Aihe: Telecaster ja oudot mieltymykset
1 2 3
cruel_destiny
25.02.2007 13:04:34
http://www.guitar24.de/de/pro.php?id=5139
Tuo ei tosin vielä takaa, että kitaraa on varastossa. Laita niille mailia ja kysäise, vastaavat yleensä aika nopeasti. Maksu onnistunee (onnistui ainakin pari vuotta sitten) tilisiirrolla, eli ei pitäisi tarvita luottokorttiakaan.

toi ei ole kyllä sitten muuten teleä tavannutkaan saundin puolesta, ulkonäkö pelkästää... mahonki bodi (oikeassa telessä saarni tai leppä) ja 2 humpparia... Hyvä vehjes kyllä toikin on, kaveri omistaa tuollaisen ja on sillä tulli aina välillä soiteltua...
rheinone
25.02.2007 13:07:49
toi ei ole kyllä sitten muuten teleä tavannutkaan saundin puolesta, ulkonäkö pelkästää... mahonki bodi (oikeassa telessä saarni tai leppä) ja 2 humpparia... Hyvä vehjes kyllä toikin on, kaveri omistaa tuollaisen ja on sillä tulli aina välillä soiteltua...

Eihän tässä vissiin mitään vitnage-henkistä teleä haettukaan.
All you gotta do is plug me into High Voltage rock'n'roll
saastara
25.02.2007 13:16:13 (muokattu 25.02.2007 17:34:37)
Eihän tässä vissiin mitään vitnage-henkistä teleä haettukaan.

Voihan sitä toki ulkonäköäkin takaa ajaa.. mutta kyllä minä veikkaa, että useimmat valitsevat telensä sen soundin takia. Jos on tele hakusessa, ei liikoja tee vähän teleltä näyttävällä kepillä joka ei kuulosta teleltä. :D

E: Jep.. Ulkonäköähän täällä metsästettiin. Noh, tyhmä idea, sanon minä. :) Ostaa vaan sen vintage-telen. Kauniisti irtoaa hevanderi. Hyvä humppari tallaan ja joku DiMarzion jytäsinkku kaulaan. A vót!

E II: Ja kaiken lisäksi kuulostaakin vielä hyvältä.
Lisää middleä ja vähemmän volumea. Minä soitan A-vireestä koska minulla ei kasva parta vielä ja kikkelini on kovin pieni. Sitten kun tuo partaongelma ratkeaa, voin virittää kitarani takaisin E:hen ja ryhtyä soittamaan oikeaa musiikkia.
cruel_destiny
25.02.2007 13:20:35
Voihan sitä toki ulkonäköäkin takaa ajaa.. mutta kyllä minä veikkaa, että useimmat valitsevat telensä sen soundin takia. Jos on tele hakusessa, ei liikoja tee vähän teleltä näyttävällä kepillä joka ei kuulosta teleltä. :D

niinpä. Telen saundi on jotain mahtavuutta pirteydessään...
rheinone
25.02.2007 13:23:06

Lukekaahan jäbät otsikko ja NiXun alkuperäinen viesti.
Samu S.
25.02.2007 13:23:36

Nimimerkiltä Kjukka löytyy mainio esimerkki telestä, joka ei taatusti kuulosta yhtään teleltä. http://muusikoiden.net/jasenet/kuvaus.php?id=2087

Ja on nätti kuin mikä.
rheinone
25.02.2007 13:26:46
Nimimerkiltä Kjukka löytyy mainio esimerkki telestä, joka ei taatusti kuulosta yhtään teleltä. http://muusikoiden.net/jasenet/kuvaus.php?id=2087

Ja on nätti kuin mikä.

Erittäin tyylikäs tosiaan omassa sarjassaan.
Montte
25.02.2007 13:47:21
Mites Fenderin FMT Custom Tele? Pleksiä ei tosin ole, mutta siitä hyvästä carved top löytyy. Voin suositella soundien puolesta lämpimästi, jos vaan omaan käteen sopii. Tuossa kuvia omasta edesmenneestä yksilöstäni: http://iki.fi/ttal/tele

Korealainen?? Kumminkin vaikuttaa speksien osalta laatukitaralta
Kaikessa soi Blues
msm40
25.02.2007 14:02:18
Korealainen?? Kumminkin vaikuttaa speksien osalta laatukitaralta

Juu mutta on noissa sellasia pikku juttuja että esim. mun yksilössä näky takana selvästi missä menee puusaumat vaikka oli mustaksi maalattu ja noi reunalistat oli sieltä täältä vähän sinne päin. Sit oli sitä perus nauhojen törrötystä mutta niinpä oli Am Dlx Telessäkin kun paikallisessa kokeilin... Noo ketä haittaa, ketä ei.. Mua ei tollaset haittaa.
All you really need is your imagination... And a Tele...
_NiXu_
25.02.2007 15:12:56
Teen nyt sokeimmillekin selväksi, että tässä ei sitä The Tele soundia haeta, vaan enemmänkin muotoa. Toiselle se on taas ääni, mutta minulle muoto. Toiset vaan tykkää muhkummasta. :P
Montte
25.02.2007 17:28:33
Juu mutta on noissa sellasia pikku juttuja että esim. mun yksilössä näky takana selvästi missä menee puusaumat vaikka oli mustaksi maalattu ja noi reunalistat oli sieltä täältä vähän sinne päin. Sit oli sitä perus nauhojen törrötystä mutta niinpä oli Am Dlx Telessäkin kun paikallisessa kokeilin... Noo ketä haittaa, ketä ei.. Mua ei tollaset haittaa.

Mitenkäs vire? Toivottavasti parempaa sorttia kuin 2000-luvun korealaiset standard squierit :::D Pakko käydä jossain hiplaamassa uutta rakkautta..
Kaikessa soi Blues
rheinone
25.02.2007 18:03:33
msm40
25.02.2007 18:36:40
Mitenkäs vire? Toivottavasti parempaa sorttia kuin 2000-luvun korealaiset standard squierit :::D Pakko käydä jossain hiplaamassa uutta rakkautta..

En huomannut ongelmia, asennutin Earvanan satulan tosin...
All you really need is your imagination... And a Tele...
LaXu
25.02.2007 19:28:25
Miten olisi Yamahan Pacifica 1511? Humpparit löytyy ja muoto on hyvin telejohdannainen. Käytettynä pitäisi mahtua hintaluokkaan. Kurkkaa kuvaa mun omalta sivulta (ja ei, en ole myymässä omaani).
_NiXu_
25.02.2007 20:53:49
Yamaha näyttää ihan nätille muuten, mutta lapa on minun silmiin karmaiseva. :O

Enivei. Jos ostan ihan perus Telen ja vaihdan siihen tallaan hotrailsin tai vastaavan tekeleen, niin riittääkö siinä potku hevanderin puolelle? Ymmärrän mikeistä yhtä paljon kuin possu aakkosista.. Myöskin vastaavanlainen mikki kaulaan olisi kans pop, oikeastaan aika rock.
_NiXu_
25.02.2007 20:58:56
Hevanderilla tarkoitan siis Metallicasta rankemmaksi, mutta ei sinne ärrimurri hevanderiin asti. :)
saastara
25.02.2007 21:01:31
Hevanderilla tarkoitan siis Metallicasta rankemmaksi, mutta ei sinne ärrimurri hevanderiin asti. :)

Jos ei perussinkkumikillä irtoa hevanderi, on soittajassa jotakin vikaa.. :) Loput onkin sitten soundikysymyksiä. :)

Vielä en ole törmännyt mikkiin jolla ei hevi taittuisi.. Paitsi EMG HZ4.. Sillä toisaalta ei taitu mikään hyvän kuuloisesti. :D
Lisää middleä ja vähemmän volumea. Minä soitan A-vireestä koska minulla ei kasva parta vielä ja kikkelini on kovin pieni. Sitten kun tuo partaongelma ratkeaa, voin virittää kitarani takaisin E:hen ja ryhtyä soittamaan oikeaa musiikkia.
JHL
25.02.2007 23:04:19

jos humbucker-ulkoasua ja -soundia haluaa niin sitä sitten tietysti pitää etusijassa katsella, mutta kyllä tosiaan ihan perustelestäkin lähtee tarvittaessa aika rujo soundi. tallaan (miksei kaulaankin) voi vaihtaa jonkin yksikelaisen kokoisen humbuckerin, tai sitten vain vaihtaa tukevamman singlecoilin, jos se olemassaoleva mikki ei tunnu riittävän.

olen omaa settiäni täällä jo mainostanut niin paljon että varmaan kohta joku saa paiseita, mutta jos vielä tämän kerran... eli omaan teleeni laitoin DiMarzion hot tele bridgen, yksikelaisen kuulaus ja dynamiikka säilyy, tanakat (mielipideasia, tietysti) säröt hoituvat myös.

*** mainos mainos***

kotisivuilta niitä surinoita voi kuunnella, noin niinkuin referenssimielessä:
http://www.insult.fi
http://myspace.com/theinsult

se mainostuksesta tällä erää.
LaXu
25.02.2007 23:09:25
Yamaha näyttää ihan nätille muuten, mutta lapa on minun silmiin karmaiseva. :O

Ootpa sie tarkka, eihän tuo eroa stratotyyppisestä lavasta juurikaan.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)