Aihe: Queens Of The Stone Age
1 2 3 4 527 28 29 30 31
waihen84
22.02.2007 03:22:29 (muokattu 22.02.2007 03:31:12)
mexicola, regular john, better living through chemistry, tangled up in plaid ja go with the flow ovat minun suosikkejani...regular john toimii parhaiten livenä, ainakin silloin kun nick oli vielä bändissä. Nykyään ne soittaa kaikki biisit nopealla tempolla ja se ärsyttää mua
otto_tolvanen
22.02.2007 09:11:23

Samoilla linjoilla. Itse tykkäilen levystä suuresti juuri tuon "pimeän puolen" takia, psykedeliassa pörrätään ja rämmitään suolla boogien tahtiin. Oikeastaan levyn tylsimpiä biisejä ovat juuri nämä suoremmat rokkaukset levyn alkupuolelta. Kokonaisuutenahan levy taisi olla sellainen vastaisku SFTD:n aikoihin bändistä innostuneille uusille faneille (joihin itsekin kuulun) notta ne pahimmat hypehype-tyypit tippuisivat kelkasta. Ja sehän taisi toimiakin ihan hyvin.

Mullekin kolahtaa parhaiten tuo hieman nyrjähtänyt (ja huumehuuruinen...) meininki, jota löytyy oikeastaan SFTD:a lukuunottamatta kaikilta levyiltä. Tottahan toki SFTD on helvetin kovaa riffirokkia ja levyltä löytyy aivan loistavia biisejä, mutta silti pidä ensimmäistä levyä parhaana kokonaisuutena. Mielenkiinnolla odotan, mitä yllätyksiä tulevalta levyltä löytyykään...
parinc.
22.02.2007 12:30:09
Olen täysin hullaantunut Mark Laneganin ääneen.

No sitä on pidetty meidän taloudessa miesääni #1:nä. Fantastista, että mies on taas mukana. Toivottavasti rundillakin. Oletteko kuulleet Dog Train -lastenlaululevyltä Laneganin tulkitsemaa "Sneakers" -biisiä? Siinäkin on klassikko. "I'm a quiet old bear, and shy", mahtavaa!
waihen84
23.02.2007 17:29:31
good ol times http://www.youtube.com/watch?v=xW2AKkwJb_c

josh, nick, troy, dave grohl

myös yksi bändin parhaista biiseistä. oliko kukaan paikalla kun qotsa oli suomessa? millaista oli?
mikko1
23.02.2007 18:34:47
Mullekin kolahtaa parhaiten tuo hieman nyrjähtänyt (ja huumehuuruinen...) meininki, jota löytyy oikeastaan SFTD:a lukuunottamatta kaikilta levyiltä. Tottahan toki SFTD on helvetin kovaa riffirokkia ja levyltä löytyy aivan loistavia biisejä, mutta silti pidä ensimmäistä levyä parhaana kokonaisuutena. Mielenkiinnolla odotan, mitä yllätyksiä tulevalta levyltä löytyykään...

Löytyyhän SFTD:ltäkin tuota happoilua jonkun verran. Esimerkiksi Song For The Dead on aika happopitoinen ja Mosquito Song koohtuullisen hapokas.

Kuuntelin eilen ja toissapäivänä tuota Rated R:ää uusiksi ja kyllä sieltä loppupäästä vielä muutama hyvä biisi löytyi joita en muistanut. Silti edelleen mun mielestä huonoin.
punk s blood
23.02.2007 18:56:39

oliko kukaan paikalla kun qotsa oli suomessa? millaista oli?

Onhan Qotsa ollut Suomessa parikin kertaa. Kyuss kävi myös kerran.

Qotsan näin Nosturissa. Hyvä keikka oli. Lanegan oli mukana. Oli muuten myös elokuussa Twilight Singersinkin kokoonpanossa.
waihen84
23.02.2007 19:12:07
Onhan Qotsa ollut Suomessa parikin kertaa. Kyuss kävi myös kerran.

Qotsan näin Nosturissa. Hyvä keikka oli. Lanegan oli mukana. Oli muuten myös elokuussa Twilight Singersinkin kokoonpanossa.

prkl KYUSS myös??? damn vihaan itteni etten kuunnellut kyuss aikasemmin..ja mark lanegan qotsan kaa suomessa :( damn...oli varmaan hyvä meininki. Missä Kyuss soitti? ja milloin?
parinc.
23.02.2007 20:06:47 (muokattu 23.02.2007 20:07:48)
QOTSAn Nosturikeikka oli silloin pari kuukautta SFTD:n julkaisun jälkeen. Helvetin hyvä keikka vaikka Josh oli reippaassa flunssassa. Provinssissa pari kertaa (2000, 2003), nekin loistavia molemmat, jälkimmäisellä Lanegan mukana.

Kyuss '95 heinäkuussa Helsingissä on niitä meikäläisen pahimpia missauksia koskaan. En saanut intistä lomaa. Soundgarden samassa tapahtumassa ottaa aika lailla yhtä paljon hattuun. Mitäs muuta siellä oli; ainakin Blind Melon ja Rob Zombie..?

ed. tuo aiemmin mainittu Twilight Singers + Lanegan oli sitten taas viime vuoden paras keikki Suomessa. Olisi ollut ilman Laneganiakin.
punk s blood
23.02.2007 20:42:32

Kyuss '95 heinäkuussa Helsingissä on niitä meikäläisen pahimpia missauksia koskaan. En saanut intistä lomaa. Soundgarden samassa tapahtumassa ottaa aika lailla yhtä paljon hattuun. Mitäs muuta siellä oli; ainakin Blind Melon ja Rob Zombie..?

ed. tuo aiemmin mainittu Twilight Singers + Lanegan oli sitten taas viime vuoden paras keikki Suomessa. Olisi ollut ilman Laneganiakin.

Olin myös intissä -95, enkä siis ollut tuolla jäähalli (?) keikalla. Olen samaa mieltä tuosta Twilight Singersin keikasta.
Muovinen
24.02.2007 11:07:26

Tätä lättyä odotellaan myös täällä kovasti, onhan kyseessä tämän hetken kovin rokkibändi! Lullabies ei ehkä ihan huippulevy ollut mutta synkkyydessään hyvää vaihtelua aikaisemmalle tuotannolle. Kolmea ensimmäistä levyä on mun mielestä todella vaikea laittaa paremmuusjärjestykseen, kaikki ovat omalla tavallaan loistavia.

Täytyy vielä tuosta mainitusta Mosquito Songista sanoa, että se on aivan helvetin upea biisi!

Ja olettehan tsekanneet myös herra Laneganin soolot, kuten Bubblegumin? Mies kehrää kuin jellona.
Exhausted
24.02.2007 11:38:46

QOTSAn Nosturikeikka oli silloin pari kuukautta SFTD:n julkaisun jälkeen. Helvetin hyvä keikka

Näin oli kyllä. Settikin oli aika bueno koostuen lähinnä R:n ja SFTD:n biiseistä. Ekalta levyltä olisi tietysti ollut kiva kuulla Regular John ja/tai If Only, mutta aina ei voi voittaa. Ja olihan se maailman kovin juttu kun pääsi kättelemään Josh Hommea keikan jälkeen :)
Jenka
25.02.2007 21:45:15 (muokattu 25.02.2007 21:48:50)

Pistin pitkähkön tauon jälkeen Lullabies-levyn soimaan, ja ei voi kieltää
etteikö tässä olisi mainio albumi. Levyhän on täynnä mitä mainioimpia kappaleita ja muut saavat aliarvostaa miten tykkää. Songs for the deaf on sitten suoraviivaisempi ja meno rokkaavampaa ja en ajatellut, että mikään muista levyistä ylittäisi sitä, mutta en olekaan varma siitä enää. Sitä paitsi Lullabiesilla on muutama sellainen biisi, jotka sopisivat melko hyvin edelliselle levylle (Tangled up in plaid). Rated R ei ole vielä saanut kovin monia kuunteluja, ei se kokonaisuutena ole välttämättä parhain, mutta muutaman hiton hyvän biisin sisältää. Ensimmäistä levyä tässä pitäisi saada käsiin, harmi etten silloin taannoin ostanut cdonilta, kun vielä sai. Ja uutta levyä toki odottelen kovasti.
bastardo
26.02.2007 02:46:33
meikäläiselle kolahti kovasti kyllä kaksi ensimmäistäkin QOTSAa silloin vuosikymmenen taitteessa, mutta SFTD on edelleen vuosikymmenen kovin rocklevy minun hyllyssäni. Bändin paras kokoonpano ehdottomasti kehissä, biisimateriaali monipuolista ja koukkujakin enemmän kuin riittävästi. Kaikesta rönsyilystä huolimatta siitä saa kumman nopeasti kiinni kokonaisuutena. Paljon on tullut LTP:täkin kuunneltua, mutta SFTD:n hiki, pöly ja energia vaan jätti sen varjoonsa. Erittäin hyviä levyjä ne on onneksi kaikki.

Hyvin paljon samaa mieltä.
"Strateginen osaaminen kulminoituu täysin holtittomaan hosumiseen normaalien aktiviteettien lisäksi."
bedlam
26.02.2007 09:36:43

Ton keikan missaaminen ketutti ihan järjettömästi. Eikös bändikattaus ollut:

Soundgarden
Kyuss
Mudhoney
White Zombie
Reef
Sponge
Pennywise
Se viimeksi nauraa joka hitaimmin ajattelee.
otto_tolvanen
26.02.2007 14:44:49

good ol times http://www.youtube.com/watch?v=xW2AKkwJb_c

josh, nick, troy, dave grohl

myös yksi bändin parhaista biiseistä.

Jep, loistava biisi! Nykyään vetävät vaan melkein tuplatempolla, jolloin tuo biisi (ja moni muukin) kuulostaa aika kauhealta...

Kokoonpanoista sen verran, että ainakin omasta mielestäni yksi QOTSAn parhaita puolia on tuo jäsenten vaihtelevuus ja sekalaiset vierailijat - varsinkin studiossa. Jokainen tyyppi tuo mukanaan jotakin täysin uutta, eikä homma jumita missään vaiheessa paikoilleen.

oliko kukaan paikalla kun qotsa oli suomessa? millaista oli?

Provinssissa tuli oltua, loistava keikka, Lanegan kävi vetämässä muutaman biisin lippis silmillä ja häipyi takaisin backstagelle. Toistaiseksi ainoa kerta kun näin QOTSAn livenä. Pitäisikin varmaan suunnata kesällä Roskildeen illistelemään!
Robospock
26.02.2007 15:35:06
Olen samaa mieltä tuosta Twilight Singersin keikasta.

Pakko vielä kompata vaikka ei aiheeseen kuulukkaan! Kevyesti paras!
waihen84
26.02.2007 23:18:49
Jep, loistava biisi! Nykyään vetävät vaan melkein tuplatempolla, jolloin tuo biisi (ja moni muukin) kuulostaa aika kauhealta...

Kokoonpanoista sen verran, että ainakin omasta mielestäni yksi QOTSAn parhaita puolia on tuo jäsenten vaihtelevuus ja sekalaiset vierailijat - varsinkin studiossa. Jokainen tyyppi tuo mukanaan jotakin täysin uutta, eikä homma jumita missään vaiheessa paikoilleen.

Provinssissa tuli oltua, loistava keikka, Lanegan kävi vetämässä muutaman biisin lippis silmillä ja häipyi takaisin backstagelle. Toistaiseksi ainoa kerta kun näin QOTSAn livenä. Pitäisikin varmaan suunnata kesällä Roskildeen illistelemään!

jep minua ärsyttää kun ne vetää kaikki klassikot tuplatempolla. Jos ne kerrankin tulee tanskaan ensi kesänä niin saattaa olla että ne tulevat samalla suomeen, tai ruotsiin. Niin en heti lähtisi suunnitelemaan lähteä roskildeen jos menisin sinne vain qotsan takia.
otto_tolvanen
27.02.2007 07:50:06

jep minua ärsyttää kun ne vetää kaikki klassikot tuplatempolla. Jos ne kerrankin tulee tanskaan ensi kesänä niin saattaa olla että ne tulevat samalla suomeen, tai ruotsiin. Niin en heti lähtisi suunnitelemaan lähteä roskildeen jos menisin sinne vain qotsan takia.

No, Roskildesta yleensä löytyy aika hyvä kattaus muitakin loistavia bändejä... Pitää suunnitella vielä. Mutta jos QOTSA tosiaan Suomeen eksyy, niin olen kyllä paikalla.
Johnny Buzz
27.02.2007 12:28:11

No, Roskildesta yleensä löytyy aika hyvä kattaus muitakin loistavia bändejä... Pitää suunnitella vielä. Mutta jos QOTSA tosiaan Suomeen eksyy, niin olen kyllä paikalla.

Provinssin keikka jokunen vuosi sitten oli ihan jees. Etenkin Laneganin osuudet toimi loistavasti. Josh Homme antoi kyllä juttujensa perusteella itsestään kohtuu juntin kuvan. Ihan jees keikka siis, mutta ei mitään maailmoja järistyttävää kuitenkaan.
Soulstab live 3.3.2007 @ Bar Mendocino. Kaksi settiä: cover-setti n. 22:30, omat veisut 23:30. Vapaa pääsy! www.soulstab.com
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)