Klubi#52
S.M.A.K - perustajajäsen
"Tämä jatkuva yksinäisyys käy päivä päivältä yhä rankemmaksi oikealle ranteelleni.." |
ushimir 28.02.2007 19:36:10 | |
---|
mulla ei oikee oo kamoja eikä mitään hajua miten laitetaan soittonäyte kamera mulla toki on mut en vaa tiiä?=( |
wrshredder 28.02.2007 20:05:54 | |
---|
mulla ei oikee oo kamoja eikä mitään hajua miten laitetaan soittonäyte kamera mulla toki on mut en vaa tiiä?=( Löytyykö tietokone mikrofoni. Se on ainoa mitä tarttet. Jos sulla on tavallinen kamera millä saa nauhoitettua äänen kanssa niin sekin kyllä käy. Soittonäytteen laittamista voi murehtia sitten myöhemmin. THV-Klubi#52
S.M.A.K - perustajajäsen
ushimir 28.02.2007 21:59:42 (muokattu 28.02.2007 22:02:30) | |
---|
Löytyykö tietokone mikrofoni. Se on ainoa mitä tarttet. Jos sulla on tavallinen kamera millä saa nauhoitettua äänen kanssa niin sekin kyllä käy. Soittonäytteen laittamista voi murehtia sitten myöhemmin. jos on pakko niin meen tota vauhtii ja hyvillä bendeillä ja vibratilla ja positiivista ilman slidee http://www.all-guitar-chords.com/metronome.php tuolta siis 218 tempo ja muualtaki 218 tempo (ja miksi enlaittanu toho vaikka 220? god knows?) |
wrshredder 28.02.2007 22:16:38 (muokattu 28.02.2007 22:16:58) | |
---|
jos on pakko niin meen tota vauhtii ja hyvillä bendeillä ja vibratilla ja positiivista ilman slidee http://www.all-guitar-chords.com/metronome.php tuolta siis 218 tempo ja muualtaki 218 tempo (ja miksi enlaittanu toho vaikka 220? god knows?) Tarkoitat varmaan neljäsosanuotteja.. Tämä nyt ei selventänyt mitään. Se mitä vauhtia soitat ei auta soittokokeessa. Paras olisi vaan että saisit jollakintapaa soittonäytteen tänne. http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=33&t=84416Tuossa topikki kitaran äänittämisestä tietokoneella. Halvimmat pc-mikrofoonit on jotain 3e luokkaa. THV-Klubi#52
S.M.A.K - perustajajäsen
chromazone 28.02.2007 22:46:16 | |
---|
... Proud Mary (!), Got a Match (Corea)... onhan niitä kaikenlaisia. Heh, oikein tulee muistoja mieleen... Mulla oli proud marysta oma sovitus triolle ja got a matchkin tuli soitettua. Onnea kaikille hakijoille, koulutuksesta on aina hyötyä! Kaverin suusta:" Mä olen vähän kelaillu... Aattele nyt, jos ei ois musaa niin ei vois JORAA..." Niinpä. |
Skebaristi 01.03.2007 07:52:40 | |
---|
Kuopion konsalle ajattelin hakea. Sivuilla lukee että pitää soittaa jazz- sekä pop-standardi. Sanokaahan joku esimerkki pop-standardista? "Sillä ei ole mitään merkitystä. On fiksusti tai ei. Bannia tulee aina." -Johtaja |
wrshredder 01.03.2007 14:40:30 | |
---|
Kuopion konsalle ajattelin hakea. Sivuilla lukee että pitää soittaa jazz- sekä pop-standardi. Sanokaahan joku esimerkki pop-standardista? Vaikka Beatlesia tai Rolling Stonesia. THV-Klubi#52
S.M.A.K - perustajajäsen
rasputin 07.03.2007 22:16:04 | |
---|
Sori oon vähän pihalla mutta... Oon nyt kuustoista ja alotin kansalais opistolla puol vuotta sitten. Haaveenani on päästä joskus konservatorioon. Eli montako vuotta pitäs viä opistolla opiskella. Onko se se kuus vuotta |
Ylilordi 08.03.2007 10:35:52 (muokattu 08.03.2007 10:45:44) | |
---|
Eli olisi tarkoitus mennä oulunkylään(tai mahdollisesti toiseen vastaavaan oppilaitokseen) muusikon ammatillista perustutkintoa suorittamaan sähkökitaralla. Tekninen puoli on mielestäni tarpeeksi hallussa, ajattelin pääsykokeessa vetää erotomanian vapaavalintaisena soittonäytteenä. Kysymys kuuluukin, että kuinka vankasti teoriapuoli pitää olla hallussa? Toukokuuhun asti olis aikaa treenata, perusjutut tuntuu jo olevan joten kuten hallussa mutta esim. nopea ja sujuva prima vista-soitto tuntuu täydeltä utopialta. Millaisia juttuja siellä pääsykokeessa kysytään ja onko odotettavissa että lyövät nuotit eteen ja sanovat että soita siitä? Nii ja pitääkö olla jotain opintoja jo pohjalla(tietenkin olis hyvä mutta onko pakko)? "For never was a story of more woe
Than this of Victoria and her Julian" |
velsa 08.03.2007 22:06:41 | |
---|
Joo näitäkin on täällä varmaan tuhat ja yksi mutta silti.. Mitä kannattas soittaa musiikkiopiston sähkökitaran pääsykokeessa? Jotain bluesista hard rockkiin. Joku sellanen biisi joka ei niinku katkeis esim soolon kohdassa? Vai pitäskö vaan improvisoida jotain riffejä sinne? vedä toi Brian Setzerin versio Harlem Nocturne biisistä yks yhteen, ni oot sisällä kiljuen......... Kauas on pitkä matka........ |
AngusYoung 11.03.2007 09:48:06 | |
---|
Kysmpä pikaisesti. Tarviikos näissä pääsykokeissa laulaa? |