Briteistä tuli jokin aika sitten sähkökitara niin siinä oli lähetyskulut 60 puntaa, että aika tyyristä huvia. Tulevat Briteistä mantereen kautta, elikkäs mitä omia lähetyksiä olen seurannut niin Tanskan kautta. Selittänee korkeamman hinnan vs. Saksa ym. "Living is easy with eyes closed!" |
jsvenn 26.02.2007 08:21:15 | |
---|
Olen hankkinut pari kitaraa ja muutakin pikkusälää USA:n eBaysta. Molemmat kitarat olen maksanut pankin kautta, eikä mitään ongelmaa ole myyjän takia ilmennyt. UPS:n rahtikulut olivat toisessa tapauksessa 375 dollars ja sählinkiä oli kuljetusliikkeellä tullin ja alvi:n perimisestä. (Yrittivät veloittaa tullimaksun myyjältäkin.) Onneksi oli pankin kuitti tullimaksun suorittamisesta, joten asia selvisi sähköposteilla. Toisen kitaran rahti oli 135 dollars ja paikallisposti toi senkin kotiovelle. Posti veloitti sitten tullin ja alvin laskulla noin kuukauden kuluttua tavaran saapumisesta. Siis posti pelasi hyvin. Pikkusälät olen maksanut käteisellä, eikä niidenkään kanssa ole vielä ollut mitään ongelmaa. En käytä luottokortteja, joten paypaliin en en voi liittyä. Samat kokemutkset on Saksan suunnan eBaysta, josta tosin olen hankkinut vain pikkutavaroita. Käteismaksun kanssa tietenkin kannattaa olla tarkkana. Pankki velottaa tilisiirrosta 34 ekeä, joten halvan tavaran hinta nousisi turhan korkeaksi pankin kautta maksettaessa. |
Twinkle 26.02.2007 09:22:41 | |
---|
Samat kokemutkset on Saksan suunnan eBaysta, josta tosin olen hankkinut vain pikkutavaroita. Käteismaksun kanssa tietenkin kannattaa olla tarkkana. Pankki velottaa tilisiirrosta 34 ekeä, joten halvan tavaran hinta nousisi turhan korkeaksi pankin kautta maksettaessa. Saksaan maksettaessa tilisiirrosta ei onneksi tule kuluja nykyään kun ollaan EU:ssa. |
joukov 26.02.2007 17:02:48 | |
---|
Saksaan maksettaessa tilisiirrosta ei onneksi tule kuluja nykyään kun ollaan EU:ssa. Saattaa veloittaa mikäli laitat pankin tädin tekemään siirron puolestasi. Itse tehtynä ei ylimääräisiä veloiteta. Paul Stanley: Live To Win, KISS: KISSology The Ultimate KISS Collection Vol.1 1974 - 1977 |
ankkiz 26.02.2007 18:31:25 | |
---|
Onkohan saksan ebayssa jotenkin mahdollista vaihtaa kieltä? Tietämätön aloittelija, antakaa anteeksi. |
LaXu 26.02.2007 18:33:57 | |
---|
Onkohan saksan ebayssa jotenkin mahdollista vaihtaa kieltä? Käytä ebay.comin tai ebay.co.uk kautta niin eBayn tekstit ovat englanniksi, mutta tietysti saksaksi kirjoitetut kuvaukset eivät. Ne voi sitten kääntää sianenglanniksi vaikka Babelfishilla. |
ankkiz 27.02.2007 20:16:09 | |
---|
Onkos ebayssa ollenkaan hintavarausta, vai onko kaikki kaupat automaattisesti sitovia? Tietämätön aloittelija, antakaa anteeksi. |
oiva tumpeloinen 27.02.2007 20:19:01 | |
---|
Onkos ebayssa ollenkaan hintavarausta, vai onko kaikki kaupat automaattisesti sitovia? Siinä huudetun hinnan alla näkyy teksti, jos siinä on hintavaraus. Siis lontoonkielisillä sivuilla siinä lukee muistaakseni Reserve not met, jos siinä on hintavaraus, mikä ei ole ylittynyt. Muissa tapauksissa siinä ei sellaista ole. |
fox 27.02.2007 20:52:52 | |
---|
Onkos ebayssa ollenkaan hintavarausta, vai onko kaikki kaupat automaattisesti sitovia? Oiva tuossa jo tuon sanoikin, toinen poikkeama täkäläiseen on se, että huutokauppa loppuu ku seinään, kun aika tulee täyteen, eli viime sekuntien snaipperit korjaavat hedelmät... ;) Noissa joissain on lisäksi "Buy it Now"-optio, jossa voi ilman huutokauppaa ostaa sen kaupan kohteen.. Saksalaiset muuten harvemmin laittaa hintavarausta... |
7enderbender 28.02.2007 19:49:55 | |
---|
Itse olen huutanut joitakin kitaroita, kauloja ja efektejä, lähinnä Saksan, Englannin ja Ranskan E-baystä. Täytyy sanoa, että se prosenttiluku, joka näyttää toteutuneiden kauppojen asiakastyytyväisyyden pitää kyllä aika takuuvarmasti palvelun hyvänä, olipa kyseessä yksityinen myyjä tai sitten firma. Pari kertaa olen sattunut samaan epäkelpoa tavaraa, mutta kun olen lähettänyt myyjälle perusteellisen selvityksen siitä että hänen myymänsä tavara on p*skaa eikä sitä mitä pitäisi, olen saanut rahat takaisin alta aikayksikön (paypal). Molemmissa tapauksissa tavaran hinta oli sen verran alhainen, että sain pitää tavaran itselläni, koska myyjän ei olisi kannattanut maksaa postikuluja kahteen suuntaan, varsinkaan tavarasta joka on jo kertaalleen huonoksi todettu. Pyyntönä oli lisäksi myyjän puolelta, että antaisin positiivista palautetta kaupasta, mainitsematta tavaran laadusta mitään. Näissä kahdessa tapauksessa olin aika vahvoilla, koska olin etukäteen meilannut ja kysynyt tiettyjä yksityiskohtia tuotteesta. Kun tavara ei sitten ollutkaan sitä, mulla oli meilit tallella joihin olisin voinut tukeutua tarpeen (=kiistan) tullen. Eli kannattaa kysyä tavaran laadusta ennen huutoja, jos on pienintäkään epäselvyyttä. Paypalin suhteen ei ole ollut mitään ongelmaa. Ja sitä paitsi siitä koituvat kulut ottaa yleensä myyjä kontolleen. |
lukeman 01.03.2007 23:53:06 (muokattu 01.03.2007 23:54:26) | |
---|
Toisessa keskustelussa jo hehkuttelinkin, että tänään sain Mesa Nomad 55 combon. Saksan ebaysta ostin. Sain huomattavasti huokeammalla kuin Suomesta ja tuon kunto on uutta vastaava. Nomadiahan ei enää valmisteta. Toimitusaika vajaa viikko. Yksi onnistunut kauppa siis takana. Omasta puolestani voin edelleen suositella ebayta. Tarkkana toki kannattaa olla mahdollisten kauppakumppaneiden kanssa. Edit. Kirjoitusvirhe. |
Jmvk 02.03.2007 00:17:23 | |
---|
En ole tilannut, mutta erittäin paljon tekisi mieli. Aivan sen takia että sieltä saa sellaisia vahvistimia ja kitaroita joita ei yleensä löydä helposti. Tai hinnan takia. Mutta en uskalla lähteä sieltä mitään kallista ostelemaan, enkä minä varmaan tyhmänä osaisikaan hoitaa kaikkia maksuasioita ym. Jos ois mitä jois jois sen pois ettei ois mitä jois pois |
Jucciz 02.03.2007 03:11:39 | |
---|
Saattaa veloittaa mikäli laitat pankin tädin tekemään siirron puolestasi. Itse tehtynä ei ylimääräisiä veloiteta. Käyttääkö joku vielä ihan oikeasti pankin tätejä tilisiirron tekemiseen? Verkkopankissa IBAN-siirto ei ainakaan maksa mitään EU:n sisällä. |
kege 23.08.2007 02:13:24 (muokattu 23.08.2007 02:18:08) | |
---|
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-. |
Twinkle 23.08.2007 03:27:32 | |
---|
Liikkuuko näistä keskihintaisista kepukoista jotain b-laatu -eriä tms.? Jospa esimerkiksi tässä tapauksessa hinnat selittyisi sillä. Mallit on tosin vähän eilisiä mutta silti on epäilyttävän halpaa uusiksi kitaroiksi, ja nettikaupassahan kaikki maanantaikappaleet on parasta myydä pois, eikö? Axxion himottaisi mutta arveluttaa... Eniten tuota b-sarjaa on nähnyt juuri keskihintaisten kepakoiden kanssa, yleensä nämä kuitenkin on eritelty kuvaukseen jos niitä on. Tässä tapauksessa kyllä noita hintoja lähtisin selittämään sillä, että tuo kauppias vaikuttaa keskimääräiseltä helppoheikiltä. Kun katsoo sen katalogia, siellä on vähän kaikenlaista, aika erilaisissa hinnoissakin. Ehkä tämä on juuri niitä sellaisia, jotka ostaa vanhoja varastoja, konkurssipesiä ja sen sellaisia ja myy ne sitten voitolla eteenpäin. Se selittäisi osaltaan vähän sitäkin, kuinka nuo mallit tosiaan on vähän vanhentuneita. Yksi mahdollisuus tietenkin on, että keskittämällä joku on saanut vain todella hyvän diilin noista soittimista ja sen takia pystyy myymään halvalla. |
darrell 23.08.2007 08:31:36 (muokattu 23.08.2007 08:34:41) | |
---|
Ei sittenkään mitään, kommentoin epähuomiossa ketjun kivikautista osaa. Antaa kaikkien kitaroiden soida. Kielten värähtely yleinen ja yhtäläinen. |
kege 23.08.2007 12:17:48 | |
---|
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-. |
oiva tumpeloinen 23.08.2007 12:29:30 (muokattu 23.08.2007 12:29:40) | |
---|
Jatkanpa vielä spekulointia edellisestä viestistäni... Axxionin kuvauksessa, "mint condition, as new" (vihjaa että olisi käytetty vehje) ja kuitenkin alempana item specifics kohdassa: "Condition: New". TAKAAKO tuo jälkimmäinen että kyseessä ei ole käytetty kitara? http://cgi.ebay.co.uk/ESP-LTD-AXXIO … ssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem Mikään mitään takaa. Myyjä on sen ihan itse siihen laittanut. Tuommoiset asiat ei selviä kuin kysymällä myyjältä, tosin aikarajan kanssa saattaa tehdä tiukkaa. |
mrk 23.08.2007 12:33:34 | |
---|
Näiden kaikkien lisäksi vielä sellainen tieto, että tulleja ei peritä jos perittävän määrä jää alle 10 euron. Toisin sanoen, EU:n ulkopuolelta tulevat lähetykset joiden kokonaisarvo jää alle 38.05 euron ovat täysin tullivapaita. Tuokin riippuu ja roikkuu. Eri tuotteilla on erisuuruisia tullimaksuja. "Short On Long Term Goals" |
oiva tumpeloinen 23.08.2007 12:37:21 | |
---|
Tuokin riippuu ja roikkuu. Eri tuotteilla on erisuuruisia tullimaksuja. Musiikkiromuilla tuppaa aika pitkälti olemaan samat maksut. Vai mitä tarkoitat? |