Itse en muutenkaan jaksaisi roudata vahvaria edestakas treeniksen ja himan väliä. Putkienkin pitäisi antaa kunnolla jäähtyä ennen roudausta yms. Mun neuvo olisi ottaa paras mahdollinen vahvari (mitä rahalla on mahdollista saada) bändisoittoon ja hankkia kotiin vaikka joku pod tai v-amp2. Noilla onnistuu äänittelykin helposti. Itse olen sen verran laiska, että molemmilla treeniksillä on kitarat ja vahvarit odottomassa treenejä. Ei jaksa aina roudailla. Kotona soittelen vain PodXT:n. Hip hei. Onneks mä pystyn heittämään kivellä etuovelta treeniksen seinään. Roudaus on vähäistä. Toisin kuin ennen. Jazz is not dead, it just smells funny.
Frank Zappa
Niijjuu. Synat ja multiefektit on perkeleen keksintöjä. |
Mutta 20w edition tube? riittääkö bändi soittoon? No se vähän riippuu millaisessa bändissä soitat. Itselleni tuo on piisannut ihan hyvin, mutta eipä meidän bändissä olekaan kuin kitara, basso, rummut ja laulu. Särökanavan volume on yleensä siinä n. klo. 10 kohdalla. Cleanin kanavan volume on n. klo 12 kohdalla. Niin, ja kitarakin vaikuttaa jonkun verran, nuo asetukset tavallisella stratolla. Jos teidän bändissä on enemmän soittajia, ja toinen kitaristi, jonka kanssa täytyy kuuluvuudesta "kilpailla" (tiedän, eihän sen tuolleen pitäs olla, mutta tosiasiat on tosiasioita), niin varmaan vähän isompitehoista katselisin. "Vegetaristi syö kasveja. Humanisti ihmisiä." -Roman Schatz |
Eikös kuluttajansuojalaissa lue, että laitteen (jonka on tarkoitus siis on kestää pitempään kuin puoli vuotta) pitää kanssa kestää pitempään? Eli faktinen takuu on kyllä pitempi kuin 6 kuukautta. Eri asia sitten on, kuka takuun hoitaa. Musaliikkeellä voi olla tuo 6kk takuu, mutta valmistajalla sen pitäisi olla pitempi. Eri asia sitten, kuka jaksaa ulkomaisen valmistajan kanssa moisesta alkaa vääntämään, jos remppa ei kovin iso ole. Takuu ja virhevastuu on kaksi aivan eri asiaa. Virhevastuu on tuotteen valmistajan vastuu siitä, että tuotteen pitää kestää "kohtuullisen käyttöiän" verran ja takuu on sitten ekstraa sen päälle. "Anna mie soitan rumpuja!" -Amorphiksen kosketinsoittaja keikalla |
Ehkä se Framuksen kaappi ja joku käytetty Laneyn putkinuppi, pari kuukautta sitten semmonen oli torilla 300 e hintaan. Vai miten olisi Peavey Valveking? En kyllä osaa sanoa noitten puhtaista oikeen mitään, ehkä kantsis harkita jonkun lattiaetuasteen laittamista väliin jos puhtaita haluaa. |