Loijaa 23.01.2007 06:31:49 | |
---|
Sanokaa mitä sanotte, mutta Blair Witch Project oli hyvä kauhuleffa, kun katsoin sen ensi kertaa tuossa männä viikolla. Heavy Metal Thunder |
AP 23.01.2007 10:57:22 | |
---|
Tuon kävin leffassa katsomassa. Olihan se hyvin tehty ja niin päin pois, mutta ei se suuremmin jännittänyt. Tosin se loppukohtaus oli helkkarin hieno. Kouluarvosanana vaikkapa 7+. Sama. Tunnelmaa tosin hajotti hiukan, kun edessä istuneet repesivät piikkilankajutulle täysillä. Yleensä tehokkaimpia juttuja ovat kyllä mulle ne, mitkä tapahtuvat leffassa jonkun mielessä, sellaisia joita ei pääse pakoon. Esimerkiksi Hohto, missä periaatteessa mitään kauheuksia "ei ole"; paitsi pikkupojan ja Jackin päässä. Samasta syystä lie toimiva myös kotimainen kauhusarja Painajainen, mikä lisäksi sijoittuu vielä niin tutuntapaiseen ympäristöön -- eihän sellaisessa pitäisi olla mitään pelottavaa. Sitten taas jotkut sisälmyskekkerit, ääriesimerkkinä joku Cannibal Holocaust, ovat vaan vastenmielisiä tai yököttäviä, eivät niinkänä pelottavia. "Että se tulisi seinän läpi ja kaataisi hellan, ja menisi toisesta seinästä ulos. Sitten muumimamma sanoisi että "kah, nyt taitavat kakkuset uunissa olla hieman vituillaan" -Tempura |
BondakeBunny 23.01.2007 10:58:39 | |
---|
Eka amityville horrori, sitte se uus hills have eyes. Vittu ku muistas taas ku hylly melkein täynnä pelkkiä kauhu elokuvia. The Thingi aika paras samoin kuin Shining. In every revolution theres a man with a vision... |
Jenka 24.01.2007 00:42:20 | |
---|
Mua odottaa tuollainen kauhuelokuva kuin My little Eye. Ainakin vaikuttaa aika hyvältä, tiedä sitten. Vähän Big Brother-meiningillä, mutta hyytävämpiä juttuja luvassa :D Im all lost in the Supermarket
I can no longer shop happily. |
Henko 24.01.2007 13:43:53 | |
---|
Mua odottaa tuollainen kauhuelokuva kuin My little Eye. Ainakin vaikuttaa aika hyvältä, tiedä sitten. Vähän Big Brother-meiningillä, mutta hyytävämpiä juttuja luvassa :D Mä ihan tykkäsin tosta. Tie miehen sydämeen käy rintalastan läpi. |
jigsore 24.01.2007 14:13:17 | |
---|
Anttilasta löytyi Wes Cravenin The Last House On The Left hintaan 3,99€. Nam! jo nyt on saatana |
Tympee Huttunen 25.02.2007 21:52:35 | |
---|
Äsken katsoin The Descent-elokuvan. Oli kyllä paras kauhuleffa pitkään aikaan. Leffan alkupuolisko oli varsin klaustrofobinen ja sitten alkaa tapahtua. Hyvä leffa! http://www.imdb.com/title/tt0435625/ |
Prophet 25.02.2007 23:46:30 | |
---|
Hammerin lukuisat elokuvat, mm. Frankensteinit, Draculat ja muumiot. |
juuso a 26.02.2007 00:06:31 | |
---|
Hammerin lukuisat elokuvat, mm. Frankensteinit, Draculat ja muumiot. Just tossa katoin melkein kaikki Christopher Leen Draculat. Osa niistä oli kyllä aika koomisia (etenkin se jossa on niitä paikallaan "lentäviä" kumilepakoita), mutta on niissä hyvät musat. |
"Whereof their mother daintily hath fed, eating the flesh that she herself hath bred." |
Nimismies 26.02.2007 07:19:32 | |
---|
Katsoin eilen Texas Chainsaw Massacre - The Beginningin. Oli muuten, voi jumankauta. Kieroin ja väkivaltaisin koskaan näkemäni elokuva. Silkkaa nihilismiä alusta loppuun. |
Jenka 26.02.2007 14:17:40 (muokattu 26.02.2007 14:18:17) | |
---|
Aika rankka on myös se Manson-leffa, dokkarimeiningillä. Kaipa se tänne kauhuelokuvaosastoon kuuluu. En nyt tiedä oliko leffana mitenkään erityisen hyvä, mutta tosielämään perustuen se saa aika toisen näkökulman. Sitä on muuten näkynyt hyvin halvalla Anttilassa. "We are united, by drifting alone" |
Anri8000 26.02.2007 23:43:00 | |
---|
Maailman maku myrkyllinen mutta syötävä on ihmisen. |
jjylli 27.02.2007 02:45:37 | |
---|
Sanokaa mitä sanotte, mutta Blair Witch Project oli hyvä kauhuleffa, kun katsoin sen ensi kertaa tuossa männä viikolla. joo. innostaa ihmisiä syksyisille telttaretkille. |
-Orion- 04.03.2007 10:17:27 (muokattu 04.03.2007 10:18:41) | |
---|
Paras kauhuleffa minkä oon nähny on Terminaattori ykkönen!! :DDD No ei ny. sai kunnon naurot ku sitä katto mutta asiaan: Ei niitä ny oo tullu kateltua niin paljo. Jotai näitä Freddy vs. Jason, Friday the 13th, Jason X mutta ei ne jotenki kolahda. Piti tässä vähä aika sitte vuokrata The Omen, onko se muute hyvä? :) Nii joo ja oon nähny sitte jonku The Ghost Shipin ja the Hills have eyes. |
Milkop 04.03.2007 14:14:30 | |
---|
Äsken katsoin The Descent-elokuvan. Minun mielestäni tuo oli taas karmeinta shittiä aikoihin. Siitä olisi saanut vaikka mitä aikaiseksi, koska se alkupuoli oli tosiaan ihan mainiota, mutta ne Klonkut aiheuttivat vain naurukohtauksia. Komediana silti ihan hyvä. "I believe that people who are going to commit crimes should not have guns" -- George W. Bush
R.I.P. Dimebag Darrell | THV-klubi #49 |
bedlam 04.03.2007 14:42:45 | |
---|
Minun mielestäni tuo oli taas karmeinta shittiä aikoihin. Siitä olisi saanut vaikka mitä aikaiseksi, koska se alkupuoli oli tosiaan ihan mainiota, mutta ne Klonkut aiheuttivat vain naurukohtauksia. Komediana silti ihan hyvä. Minusta Descent oli ihan jees. Kannattaa myös antaa ajatusta sellaiselle mahdollisuudelle, että ehkä noita klonkkuja ei ollut oikeasti olemassakaan. Päähenkilöhän unohti pillerinsä mökille leffan alussa. Se viimeksi nauraa joka hitaimmin ajattelee. |
Tympee Huttunen 04.03.2007 15:37:39 | |
---|
Minusta Descent oli ihan jees. Kannattaa myös antaa ajatusta sellaiselle mahdollisuudelle, että ehkä noita klonkkuja ei ollut oikeasti olemassakaan. Päähenkilöhän unohti pillerinsä mökille leffan alussa. Itseasiassa tuo skenaario ei tullut mulla ihan heti mieleen.. Musta ne klonkut olivat harvinaisen onnistuneita. Kannattaa kyllä katsoa, ellei ole nähnyt. |
carnation 04.03.2007 18:39:50 (muokattu 04.03.2007 18:42:48) | |
---|
Katsoin eilen Texas Chainsaw Massacre - The Beginningin. Oli muuten, voi jumankauta. Kieroin ja väkivaltaisin koskaan näkemäni elokuva. Silkkaa nihilismiä alusta loppuun. Hoho, katsoin juuri äsken tuon, mutta eipä kyllä kolahtanut... En sitten tiedä mitä kaikkea olet katsonut, jos tämä oli kieroin ja väkivaltaisin "koskaan". No olihan siinä väkivaltaa, mutta ei mitenkään erityisen hätkähdyttävää tai oksettavaa. Veri kyllä lentää, ei siinä mitään. Johtui ehkä siitä, että kunnon väkivaltaiset kohtaukset tarvitsisivat taustalleen jonkin "psykologisen" ulottuvuuden, tai edes sen että hahmoista välittäisi jotenkin. Nythän tässä taputti käsiään joka kerta kun yksi teini saatiin ruumiiksi asti. Ihan ok viihdettä sinänsä tuo elokuva, mutta erityisen luotaantyöntävän nihilistiseksi tai rankaksi en tuota siltikään sanoisi. Tai sitten olen nähnyt näitä aivan liikaa. Episodi-lehden Tuomas Riskala kirjoitti tästä, että "...kauhufilmi, jonka raakuus ja väkivallan taso hätkähdyttää jopa kaiken nähnyttä kauhun suurkuluttajaa", mutta tämä ei ainakaan omalla kohdallani toteutunut. Olihan tässä kuitenkin moniin lällyimpiin teinikauhuelokuviin verrattuna paljon enemmän sitä visvaa ja verta, sääli vain että kaikki muu olikin sitä klisetuubista puristettua tahnaa mihin törmää joka paikassa. Nämä "esiosat" näyttävät olevan vain tekosyy ohjata lisää ja lisää suoranaisia remakeja aina vain samoista ja samoista aiheista. Pintapuolisesti ja hätäisesti käsiteltiin Leatherfacen syntymä ja sen maski-idean alkuperä, mutta muu elokuva oli sitä tasan samaa, vain hahmojen nimet muuttuvat, jos nekään. Pisteet parista piristävästä näyttelijästä, R. Lee Ermeystä ja Lee Tergesenista. Tälle versiolle moottorisaha-aiheesta antaisin kaksi tähteä. |
Newsted85 04.03.2007 22:26:57 | |
---|
Kyllähän Hohto on yksi parhaista kauhuleffoista koskaan. Jack Nicholson on tapansa mukaan maanisen loistava ja Kubrickin ohjaus on mestarin työtä. "I will choose a path that's clear, I will choose free will" -Neil Peart |