Aihe: Hidria Spacefolk
1 2 3 4
Puoskari
20.02.2007 14:48:09
Tentacles kopio, ei huono mutta ei niin hyväkään.
Musiikki on perseestä.
Kiksaus
20.02.2007 20:05:16

Tentacles kopio, ei huono mutta ei niin hyväkään.

Mun mielestä parempi ku Ozric...että näin. Orgaanisempi ja paremmat soundit.
Puoskari
20.02.2007 20:33:39
Mun mielestä parempi ku Ozric...että näin. Orgaanisempi ja paremmat soundit.

Mutta entäs itse biisit? Ei pärjää ozricseille ei sitten millään.
Musiikki on perseestä.
Rattata
20.02.2007 21:39:11

Jos puhutaan levyistä kuten Jurassic Shift ja Erpland niin oikeassa olet.
Kiksaus
20.02.2007 22:09:47

Mun mielestä kummallakaan ei oo ihmeellisiä biisejä, aika fiilistely musaahan toi on. Hidriasta tulee vaan parempi fiiwis. En osaa selittää. Mä vaan diggaan siitä enemmän.
sus
21.02.2007 15:05:44
Todella, todella hyvä orkesteri. Äärimmäisen täydellistä musiikkia.
The swirling sound of the universe, streaming through your soul. The vibration of ALL, right here, right now...!
PJS
22.02.2007 00:43:53

Hidria Spacefolk on ihan mielenkiintoinen tuttavuus, tosin Suomesta löytyy parempikin samankaltainen yhtye, nimittäin Circle.

Omituinen vertaus, no pintapuolisella tasolla circle on kyllä varsin erilaista, mutta se keskeinen elementti molemmissa bändeissä on sellanen jännitteen luominen mantramaisella toistolla ja hypnoottisella sykkeellä varsin samankaltainen. Itsekin olen sitämieltä, että circle on äärimmäisen paljon parempi, samoin kuin muut voimakaksikko rättö & lehtisalon projektit.
"...et sutko sais partioasussa myymään jotain keksejä ja olis itse mummo, niin sitä puristelis sun poskia ja sanoi, että awwwww..." -Tomomi Vali(s)tus
Blodapelsin
22.02.2007 10:58:04
Amos ame on pirun hieno biisi. Tosin ne kitara- ja urkusoolot olisi voinut jättää poies. Hyvä biisi. Ilosaaressa tsekataan livekunto. Jee!
En keksinyt mitään syvällistä tahi herkkää. Kirjoitin tämän. Onko ok?
cruel_destiny
22.02.2007 11:09:19
Amos ame on pirun hieno biisi. Tosin ne kitara- ja urkusoolot olisi voinut jättää poies. Hyvä biisi. Ilosaaressa tsekataan livekunto. Jee!

siinä on jotain uskomattoman hyvän tuulisuutta biisin kompissa... :)
Todenpuhuja
25.02.2007 13:27:09
Hyvinhän äijät perhana vetivät. :) 6. Linja ihan täynnä porukkaa, piti itsekin jonottaa joku 30min ulkona, että pääsi ylipäänsä sisään. No keikka alkoi lämppäreiden jälkeen vasta joskus puolenyön jälkeen ja jatkui kiitettävästi sen 1½ tuntia. Uusia biisejä soittivat varmaan miltei levyllisen verran ja muutama vanha "hittikin" oli arsenaalissa. Silti keikan ehdoton kohokohta oli encoressa soitettu kappale, jossa äijät jäivät jumittamaan yhtä ja samaa riffiä laskujeni mukaan noin 15 minuutiksi, ja vaikka biisi näytti loppuvan, aloittivat he aina alusta sen. :D Oli kieltämättä aika hilpeä tunnelma yleisön keskuudessa, ja moni näytti nauttineen vähän muutakin kuin sallittuja aineita. Mm. Idolsista tuttu Ibi Love heilui kuin viimeistä päivää ensimmäisissä riveissä valkoisessa karva-asussaan.
"Peace, love & Kingston Wall!"
cruel_destiny
25.02.2007 13:27:20
huhhuh, oli kyllä kova keikka eilen...
vipu5
06.03.2007 16:02:39

huhhuh, oli kyllä kova keikka eilen...

Kiitos, kiitos... ;D

Pakko nyt avautua tuosta iänikuisesta ozric vertailusta.
Ok, myönnetään että molemmilla bändeillä on samoja vaikutteita (ysäri psy/goa-trance, Gong, Hillage etc...) Hidria kuulostais kuitenkin jotakuinkin samalta vaikka Ozrickia ei olis olemassa!

JA SITÄPAITSI homma toteutetaan käytännössä aivan eri tavalla. Ozric perustuu syniin/samplereihin joita ohjataan sekvensserillä. Esim. livenä bändin sydän on sekvensseri, jos se kaatuu, keikka loppuu siihen.
Hidrialla taas ei ole koskaan ollut livenä sekvenssejä (btw uudella levylläkään ei ole yhtään). Mikä antaa meille täysin vapaat kädet soittamiseen ja improvisaatioon. Hidrian sydän keikoilla ja studiossa on live-rummut, aina.

Sori muuten jos se 6. Linjan vika jami aiheutti jollekulle psykoosin, oli ainakin itellä lahellä... ;)

Kommentoikaapa uutta levyä, jahka saatte sen käsiinne!
Pitäis olla kaupoissa NYT!!!
Wahi
06.03.2007 16:06:18 (muokattu 06.03.2007 20:48:13)
Pitääkin joku päivä mennä Jäänsärkijästä ostamaan!! Edelliset levyt on ainakin ollut täyttä timanttia.

Edit: ja todellakin, rummut - varsinkin livenä - aivan mahtavaa (kuten kaikki muutkin).
"no ku osaa tiluttaa ni osaa muutki asiat" TheLemon
Todenpuhuja
06.03.2007 18:33:38
Jeah, levykauppaan siis luultavasti viikonlopulla. :)

Kun nyt kerran bändin jäbiä täälläkin pyörii, niin voisi tätä kautta laittaa palautetta, että niitä nettisivujakin saa päivitellä, niin ei tarvitse etsiä tietoa keikoista sunmuista ympäri Internettiä.
"Peace, love & Kingston Wall!"
cruel_destiny
06.03.2007 20:10:00
Sori muuten jos se 6. Linjan vika jami aiheutti jollekulle psykoosin, oli ainakin itellä lahellä... ;)

kyllä meinas aiheuttaa, piti istua jonkun aikaa, et sai kasattua ittensä sen tykityksen jälkeen... wou! :)
Capman
07.03.2007 22:09:27
Eilen illalla tuli Radio Helsingistä vissiin joku uuden levyn biisi. Kuullosti kyllä erittäin hyvältä. Taidan joutua ostamaan ensimmäisen Hidria -levyni.
vipu5
07.03.2007 22:19:45

Jeah, levykauppaan siis luultavasti viikonlopulla. :)

Kun nyt kerran bändin jäbiä täälläkin pyörii, niin voisi tätä kautta laittaa palautetta, että niitä nettisivujakin saa päivitellä, niin ei tarvitse etsiä tietoa keikoista sunmuista ympäri Internettiä.

Joo, pahoittelemme oikeesti tuota saittimme olematonta päivittelyä. :(
Uudet sivut on tulossa uuden levyn myötä, niitä on helpompi päivittää ilman tietokonetukihenkilön pätevyyttä...
Paremmin ajantasalla on tätänykyä Myspace eli www.myspace.com/hidriaspacefolk

Pahoittelen myös sitä että levyt on tulossa painosta jossain Saksassa, eli ovat levykaupoissa varmaan vasta ensiviikolla. Luulen/toivon että eka mahdollinen paikka ostaa levy on viikonloppuna Dipolin keikalla.
vipu5
07.03.2007 22:22:27

Tänään oli muuten Hidrian väkeä Bassoradiossa parituntia vieraana.
Jos missasit, niin uudestaan maanantaina 12.3 kello kymmenen aamulla, zekkaa Bassoradion aamupahvit(?!?) ohjelma, tulee uutta matskuu saletisti...
taikakameli
10.03.2007 16:19:26 (muokattu 11.03.2007 22:24:08)
Symetrian poistin tänään kaupasta ja kyllähän tämä aivan hemmetin loistavalta kuulostaa.

Edit: Ainakin kappaleet Flora/fauna ja Radien potkivat nyt pari kertaa kuultuina ylitse muiden. Vaikka eihän tästä osaa mitään parasta biisiä oikeasti sanoa

Edit2: Futur Ixiom myös loistava kipale, mojovaa avaruusjytää. Tällä levyllä kitarasoundit on mun mielestä erilaiset kuin aiemmilla levyillä, ainakin 322:n riffissä on hemmetin hyvä soundi jollaista en muista ennen kuulleeni tältä bändiltä. Sellainen "normaalimpi" :)
Tosi powerin haltija, kaukosäätimen herra
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)