He_Man 26.02.2007 15:33:17 | |
---|
Morjens. Tässä on tullut vähän tsiigailtua itelleen uutta bassokomboa ja tossa kaupassa sattu silmään semmonen, kun Roland Cube-100 bass. Tästä pyytäisin mielipiteitänne ja kokemuksia. Myös vastaavia muun merkkisiä saa ehdotella. Tän hinta, (n. 450E) on se absoluut maksimi. Aikalailla koti käyttöön tulossa on tuo. Minulla on VOIMAA!!! |
Kieppi 26.02.2007 15:56:02 | |
---|
Hyvä peli se on. Soundi on minusta varsin hyvä, potkii tuon tehoiseksi hyvin ja säätövaraa löytyy. Kestävältäkin on vaikuttanut. Efektit ovat ihan hauskoja kotikäyttöön, mutta kokemukseni mukaan niillä ei kyllä bändikäytössä tee mitään. Kompura siinä on vähän si och så, pidän itse sitä aina vähän auki. Mallinnoksiakin siinä riittää, itse tosin käytän aina vain yhtä ja samaa niistä. Jos siinä olisi vielä viritysmittari, niin kapine olisi koko lailla mestarillinen. Muita optioita näin pikaisella ajatuksella voisivat olla mm. http://www.thomann.de/fi/warwick_cl4nd_basscombo.htmhttp://www.thomann.de/fi/line6_lowdown_ld_150.htm ...ja on niitä varmaan muitakin. Jos olisin itse ostamassa nyt uutta, niin varmaan ostaisin tuon Warwickin. Voidaan tehdä niinkin, että ostat multa tuon Cuben ja mä ostan Warren tilalle, hehe :) Mutta siis, asiallinen peli munsta on. Olen ollut tyytyväinen. Parit treenitkin olen soittanut sillä ja useamman pikkukeikan, eikä ole harmittanut. Kalamies #10 >-)))>. Last.fm "Juu plei veri gud bääs." -Juice Leskinen- |
He_Man 27.02.2007 08:57:20 | |
---|
Kiitoksia. Alkoi toi Warwicki minuakin nyt vähän kiinnostamaan. Näyttää aika pätevältä peliltä ja hintakin on melko huokea. Tuntuu vähän turhalta tuhlata noihin Cube:n valmisefekteihin, vaikkakin toisivat lisää vaihtelua soundiin. Cube näyttää kyllä monipuolisemmalta, mutta Warwicki on taas jotenkin laadukkaammaan olonen. Ns. tilpehööritön. Nojaa, jos osaatte sanoa paremmin nin sanokaa ihmeessä. Minulla on VOIMAA!!! |
ötzi 27.02.2007 13:05:23 | |
---|
Amiskalla sentään lehmät on pehmeitä |
Johannes_t 27.02.2007 13:07:37 (muokattu 27.02.2007 13:08:31) | |
---|
Mitä mieltä ootta Fenkun Rumblesta? Tilasin semmosen tuossa viime viikolla thomanilta, ei ole vielä saapunut. Osaako joku sanoa minkälainen paskaläjä sitä tuli tilattua? http://www.thomann.de/fi/fender_rumble_100210.htm Se on ihan asiallinen peli. Soundista tykkään ja olemuksesta ylipäätään. E: paitsi tuota 2x10-mööpeliä en ole kokeillut, vaan 1x15:sta. Luulisi kuitenkin, että ihan toimiva vehjes tuokin on. |
Typhus 27.02.2007 16:10:17 | |
---|
Mulla on kokemusta tuosta rumble 2x12 mööpelistä... Saundi oli vähän liian keskiääni voittoinen ja alapäätä jäin kaipaamaan reilusti enemmän... testasin myös 1x15 ja se oli paljon lämpimämpi saundilta heti :) Muuten hyvin tehtyjä laitteita ei moitteita :) Kannattaa treenata ahkerasti niin ehkä siekin joskus opit soittamaan kokonuotteja! -Arva |
Mulla on kokemusta tuosta rumble 2x10 mööpelistä... Saundi oli vähän liian keskiääni voittoinen ja alapäätä jäin kaipaamaan reilusti enemmän... testasin myös 1x15 ja se oli paljon lämpimämpi saundilta heti :) Muuten hyvin tehtyjä laitteita ei moitteita :) No voi perse, Kyselin vähän kaikilta että kumpi ois parempi 1X15 vai 2X10 ja noin 90% äänistä meni 2X12 puolelle. Mutta noh, kunhan ääntä lähtee, soundia voi muokata sitten kaikenmaailman purkeilla jos on tarvis Edit. Anteeksi kauheesti...Siis 2X10 Amiskalla sentään lehmät on pehmeitä |
Kieppi 27.02.2007 17:50:30 | |
---|
Eikös se nyt kuitennii ole 2x10" eikä 2x12"? Tiedän, olen pilkunviilaaja... haen takkini. Kalamies #10 >-)))>. Last.fm "Juu plei veri gud bääs." -Juice Leskinen- |
He_Man 27.02.2007 18:11:56 (muokattu 27.02.2007 18:12:40) | |
---|
Minkähän lainen toi Warwick on ylipäätään vahvarimerkkinä? Miten toimii esmes suhteessa Rolandeihin? Minulla on VOIMAA!!! |
Kieppi 27.02.2007 18:38:46 | |
---|
Mulla ei ole ollut Warren styrkkareiden kanssa sen ensimmäistäkään ongelmaa. Ensin oli ProFet III ja nyt on Quad VI. Molemmat tosin edustavat Saksassa tehtyä tuotantoa, nykyään ainakin osa kampsusta tehdään Kiinassa. Minä lasken Rolandin kyllä laatumerkiksi senkin. Oma Cube-100:ni on kyllä tehty Kiinassa, mutta jämäkkä peli on silti. Minä en henk koht usko, että menet kauheasti vikaan, jos noista jomman kumman hommaat. Kalamies #10 >-)))>. Last.fm "Juu plei veri gud bääs." -Juice Leskinen- |
Antti K. 27.02.2007 20:34:36 | |
---|
Mulla ei ole ollut Warren styrkkareiden kanssa sen ensimmäistäkään ongelmaa. Ensin oli ProFet III ja nyt on Quad VI. Molemmat tosin edustavat Saksassa tehtyä tuotantoa, nykyään ainakin osa kampsusta tehdään Kiinassa. Minä lasken Rolandin kyllä laatumerkiksi senkin. Oma Cube-100:ni on kyllä tehty Kiinassa, mutta jämäkkä peli on silti. Minä en henk koht usko, että menet kauheasti vikaan, jos noista jomman kumman hommaat. Mulla oli 8kööt -luvulla Roland Cube 60, SuperCube60Bass, SuperCube100Bass (siis se vanha malli 1x15") ja olivat todella hyviä laitteita. SC100B meni kuitenkin ruvelle kun vähän isompaa vedettiin. Vaihdoin sen kaverilta päittäin Acousticin nuppiin ja itetehtyyn kaappiin. Acoustic meni sitten Vaarille (Nevalaisen Mikko). Tästä uudesta Rolandin 100:sta ei oo kokemusta, mutta oli mulla männä vuonna pari kuukautta Made in Usa Roland DB500, ja sehän oli vallan mainio peli se. Warwickin komboista ei myöskään oo kokemusta, mutta tuo nyt myynnissä oleva ProFet III (Made in Germany) on kyllä vallan mainio peli. Jos mulla ei olis noita vahvaimia liikaa, niin en möisi. Nopeille VKB-miehille voisin tarkistaa tuota hintaakin. Tai voishan sen vaihtaa johonkin hjuvaan 1x15" kaappiinkin. Nyt on viulu. Vielä kun osais soittaa! |
ötzi 09.03.2007 13:01:17 | |
---|
Anteeksi vanhan topicin nosto mutta en niin ns pienen asian takia jaksa tehdä uutta. Eli tuossa ylempänä puhuinkin, thomanilta on siis tulossa Rumble 2X10, kannattaisiko vaihtaa se tuohon 1X15? Jos 2X10 puuttuu alapäätä niin eikö kannata ostaa tuo toinen kun siitä voi niitä sitten leikata pois jos on tarpeen? Ja säästäisi siinä sen 30euroakin jos vaihtaisi. Onko kellään kokemusta moisesta kanssa käymisestä thomanin kanssa? kun maksu on suoritettu tilinsiirrolla niin tuleeko ne rahat takaisin minun tilille? Kiitoksia avusta Amiskalla sentään lehmät on pehmeitä |
LaXu 04.02.2008 13:08:12 | |
---|
Nostetaanpas wanhaa ketjua jälleen. Cube 100 alkanut houkuttamaan. Cube 30:sta testasin ja soundi miellytti, mutta satasen isompi kaiutin luulisi auttavan soundin kanssa ja 100W tehokin tekee siitä käyttökelpoisemman, vaikka vahvari tulisikin pääasiassa koti/äänityskäyttöön. Onko joku päässyt testaamaan molempia Cubeja ja osaisi sanoa niiden soundin eroista? |