Aihe: Whitesnake-Ain't No Love In The Heart Of The City
1
poppamies
27.02.2007 07:21:10

Otimme tuollaisen "kasarihevikappaleen" ohjelmistoon ja huomasin yllätykseskseni että eräässä live versiossa joka on Hammersnithissä äänitetty 1980 on huomattavasti siistimpi bassolinja mitä alkuperisäänityksessä "Snakbite" levyllä vuodelta 1978. Monesti on niin että liveversiossa soitetaan vähän retusemmin ja vähän oikaisemalla mutta ainakin tässä tapauksessa homma on todella kehittynyt. Eikai vain ole niin että basisti olisi vaihtunut tuossa välissä? Tässä transkriptio..
http://www.geocities.com/jani_bjorklund/Aint_No_love.pdf
G strings are for strippers!
Karlsson
27.02.2007 08:49:45
Kenen biisi toi on alkujaan?

Mulla on tosta reggae-artisti Al Brownin hieno versio ja sen muistan, että se on äänitetty ennen vuotta -78, joskaan en tarkasti, että mikä vuosi. Pitää tsekata kun pääsen himaan.

Hieno kappale joka tapauksessa.
"Toi on vähän sama kuin neulominen, pitää osata tehdä juttuja käsillä ilman, että katsoo." -Katkerabassoleski bassonsoitosta
UncleFester
27.02.2007 08:52:10
Kyllähän se Murray taitaa soitella bassoa aina siitä alusta sinne '82 vuoteen saakka ellen ihan väärin muista. Hyviä bassolinjoja kyllä löytyy siltä jampalta.
poppamies
27.02.2007 09:20:44

Joo, coverihan se Whitesnaken versio on mutta kenties tunnetuin.
http://www.secondhandsongs.com/song/34073
G strings are for strippers!
rheinone
27.02.2007 09:40:08 (muokattu 27.02.2007 09:44:57)
Otimme tuollaisen "kasarihevikappaleen" ohjelmistoon.

Jumalauta nyt loppu hienon piisin haukkuminen kasariheviks! Hihat palaa heti aamusta, prkl. Oikeesti.

E: Murray on kova jäbä. Hienot bassolinjat myös esmes Fool For Your Lovingissa. ...tajusin vasta ku meitin uus basisti rupes apinoimaan niitä kuvioita.
All you gotta do is plug me into High Voltage rock'n'roll
sirdickyj
27.02.2007 09:57:44
Kenen biisi toi on alkujaan?

Bobby "Blue" Bland:in. Se on semmonen aika rivakka ja kevyehkö biisi alunperin, josta myös Kirka-vainaa teki suomennoksen "Autiomaa".

Eero Raittinen veti ton ku oltiin yhteisellä keikalla syssymmällä. Vedettiin sitte kostoks heti itekki se. Silvio, onks videoo siitä meidän vedosta?
Pataan! ...+alv.
Silvio Dante
27.02.2007 10:40:34 (muokattu 27.02.2007 10:42:51)
Bobby "Blue" Bland:in. Se on semmonen aika rivakka ja kevyehkö biisi alunperin, josta myös Kirka-vainaa teki suomennoksen "Autiomaa".

Eero Raittinen veti ton ku oltiin yhteisellä keikalla syssymmällä. Vedettiin sitte kostoks heti itekki se. Silvio, onks videoo siitä meidän vedosta?

Ei oo. Tulevaisuudessa on vaikka mitä videoita vedoista, aletaan kato videoguruiks!

E: niin eihän toi mitään "kasariheviä" oo kun on melkein täysverinen bluus. Esim. Whitesnake - Is This Love istuu paremmin "kasarihevi" nimikkeen alle
Ote Hemmon artikkelista: Beer Cunt Tavastialla 23.09.2006 "Raahattiin sammunut Silppuri kainaloista pihalle ja jätettiin se nojaamaan seinää vasten. Rai-rai. Kostea ilta."
absqua
27.02.2007 10:44:07

Raittisen kanssa mäkin olen tuota biisiä ne ainoat kerrat soittanut kun sitä olen soittanut.
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
sirdickyj
27.02.2007 16:26:20
Raittisen kanssa mäkin olen tuota biisiä ne ainoat kerrat soittanut kun sitä olen soittanut.

se on makee se svengi mikä niillä on siinä hommassa
Pataan! ...+alv.
Johnny Buzz
27.02.2007 16:50:53

Bobby "Blue" Bland:in. Se on semmonen aika rivakka ja kevyehkö biisi alunperin

Toi orkkis on muuten ihan helvetin hyvä biisi.
Soulstab live 3.3.2007 @ Bar Mendocino. Kaksi settiä: cover-setti n. 22:30, omat veisut 23:30. Vapaa pääsy! www.soulstab.com
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)