Aihe: Rek Guitars
1 2 3 4 5 6 7
ballfish
24.02.2007 15:31:49
Puolan pojat todenneet "Oh shit, varastossa ei ole tarpeeks reunalistaa näin isoon bodyyn, no, tasataan se kolo tuonne taakse keskelle"?

Pikemminki: "Voi vithu siin on hei mutka perkele."
Jake.e
24.02.2007 17:05:46
He olivat vielä piilotelleet sitä aikaisemmissa kuvissa niin ettei siitä voinut huomauttaa kun vasta sen jälkeen kun kitara oli lähtenyt jo matkaan.

Piilotelleet?

http://rekguitars.com/katalog/14/8.jpg
http://rekguitars.com/katalog/14/1.jpg
http://rekguitars.com/katalog/14/3.jpg

Right.
Jerk.
ballfish
24.02.2007 17:09:43
Piilotelleet?

http://rekguitars.com/katalog/14/8.jpg
http://rekguitars.com/katalog/14/1.jpg
http://rekguitars.com/katalog/14/3.jpg

Right.

Aikaisemmissa kuvissa! Eli noi kuvat on tulleet nettiin, kun paketti oli jo matkalla.

Right?
Gramer
24.02.2007 17:19:15
Right?

Eiköhän se näin ollutkin.
Vittuile vaan, saunan takana on vielä tilaa...
Numb
24.02.2007 17:24:04

My 2 cents: jos tilaisin customin, tilaisin sen siksi, että saisin juuri sitä mitä haluan, eikä sitä löytyisi muualta. Siksi sen myös pitäisi olla juuri sellainen kuin haluan, tai no deal.

Onneksi löysin kaupasta Les Paulin.
Gattubi ö skugi, bing bang bong -Remu Aaltonen
elbowski
24.02.2007 17:47:49
Pikemminki: "Voi vithu siin on hei mutka perkele."

Eissss... +
"Kaunianen on oikeesti persereikä keskellä espoota. Tai sit semmoinen tulehtunut näppylä espoon pakaroissa. Ja siellä muuten haisee oudolle, ootko huomannu? Paska mesta." -Diego
ralliolli
24.02.2007 17:56:52
Aikaisemmissa kuvissa! Eli noi kuvat on tulleet nettiin, kun paketti oli jo matkalla.

Right?

Kuvat tulivat nettiin sunnuntaina noin klo 23:n aikoihin jonka jälkeen sitä heille kirjoitin. Seuraavassa viestissä maanantaina he ilmoittivat laittaneensa kitaran postiin. Ja sitä aikaisemmissa kuvissa ei kyseistä kohtaa näkynyt ollenkaan.
HeavyMachinery
25.02.2007 15:07:56

Kuvat tulivat nettiin sunnuntaina noin klo 23:n aikoihin jonka jälkeen sitä heille kirjoitin. Seuraavassa viestissä maanantaina he ilmoittivat laittaneensa kitaran postiin. Ja sitä aikaisemmissa kuvissa ei kyseistä kohtaa näkynyt ollenkaan.

Hassua mutta olenko ainut jonnka mielestä tuo nauhan katkeaminen on tyylikäs ?
Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys"
HeavyMachinery
25.02.2007 15:11:02 (muokattu 25.02.2007 15:11:18)

Mun mielestä toi binding ei ole pahan näköinen noinkaan, mutta ratkaisuna kummallinen. Onko rakennuspuolen näkökulmasta muka jotenkin oleellisesti helpompaa/halvempaa jättää tollainen pätkä listoittamatta?

Puolan pojat todenneet "Oh shit, varastossa ei ole tarpeeks reunalistaa näin isoon bodyyn, no, tasataan se kolo tuonne taakse keskelle"?

Se on ehkä hieman helpompaa tehdessä mutta maalausta se vaikeuttaa pirusti. Ne jyrsii nuo reunalistat ennenkuin posket liimataan kiinni runkoon.Kyse on ilmeisesti läpikaulaisesta ?
Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys"
Ze Kink
25.02.2007 15:23:05 (muokattu 25.02.2007 15:24:15)
Hassua mutta olenko ainut jonnka mielestä tuo nauhan katkeaminen on tyylikäs ?

Et.

Minulla tuli mieleen, että eikös tuo ole neckthru? Jos tässä nyt on tullut joku väärinkäsitys, että ovat laittaneet bindingit nimenomaan bodyyn, eli kaulassa ei tosiaan ole bindingejä. Niinpä tuossa on tuo tyhjä kohta.

Ja tosiaan, olit itse pyytänyt noita hihnatappeja noin. Entä jos siinä asennossa tasapainotus on mahdotonta? Entä jos he ovat tuolla Rekillä etsineet sen kohdan, jossa kaulapainoisuus tuntuu vähiten? Käsittääkseni kaulapainoisuus on Flying V:ssä ongelma, jota ei koskaan saa täysin pois. En tosin ole asiantuntija, että voin olla väärässäkin..

Se on ehkä hieman helpompaa tehdessä mutta maalausta se vaikeuttaa pirusti. Ne jyrsii nuo reunalistat ennenkuin posket liimataan kiinni runkoon.Kyse on ilmeisesti läpikaulaisesta ?

Jees, en huomannut lukea tätä, mutta tätä minäkin hain.
Who gare`s...
ralliolli
25.02.2007 15:32:02
Ja tosiaan, olit itse pyytänyt noita hihnatappeja noin. Entä jos siinä asennossa tasapainotus on mahdotonta? Entä jos he ovat tuolla Rekillä etsineet sen kohdan, jossa kaulapainoisuus tuntuu vähiten? Käsittääkseni kaulapainoisuus on Flying V:ssä ongelma, jota ei koskaan saa täysin pois. En tosin ole asiantuntija, että voin olla väärässäkin..

Heti ensimmäisessä viestissä kysyin heiltä, että onko mahdollista näillä spekseillä tehdä kitarasta tasapainoinen. Tässä heidän vastaus:

I have just read your email very carefully. We do really understands
your dilemmas of balance etc. But the balance and the string action are
the first and the most important things in guitar making. We will make
these starpbuttons placed as you wish them to be. Before we start doing
something it always takes some time for think all the important things
over so there is no need to be worried about that balance dilemmas.
saastara
25.02.2007 17:06:02
Minulla tuli mieleen, että eikös tuo ole neckthru? Jos tässä nyt on tullut joku väärinkäsitys, että ovat laittaneet bindingit nimenomaan bodyyn, eli kaulassa ei tosiaan ole bindingejä. Niinpä tuossa on tuo tyhjä kohta.

Tämä tuli itselläkin mieleen ensimmäisenä..

Käsittääkseni kaulapainoisuus on Flying V:ssä ongelma, jota ei koskaan saa täysin pois. En tosin ole asiantuntija, että voin olla väärässäkin..

Itselläkään ei hirmuisesti ole traditionaalisista V-kitaroista kokemusta, mutta kaikissa niissä joita testannut olen on enemmän tai vähemmän se tasapaino ollut aina hakusessa.. Perinteiseen runkomalliin siis verrattuna.

Heti ensimmäisessä viestissä kysyin heiltä, että onko mahdollista näillä spekseillä tehdä kitarasta tasapainoinen. Tässä heidän vastaus:

"blablablablaablaa"..

En nyt millään tahtoisi ruveta saivartelemaan mutta tuossahan todetaan kuinka tärkeä asia tasapaino on kitaran rakennuksessa. Ja sitten sanovat, että laittavat tapit kuten sinä haluat. Eli tuo vastuu on periaatteessa sinun.. Mitenkään puolia nyt ottamatta.

Ettei nyt jää semmoinen kuva, että olisin jotenkin kannalla "mitäs olit tyhmä" niin totta kai minusta on itseisarvo, että kun customin tilaa, tulee sieltä keppi joka on just eikä melkeen. Valitettevasti, asiakkaidensa tavoin myös rakentajat ovat ihmisiä, joille sattuu virheitä.. Ja kun lisätään tähän vielä kulttuuri-, ja kielierot, on väärinkäsitysten siellä hyvä muhia.. Onneksi kuitenkin sait pienistä virheistä huolimatta hyvän soittimen käsiisi.. Harmi vain, että meni asia Rekin puolelta noin.

Ja jos lohduttaa, niin minusta tuo binding on sangen komea.
Lisää middleä ja vähemmän volumea. Minä soitan A-vireestä koska minulla ei kasva parta vielä ja kikkelini on kovin pieni. Sitten kun tuo partaongelma ratkeaa, voin virittää kitarani takaisin E:hen ja ryhtyä soittamaan oikeaa musiikkia.
_oSKu_
25.02.2007 17:20:27
En nyt millään tahtoisi ruveta saivartelemaan mutta tuossahan todetaan kuinka tärkeä asia tasapaino on kitaran rakennuksessa. Ja sitten sanovat, että laittavat tapit kuten sinä haluat. Eli tuo vastuu on periaatteessa sinun.. Mitenkään puolia nyt ottamatta.

Tossa Rekiltä tulleessa viestissähän sanotaan nimenomaan ettei tarvitse huolehtia balanssiongelmista, että he hoitavat sen kyllä.

Mulla on Deanin lentovee ja siinäkin on pientä kaulapainoisuutta, mutta ei sitä edes huomaa kun ei ole liukas hihna käytössä.
saastara
25.02.2007 17:24:08
Tossa Rekiltä tulleessa viestissähän sanotaan nimenomaan ettei tarvitse huolehtia balanssiongelmista, että he hoitavat sen kyllä.

Noh.. Minä en löydä tuosta sanaakaan joka viittaisi siihen suuntaan. Eli niin tai näin, kuten sanoin, kielillä pelleillessä tulee helposti väärinkäsityksiä. :)
Lisää middleä ja vähemmän volumea. Minä soitan A-vireestä koska minulla ei kasva parta vielä ja kikkelini on kovin pieni. Sitten kun tuo partaongelma ratkeaa, voin virittää kitarani takaisin E:hen ja ryhtyä soittamaan oikeaa musiikkia.
_oSKu_
25.02.2007 17:33:57
Noh.. Minä en löydä tuosta sanaakaan joka viittaisi siihen suuntaan. Eli niin tai näin, kuten sanoin, kielillä pelleillessä tulee helposti väärinkäsityksiä. :)

there is no need to be worried about that balance dilemmas.

Onhan siinä omat riskinsä lähtee vieraalla kielellä asioimaan, mutta ei tässä nyt sentään mitään tuon vakavampaa onneksi ole päässyt käymään.
saastara
25.02.2007 17:40:14
No selvennetään vielä: viestissäni sanoin, että heillä on vapaus (paremminkin velvollisuus) valita hihnatappien paikat balanssin perusteella. Enhän sitä itsekään pysty tekemään. Samalla myös määrittelin balanssini selvästi niin, ettei väärinkäsityksiä syntyisi.

Näin arvelinkin tämän menneen..

Ehkä olin tyhmä kun luotin heihin, en tiedä, mutta joka tapauksessa olen sangen tyytyväinen kitaraani tällä hetkellä, enkä kadu ostostani pätkääkään. Uudella hihnalla ja pienellä totuttautumisella olen oppinut soittamaan varsin vaivattomasti myös seisaaltaan.

Kuten sanoin, hieno juttu, että tuli hyvä kitara.
ps3t
25.02.2007 21:20:25

Tossa ei ole mun mielestä mitään järkeä. Mistä ihmeestä kitaran tilaaja voi tietää mihin kohtaan tapit pitää porata. Vai olisiko pitänyt käydä Puolassa näyttämässä että "tämä tähän kohtaan ja tämä tähän". Kyllä tässä on Rek ryssinyt hommansa ja sillä selvä.
Teknisyys on perseestä.
saastara
25.02.2007 21:30:26 (muokattu 25.02.2007 21:31:19)
Tossa ei ole mun mielestä mitään järkeä. Mistä ihmeestä kitaran tilaaja voi tietää mihin kohtaan tapit pitää porata. Vai olisiko pitänyt käydä Puolassa näyttämässä että "tämä tähän kohtaan ja tämä tähän". Kyllä tässä on Rek ryssinyt hommansa ja sillä selvä.

Ei tietenkään.. Tämä oli nyt hieman minun kämmini. Kun olin tuolta aiemmilta sivuilta saanut semmoisen kuvan, että tilaaja oli halunnut ne tapit johonkin spesieltpaikkaan.. Ja REKin pojat todenneet siihen, että mehän laitetaan. Ja sitten myöhemmin oli tilaaja todennut, että prkl, eihän tämä pelitä ja sanonut, että tasapainoton on.

Siinä valossa tuota mailia siis lueskelin. Minun kämmini.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5 6 7
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)