Rokkimamma75 21.02.2007 15:58:30 | |
---|
Parikin biisiä on tuolta ajalta jäänyt mieleen mistään löytymättöminä, molemmista muistan lyhyet pätkät sanoista, ei esittäjästä tietoa eikä muustakaan oleellisesta, Hirvosmaisia diskohumppia olivat molemmat. Tykkäsin näitä peilin edessä laulaa radiosta nauhotetun kasetin mukana äidin harjakihartimeen.. =D Toisessa on jotain tähän malliin: "Jos routa porsaan kotiin tuo, älä vaan tule takaisin saat painua sen naisen luo joka maksoi sinut Ruotsiinkin Enää sinunlaisiis usko en, kautta Kalevalan vannon sen tahdon suomalaisen rakkauden, sen uskoa saat kuin saatkin." (miettikää 4-5 vuotias punatukkanen tyttö laulamassa tätä täydellä paatoksella..) Ja toisessa laulettiin "..rulettiin venäläääiiseeen", määreet samat kuin aiemminkin; naislaulaja, diskohumppa, radiosoitto.. Veikkauksia, oletuksia, arvauksia, TIETOA? Kellään? On muuten vaivannut ainakin 15 vuotta, ois ollu hauska vetää noita ihan keikalla.. =D Life is a Bitch and so am I! |
Mandoman 21.02.2007 17:36:03 (muokattu 21.02.2007 17:43:21) | |
---|
Yksi savolainen on eksoottinen lisä bileissä.
Kaksi savolaista on sosiaalinen ongelma.
Kolme savolaista on jo Seppo Kääriäisen tupailta |
Rokkimamma75 21.02.2007 20:47:56 | |
---|
Life is a Bitch and so am I! |
WanhaWetäjä 21.02.2007 20:54:55 | |
---|
Juu Eini vois hyvinki olla kyseinen laulaja, mistähän sitä vois kuunnella? mä en ainakaan oo ikinä tuolta ylen arkistoista saanu mitään kuunneltua.. Anttila.net, download....maksaa n. 1,2€/biisi...saattas löytyä.Oliko se vielä niin että jos on oikeen pihi niin saa kuunnella pätkän ihan ILMASEKS!HOHO! Ite käytin tuota kun tarvin kahden suomenkielisen biisin sanat ja halusin kuulla myös sovituksen, kas kun mä en KERJÄÄ muilta jos asian voi itse hoitaa :-) Ostan Casion kun täytän 50v... |
Begemoth 22.02.2007 01:20:06 | |
---|
Kyllä suoraselkäisyys ja vaivannäkö aina palkitaan. "Tää on mun rautakanki. Sitä ette vie, prrr..." aasinhattu päähän ja selkä suorana kohti uusia nöyryytyksiä. |
Rokkimamma75 22.02.2007 14:36:41 (muokattu 22.02.2007 14:43:04) | |
---|
Anttila.net, download....maksaa n. 1,2€/biisi...saattas löytyä.Oliko se vielä niin että jos on oikeen pihi niin saa kuunnella pätkän ihan ILMASEKS!HOHO! Ite käytin tuota kun tarvin kahden suomenkielisen biisin sanat ja halusin kuulla myös sovituksen, kas kun mä en KERJÄÄ muilta jos asian voi itse hoitaa :-) No mutta, eikös noin wanhan wetäjän pitäis tietää kaikki maailman biisit ilman daunloudeja..? HOHO! Miksi ihmeessä maksaa jostain jos sen voi saada ilmaiseksikin..? Vai miksi ottaa mitään ilmaiseksi jos siitä voi maksaa? ;) *menen kuitenkin kokeilemaan tuota aiemmin tuntematonta tiedonlähdettä* MUOKS: kuten ajattelinkin, eipähän löydy. Lisää hyviä ehdotuksia? Life is a Bitch and so am I! |
EP 22.02.2007 15:06:53 | |
---|
No mutta, eikös noin wanhan wetäjän pitäis tietää kaikki maailman biisit ilman daunloudeja..? HOHO! Miksi ihmeessä maksaa jostain jos sen voi saada ilmaiseksikin..? Vai miksi ottaa mitään ilmaiseksi jos siitä voi maksaa? ;) *menen kuitenkin kokeilemaan tuota aiemmin tuntematonta tiedonlähdettä* MUOKS: kuten ajattelinkin, eipähän löydy. Lisää hyviä ehdotuksia? Juu, kyllä se tarjonta on noissa hyvin kapea-alaista, sellaista tällähetkellä hyvin myyvää levyä etupäässä.. En kyllä tunnista valitettavasti noita biisejä. :/ |
Begemoth 22.02.2007 16:55:33 | |
---|
Noinhan tuo on. Koita divareita. Onnea. aasinhattu päähän ja selkä suorana kohti uusia nöyryytyksiä. |
WanhaWetäjä 23.02.2007 01:45:23 | |
---|
Miksi ihmeessä maksaa jostain jos sen voi saada ilmaiseksikin..? Vaikka siksi että tekijät saavat tuotoksestaan asianmukaisen korvauksen? Jos kaikki ajattelis noin kuin sinä, ei kai kukaan tekis enää yhtään mitään???Saahan netista ilmaseks lähes mitä vaan, jos lähtee siihen leikkiin...tiedän tapauksia, mua ainakin wituttaa se että joku finninaama lataa 1000€ kräkätyn softan ja kyselee sen käyttöohjeita sitten netissa... Itse aiheesta; tallenna itseäsi pianolla vapaasti säestäen tuo osaamasi biisinosa koneelle, tee siitä mp3, lähetä mahdollisimman monelle kuulijalle, kuin myös meille lukuisille m.netin monialaosaajille, kenties ratkaisu löytyy sitä kautta?
Ostan Casion kun täytän 50v... |
EP 23.02.2007 02:11:16 | |
---|
Vaikka siksi että tekijät saavat tuotoksestaan asianmukaisen korvauksen? Jos kaikki ajattelis noin kuin sinä, ei kai kukaan tekis enää yhtään mitään???Saahan netista ilmaseks lähes mitä vaan, jos lähtee siihen leikkiin...tiedän tapauksia, mua ainakin wituttaa se että joku finninaama lataa 1000€ kräkätyn softan ja kyselee sen käyttöohjeita sitten netissa... No huh,huh! Eikös tässä nyt ollut vaan biisin tunnistamisesta kysymys? :/ |
Neljä Ruuvia 23.02.2007 10:45:39 | |
---|
Vaikka siksi että tekijät saavat tuotoksestaan asianmukaisen korvauksen? Jos kaikki ajattelis noin kuin sinä, ei kai kukaan tekis enää yhtään mitään???Saahan netista ilmaseks lähes mitä vaan, jos lähtee siihen leikkiin...tiedän tapauksia, mua ainakin wituttaa se että joku finninaama lataa 1000€ kräkätyn softan ja kyselee sen käyttöohjeita sitten netissa... Itse aiheesta; tallenna itseäsi pianolla vapaasti säestäen tuo osaamasi biisinosa koneelle, tee siitä mp3, lähetä mahdollisimman monelle kuulijalle, kuin myös meille lukuisille m.netin monialaosaajille, kenties ratkaisu löytyy sitä kautta? Älä WW hikeenny,kato tää TM-jengi soittaakin ilmaseks ,ni ei oo verotuloo mistä vähentää ja sit tähän se hymiö ;-) |
Begemoth 23.02.2007 10:53:22 | |
---|
Ei löytynyt discohumpan tietäjiä, mutta ystävällisiä kollegoja kylläkin.;) Hyvä, Hyvä! aasinhattu päähän ja selkä suorana kohti uusia nöyryytyksiä. |
WanhaWetäjä 23.02.2007 12:12:02 (muokattu 23.02.2007 12:20:25) | |
---|
No huh,huh! Eikös tässä nyt ollut vaan biisin tunnistamisesta kysymys? :/ No oli oli... Mutta tuo ajatusmalli "miksi maksaa jostain kuin voi saada ilmaiseksi" on vaan niin tätä päivää ja pääosin perseestä, kun on kyse siitä, miten helposti kaikkea voi netista saada.Tilaisuus tekee varkaan... Biisin tunnistamisesta esitin mielestäni varsin asiallisen ehdotuksen, eli se biisin osa mikä ilmeisesti on jokseenkin tunnistettavissa, tallenteelle, ja mp3-muodossa sitten mahdolisimman monelle kuulijalle...? Voihan siitä joku innokas alan harrastaja vaikka värkätä huvikseen jonkunlaisen aihion?Saattas olla sitten vielä helpompi tunnistaa?? Ostan Casion kun täytän 50v... |
asdfg 23.02.2007 12:32:43 (muokattu 23.02.2007 12:44:17) | |
---|
No oli oli... Mutta tuo ajatusmalli "miksi maksaa jostain kuin voi saada ilmaiseksi" on vaan niin tätä päivää ja pääosin perseestä, kun on kyse siitä, miten helposti kakkea voi netista saada.Tilaisuus tekee varkaan... Toisaalta taas ajatusmalli "kaikki ilmainen on pahasta, koska se on taiteilijalta pois" on kotoisin aivan samasta paikasta... Siinäkin nykyajan mustavalkoinen ajattelutapa kärjistyy. Kaikkea ilmaista ei ole tarpeen varastaa, esim. kirjastoa voi hyödyntää äänitteen/nuotin metsästyksessä. Äänilevyarkiston ja kirjaston hakuja yhdistelemällä saattaa joskus onnistua, tällä kertaa ei. Einin Venäläinen Ruletti löytyy lp:ltä Lady, jota ei löytynyt parista kokeilemastani kirjastohausta. www.helmet.fi Edit: Korian kirjastosta löytyi äänite monihaulla, eikun etälainaamaan http://monihaku.kirjastot.fi/frank/frankcgi.py/index |
poppamies 24.02.2007 09:35:51 | |
---|
... kas kun mä en KERJÄÄ muilta jos asian voi itse hoitaa :-) Elä Rokkimamma välitä tuosta! Joskus se on pahalla päällä ja joskus taas huonolla tuulella... G strings are for strippers! |
isojussi 24.02.2007 10:46:30 | |
---|
Elä Rokkimamma välitä tuosta! Joskus se on pahalla päällä ja joskus taas huonolla tuulella... ....jollei nalkuta muille offtopicoinnista. Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa |
Elä Rokkimamma välitä tuosta! Joskus se on pahalla päällä ja joskus taas huonolla tuulella... Tasanen luonne! ..aina vihainen. :) |
Rokkimamma75 25.02.2007 14:48:32 | |
---|
*nauraa vedet silmissä* Ja nyt WW-mölli tyytyväisenä luulee että mä oon säikähtäny ja lopettanu täällä käymisen.. =D Enhän minä välitä, johan tuota äksyilyä on nähty. Tuosta tekijänoikeusasiasta mä oon muutenki vähä kahta mieltä: jos minä tekisin musiikkia kuten useimmat väittävät tekevänsä, eli RAKKAUDESTA musiikkiin tai VAIKUTTAAKSENSA maailman kurjuuteen tai KERTOAKSEEN omia tarinoitaan, niin olisin tyytyväinen jos ihmiset ylipäänsä haluaisivat kuunnella tai soittaa sitä - rahalla tai ilmaiseksi. Eli mitä useamman musiikkini tavoittaisi tavalla tai toisella olisi päämäärä, ei se että saisin joka ikisen pennin. Offisentopikointiahan tää on mutta... WW:n idea ois muuten hyvä mutta kun en muista tuosta Einin biisistä muuta kuin tasan tuo yhden kohdan joka on parin tahdin pituinen eli tuosta tallennusasiasta ei ole taikaa. Tuohon toiseen se voisi onnistuakin - tosin eipä ole vermeitä millä moista tallennusta tehdä. Life is a Bitch and so am I! |
Hianomies 25.02.2007 18:51:43 | |
---|
jos minä tekisin musiikkia kuten useimmat väittävät tekevänsä, eli RAKKAUDESTA musiikkiin tai VAIKUTTAAKSENSA maailman kurjuuteen tai KERTOAKSEEN omia tarinoitaan, niin olisin tyytyväinen jos ihmiset ylipäänsä haluaisivat kuunnella tai soittaa sitä - rahalla tai ilmaiseksi. Eli mitä useamman musiikkini tavoittaisi tavalla tai toisella olisi päämäärä, ei se että saisin joka ikisen pennin. Joo... Mut kun ne rahat, joita musiikki kuitenkin tavalla tai toisella liikuttaa, menee sitten jonkin toisen taskuun, niin se ei oo kivaa... |
kepulainen 25.02.2007 20:11:52 | |
---|
Tuosta tekijänoikeusasiasta mä oon muutenki vähä kahta mieltä: jos minä tekisin musiikkia kuten useimmat väittävät tekevänsä, eli RAKKAUDESTA musiikkiin tai VAIKUTTAAKSENSA maailman kurjuuteen tai KERTOAKSEEN omia tarinoitaan, niin olisin tyytyväinen jos ihmiset ylipäänsä haluaisivat kuunnella tai soittaa sitä - rahalla tai ilmaiseksi. Eli mitä useamman musiikkini tavoittaisi tavalla tai toisella olisi päämäärä, ei se että saisin joka ikisen pennin. Offisentopikointiahan tää on mutta... Näin myös jotkut ihan oikeassa elämässä ajattelee, enklannin taitooset voivat lukasta tän vonistin miälipitteen.. http://www.m-base.org/mp3_philosophy.html |